Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

Een economische voorspelling?

Recommended Posts

Hedge Fund topmanager: End Game 2012-2013, Europa zal volledig instorten

Raoul Pal, oprichter van Global Macro Investor en ex co-manager van één van de grootste Hedge fondsen ter wereld (GLG Global Macro Fund), kon al op zijn 36e met 'pensioen' en woont nu aan de Spaanse costa in de buurt van Valencia. Pal is gepokt en gemazeld en uiterst succesvol in de financiële wereld, waardoor zijn kennis en mening uiterst serieus genomen dient te worden. Zijn meest recente analyse van de financiële crisis draagt de veelzeggende titel 'The End Game' (Het Eindspel) is één van de meest beangstigende in zijn soort, want het voorspelt voor de periode 2012-2013 de totale instorting van niet alleen het bankensysteem, maar ook de overheden in heel Europa en daarna in de rest van de wereld. Volgens Pal hebben we nog maar een maand of 6 om ons daar op voor te bereiden.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=660106&r=1&tbl_archief=&

http://www.zerohedge.com/news/big-reset-2012-and-2013-will-usher-end-scariest-presentation-ever

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Naar de laatste berichten die ik heb gekregen, zou het al in oktober dit jaar kunnen zijn. Eén grote BOEM, en weg economie, overheden, rustig leventje

Dus voor nu Carpe Diem

Deze post delen

Dit is ook wat ik persoonlijk zie en voel als ik naar de berichten kijk die we de laatste tijd voor de kiezen krijgen. Het is niet meer te houden, het is alleen nog maar pleisters plakken. Uitstel van executie.

Zie nog wel een uitweg; Alle schulden kwijtgescholden en iedereen (vooral bedrijven) begint weer met een X bedrag lekker opnieuw.

Deze post delen

Dit is ook wat ik persoonlijk zie en voel als ik naar de berichten kijk die we de laatste tijd voor de kiezen krijgen. Het is niet meer te houden, het is alleen nog maar pleisters plakken. Uitstel van executie.

Zie nog wel een uitweg; Alle schulden kwijtgescholden en iedereen (vooral bedrijven) begint weer met een X bedrag lekker opnieuw.

Zoals millenia geleden ieder 50ste jaar gebeurde......

Deze post delen

Mijn onderbuik zegt dat Pal voor een groot gedeelte gelijk gaat krijgen en dan zijn we echt "de sjaak". Bijna niemand kan dit zich voorstellen maar stel je eens voor zeg dat dit de waarheid wordt.

Deze post delen

Volgens Lindsey Williams zou je de aankomende val aan de volgende gebeurtenissen kunnen herkennen:

1- scheuren in de derivatenhandel (is laatst gebeurt)

2- valuta oorlogen (begin is er)

3- handelsoorlogen (begin is er)

4- rente omhoog (door de Federal Reserve)

Uiterlijk als 4 begint; je geld als de wiedeweert van de bank halen en (als je dat nog niet hebt gedaan nu) uit alle "papier" (aandelen etc.) stappen.

Deze post delen

Toen ik ca 150% van mijn vrije tijd spendeerde om de economie te bestuderen vond ik ergens in 2002/2003 deze chart:

http://www.maxoutsavings.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/2010-02-18LongTermFedFundsRate.jpg

Daarmee vielen mij de doppen van m'n ogen. Deze chart laat namelijk zien waar de welvaart sinds 1980 door veroorzaakt werd.

Ik heb toen ook de voorspelling gedaan dat dit in 2010-2015 zou crashen. In de 3-4 jaar daarna heb ik het nog nauwkeuriger gemaakt door 2012 te nemen als het meest waarschijnlijke jaar.

Er is geen enkele andere chart die zo belangrijk is als deze. Daarom vindt je hem ook bijna nergens.......

Deze post delen

4- rente omhoog (door de Federal Reserve)

Uiterlijk als 4 begint; je geld als de wiedeweert van de bank halen en (als je dat nog niet hebt gedaan nu) uit alle "papier" (aandelen etc.) stappen.

Dat zal niet gebeuren. Dat kan niet gebeuren.

De overheden zouden dan wereldwijd bijna allemaal failliet gaan.

Deze post delen

Dat betekent dat machtige geldverstrekkers hele grote verliezen moeten gaan nemen, die zullen dat niet zonder slag of stoot laten gebeuren.

Deze post delen

Toen ik ca 150% van mijn vrije tijd spendeerde om de economie te bestuderen vond ik ergens in 2002/2003 deze chart:

http://www.maxoutsavings.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/2010-02-18LongTermFedFundsRate.jpg

Daarmee vielen mij de doppen van m'n ogen. Deze chart laat namelijk zien waar de welvaart sinds 1980 door veroorzaakt werd.

Ik heb toen ook de voorspelling gedaan dat dit in 2010-2015 zou crashen. In de 3-4 jaar daarna heb ik het nog nauwkeuriger gemaakt door 2012 te nemen als het meest waarschijnlijke jaar.

Er is geen enkele andere chart die zo belangrijk is als deze. Daarom vindt je hem ook bijna nergens.......

Kun je dit toelichten? Ik vermoed dat deze grafiek over het rente percentage wat de amerikaanse FED vraagt voor z'n leningen, dat was begin jaren 80 op z'n hoogte punt zo te zien. Vervolgens is het percentage gaan dalen en nu wordt bijna gratis geld geleend.

Deze post delen

Ik vermoed dat deze grafiek over het rente percentage wat de amerikaanse FED vraagt voor z'n leningen, dat was begin jaren 80 op z'n hoogte punt zo te zien. Vervolgens is het percentage gaan dalen en nu wordt bijna gratis geld geleend.

Klopt.

Bedenk wat dat betekend: Een lener heeft een bepaalde capaciteit om een schuld te betalen (de rente).

Indien de rente op één en hetzelfde niveau blijft is deze capaciteit op een bepaald moment "vol" en kan er niet meer (bij) geleend worden.

Maar door de rente voortdurend te verlagen kan echter de oude schuld omgezet worden in een schuld met een lagere rente en kan er ook nog eens meer (bij) geleend worden.

Gevolg: Oplopende schulden.

De oplopende schulden vergroten de geld hoeveelheid. Omdat echter de USD de reserve munt was (is?) vond er een USD vlucht uit de US naar het buitenland plaats. Daarom was er in de US zelf geen inflatie. Deze werd geëxporteerd naar het buitenland.

Het mag duidelijk zijn dat de rente niet onder nul kan gaan. Daarom was het mogelijk om redelijk nauwkeurig te voorspellen wanneer deze scam ten einde zou gaan. Hoe deze zou eindigen was niet echt voorspelbaar, het eindresultaat wel: de US zal een flinke inflatie moeten doormaken. Mogelijk zelfs een hyperinflatie.

Deze post delen

Aha, dat is inderdaad een goed punt. Herfinancieren van schulden met nieuwe schulden wordt inderdaad op een gegeven moment niet meer mogelijk, als de rente niet verder kan dalen en de uitgaven stijgen maar je inkomsten niet dan houd het op...

Deze post delen

Aha, dat is inderdaad een goed punt. Herfinancieren van schulden met nieuwe schulden wordt inderdaad op een gegeven moment niet meer mogelijk, als de rente niet verder kan dalen en de uitgaven stijgen maar je inkomsten niet dan houd het op...

Inderdaad, en dan wordt ook duidelijk hoe de "griekse crisis" werkt. Griekenland was het eerste land waar de rentes opliepen. Naarmate dat in meer landen gebeurt gaan er meer landen failliet.

De US roept nu keihard "europa". En "centrale munt zonder centrale regering kan niet". Maar wat hier eigenlijk aan de hand is is dat de europese landen geen geld meer kunnen drukken en er dus deflatie optreedt. In de US daartegen (1 land, 1 overheid) financiert de FED de overheidsuitgaven en is daarmee dik in de inflatie. Het buitenland neemt steeds minder dollars af, dus komen ze daar in de problemen.

Men hoopt dit af te weren door "europa" te schreeuwen. Maar dat lukt maar zo lang.

Ik neem aan dat men alles op alles zet om tenminste tot de verkiezingen de aandacht op europa te houden.

Mijn voorspelling: op een dag zal europa opeens niet meer belangrijk zijn, dat is dan de dag waarop de dollar valt. En die zou heel veel heel snel kunnen vallen. Tenslotte is de USD (net als in argentinië) behoorlijk overgewaardeerd.

Deze post delen

Inderdaad, en dan wordt ook duidelijk hoe de "griekse crisis" werkt. Griekenland was het eerste land waar de rentes opliepen. Naarmate dat in meer landen gebeurt gaan er meer landen failliet.

De US roept nu keihard "europa". En "centrale munt zonder centrale regering kan niet". Maar wat hier eigenlijk aan de hand is is dat de europese landen geen geld meer kunnen drukken en er dus deflatie optreedt. In de US daartegen (1 land, 1 overheid) financiert de FED de overheidsuitgaven en is daarmee dik in de inflatie. Het buitenland neemt steeds minder dollars af, dus komen ze daar in de problemen.

Men hoopt dit af te weren door "europa" te schreeuwen. Maar dat lukt maar zo lang.

Ik neem aan dat men alles op alles zet om tenminste tot de verkiezingen de aandacht op europa te houden.

Mijn voorspelling: op een dag zal europa opeens niet meer belangrijk zijn, dat is dan de dag waarop de dollar valt. En die zou heel veel heel snel kunnen vallen. Tenslotte is de USD (net als in argentinië) behoorlijk overgewaardeerd.

inderdaad, er zijn nog miljoenen amerikanen die denken dat ze er veel beter voor staan dan europa, en dat de euro in mekaar kan storten zonder gevolgen voor de dollar.

how little do they know:(

net als die utopie dat je geld in zwitserland veilig zal zijn, hun munt is in het geheim al gekoppelt aan de euro jaren geleden al.

willem middelkoop zegt dat nog in 1 van die filmpjes.

laat ze maar hopen en geloven in overheden(dat is wat ze willen de struisvogels en sheeple), ik blijf ondertussen preppen en geloven in hogere macht

Deze post delen

Dat zal niet gebeuren. Dat kan niet gebeuren.

De overheden zouden dan wereldwijd bijna allemaal failliet gaan.

Naar mjn informatie zijn praktisch alle overheden al failliet en wordt alles nu met kunst-en-vliegwerk gaande gehouden.

En verder heeft de geschiedenis, in allerlei verschillende aspecten, al zo vaak getoond dat "dat zal niet gebeuren" uiteindelijk toch plaatsvond. Ik blijf daarom allert op punt 4: rente omhoog (door de Federal Reserve)

Deze post delen

Naar mjn informatie zijn praktisch alle overheden al failliet en wordt alles nu met kunst-en-vliegwerk gaande gehouden.

En verder heeft de geschiedenis, in allerlei verschillende aspecten, al zo vaak getoond dat "dat zal niet gebeuren" uiteindelijk toch plaatsvond. Ik blijf daarom allert op punt 4: rente omhoog (door de Federal Reserve)

Heb je wel gelijk in, maar een hogere rente detoneert het huidige systeem. I.e. een hogere rente is zijn eigen ondergang want er zal geen sprake meer zijn van een "markt" als de rente (veel) stijgt.

Deze post delen

Heb je wel gelijk in, maar een hogere rente detoneert het huidige systeem. I.e. een hogere rente is zijn eigen ondergang want er zal geen sprake meer zijn van een "markt" als de rente (veel) stijgt.

.

Helemaal mee eens Rien: rentestijging zou het hele systeem naar de verdoemenis helpen.

Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het toch niet t.z.t. zal plaatsvinden. Dat is het enige.

Deze post delen

.

Helemaal mee eens Rien: rentestijging zou het hele systeem naar de verdoemenis helpen.

Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het toch niet t.z.t. zal plaatsvinden. Dat is het enige.

Te zijner tijd zal het absoluut plaatsvinden, het is alleen een kwestie van 'wanneer'. Als de rente omhoog gegooid wordt, gebeurt het nu, als er echter voor een lage rente gekozen wordt kan de parasitaire elite nog even verder parasiteren.

Deze post delen

Gast Bunkerprepper

Tja.. om te voorspellen dat er IETS gaat gebeuren op economisch gebied hoef je geen raketgeleerde te zijn. Ik mis hier nog wel een beschouwing WAT er dan precies tegen gedaan zou kunnen worden.

BP

Deze post delen

Tja.. om te voorspellen dat er IETS gaat gebeuren op economisch gebied hoef je geen raketgeleerde te zijn. Ik mis hier nog wel een beschouwing WAT er dan precies tegen gedaan zou kunnen worden.

BP

Technisch gezien: Niets, helemaal niets.... het systeem is op sterven na dood.

Deze post delen

Ik mis hier nog wel een beschouwing WAT er dan precies tegen gedaan zou kunnen worden.

BP

Ten eerste: Laat de economie crashen; recessie/depressie IS de oplossing. De recessie is de correctie van alle malinvesteringen.

Ten tweede: Breng overheidsuitgaven zo laag mogelijk. Er moeten door overheid geen schulden opgebouwd worden, omdat deze organisatie zo allesoverheersend is, en de macht heeft de kosten af te wentelen op de burgerij. Bovendien verstoren overheidsuitgaven de markt, en dit werkt de economie tegen, en leidt tot verdere malinvesteringen.

En dan door naar de enige permanente oplossing, die helaas voor de meesten (nog) te extreem is (de eerste 2 zijn dat overigens ook): schaf overheid af. Economische roofbouw zit in de natuur van het beestje, vooral in de democratische variant. Dit wordt uitgelegd met de tragedie van de meent:

Deze post delen

Bedoel je wat de overheid zou moeten doen om het systeem te redden, of wat wij kunnen doen om ons aan dit probleem te onttrekken?

Er is een oplossing, meerdere zelfs. Maar dat wordt wat lang om te beschrijven.

De essentie is dit: de overheid moet een surplus gaan voeren op hun balansen en dit gebruiken om geld uit de maatschappij te trekken en te vernietigen (tegelijk met op vernietigen van de schulden van de banken en ECB)

Gaat dit werken? Imo nee. Het zou zeer grote maatschappelijke spanningen veroorzaken en wijd verspreide armoede. De gehele middenklasse zou waarschijnlijk ondergaan. En er zou een bovenlaag ontstaan die de rest zo ongeveer als slaven heeft.

Dat zou het probleem oplossen, maar het middel is erger dan de kwaal. Dit gaat dus niet gebeuren. De meerderheid zou in opstand komen als ze dit proberen.

Deze post delen

Jouw oplossing had wellicht tot een jaar of 15 geleden kunnen werken....de imbalances zijn te groot....15 jaar geleden waren er nog bijna geen derivaten....als je zo terugkijkt is het bizar dat iedereen kritiekloos met de waanzin is meegegaan....financiele autoriteiten hadden moeten ingrijpen....er was helaas teveel geld mee te verdienen, dus iedereen ging mee in de waanzin.....

Deze post delen

Dit is een mooie discussie. Zo lees ik ze graag.

Ik ben nog steeds van mening dat overheden zelf de geldcreatie ter hand moeten nemen. Er zijn zoveel voorbeelden waar dat gebeurde en waar het goed werkte. Het heeft een stabiele economie tot gevolg, waar groei niet langer een noodzaak is, maar een mogelijkheid.

Deze post delen

Er zijn zoveel voorbeelden waar dat gebeurde en waar het goed werkte.

Er zijn ook heel veel voorbeelden waar het volledig de mist in liep en loopt. Neem bijvoorbeeld het Romeinse Rijk, Zimbabwe, de Verenigde Staten, etc.

Het heeft een stabiele economie tot gevolg

Dat moet je eens tegen een Zimbabwaan zeggen; tenzij die Zimbabwaan Robert Mugabe heet, lacht hij je vast en zeker vierkant uit.

Het beste is de hele geldmarkt vrij te laten, zodat mensen zelf kunnen kiezen welke valuta ze gebruiken. Historisch gezien zijn goud en zilver meestal aan de top uitgekomen, en dit zijn ook de meest stabiele valuta geweest.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...