Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geef rovers vrij baan

f150
 Share

Recommended Posts

Vandaag komt de politie met het advies, gebaseerd op een onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR), om overvallers ruim baan te geven.

Het zal best uit onderzoek blijken dat weerloze slachtoffers minder kans lopen op fysiek letsel dan wanneer het uitmondt in een gevecht. Maar het advies geven om niets te doen druist tegen elk rechtvaardigheidsgevoel in. Zonder een welles-nietes wapen discussie te willen ontlokken, lijkt een ander advies me zinvoller. Bijvoorbeeld dat overvallers geen enkele aanspraak meer kunnen maken op excessief geweld van een verdedigend slachtoffer, een eervolle vermelding op de Wall of Fame en hoge schadevergoedingen. Naast natuurlijk het gebruik van wettige middelen om een indringer uit je huis of winkel te jagen.

Zo'n advies zal koren op de molen zijn voor criminelen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

diegene die de wet overtreed moet/mogen naar mijns inzien geen rechten meer hebben en mogen/moeten ten allertijde gestopt worden, wie herinerd zich nog de Orchideeënteler die twee mannen van zijn terrein joeg? wie kreeg trammelant met de politie hij.

Eigenlijk moet je de criminelen zo toetakelen dat ze geen klacht meer kunnen indienen.

Link naar reactie

Ach, weer een duidelijk geval van een overschot een psychologie studentes die niet wistten wat ze nu eigenlijk wilde worden, zichzelf eigenlijk ook nog niet zo goed begrijpen, maar wel graag de wereld willen verbeteren.

Overvallers moeten inderdaad geen aanspraak meer kunnen maken op gebruik van geweld tegen hen.

Overigens is bij mij de discussie al een tijd geleden op welles uitgevallen, de daad is ook bij het word gevoegd, just in case.

Link naar reactie

De eerste die hier met verkeerde bedoelingen binnen probeert te komen gaat naar buiten in een lijkzak.

Dat gezegd hebbende, als iemand hier aanklopt (of binnen loopt, de deur is nooit op slot) en netjes vraagt om hulp, zal ik alles doen om diegene te helpen met de problemen die hij/zij heeft.

Ik weet wel dat het in Nederland anders is, naar wat ik heb gehoord is het zo dat je als slachtoffer veel minder rechten hebt als als dader. En dat als je iemand pijn doet die bij jou inbreekt, jij zelf in de gevangenis kan belanden. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld... Hier heb je het recht om je huis, spullen, andere mensen én jezelf te verdedigen zoals je dat zelf nodig acht. (de wet in Frankrijk kent het woord "noodweerexcces" niet, en er is geen vluchtplicht)

Ik zit hier vaak als vrouw alleen op een boerderij in the middle of nowhere, hoe hard ik ook zou schreeuwen, niemand die me hoort, en politie doet er minstens een half uur over om hier te komen (ervan uitgaande dat er politie "in de buurt" is, en de telefoon het voor de verandering eens zou doen (geen netwerk op mobiel en vaste telefoonlijn werkt ongeveer 1 u per dag)) dus ik zal toch echt voor mezelf moeten zorgen. En ik laat niemand mijn spulletjes meenmen. Niet dat ik iets van waarde heb, maar aan alles wat ik heb kleeft wel een enorme emotionele waarde.

Link naar reactie

Vandaag komt de politie met het advies, gebaseerd op een onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR), om overvallers ruim baan te geven.

Het zal best uit onderzoek blijken dat weerloze slachtoffers minder kans lopen op fysiek letsel dan wanneer het uitmondt in een gevecht. Maar het advies geven om niets te doen druist tegen elk rechtvaardigheidsgevoel in. Zonder een welles-nietes wapen discussie te willen ontlokken, lijkt een ander advies me zinvoller. Bijvoorbeeld dat overvallers geen enkele aanspraak meer kunnen maken op excessief geweld van een verdedigend slachtoffer, een eervolle vermelding op de Wall of Fame en hoge schadevergoedingen. Naast natuurlijk het gebruik van wettige middelen om een indringer uit je huis of winkel te jagen.

Zo'n advies zal koren op de molen zijn voor criminelen.

Wederom zeer zorgwekkende ontwikkelingen. Geweld lokt geweld uit (heb ik zeer recent eerder gehoord @f150 :D ). Maar om nu op voorhand al op de grond te gaan liggen en voor "dood" te spelen en dat geadviseerd door het NSCR/politie is geen goed signaal naar alle "boefjes" in NL. Precies dat gevoel van ontneming van rechtvaardigheid (wat in NL toch al geregeld onvindbaar is) is een zeer slechte ontwikkeling.

Ik denk dat ik vanavond m'n deuren maar niet op slot doe, om zo braakschade aan m'n huis te voorkomen. De verzekerings maatschappij zal binnenkort ook wel moet een dergelijk advies komen.......

Link naar reactie

Een schande. Burgers van Nederland hebben in een sociaal contract hun rechten op het dragen van wapens overgedragen aan de autoriteiten, in ruil voor bescherming door die autoriteiten tegen rovend gespuis. (niet dat ik dat een goed idee vind, maar zo is het nu eenmaal.) Na jarenlang onderpresteren van de kant van de politie, het OM en de softe rechters in dit land, zegt de politie nu openlijk: zoekt u het maar uit. Het antwoord op dit soort ontwikkelingen is niet: werk maar gedwee mee aan je eigen beroving, maar zou moeten luiden: verdedig je met elk mogelijk middel.

Burgers beroven van het rechtom hun eigen have en goed te verdedigen is in Amerika ongrondwettig. Hier is het de tot in alle lagen van de bevolking volledig geaccepteerde en onbetwiste realiteit. Helaas.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ja het begint hier gekke vormen aan te nemen. Ik ben het dan ook helemaal er mee eens dat ze de daders het recht mogen ontnemen zolang er bewezen kan worden dat die persoon niets te zoeken had in jouw woning.

Dan toch maar je bad met zuur vol laten lopen, niemand weet tenslotte dat hij/zij bij je heeft "aangeklopt"

ps. voordat ik kritiek hierop krijg, bovenstaande was als een grap bedoeld.

Link naar reactie

Niet vergeten dat deze criminelen vaak zwakke slachtoffers uitzoeken zoals ouderen en gehandicapten.

Het advies lijkt mij daarom zeer verstandig.

Daders oppakken is in eerste instantie een zaak voor politie en niets wat je bezit heeft meer waarde dan de gezondheid van jezelf en je gezin.

Goed advies dus maar denk dat deze criminelen beter de deur van een prepper voorbij kunnen lopen. Geeft zo'n zooitje anders ;-)

Link naar reactie

Niets nieuws onder de zon, dit raden ze toch al jaren aan^^

Kan mij voorstellen dat wanneer je pure logica volgt, dit idd de beste (veiligste) oplossing is, maar het druist natuurlijk regelrecht tegen alle rechtvaardigheidsgevoel in.

Hangt bij de meeste mensen gewoon van de situatie af denk ik, ga ik bewust zelfmoord plegen, neen, maar zie ik een kans om karma een handje te helpen dan zal ik dat zonder twijfel doen.

Breek je ' s nachts in bij mij en heb je geen vuurwapen bij (en ik ben wakker, ander wordt het wel iets moeilijker natuurlijk), wel, dat wordt een heel avontuur :)

Link naar reactie

Hier is de achterdeur maar heel zelden op slot . Ook s'nachts . Er hangt een bordje ,, vergeet de hond hier waak ik ,, met een foto van een van mijn lievelings speeltjes . En als er iemand binnen komt dan leg ik de beerput open en schop ik hem buiten . Geen haan die er over kraait . En al word ik oud en heb ik een handicapt kunnen ze best en ander huis kiezen .

Geert

Link naar reactie

Burgers van Nederland hebben in een sociaal contract hun rechten op het dragen van wapens overgedragen aan de autoriteiten, in ruil voor bescherming door die autoriteiten tegen rovend gespuis.

Klopt niks van.

De elite heeft in 1919 besloten om de burgers te ontwapenen omdat men destijds bang was dat de communistische revolutie zou overslaan naar Nederland, en men uitging van een bepaald draagvlak daarvoor onder delen van de bevolking.

De schapen leverden vervolgens alles netjes in, en de mensen die konden nadenken borgen alles zorgvuldig op.

Er bestaat in het geheel geen "sociaal contract", en al helemaal niet eentje die het recht op het dragen van wapens overdraagt aan de autoriteiten.

Niemand heeft me ooit zo'n document kunnen tonen, laat staan eentje met mijn handtekening er onder.

Ook wat deze laatste hersenscheet van de politie betreft is het devies: denk voor jezelf.

Zelfverdediging is een natuurrecht, ongeacht wat een zelfbenoemde elite daarvan vindt.

Link naar reactie

Tja, weer veel stoere verhalen. Ik zal dit en dat...

Waar het in het onderzoek om gaat is het feit dat als jij gewelddadig richting een inbreker word jijzelf de grootste schade van hebt, letterlijk.

Wat heb je liever dat hij je laptop jat en vervolgens de deur uitloopt.

Of, hij jat je laptop, jij gaat bij de hând doen, misschien fysiek proberen te stoppen wat resulteert in een gebroken ego op de eerste hulp van ziekenhuis en alsnog je laptop kwijt...

Die dief is voorbereid en heeft weet ik veel bij hem, en jij gaat de held spelen met alle risicos, ook voor de rest van je gezin.

Daarom de uitkomst van het onderzoek, doe niets en wacht het af tot het voorbij is.

Gezondheid van jou en je gezin gaat voor!

Link naar reactie

P1000054.jpg.061bc22b794b86951042312474c0dfc5.jpg

Make her day :rolleyes:

Helaas,zij is inmiddels overleden, maar haar 2 opvolgsters zijn waardige vervangers :D

Wanneer jouw hond ingrijpt, zorg dan dat de inbreker binnen blijft. Wanneer hij uit je huis ontsnapt en de hond valt buiten weer aan, is er een probleem. Wanneer de hond het binnen afhandelt is het jammer voor de inbreker.......

Link naar reactie

Ik leg mijn portefeuille op de keukentafel, maar zorg er wel voor dat de gordijnen gesloten zijn. Kwestie van mensen niet op ideeën te brengen. Er zit ongeveer 50€ in. Dan hoeven ze niet te zoeken en kasten open te breken of zo. Voor 50€ riskeer ik mijn leven niet. Ik blijf rustig boven als ik inbrekers beneden hoor, maak het licht aan en stak klaar met een knallende verrassing als er eentje naar boven komt.

Link naar reactie

Dat kan allemaal kloppen....

Maar wat als je het gewoon verrekt om slachtoffer te spelen?

Ik, helaas de wet niet, vind dat de inbreker bewust het risico opzoekt.

En dus is de bewoner niet verantwoordelijk voor wat de inbreker overkomt.

Waarom zou ik uberhaupt nog de deur op slot doen, je kunt vast beter alles op een aanhanger voor je deur zetten dan hoeft de inbreker niet eens binnen te komen?

Sorrie ik vind het de verkeerde kant op beredeneren.

Iedereen boven de 18 verplicht met v...wapens leren omgaan, veilig hanteren en opbergen, en die mag je dan dus thuis vrij bezitten en gebruiken ivm zelfverdediging ( als je er mee om kunt gaan).

Moet je eens kijken wat dat met de inbraakcijfers zal doen...

Ja ik weet het er zal ook best wel een ongeluk gebeuren, zolang sat het aantal verkeersslachtoffers niet overstijgt niet zeiken.

K a n s

Tja, weer veel stoere verhalen. Ik zal dit en dat...

Waar het in het onderzoek om gaat is het feit dat als jij gewelddadig richting een inbreker word jijzelf de grootste schade van hebt, letterlijk.

Wat heb je liever dat hij je laptop jat en vervolgens de deur uitloopt.

Of, hij jat je laptop, jij gaat bij de hând doen, misschien fysiek proberen te stoppen wat resulteert in een gebroken ego op de eerste hulp van ziekenhuis en alsnog je laptop kwijt...

Die dief is voorbereid en heeft weet ik veel bij hem, en jij gaat de held spelen met alle risicos, ook voor de rest van je gezin.

Daarom de uitkomst van het onderzoek, doe niets en wacht het af tot het voorbij is.

Gezondheid van jou en je gezin gaat voor!

• Leuk 3
Link naar reactie

P1000054.jpg.061bc22b794b86951042312474c0dfc5.jpg

Make her day :rolleyes:

Helaas,zij is inmiddels overleden, maar haar 2 opvolgsters zijn waardige vervangers :D

Wanneer jouw hond ingrijpt, zorg dan dat de inbreker binnen blijft. Wanneer hij uit je huis ontsnapt en de hond valt buiten weer aan, is er een probleem. Wanneer de hond het binnen afhandelt is het jammer voor de inbreker.......

Dat dus en ook al doet je hond niks. Als ze weten dat er een hond of meerdere honden in het huis zijn slaan ze dat huis (9 van de 10 keer) wel over.

Is dat een cane corso?

Je moet trouwens wel met je hond trainen het zou je verbazen hoeveel ongetrainde ''stoere'' honden geen fuck doen als de baas in de problemen zit.

Link naar reactie

Dat dus en ook al doet je hond niks. Als ze weten dat er een hond of meerdere honden in het huis zijn slaan ze dat huis (9 van de 10 keer) wel over.

Is dat een cane corso?

Je moet trouwens wel met je hond trainen het zou je verbazen hoeveel ongetrainde ''stoere'' honden geen fuck doen als de baas in de problemen zit.

Je hebt het goed gezien, het was een kruising cane corso, met bordeauxdog. Klopt, heel veel honden doen echt niets ongetraind, maar deze rassen zijn dusdanig wakend en verdedigend ingesteld, dat training soms zelfs afgeraden wordt. Ondanks ik goed met honden kan, zal er geen huis zijn met een cane, of bordeaux, of rottweiler, waar ik in zal stappen als ze me niet heel goed kennen en de baas is niet thuis. Zo ook niet aan de baas komen, zelfs al kennen ze je wel goed. ;)

Link naar reactie

Voor inbrekers is het gewoon het risico van het vak dat ze gewond raken. (of dood)

Als slachtoffer moet je je afvragen of de spullen die ze stelen het risico waard is.

Als je echter over je heen laat lopen, heb je grootte kans dat die inbreker nog eens terug komt.

Zelf zou ik wel proberen heb het huis uit te schoppen, hij/zij heeft niets te zoeken in iemand anders zijn/haar huis.

Je moet alleen wel uitkijken, anders klaagt die crimineel je nog aan voor mishandeling.

In Nederland worden immers de criminelen beschermt niet de slachtoffers.

Link naar reactie

Klopt niks van.

De elite heeft in 1919 besloten om de burgers te ontwapenen omdat men destijds bang was dat de communistische revolutie zou overslaan naar Nederland, en men uitging van een bepaald draagvlak daarvoor onder delen van de bevolking.

De schapen leverden vervolgens alles netjes in, en de mensen die konden nadenken borgen alles zorgvuldig op.

Er bestaat in het geheel geen "sociaal contract", en al helemaal niet eentje die het recht op het dragen van wapens overdraagt aan de autoriteiten.

Niemand heeft me ooit zo'n document kunnen tonen, laat staan eentje met mijn handtekening er onder.

Ook wat deze laatste hersenscheet van de politie betreft is het devies: denk voor jezelf.

Zelfverdediging is een natuurrecht, ongeacht wat een zelfbenoemde elite daarvan vindt.

@kwakster,

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik weet natuurlijk ook wel hoe dat Nederland destijds is ontwapend door een wantrouwende overheid, en ik weet ook dat burgers van Nederland nimmer een dergelijk sociaal contract hebben ondertekend waarin ze expliciet afstand doen van hun wapens. In die zin heb je gelijk dat er niks van klopt.

Ik gaf dan ook een sterk versimpelde weergave van de werkelijkheid, en het stuk over het sociaal contract verwijst naar het feit dat Nederlandse burgers inmiddels dermate gewend zijn geraakt aan de situatie dat het verwachtingspatroon (de politie handhaaft de orde en pakt boeven) een soort heilig huisje is geworden. Maar je hebt gelijk en ik zal me voortaan zorgvuldiger uitdrukken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...