Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pas op voor onbestelde pakketten

Tom
 Share

Recommended Posts

Al geruime tijd een oude truuk, maar schijnt nu weer aktueel te worden, hoe het werkt?

De politie waarschuwt tegen het aannemen van niet bestelde pakketten. De afgelopen weken komt het voor dat mensen die niets besteld hebben wel pakketten aangeboden krijgen. Er staat dan iemand van een koeriersdienst voor de deur die het pakket van een internetwinkel komt afleveren. Al snel blijkt dat er een hele andere naam op het pakket staat.

Kort na het afleveren komt er een man aan de deur die vraagt of er soms een pakket per vergissing voor hem is afgegeven. Sommige mensen geven het pakket aan hem mee maar krijgen vervolgens wel de rekening voor de spullen die in het pakket zaten. De politie adviseert om onbestelde pakketten niet te accepteren en zeker niet als er een verkeerde naam hierop staat. Komt er iemand bij u een pakket afleveren en vertrouwt u dat niet, bel dan met de politie. Bel zeker met de politie als iemand aan de deur staat om een per vergissing bezorgd pakket bij u op te halen. Het telefoonnummer is 0900-8844 (lokaal tarief).

EN DAN DIT BERICHT WAT RONDGAAT, OF HET EEN HOAX IS? WEET IK NIET.

Dit bericht dus;

*******WAARSCHUWING************

Afgelopen vrijdag is hier een groot pakket van de Wehkamp afgeleverd.Juiste adres alleen verkeerde naam,leek een beetje op die van mijn dochter dus heb die even gebeld om na te vragen.Die had niks besteld,maar eens even open gemaakt om te kijken hoe of wat. Nou sloeg stijl achterover een rekening op dit adres dus van over de 900 euro. Na een kleine inspectie wist ik al dat er niks van klopte,niemand past hier laarsjes mt 31 ,en had laatst al een waarschuwing gelezen.

En ja hoor even later staat er een knul van in de 20 op de stoep die beweerde van select vracht te zijn en dat zijn collega hier een verkeerd pakket had bezorgt. Dat kwam hij eventjes ophalen, nou dat denk ik toch van niet zei ik. Waarop hij weer zei, ja staat toch verkeerde naam op.En wat ik er dan wel niet mee ging doen.Nou dat stuur ik zelf wel terug weet ik zeker dat het aankomt. Daarop probeerde hij het nogmaals door te zeggen dat me dat dan 6,75 zou kostte,nog altijd beter dan ruim 900 zei ik en heb de deur dicht gedaan.

s' avonds 9 uur de telefoon,weer zogenaamd iemand van selekt vracht ze kwamen nu het pakket ophalen,dacht het dus even van niet he! De klant zat erop te wachten en woonde hier in het dorp,adres kregen we niet.Dus gezegd we controleren alles als het klopt ben je morgen de eerste.Moesten dat nu maar doen,nee we moeten weg zeiden we.

10 uur s' avonds de bel staat daar een ongeschoren man van in de 40 om het pakket op te halen. Gezegd morgen en de deur dicht gedaan.

Zaterdag natuurlijk niemand gezien of gehoord.Tot dat [ja de aanhouder wint...dus niet!!!] half 12 s'avonds de telefoon weer gaat.Nu de man voor wie het pakket bedoelt zou zijn uit nijmegen.....hebben hem meteen een compliment gegeven dat ie zo vlug kan verhuizen aangezien hij een dag van te voren nog hier in het dorp woonde!Maar wat wij met het pakket hebben gedaan,terug gestuurd naar de Wehkamp dus.Nu niks meer gehoord of gezien!

De politie en Wehkamp zijn inmiddels op de hoogte ,dus let heel goed op! Kan het goed begrijpen dat de ouderen mensen hier intrappen ,ze proberen ook van alles om dat pakket in handen te krijgen.Wij zijn er niet ingetrapt omdat ik een hele tijd geleden een zelfde verhaal had gelezen op Facebook

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik neem ook wel eens een pakket aan van de buren, maar zal een pakket nooit aan een vreemde meegeven.

En ook al heb je een pakket aangenomen, dan zal de rekening toch niet op jouw naam kunnen komen, maar op die van de geadresseerde. Dus als ik een rekening krijg voor iets van iemand anders, dan verdwijnt deze direct in de open haard. Daarnaast hebben we in NL hele goede wetgeving hierover.

Link naar reactie

Woonde in een appartementsgebouw. Ik ging overdag werken. Blijkt dat iemand voor een 600€ kinderspullen besteld had op mijn naam, op mijn adres. Andere buur verklaarde achteraf dat er een briefje op de bellen hing 'voor mevrouw X, bel bij Y' (dom wicht)

Bal is aan het rollen gegaan toen ik een factuur kreeg. Ik nam contact op met de leverancier die beweerde dat ik MOEST betalen, dat IK getekend had voor ontvangst. Ze zijn zelfs naar een incasso gestapt (hebben hier in elk geval niks te vertellen die illegale incasso's) en omdat ik niet betaalde naar een deurwaarder.

Nu ja, ze hebben haar toch te stekken gehad dankzij de getuigenis van een andere buur. De politie vond het ook wel vreemd dat een kind van 13 ineens zou kleutermaatje 128 hebben.

Wel heel frappant dat de politie nooit de wil gehad heeft om de handtekening op de bon te verifiëren.

Ze hebben daar nog iets uitgespookt op mijn naam. Namelijk de busnummers die op de tv kabels vermeld waren verwisselt en dan op nummer 15 een aansluiting laten openen. Ik woonde op nummer 15. Zelf had ik niet eens een tv ...

Ook geweten wie want als je 11 wisselt met 15 dan moet je ni verder zoeken.

Link naar reactie

Woonde in een appartementsgebouw. Ik ging overdag werken. Blijkt dat iemand voor een 600€ kinderspullen besteld had op mijn naam, op mijn adres. Andere buur verklaarde achteraf dat er een briefje op de bellen hing 'voor mevrouw X, bel bij Y' (dom wicht)

Bal is aan het rollen gegaan toen ik een factuur kreeg. Ik nam contact op met de leverancier die beweerde dat ik MOEST betalen, dat IK getekend had voor ontvangst. Ze zijn zelfs naar een incasso gestapt (hebben hier in elk geval niks te vertellen die illegale incasso's) en omdat ik niet betaalde naar een deurwaarder.

Nu ja, ze hebben haar toch te stekken gehad dankzij de getuigenis van een andere buur. De politie vond het ook wel vreemd dat een kind van 13 ineens zou kleutermaatje 128 hebben.

Wel heel frappant dat de politie nooit de wil gehad heeft om de handtekening op de bon te verifiëren.

Ze hebben daar nog iets uitgespookt op mijn naam. Namelijk de busnummers die op de tv kabels vermeld waren verwisselt en dan op nummer 15 een aansluiting laten openen. Ik woonde op nummer 15. Zelf had ik niet eens een tv ...

Ook geweten wie want als je 11 wisselt met 15 dan moet je ni verder zoeken.

Volgens mij vallen dat soort gevallen onder civiel recht, de politie doet dan meestal vrij weinig. Meestal loopt het met een sisser (na een hoop gezeik) voor het slachtoffer af, heeft het bedrijf een flinke kostenpost en is de dief & incassobureau rijker.

Ook al is dat verhaal van Tom een hoax, er zijn wel degelijk allerlei varianten van het brievenbus-hengelen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...