Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homeopathie? Sukkel!


Aanbevolen berichten

Als je meet met bepaalde instrumenten, kan je enkel meten met wat die instrumenten kunnen aantonen.

 

Dat water informatie kan opslaan, eigenschappen opnemen zonder de stof an sich op te nemen,

is iets wat al wetenschappelijk (dus met wetenschap meetinstrumenten) is aangetoond.

 

Kijk hier eens naar:

 

En denk hier maar eens over na: De belangrijkste zaken in het leven, kan je niet meten noch wetenschappelijk aantonen.

Zeggen dat ze daarom niet bestaan of geen invloed hebben op ons mensen is gewoonweg kortzichtig.

 

Vertrekkende van planten om ons te 'genezen' heeft men de plantentincturen (vaste stof, oplossingen, meetbaar voor de wetenschap),

dan de homeopathie die werkt met verdunning (al meestal niet meer meetbaar), Bach bloesems, dan de Antroposofische geneeskunde die aan de

homeopathie het ritmische heeft toegevoegd en dan heeft men nog de Spagyriek.

Of de laatste 4 werken dmv placebowerking of niet, laat ik in het midden. Wel eigenaardig dat zulks wel bij dieren en kleine kinderen

goed resultaat geeft, maar dat kan je dan natuurlijk weer toeschrijven aan placebo werking bij de baasjes of ouders...

 

Ik heb al zelf gezien wat werkt en wat niet en heb mijn conclusies getrokken, ik stel iedereen voor dat ook te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

"Organismen bestaan slechts voor 0,000000001% uit vaste stof en voor 99,999999999% uit energie"

 

 

 

Waar of niet waar?

 

Hiermee zitten we in de hoek van de quantumfysica, wat nog een zeer nieuwe tak van wetenschapssport is.

Áls bovenstaande waar is dan kan ik me [a] voorstellen dat homeopathie werkt en het met de huidige techniek niet te bewijzen valt :cool:

 

Hilarisch, want dat is 2x hetzelfde, E=mc2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de liefde van de watermoleculen voor de verschillende planten extracten genoeg is om mensen te genezen. Kom op @netuyas even wat steekhoudende argumenten aub, hier kom je er niet mee.

 

Waar onze beste KS(dankzij de farmapropaganda) echter aan voorbij gaat is dat de meest gebruikte en verkochte homeopatische middelen slecht tot verdunning D6 gaan, waarbij er dus aantoonbaar nog werkzame stoffen aanwezig zijn.

 

A. Mijn argumenten hebben niets te maken met de Farma industrie. Is gewoon basaal wetenschappelijk bewijs leveren voor een methode, al dan niet gericht op gezondheidsbevorderende middelen bij ziekte

B. Als er nog aantoonbaar 'werkzame stoffen aanwezig zijn' waarom is dan nog nimmer aangetoond dat ze werken?

C. Opmerkelijk is dat er een beloning is uitgeloofd van $1 miljoen voor de eerste die aantoont dat homeopathie werkt. Iets voor jou?

 

AN AMERICAN SCEPTIC is offering a $1 million reward to anyone who can prove homeopathy works, once again bringing attention to the debate about whether it’s a healthy and natural way to treat ailments, or is a large-scale consumer rip-off.

 

Sorry, moest even het bericht 3x wijzigen want je geeft zelf al aan hoe ridicuul de bewering is dat homeopathie een aantoonbare werking heeft.....met name het woordje geloven staat haaks op aantoonbaar :o

 

Schiet dan de homeopathie ook niet af op basis van een stroming die in onbewijsbare werkingen gelooft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de liefde van de watermoleculen voor de verschillende planten extracten genoeg is om mensen te genezen. Kom op @netuyas even wat steekhoudende argumenten aub, hier kom je er niet mee.

 

De genezende werking van KS bestaat voornamelijk uit de liefde die in hem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Deze tekst is niet bedoeld om te kwetsen.

 

Dan was het misschien handiger geweest om een andere kop te kiezen? ZONDER het woord 'sukkel' erin?

 

Gezondheidsspychologe Tamara Lacourt denkt dat signalen van het afweersysteem overdreven hard het brein binnenkomen. Zij zegt: "Als je ziek bent, wordt je immuunsysteem actief. Er worden stoffen aangemaakt die het brein op de hoogte stellen van wat er in het lichaam gebeurt. In reactie daarop verandert je gedrag en je stemming." ... "Negatief ingestelde mensen voelen meer pijn na een vaccinatie." Bron: NRC 15 oktober 2013.

 

Bij mij is eens geconstateerd dat ik minder heftig op pijn reageer dan de arts normaliter in zo'n situatie gewend was. (Door o.a. ademhalingstechnieken en Yoga oefeningen).

 

Dus my 2 cents: positief ingestelde mensen die denken dat ze baat hebben bij alternatieve geneeswijzen, Yoga of homeopathie kunnen daardoor in sommige gevallen (kleine kwaaltjes) minder pijn ervaren of sneller genezen.

 

Dit is ook nog een leuke van @Highway in de post over de griepprik:

Clinical Evidance Handbook van de British Medical journal Publisher meldt dat van de 2500 meest voorgeschreven medicamenten en behandelingen:

3 procent een groter ongunstig dan gunstig effect scoort.

5 procent waarschijnlijk geen gunstig effect heeft.

8 procent evenveel gunstige als ongunstige effecten heeft (uitruil middelen).

12 procent enig bewijs van gunstig effect scoort.

23 procent een zeer zwak bewijs voor enig gunstig effect laat zien.

En, dat van 49 procent totaal niet bekend is wat voor effect het heeft. Bron:http://wetenschap.infonu.nl/onderzoe...kzalverij.html

en

Uit dit onderzoek kwam naar voren dat homeopathie zowel effectief als kostenbesparend is. Bron:http://wetenschap.infonu.nl/diversen...jke-basis.html

Deze laatste link werkt echter helaas niet (meer).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang minimaal zo kritisch gestaan als @Keyser Suze tegenover homeopathie. Het klinkt als je het een leek moet uitleggen ook ronduit belachelijk. Hoe veel verdund??!

Maar sinds ik een eeneiige tweeling heb (inmiddels bijna 5). Heb ik de kans gehad e.e.a te eeeuh... experimenteren. Dat klink gevaarlijker dan het is...;)

Mijn kids waren zogenaamde huil baby's die minimaal 12 uur per dag huilden. Werkelijk niets hielp en dokters wisten zich er ook geen raad mee. Tot iemand mij een homeopathisch flesje gaf. 1!!!! druppeltje gegeven van dit sterk verdunde spul, s'avonds gegeven (bij eentje getest), de volgende dag lag ze de hele dag in een soort coma (lees diepe slaap) en daarna nooit meer zo gehuild.

Inmiddels 4 jaar toch maar wat verdiept in homeopathie en er zit vast ook zooi tussen waar je flink voor betaald en eigenlijk niet werkt. Maar ik weet voor mezelf uit eigen ervaring dat sommige homeopathische middelen gewoon werken. Wat wetenschappers ook roepen. Ik ga af op zoveel mogelijk eigen ervaring of die van mensen die ik vertrouw.

Helaas heb ik uiterst weinig vertrouwen over in reguliere geneeswijzen aangezien ik mensen meer kapot zie gaan aan medicijn dan dat ze er beter van worden. Maar goed ieder z'n ding hè.

Maak je eigen keuzes en laat je niet teveel beïnvloeden. Vooral niet als iemand z'n brood ermee verdient!!! Sorry @Keyser;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoudelijk eens met de topicstarter. Daarnaast moet mij wel van het hart dat sommige zaken echt niet te verklaren zijn vanuit de reguliere geneeskunde. Miracles do happen, op welke manier dan ook. Alleen zou ik er nooit op hopen door mijn gezondheid te willen verbeteren met flesjes water met zo'n kleine dosering van de "geneeskrachtige" stof dat het niet meer merkbaar is.

 

Then again, zoals anderen hier ook al stelden, het menselijk brein is goed voor de gek te houden en ik weet dat een rotsvast vertrouwen op een vermeende positieve werking van een medicijn het zelfhelend vermogen van een lichaam kan spiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze .....was het misschien handiger geweest om een andere kop te kiezen? ZONDER het woord 'sukkel' erin?

 

....ach ja, mijn subtiele alter ego Keyser Suze hè, altijd even recalcitrant. Het klakkeloos aannemen van bepaalde ideeën zonder enige bewijskracht, zonder er zelf onderzoek naar te doen of gedegen onderzoek over te raadplegen, impliceert echter een bepaalde domheid. De term Sukkel dekt de lading daarvan. Als ik geloof dat het dragen van rode onderbroeken mij van voetschimmel af gaat helpen, zal ook op hoongelach kunnen rekenen. Wetenschappelijk gezien heeft het dragen van rood ondergoed als bestrijding van voetschimmel evenveel waarde als homeopathie. In mijn bewoordingen (of liever gezegd die van mijn Alter Ego KS) ben je dan een sukkel.

 

Jehova getuigen geloven dat de wereld 6000 jaar oud is. Zonder in te gaan op hun religieuze ideeën, zijn de bewijzen overweldigend en onomstotelijk, dat de aarde toch aanzienlijk ouder is. Het idee dat de aarde 6000 jaar oud is, neemt hopelijk niemand serieus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....ach ja, mijn subtiele alter ego Keyser Suze hè, altijd even recalcitrant. Het klakkeloos aannemen van bepaalde ideeën zonder enige bewijskracht, zonder er zelf onderzoek naar te doen of gedegen onderzoek over te raadplegen, impliceert echter een bepaalde domheid. De term Sukkel dekt de lading daarvan. Als ik geloof dat het dragen van rode onderbroeken mij van voetschimmel af gaat helpen, zal ook op hoongelach kunnen rekenen. Wetenschappelijk gezien heeft het dragen van rood ondergoed als bestrijding van voetschimmel evenveel waarde als homeopathie. In mijn bewoordingen (of liever gezegd die van mijn Alter Ego KS) ben je dan een sukkel.

 

Jehova getuigen geloven dat de wereld 6000 jaar oud is. Zonder in te gaan op hun religieuze ideeën, zijn de bewijzen overweldigend en onomstotelijk, dat de aarde toch aanzienlijk ouder is. Het idee dat de aarde 6000 jaar oud is, neemt hopelijk niemand serieus.

 

Die alter ego van jou zal van grote waarde blijken te zijn in geval van een SHTF!

 

Maar ik ben iemand die zoveel mogelijk probeert 'onderzoek' te doen naar welk middel dan ook (regulier of homeopatisch). Ook ik twijfel soms aan de grondslag van de werking ervan (die vreemde verdunning bijvoorbeeld) of aan de werkzaamheid van ingrediënten.

 

Soms moet je wat... zoals @Jalemari aangaf. Dan ben je erg dankbaar dat de baby is opgehouden met huilen.

Ik probeer dan gewoon mijn gezond verstand of gevoel te gebruiken in de beslissing of ik het wel of niet neem of toedien aan mij kinderen. (Wij kiezen er bijv. ook voor om geen griepprik te nemen, maar we zijn wel allemaal ingeënt).

 

Jij zult als geen ander weten dat ook in de reguliere medische wetenschap er steeds voortschrijdend inzicht is. Wat vroeger goed was, is nu slecht of net andersom.

 

Hoe moet je daar dan als leek nog op anticiperen? Ieder moet daarin inderdaad zijn eigen afweging maken. Dus als je op die manier kiest voor een middel of behandeling ben je in mijn beleving dan juist GEEN sukkel. Je bent naar mijn mening een sukkel wanneer je zonder zelf na te denken klakkeloos iets aanneemt van een ander.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang minimaal zo kritisch gestaan als @Keyser Suze tegenover homeopathie. Het klinkt als je het een leek moet uitleggen ook ronduit belachelijk. Hoe veel verdund??!

Maar sinds ik een eeneiige tweeling heb (inmiddels bijna 5). Heb ik de kans gehad e.e.a te eeeuh... experimenteren. Dat klink gevaarlijker dan het is...;)

Mijn kids waren zogenaamde huil baby's die minimaal 12 uur per dag huilden. Werkelijk niets hielp en dokters wisten zich er ook geen raad mee. Tot iemand mij een homeopathisch flesje gaf. 1!!!! druppeltje gegeven van dit sterk verdunde spul, s'avonds gegeven (bij eentje getest), de volgende dag lag ze de hele dag in een soort coma (lees diepe slaap) en daarna nooit meer zo gehuild.

Inmiddels 4 jaar toch maar wat verdiept in homeopathie en er zit vast ook zooi tussen waar je flink voor betaald en eigenlijk niet werkt. Maar ik weet voor mezelf uit eigen ervaring dat sommige homeopathische middelen gewoon werken. Wat wetenschappers ook roepen. Ik ga af op zoveel mogelijk eigen ervaring of die van mensen die ik vertrouw.

Helaas heb ik uiterst weinig vertrouwen over in reguliere geneeswijzen aangezien ik mensen meer kapot zie gaan aan medicijn dan dat ze er beter van worden. Maar goed ieder z'n ding hè.

Maak je eigen keuzes en laat je niet teveel beïnvloeden. Vooral niet als iemand z'n brood ermee verdient!!! Sorry @Keyser;)

 

 

Uitstekend voorbeeld. Laten we nu eens datzelfde middel aan alle huilbaby's toedienen. Ik verwed er mijn linker nier om, dat het resultaat nihil is. Je kunt ook nog stellen, dat het resultaat van jouw n=2 studie, verschillende oorzaken heeft:

A. elke huilbaby houdt na enkele maanden op met huilen

B. de baby dacht: als ik blijf huilen, krijg ik weer zo'n vies alcoholisch druppeltje -Blèh!

C. de ouders waren zo hoopvol dat het zou werken, dat hun houding ten aanzien van de baby en hun omgangsvormen met het kind, veranderden. Ook dat kan een positieve uitwerking hebben. Ik laat huilbaby's wel eens een weekend opnemen op de kinderafdeling, en instrueer de ouders om naar de bioscoop te gaan dat weekend, en lekker uit eten met een flesje wijn en ook weer eens aandacht te besteden aan sex, want dat komt er niet van met zo'n krijserd. Er komt geen medicijn aan te pas maar in circa 70% van de gevallen is het gedaan met het huilen of stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja. Vast allemaal te verklaren.

En waarom zijn operatiekamers dan altijd groen ipv rood?

Juist! Omdat mensen langer blijven bloeden in een rode omgeving!

Dus Keyser, die het allemaal zooo goed weet! Trek toch maar wel die rode onderbroek aan, want 1 ding heb ik wel geleerd: mensen die zeer stellig in hun overtuiging staan kun je beter wantrouwen. Anders hadden we idd nooit ontdekt dat de aarde rond is.

Water kan wel degelijk informatie opslaan: Google maar eens op Emoto. En... uiteindelijk is alles een trilling oftewel frequentie en vanuit die gedachte wordt homeopathie ineens best begrijpelijk. Je moet alleen wel ff die botte plaat laten zakken hè;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de liefde van de watermoleculen voor de verschillende planten extracten genoeg is om mensen te genezen. Kom op @netuyas even wat steekhoudende argumenten aub, hier kom je er niet mee.

 

 

 

A. Mijn argumenten hebben niets te maken met de Farma industrie. Is gewoon basaal wetenschappelijk bewijs leveren voor een methode, al dan niet gericht op gezondheidsbevorderende middelen bij ziekte

B. Als er nog aantoonbaar 'werkzame stoffen aanwezig zijn' waarom is dan nog nimmer aangetoond dat ze werken?

C. Opmerkelijk is dat er een beloning is uitgeloofd van $1 miljoen voor de eerste die aantoont dat homeopathie werkt. Iets voor jou?

 

 

 

Sorry, moest even het bericht 3x wijzigen want je geeft zelf al aan hoe ridicuul de bewering is dat homeopathie een aantoonbare werking heeft.....met name het woordje geloven staat haaks op aantoonbaar :o

 

Vind je dat echt een faire eis? moet ik als eenling proberen te ontzenuwen wat de Big5 met miljoenen euros schimmig en wazig gemaakt hebben?

Maar goed, een beetje demagogie is niet alleen voorbehouden aan de Farmaindustrie.

 

Here we go!

 

Er is geen wetenschapper die kan weerleggen dat goudsbloem antisceptisch, bloedstelpend en ontstekingsremmend eigenschappen heeft.

Als je dat in een verdunning van 1 deel goudsbloem op 10 delen alcohol in een flesje stopt zul jij ook niet kunnen bestrijden dat dit een prima ontsmettingsmiddel is bij wondjes. Dan hebben wij het over een homeopatisch middel te weten calendula oertinctuur.

 

Ziehier je witte raaf!

 

 

Je moet wel een onderscheid maken tussen de middelen en de mensen. Er lopen vele kwakzalvers rond die gevaarlijk zijn voor je gezondheid wanneer je daar in gelooft. Ik ben geen dokter, dus als iemand zich ziek voelt moet hij naar een dokter gaan.

 

 

Een eenvoudig middel tegen bijvoorbeeld kanker is er gewoon niet. Ook niet in de chemische geneeskunde, waarbij men ook stoffen bij elkaar stopt op "hoop van zegen" http://kanker-actueel.nl/NL/welke-behandeling-krijgt-de-patiente-met-dikke-darmkanker-uit-de-wereld-draait-door-van-vanavond-8-oktober-2013.html,

maar dat pretendeer ik dan ook niet. Jij stelt dat Homeopathie kwakzalverij is, en daarmee doe je de wel werkende producten tekort.

 

Ik begrijp en onderschrijf je bezorgdheid voor kwakzalverij, maar richt je dan op de kwakzalvers, en niet op vaak eeuwenoude emperisch bewezen huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen een aantal veel voorkomende kwalen en aandoeningen. Homeopathie staat voor de meeste mensen voor een natuurgeneeswijze, en een groot aantal homeopatische middelen zijn zoals al eerder gezegd dan ook gewoon gebaseerd op kruiden of mineralen in een verdunning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang minimaal zo kritisch gestaan als @Keyser Suze tegenover homeopathie. Het klinkt als je het een leek moet uitleggen ook ronduit belachelijk. Hoe veel verdund??!

Maar sinds ik een eeneiige tweeling heb (inmiddels bijna 5). Heb ik de kans gehad e.e.a te eeeuh... experimenteren. Dat klink gevaarlijker dan het is...;)

Mijn kids waren zogenaamde huil baby's die minimaal 12 uur per dag huilden. Werkelijk niets hielp en dokters wisten zich er ook geen raad mee. Tot iemand mij een homeopathisch flesje gaf. 1!!!! druppeltje gegeven van dit sterk verdunde spul, s'avonds gegeven (bij eentje getest), de volgende dag lag ze de hele dag in een soort coma (lees diepe slaap) en daarna nooit meer zo gehuild.

Inmiddels 4 jaar toch maar wat verdiept in homeopathie en er zit vast ook zooi tussen waar je flink voor betaald en eigenlijk niet werkt. Maar ik weet voor mezelf uit eigen ervaring dat sommige homeopathische middelen gewoon werken. Wat wetenschappers ook roepen. Ik ga af op zoveel mogelijk eigen ervaring of die van mensen die ik vertrouw.

Helaas heb ik uiterst weinig vertrouwen over in reguliere geneeswijzen aangezien ik mensen meer kapot zie gaan aan medicijn dan dat ze er beter van worden. Maar goed ieder z'n ding hè.

Maak je eigen keuzes en laat je niet teveel beïnvloeden. Vooral niet als iemand z'n brood ermee verdient!!! Sorry @Keyser;)

 

Als het een mooi aftreksel is van de welbekende papaver somniferum, zoals ze vroeger wel eens aan jonge kinderen gaven, begrijp ik de diepe slaap wel.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja. Vast allemaal te verklaren.

En waarom zijn operatiekamers dan altijd groen ipv rood?.

 

Dat komt omdat de chirurg naar een rood (bloed) vlak staat te turen (operatiewond). Wanneer je dan wegkijkt van de wond, gaan je staafjes en kegeltjes de complementaire kleur uitzenden. Dat heten nabeelden ZIE HIER. Het is dan heel irritant, als je overal groene vlekken ziet. Die zie je niet als de doeken groenig van kleur zijn. Is geen geloof in groene doeken, maar wetenschappelijk inzicht in de praktijk toegepast :p

 

De eerste hit op Google bij Emoto is deze.....

 

De Japanse pseudowetenschapper Masaru Emoto meent te hebben aangetoond dat water op gedachten kan reageren, en velen willen hem graag geloven.

In alternatieve kringen spreekt men graag over subtiele vibraties die de gevestigde wetenschap nog niet kent. Maar zulke occulte theorieën blijven wat onbevredigend zolang je de veronderstelde vibraties slechts subjectief kunt ervaren. De kirlianfotografie bood in de jaren 1970 een oplossing. Er zijn nog steeds boeken en websites die betogen dat je op kirlianfoto's fijnstoffelijke energievelden of levensenergie kunt zien. Maar wie zich verdiept in het wetenschappelijk onderzoek, zal moeten toegeven dat deze bewering allang is ontkracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je dat echt een faire eis? moet ik als eenling proberen te ontzenuwen wat de Big5 met miljoenen euros schimmig en wazig gemaakt hebben?

Maar goed, een beetje demagogie is niet alleen voorbehouden aan de Farmaindustrie.

 

Here we go!

 

Er is geen wetenschapper die kan weerleggen dat goudsbloem antisceptisch, bloedstelpend en ontstekingsremmend eigenschappen heeft.

Als je dat in een verdunning van 1 deel goudsbloem op 10 delen alcohol in een flesje stopt zul jij ook niet kunnen bestrijden dat dit een prima ontsmettingsmiddel is bij wondjes. Dan hebben wij het over een homeopatisch middel te weten calendula oertinctuur.

 

Ziehier je witte raaf!

 

 

Je moet wel een onderscheid maken tussen de middelen en de mensen. Er lopen vele kwakzalvers rond die gevaarlijk zijn voor je gezondheid wanneer je daar in gelooft. Ik ben geen dokter, dus als iemand zich ziek voelt moet hij naar een dokter gaan.

 

 

Een eenvoudig middel tegen bijvoorbeeld kanker is er gewoon niet. Ook niet in de chemische geneeskunde, waarbij men ook stoffen bij elkaar stopt op "hoop van zegen" http://kanker-actueel.nl/NL/welke-behandeling-krijgt-de-patiente-met-dikke-darmkanker-uit-de-wereld-draait-door-van-vanavond-8-oktober-2013.html,

maar dat pretendeer ik dan ook niet. Jij stelt dat Homeopathie kwakzalverij is, en daarmee doe je de wel werkende producten tekort.

 

Ik begrijp en onderschrijf je bezorgdheid voor kwakzalverij, maar richt je dan op de kwakzalvers, en niet op vaak eeuwenoude emperisch bewezen huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen een aantal veel voorkomende kwalen en aandoeningen. Homeopathie staat voor de meeste mensen voor een natuurgeneeswijze, en een groot aantal homeopatische middelen zijn zoals al eerder gezegd dan ook gewoon gebaseerd op kruiden of mineralen in een verdunning.

 

A. Er is ontzettend veel onderzoek gedaan naar homeopathie door wetenschappers die niet verbonden zijn aan de farmaceutische industrie. Dat argument kan dus van tafel.

B. Goudsbloem 1:10 alcohol is geen homeopathisch middel, maar een plantenextract. Je moet de dingen niet door elkaar halen.

C. Zou je de wel werkende HOMEOPATHISCHE producten (zie vette tekst boven) kunnen benoemen?

D. ......[vaak eeuwenoude emperisch bewezen huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen een aantal veel voorkomende kwalen en aandoeningen] - waarschijnlijk bedoel je wederom plantenextracten zonder een homeopathische verdunning. Die planten (opium, Rauwolfia, belladonna, ephedra, psyllium, Steroids (95% from diosgenin), Codeine, Atropine, Reserpine, Pseudoephedrine, Ephedrine, Hyoscyamine, Digoxine en Scopolamine om er maar een paar te noemen) en hun extracten werken WEL DEGELIJK! Dat gaat ook niet over homeopathie. Dat zijn geneeskrachtige (jawel!) stoffen die de natuur voortbrengt. Zo zijn er ook giftige stoffen die verlamming veroorzaken (bepaalde kikker en slangen giffen). Ik maak me sterk dat een verdunde slangengif oplossing in D6 of whatever ineens een gehandicapte uit zijn rolstoel laat komen, maar nu ben ik weer recalcitrant en daar zal ik wel een opmerking over krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit eens naar zon Chinese kruidendokter geweest, en mij veel te veel geld afhandig laten maken zonder enig resultaat.. Wel las ik later dat er vaak zware metalen, en andere troep in die kruidenmengsels zitten. Nooit meer!

 

Vroeger kreeg ik wel een sterke gember thee te drinken voor een training van basupi, ter bevordering van de concentratie. tja of dat hielp weet ik niet, maar is in ieder geval minder schadelijk.

 

Kruidengeneeskunde is totaal iets anders dan homeopathie! Let op dus. De kruidengeneeskunde gaat uit van de werkzame stoffen van planten, dat is gewoon te meten en aan te tonen. Homeopathie gaat uit van een niet stoffelijke werking op esotherisch vlak, een werkzame stof is niet meer aan te tonen, het is geschud water.

 

Dat kruiden wel werken is makkelijk te zien aan bijvoorbeeld de stof salycylzuur uit wilgenbast en moerasspirea, dit is de stof die bekend staat als aspirine. (Hoewel dit later chemisch is nagemaakt) Het is dus werkzame plantenstof.

 

Met spullen uit China moet je inderdaad oppassen. Grote delen van dat land zijn zwaar vervuild, je kunt bijna een rivier aansteken, dat fikt behoorlijk. Ook verven ze de Chia zaden zwart, dan vangen ze er meer voor. Wees dus altijd wantrouwend als je kruiden of superfoods uit China koopt.

 

Dokter Vogel heeft naast homeopathische middelen ook kruidengeneeskundige middelen. Jammer dat ze zelf ook homeopatie en kruidengeneeskunde op één hoop gooien. Als er een D nummer op staat, bijvoorbeeld D6, dan is het geschud en is er bijna niets meer van de oorspronkelijke stof te vinden. D1 is een verdunning van 1 op 10 en kan nog wel werken op basis van inhoudsstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus mijn enigste reactie hier was de definitie te noteren van homeoptahie en vacinatie wat hetzelfde word beschreven in de woordenlijsten van internet

mensen krijgen spontane uitvallen van on objectiviteit en van reactie verwarring waardoor ze compleet rare reacties gaan geven en geloofovertuigingen van anderen aan mij toeschrijven

en verwachten dat ik allerlei info ga opzoeken waar anderen het over hebben ?

 

 

Houd me maar uit dit topic verder want de reacties zijn absurder dan de claims.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,hoe dan ook, ik ga met alles ernstiger als een ingegroeide teennnagel of een griepje toch liever eerst naar de reguliere geneesheer als me in het alternatieve circuit te storten.

Die jongens hebben niet voor niks 7 jaar universiteit gehad,toch iets anders als een lang weekend cursusje aroma therapie.

Onder het motto "onderzoek alles en behoud het goede" blijkt dat een aanzienlijk deel van de huisartsen toch wel eens "iets" met homeopathie gedaan te hebben,de aandacht voor dat fenomeen is echter tanende(wegens tegenvallende resultaten?)

Hier,een neutraal onderzoekje naar huisarts en hun relatie met homeopathie;

http://medischcontact.artsennet.nl/archief-6/tijdschriftartikel/67208/verdunde-animo-voor-homeopathie.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh...in 5 uur tijd bijna 600 mensen die dit onderwerp hebben bekeken. Het heeft geen ruk met preppen te maken, maar kennelijk is er wel interesse....

 

Ben ik niet met je eens,

A) wanneer er na een SHTF geen reguliere medicijnen meer verkrijgbaar zijn dan zullen mensen toch naar alternatieven gaan zoeken. Ook de VSM en Dr. Vogel pilletjes zullen dan wel gauw op zijn, maar de homeopatische middelen zoals bijv. @netuyas noemt met goudsbloem, kunnen dan toch wel handig zijn. Vandaar dat hiervoor er wel interesse is vanuit de preppers

B) Wannneer jij (of onze @DickBerts bijv.) een post begint geeft dat gegarandeerd meer bezoekers dan bijv. een postje van mij

C) wanneer je een post begint met het woord Sukkel erin dan is dat 'des mens eigens' om dat dan uit nieuwsgierigheid direct te gaan lezen ( daarom heb je m tenslotte ook toegevoegd:-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...