Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goalzero medusa en Nokia


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Een van de aansluitingen aan de goalzero medusa is gelijk aan die van de lader van mijn Nokia telefoon. Alleen kan ik de telefoon niet via de goalzero opladen :mad:

 

Is de medusa aansluiting (wel passend maar) niet correct voor de Nokia?

 

Is er bekend welke telefoons en andere apparaten geladen kunnen worden via de medusa? Lijkt me ook wel handige info voor de prepshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi hoi, ik moet wel van het bestaan van de vraag en topic afweten om te kunnen antwoorden ;) , deze mention is dus een goede zet!

 

Wat betreft je vraag, kun je mij vertellen welke aansluiting, welke telefoon, kun je deze ook opladen via een eigen usb kabel bijvoorbeeld. Het is een vrij specifieke vraag waar ik wat met info over moet hebben. Waar gebruik je de medusa mee, de goalzero guide 10, de sherpa 50, de yeti 150, de yeti 1250 of misschien wel een ander merk usb lader of gewoon je pc? Usb is standaard 5volt het amperage ga verschillen per lader...

Hoop vragen, maar ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik denk dat ik hetzelfde kabeltje heb zo te zien, al heb ik hem via ebay gekocht. Ziet er hetzelfde uit. Ik kon daar een Alcatel telefoon ook niet mee opladen terwijl het stekkertje wel paste. Ik heb toen wat nagezocht en kwam erachter dat sommige telefoonfabrikanten niet alleen de plus en min voor het laden benutten maar ook nog een extra draad meten om te zien of er daadwerkelijk sprake is van een laadsnoer.

 

Uit mijn hoofd gezegd heeft mijn kabeltje alleen connectoren op de plekken die in gebruik zijn en dat zijn er per plugje twee ofzo. Is dat bij jouw kabeltje ook zo? Als dat het geval is, mis je misschien het laadsnoercontrolecontactpuntje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik hetzelfde kabeltje heb zo te zien, al heb ik hem via ebay gekocht. Ziet er hetzelfde uit. Ik kon daar een Alcatel telefoon ook niet mee opladen terwijl het stekkertje wel paste. Ik heb toen wat nagezocht en kwam erachter dat sommige telefoonfabrikanten niet alleen de plus en min voor het laden benutten maar ook nog een extra draad meten om te zien of er daadwerkelijk sprake is van een laadsnoer.

 

Uit mijn hoofd gezegd heeft mijn kabeltje alleen connectoren op de plekken die in gebruik zijn en dat zijn er per plugje twee ofzo. Is dat bij jouw kabeltje ook zo? Als dat het geval is, mis je misschien het laadsnoercontrolecontactpuntje :D

 

Als je hetzelfde USB kabeltje in je PC prikt, kun je er dan je telefoon wel mee opladen?

Zoniet dan heb je mogelijk niet het juiste kabeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Het kabeltje is wel goed. Ik kon er namelijk wel een Samsung telefoon mee laden met hetzelfde stekkertje. Ik gebruik een 12 volt stopcontact in mijn gangkast, maar had hetzelfde resultaat via de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Hoi hoi, ik moet wel van het bestaan van de vraag en topic afweten om te kunnen antwoorden ;) , deze mention is dus een goede zet!

 

Wat betreft je vraag, kun je mij vertellen welke aansluiting, welke telefoon, kun je deze ook opladen via een eigen usb kabel bijvoorbeeld. Het is een vrij specifieke vraag waar ik wat met info over moet hebben. Waar gebruik je de medusa mee, de goalzero guide 10, de sherpa 50, de yeti 150, de yeti 1250 of misschien wel een ander merk usb lader of gewoon je pc? Usb is standaard 5volt het amperage ga verschillen per lader...

Hoop vragen, maar ik hoor het graag

 

17492_0.jpg.5020c926974d35b1529d94bd57963ebc.jpg

 

Zo'n soort lader zit er bij Nokia, ze hebben erg lang voor hun types dezelfde aansluiting behouden. ik weet alleen niet of dat nu nog steeds zo is. Heb zelf nog de n95-8gb

 

Aan de medusa zit een pennetje welk dezelfde afmetingen heeft als de laadpen van Nokia, echter opladen via guide10 gaat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
17492_0.jpg.5020c926974d35b1529d94bd57963ebc.jpg

 

Zo'n soort lader zit er bij Nokia, ze hebben erg lang voor hun types dezelfde aansluiting behouden. ik weet alleen niet of dat nu nog steeds zo is. Heb zelf nog de n95-8gb

 

Aan de medusa zit een pennetje welk dezelfde afmetingen heeft als de laadpen van Nokia, echter opladen via guide10 gaat niet

 

 

Helder. Als je de lader bij de hand hebt, kun je dan eens kijken naar de output van die lader. Standaard USB levert 5 volt en 500ma. Als jouw telefoon 1000ma vraagt om te laden gaat het niet werken, via een standaard USB poort.

 

Als je wel het type van de telefoon weet kijk ik even of ik de laadstroom kan achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Helder. Als je de lader bij de hand hebt, kun je dan eens kijken naar de output van die lader. Standaard USB levert 5 volt en 500ma. Als jouw telefoon 1000ma vraagt om te laden gaat het niet werken, via een standaard USB poort.

 

Als je wel het type van de telefoon weet kijk ik even of ik de laadstroom kan achterhalen.

 

lader: 5v 800mA

 

Dus het lijkt erop dat ik die goalzero daar waar ik hem voor gekocht heb dus niet gebruikt kan worden :mad:

Dan lijkt me de gehele goalzero alleen maar bedoelt om wat batterijtjes te laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
lader: 5v 800mA

 

Dus het lijkt erop dat ik die goalzero daar waar ik hem voor gekocht heb dus niet gebruikt kan worden :mad:

Dan lijkt me de gehele goalzero alleen maar bedoelt om wat batterijtjes te laden

Je bedoelt de Yeti ofzo? Die hebben een 1500ma laadport dus daarop zou het moeten werken. Sluit je het kabeltje aan op je PC dan zal het waarschijnlijk niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...