Ga naar inhoud
GENEGEERD

Politiek, verkiezingen en wat nu?

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Jaren geleden vond ik al dat de politiek zich alleen nog maar bezighoudt met onbelangrijke details....het herfst akkoord is daar weer een zeer droevend voorbeeld van. In 2014 zijn er weer diverse verkiezingen en voor het eerst weet ik echt niet meer wat ik noet doen:

1. Protest stem ( op piratenpartij, pvv of pvdd)

2. Blanco stem

3. Niet stemmen (maar dan mag ik van mezelf ook geen commentaar meer geven en dat vind ik te leuk!)

4. Zelf een partij oprichten: ptvoweogg (partij ter voorbereiding op wat er ook gaat gebeuren)

5. Revolutie starten om een nieuwe vorm van bestuur in te stellen

Wat vinden jullie, zijn jullie van plan? Of is politiek niet interessant meer omdat we toch al weten dat de boel vroeg of laat in elkaar gaat storten en juist onafhankelijk van welk systeem/partij/overheid willen zijn?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

1. Protest stem ( op piratenpartij, pvv of pvdd).

Heb je de Libertarische Partij al eens bekeken? PvdD; nee dank je, hou graag mijn dagelijkse stukje vlees. PVV, sorry daar begin ik niet over. PiratenPartij? Keus om te overwegen.

2. Blanco stem.

Zoals 3, alleen heb je (miniem) recht van klagen.

3. Niet stemmen (maar dan mag ik van mezelf ook geen commentaar meer geven en dat vind ik te leuk!).

Inderdaad. Slechtste keuze van alle vier.

4. Zelf een partij oprichten: ptvoweogg (partij ter voorbereiding op wat er ook gaat gebeuren).

Oprichten van een partij: 30 deelnemingsverklaringen per provincie (en per eiland in onze kolonieën), en dan nog eens 130.000 euries om op de rekening van de staat te storten. Daarnaast nog tal van andere verplichtingen waar je aan moet doen. Op zich dus niet echt een eenvoudige keuze.

5. Revolutie starten om een nieuwe vorm van bestuur in te stellen.

Te veel mensen kunnen nog op hun bank GTST, het Journaal en So You Think You Can Dance kijken. Weinig kans.

Link naar reactie

Ik heb me de afgelopen jaren juist wel enorm in politiek verdiept en mijn conclusie: ik heb nog nooit zoveel tijd verkwist!

Wat een bs. Ik hou ermee op, ik stem niet meer. Mag ik dan niet meer mee discussiëren? Hoezo niet, ik ben mijn mening niet kwijt! En als ik in de toekomst zou willen ben ik in een uurtje bijgepraat over de politieke situatie en heeft niemand mij de afgelopen tijd gemist en natuurlijk vise versa.

Maar doe gerust uw eigen ding!

Link naar reactie

• 1 month later...
Ik heb me de afgelopen jaren juist wel enorm in politiek verdiept en mijn conclusie: ik heb nog nooit zoveel tijd verkwist!

Wat een bs. Ik hou ermee op, ik stem niet meer. Mag ik dan niet meer mee discussiëren? Hoezo niet, ik ben mijn mening niet kwijt! En als ik in de toekomst zou willen ben ik in een uurtje bijgepraat over de politieke situatie en heeft niemand mij de afgelopen tijd gemist en natuurlijk vise versa.

Maar doe gerust uw eigen ding!

Als je niks probeert te veranderen door te stemmen heb je inderdaad geen recht om over het resultaat te klagen. Als je het met geen enkele partij eens bent kan je ook blanco stemmen. Die worden niet bij de rest geteld, maar ivm slechte beeld ervan voor de politiek? ook niet op de gewone uitslagen gezet.

Link naar reactie

Als je niks probeert te veranderen door te stemmen heb je inderdaad geen recht om over het resultaat te klagen. Als je het met geen enkele partij eens bent kan je ook blanco stemmen. Die worden niet bij de rest geteld, maar ivm slechte beeld ervan voor de politiek? ook niet op de gewone uitslagen gezet.

Iedereen mag z'n mening uiten ongeacht je politieke voorkeur. Vergeet ook niet dat democratie en politieke partijen dingen zijn die mensen verzonnen hebben, daarvoor waren er dingen die slechter waren. Het zou mij niets verbazen als we over een tijd naar democratie kijken zoals we nu naar dictators kijken. Dat het ergens anders of vroeger slechter was, is geen excuus om vooruitgang tegen te houden.

Link naar reactie

En wie ben jij om te zeggen dat ik niet mag klagen? Als ik wil klagen dan zeik ik net zo lang ik daar zelf behoefte aan heb.

In dit geval heb ik ook weinig te klagen over het resultaat, dat resultaat valt immers allemaal binnen hetzelfde systeem. De elites wisselen hun hoedjes en doen een leuke stoelendans. Ik wantrouw iedereen met macht! En dat vind ik een gezonde instelling want dat houd de boel scherp. Helaas ben ik in de minderheid.

Link naar reactie

Iedereen mag z'n mening uiten ongeacht je politieke voorkeur. Vergeet ook niet dat democratie en politieke partijen dingen zijn die mensen verzonnen hebben, daarvoor waren er dingen die slechter waren. Het zou mij niets verbazen als we over een tijd naar democratie kijken zoals we nu naar dictators kijken. Dat het ergens anders of vroeger slechter was, is geen excuus om vooruitgang tegen te houden.

"Daarvoor waren er dingen die slechter waren."

Ik neem aan dat je bedoelt verschillende bestuurlijke heerschappijen.

Vast en zeker waren er slechtere, maar ik ben niet overtuigd dat er geen betere waren. Systemen waarbij individuele vrijheid geëerd werden, om maar eens iets te noemen. De bereikbaarheid van kennis is enorm toegenomen. Maar daarmee is ook de onzin en destortion gegroeid. Naar mijn mening wordt er niet perse vaker naar feiten gekeken maar vooral naar belangen. Belang hier belang daar, handel hier handel daar.

'Het geloof' is hier, wat mij betreft het ultieme voorbeeld van. 90% van alle geloven gaan over hetzelfde, pleitten voor hetzelfde en IS eigenlijk gewoon astrologie. Maar nee mijn 'geloof' is beter dan de jouwe en als je dat niet ziet... oorlog, dood en verderf.

Het op een juiste manier interpreteren van kennis daar schort het aan omdat: belangen, belangen, belangen.

Link naar reactie

Ok dan de prepper partij oprichten

voorbeeld punten

1) Voedselkweken , waterzuiveren, vuur stoken,ehbo enz word toegevoegd aan het pakket van de basisschool

2) Zelfvoorzienend heid word aangemoedigd in zonne energy door de kosten omlaag te brengen en huurders hoeven er geen toestemming meer voor te hebben zolang de instalatie goedgekeurd word door de expert van de verzekering.

3) aanleg en onderhoud van waterputten per zoveel inwoners als noodvoorziening. en mogelijkheid om aandelen te kopen bij de watermaatschappij waar je je aansluiting hebt en verbod op meerderheidsbelang buitenlandse investeerders

zo dat zijn de eerste 3 die bij mij opkomen

Link naar reactie

Ik zou er voor pleiten om met z'n allen eens een keer niet te stemmen.

Kijken wat er dan gebeurt.

We weten nu n.l. al wat er gaat gebeuren in aanloop van de verkiezingen. Ze beloven je voor de verkiezingen gouden bergen. En op het moment dat er duidelijk is wie de macht onderling mogen verdelen, kieperen ze de verkiezingsbeloften collectief in de vuilnisbak bak in.

De dames en heren op het pluche hebben het stemvee in het land alleen maar nodig om hun macht te legitimeren. Daarom stem niet !!!!!!!!!!!!!!!!!

En waarom zou je niet mogen klagen op het moment dat je niet stemt?

Blijkbaar hebben een aantal mensen nog steeds de illusie dat het ook maar iets uitmaakt wat je stemt. Het is niet meer dan een spelletje. Ze kijken met z’n allen wie er het beste in slaagt z’n “achterban” voor het lapje te houden.

En op het moment dat ze in Den Haag de “zetels” onderling hebben verdeeld gaan ze hun eigen gang ongeacht wat de kiezers er van denken.

Kijk eens naar de VVD en PVDA stemmers van de vorige verkiezingen. De overgrote meerderheid daarvan is diep teleurgesteld. Dat laat iedere peiling weer opnieuw zien.

De klap die het CDA de vorige verkiezing heeft opgelopen staat bij de volgende verkiezingen de VVD en PVDA te wachten.

Heb je echt het idee dat je iets kan veranderen door je stem?

Link naar reactie

Excuseer mijn pessimistische gedachte maar maakt het iets uit of we een coalitie van PvdA, VVD, CDA en de Ouderenpartij krijgen, of een coalitie van de VVD, D66, VVD en PvdD? Het blijft een grote mengelmoes met de meest uiteenlopende standpunten, waar weer een akkoord voor moet worden gevonden en waarvan het verleden al wel heeft bewezen dat deze Henk en Anita oplossingen niet werken? In mijn ogen een hopeloze zaak....

Nederland zal te verdeeld blijven voor een meerderheid, welke dan ook. En buiten dat, de marionetten van de regering zullen altijd dansen op de maat van ..je weet wel.., wiens naam we niet mogen noemen......

Mocht er onverhoopt toch iemand zijn die de absolute meerderheid van stemmen krijgt, wiens opvattingen niet stemmen met ...wiens naam we niet mogen noemen..., dan start automatisch het plan zoals in '63 in Dallas of '02 in Hilversum.

Link naar reactie

We leven hier in Nederland in een zogenaamde democratie. Democratie stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten.

Het Nederlandse volk stemt niet over wetten, Het Nederlandse volk mag zijn 1/17.000.000e voorkeur uitspreken voor een persoon die handjeklap gaat doen met 2 of 3 andere personen met hele andere ideeen om samen met gemiddeld idee akkoord te gaan waar HELEMAAL NIEMAND op had gehoopt.

Iedereen van 18 jaar of ouder, ongeacht of ze zich uberhaupt ooit hebben verdiept in politiek, mag zijn 1/17.000.000e stem uitbrengen en deze stem is evenveel waard als de stem van iemand die belast is met 40 jaar studie politicologie en een IQ van 200 (bwvs).

Het volk regeert niet. Het volk wordt de illusie gegeven dat het ook iets in te brengen heeft maar het overgrote deel beseft nog steeds niet dat hun armpjes en beentjes bewegen door touwtjes..

Zo, dat was wel weer genoeg voor deze ochtend :)

Link naar reactie

Als 20% doorgrond van welk belachelijk systeem wij onderdeel zijn, waarin we gedomineerd worden door de bancaire sector, multinationals en een corrupt rechtsysteem dan is er een revolutie mogelijk. In een land waarin we nog in sprookjes geloven: koningen, koninginnen en prinsessen. Volgens mij zijn dit gewone mensen van vlees en bloed. Of zouden zij toch bestaan uit iets bijzonders? Blauw bloed en reptielen vlees? ;)

Link naar reactie

Wees in de eerste plaats blij dat je mag en kan stemmen. Er zijn heel veel landen waar mensen er alleen van dromen. Idd het loopt misschien niet helemaal zoals men het voor heeft en dit komt ook grotendeels omdat men moet dansen naar de pijpen van Europa.

Afscheiden van Europa is momenteel zeker geen optie want dan gaat het land in kwestie ten onder.

Neem gewoon de blutse en de builen erbij ipv altijd te klagen en wees blij met wat je hebt en in een land leeft waar geen oorlog is of waar op jou gejaagd wordt voor je politieke voorkeur.

Link naar reactie

Het probleem is dat er structureel aan KIEZERSBEDROG wordt gedaan en dat men er ongestraft mee wegkomt. De VVD riep om het hardst dat er NOOIT aan de hypotheekrente aftrek getornd zou worden, onbespreekbaar. En zie nu...

De PVDA beloofde een socialer beleid, en zie nu. Het CDA riep: Geen cent naar Griekenland! En we zijn al heel wat centjes verder. De PVV was overal tegen, maar gedoogde het hele riedeltje. What's next? Zitten de luitjes van de Partij voor de Dieren straks met z'n allen in het plaatselijke Steak house met hun Ugg's een koe naar binnen te werken?

Mij zal het niet verbazen.

U kiest voor een partij op basis van de beloftes die ze maken. De partij wordt vervolgens verkozen en maakt daarna een lange neus, naar u die kiezer.

U bent dom, onwetend en moet vooral uw bek houden. U bent enkel interessant tijdens verkiezingstijd. Daarna slechts nog als melkkoe.

Onderstaande, komische, spotje bevat meer waarheid dan we wellicht vermoeden...

[video=youtube_share;FTnT1a-HKj0]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...