Ga naar inhoud
GENEGEERD

Miskraam door ingeblikt of opgewarmd eten


Gast

Aanbevolen berichten

Kwam vandaag dit opmerkelijke bericht tegen........

 

Zwangere vrouwen moeten eten uit blik, maaltijden die zijn opgewarmd in plastic en kassabonnetjes vermijden om te voorkomen dat ze een miskraam krijgen.

 

Dat constateren Amerikaanse wetenschappers van de universiteit van Stanford. Chemicaliën zouden zo in het systeem van de vrouwen terechtkomen en de kans op een miskraam met 80 procent vergroten.

Leefregels voor mannen

 

Mannen die met een vrouw proberen een kind te krijgen zouden zich eveneens aan die leefregels moeten houden, omdat het ook een negatief effect op hun vruchtbaarheid kan hebben. Ook drinken uit flesjes die in de zon hebben gestaan, kunnen ze maar beter niet doen, meldde The Independent maandag.

Plastic verpakkingen

 

De stof bisfenol A (BPA) wordt gebruikt in plastic verpakkingen en kan tijdens het verpakkingsproces in het eten terechtkomen. De stof komt eveneens voor in kassabonnetjes, waardoor het vrijwel onmogelijk is niet in aanraking te komen met de stof.

Miskraam

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 114 zwangeren die al een geschiedenis van vruchtbaarheidsproblemen of miskramen hadden. De vrouwen die hoge concentraties BPA in hun bloed hadden, hadden 80 procent meer kans op een miskraam dan de vrouwen bij wie lage concentraties werden gemeten. Bij 68 van de onderzochte vrouwen eindigde de zwangerschap in een miskraam.

 

 

BRON: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/zwangerschap_bevallen/21972194/__Miskraam_door_ingeblikt_of_opgewarmd_eten__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Mannen die met een vrouw proberen een kind te krijgen zouden zich eveneens aan die leefregels moeten houden

 

Waarbij ik me dan afvraag....... geldt dit ook voor mannen die met een man een kind proberen te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis werkelijk ongeloofelijk dat ze toestaan dat die rommel gebruikt wordt.

En dan te bedenken dat we van 99% van de rommel die we op één of anderen manier binnen krijgen het bestaan niet eens afweten.

 

Kwam ook hier bij toeval achter door het artikel in de Televaag. Maar ja, dat is mijn eigen aan te rekenen denk ik. Alle informatie is beschikbaar, je moet er alleen zelf naar op zoek............

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet alleen de cassieres @Davena.

Lees een stukje door, naar vlamvertragers.

Realiseer je dan, dat het in kussens wordt gebruikt.

 

Kussens, gordijnen, je bankstel, beddengoed, kleding, nagenoeg alles van textiel waar het spul op pakt.....

 

Zou er geen alternatief als brandvertragend middel zijn? 't Heef mijn leven namelijk al een keertje gered, die brandvertragers en miljoenen met mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Kussens, gordijnen, je bankstel, beddengoed, kleding, nagenoeg alles van textiel waar het spul op pakt.....

 

Zou er geen alternatief als brandvertragend middel zijn? 't Heef mijn leven namelijk al een keertje gered, die brandvertragers en miljoenen met mij.

 

Ik leg even de nadruk op kussen, omdat je daar een paar uur per dag op ligt te snurken/ademen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal dan maar kassiere zijn....

 

En toevallig ben ik weer (deeltijds) kassiere en heeft mijn vriend blikvoer geïntroduceerd in mijn leven sinds we samen wonen hehe. (tgv van het preppen)

 

Bij zo'n artikels heb ik altijd de indruk dat "alles" uit een of ander onderzoek slechte dingen kan opwekken.

Een zwangerschap is en blijft altijd vol risico's, natuurlijk ben je zeer attent met wat je doet/eet, hier lig ik niet extra wakker van.

Persoonlijk zou ik tijdens mijn zwangerschap verse producten verkiezen, en over die cijfers heb ik ook mijn bedenkingen.

lijkt me onwaarschijnlijk dat het alleen door dat ingeblikt voedsel of kasbonnetjes komt, dat ze wel in het artikel laten blijken.

Gemiddeld eindigt 10% van alle zwangerschappen in een miskraam (wikipedia zegt 15% hehe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toevallig ben ik weer (deeltijds) kassiere en heeft mijn vriend blikvoer geïntroduceerd in mijn leven sinds we samen wonen hehe. (tgv van het preppen)

 

Bij zo'n artikels heb ik altijd de indruk dat "alles" uit een of ander onderzoek slechte dingen kan opwekken.

Een zwangerschap is en blijft altijd vol risico's, natuurlijk ben je zeer attent met wat je doet/eet, hier lig ik niet extra wakker van.

Persoonlijk zou ik tijdens mijn zwangerschap verse producten verkiezen, en over die cijfers heb ik ook mijn bedenkingen.

lijkt me onwaarschijnlijk dat het alleen door dat ingeblikt voedsel of kasbonnetjes komt, dat ze wel in het artikel laten blijken.

Gemiddeld eindigt 10% van alle zwangerschappen in een miskraam (wikipedia zegt 15% hehe)

 

Je hebt daar wel gelijk in... Je kunt bijna niets meer doen of eten of er zijn wel risico's aan verbonden. Maar ik vind het wel erg vervelend voor mensen die vanuit hun beroep overdadig in aanraking zijn gekomen met giftige stoffen zoals asbest en giftige verfoplosmiddelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een miskraamis verschrikkelijk voor de betrokkenen. En ieder miskraam is er een te veel. Maar dit is weer een bericht waarvan je zou kunnen zeggen de titel dekt de lading niet helemaal.

 

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 114 zwangeren die al een geschiedenis van vruchtbaarheidsproblemen of miskramen hadden. De vrouwen die hoge concentraties BPA in hun bloed hadden, hadden 80 procent meer kans op een miskraam dan de vrouwen bij wie lage concentraties werden gemeten. Bij 68 van de onderzochte vrouwen eindigde de zwangerschap in een miskraam.

 

Het feit dat de vrouwen die mee deden aan het onderzoek al eerder problemen in de zwangerschap ondervonden bewijst enkel en alleen dat zij misschien extra vatbaar zijn voor deze stoffen, en daardoor een verhoogd risico van mogelijk 80% hebben op een volgende miskraam.

Als er bij een controle groep van vrouwen zonder problemen in eerdere zwangerschappen ook een verhoging in de miskramen zou zijn geconstateerd dan zou je inderdaad kunnen stellen dat ingeblikt voedsel voor een stijging zou kunnen zorgen.

 

Ingeblikt voedsel kan dus zorgen voor een stijging van het het aantal miskramen bij vrouwen die in aanleg al problemen hebben bij in de zwangeschap. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat we meer zorg moeten besteden aan alle stoffen die we ongewild binnen krijgen door gebruik van allerlei zaken waar we bijna niet meer aan kunnen ontkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stof Bisphenol A zit inderdaad in de coating aan de binnenkant van blik waar voedsel in verpakt wordt. Het is een hormoonverstoorder. Niet om deze site weer te promoten, maar hier staat een zinnig stuk over plastics en welke soorten verpakkingen veilig zijn en welke niet. http://www.zoalsjijwilt.nl/giftig-plastic-lijf-let-recycle-codes/ Er zijn gelukkig best een aantal veilige plastics, je moet alleen even op de code letten.

 

Zelf heb ik overigens om deze reden, weinig blikvoer en wat meer glazen potten met groenten opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je straks je kindje en alle bysfenol tijdens je zwangerschap zoveel mogelijk weggelaten kun je je kindje volsmeren met hormoonverstorende stoffen die gewoon toegestaan zijn in babyverzorgingsproducten:mad: Zelfs op babybillendoekjes:mad:

 

Gewoon water, zeep, washandje, maizena kom je een heel eind mee en veel gezonder, goedkoper en prepperproof:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
tja nu hebben bisfenol A en vroeger hadden ze bijv roedels wolven die op je afkwamen...

 

ik weet vaak niet wat ik van zulke berichten nou moet vinden want dan zit in alles wel een gevaar.

 

zo heb ik zelfs gehoord dat leven zelf ook kankerverwekkend is..

 

mvg, Mp

 

De mooiste dood-doener is: "Je moet toch ergens dood aan gaan?"

Of: "Nou hoor, straks mag ik niks meer."

 

Precies de argumenten van mijn vrienden, vlak voordat ze ophielden mijn vrienden te zijn, omdat ze zo nodig junkie moesten worden.

 

Maar je hebt gelijk: geboren worden is een daad van zelfmoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dood hoort bij het leven en dat zul moeten accepteren. Geniet er dus van want je ligt zo weer onder de groene zoden.

 

Ja, ik vind het triest wanneer mensen een miskraam krijgen ongeacht wiens schuld en ik kan wel janken als ik kleine kindjes met kanker zie vechten voor hun leven. Waarom wordt de één 100 en de ander 5 jaar vraag je je dan wel eens af. Als ik van de gemiddelde levensduur van een man uitga heb ik er ongeveer de helft op zitten, schat ik. Als ik morgen dood ga, mogen ze een feestje vieren van mij. Ik heb door vele verliezen in mijn omgeving geaccepteerd dat het niet eens zo erg is als het jouw beurt is magere Heijn te bezoeken. Natuurlijk heb je erg veel verdriet als er iemand in je omgeving overlijdt (zeker als dat te vroeg is), maar ik heb gemerkt dat de verwerking veel sneller gaat wanneer accepteert dat het leven en dood bij elkaar horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je alles letterlijk gaat nemen wat in de media verschijnt en wat allemaal schadelijk zou zijn in je leven kan je net zo goed meteen dood gaan.

Tegenwoordig is alles kankerverwekkend, dodelijk of krijg je de meest erge ziektes overal van.

 

Maar even aangaande het bericht wat hier gepubliceerd word:

 

Factoren waardoor je verhoogd risico op een miskraam hebt dat begint er al bij of in de aanleg alles goed ontwikkeld is, denk aan je eierstokken, je slijmvlies in je baarmoeder, de mate van vruchtbaarheid, of je maandelijks cyclus wel regelmatig is, enzovoorts.

Daarnaast is er het feit, zeker bij een eerste zwangerschap, dat je verhoogde kans hebt op zwangerschapsvergiftiging.

Tevens gaat het in een hoop gevallen in de eerste 12 weken (cruciale eerste 3 maanden) al mis.

En zo zijn er nog vele oorzaken wat een veel belangrijkere en grotere invloed erop kan hebben.

 

Het heet ook niet voor niks een kindje krijgen, en niet een kindje "nemen" en is het niet voor niks een wondertje als je een kindje gezond en wel op de wereld mag zetten.

 

Ik hou me aan de voedsel adviezen zoals rauwe producten niet nuttigen.

En vlees extra zorgvuldig door bakken.

En de overige bekende voedingsadviezen.

 

Daarnaast hanteer ik de richtlijnen om foliumzuur en extra vitamine D te nemen in de eerste 12 weken.

 

Verder laat ik alles over aan de natuur.

 

Ik heb daarmee al een gezonde zoon van 10 op de wereld mogen zetten, en ja helaas heb ik ook wel miskramen ervaren, maar denk dat dat dan gebeurt omdat het toen niet "de tijd" was om nog een kindje op de wereld te mogen zetten.

 

Ik ben momenteel bijna (morgen) 18 weken zwanger.

Ik probeer overal goed op te letten en naar mijn lichaam te luisteren maar "het lot" zal bepalen of ik dit kindje ook gezond en wel op de wereld mag zetten.

Wat ik uiteraard wel hoop natuurlijk.

 

Groetjes Angel-Lion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben momenteel bijna (morgen) 18 weken zwanger.

Ik probeer overal goed op te letten en naar mijn lichaam te luisteren maar "het lot" zal bepalen of ik dit kindje ook gezond en wel op de wereld mag zetten.

Wat ik uiteraard wel hoop natuurlijk.

 

Groetjes Angel-Lion

 

Gefeliciteerd!!

Zo te lezen een verstandige vrouw, helemaal top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...