Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kijken naar de mensen die het eerst zullen sterven

Tom
 Share

Recommended Posts

Door Skean Dhude van Survival UK

(verkort en aangepast door @Tom )

Ik ben een positief denkend persoon. Ik geloof dat de meeste mensen zijn eerlijk en fatsoenlijk en als zij onder bepaalde extreme omstandigheden zullen sterven zal dit buiten onze controle vallen.

Het lijkt tegenstrijdig omdat ik mijn best doe om mensen te helpen, door hen informatie te geven die hen zal helpen voor te bereiden op een ramp of SHTF scenario.

Maar ik ben er op voorbereid om toe te kijken naar de mensen die sterven tijdens een ramp. Ik zal er niet blij mee zijn, maar ik zou ongelukkiger zijn als het was een van mij dierbaren die zou sterven.

In de praktijk is alles wat ik hoef te doen er voor te zorgen om langer te overleven dan de meeste onvoorbereiden. Het is een spel van wachten. Tenzij de ramp is een pandemie of een vergelijkbaar evenement waar mensen gewoon worden weggevaagd zullen we allemaal strijden om de zeer beperkte middelen. Onze eerste preps zullen ons in staat stellen om dit gebeuren af te wachten en stil te staan bij iedereen die uit de boot valt van overleven omdat men zich niet heeft voorbereid.

Dus rekening houdend met deze gedachten waarom zou ik anderen helpen om ook te overleven?

Mijn keuze is om mijn familie te laten overleven in een grotere maatschappij waar ze kunnen samenwerken en communiceren met anderen. Hoe meer hoe beter. Dit is alleen wanneer deze mensen in staat zijn om voor zichzelf te zorgen en geen bedreiging vormen voor mijn familie.

Ik ben er op voorbereid om de niet preppers te zien sterven het is gewoon het eindresultaat van hen om zich niet voor te bereiden. We hebben allemaal gelezen en gehoord over rampen over de hele wereld, mensen sterven in sneeuwstormen in het Verenigd Koninkrijk en als gevolg van deze risico’s heb ik keuzes gemaakt.

Ik koos er voor om te preppen voor mijn familie en degene die zich niet voorbereid hebben kozen ook hiervoor zij luisterden naar dezelfde informatie en geloofden de verkeerde mensen. Ik zou mijn familie bedriegen en bestelen als ik uit mijn beperkte voorraad zou weggeven, ik zou hen (de niet preppers) helpen op elk andere manier als mogelijk was.

Ze maakten de verkeerde keuzes en geloofden de verkeerde mensen. Hun fout niet mijn fout.

Ik zal niet blij zijn om hen te zien sterven, maar ik ben al het in reine gekomen, ik handel naar eer en geweten en heb gegeven voor de arme kinderen in Afrika en de vervolgden waar de kostwinner is vermoord of gedood ook toen heb ik gegeven.

Maar nu moet men mij niet bestelen of bedreigen, ik gaf toen het kon en zal nu verdedigen wat ik heb.

Dus het spel gaat als volgt.

Ik zal informeren degene die wil luisteren om zich voor te bereiden. Ik geef advies en help anderen en deel kennis die zij via internet of boeken kunnen vergaren voor het Nederlandse taalgebied bijvoorbeeld http://www.preppers.nl.

Hongersnood gebeurt duizenden kilometers verweg en als het ondraaglijk wordt schakelen we over op een ander kanaal en kijken naar iets anders.

Vanuit preppers (overlevings) oogpunt moet een lijn moet in het zand worden getrokken. Het is niet een kwestie van moraal, maar om te overleven met je dierbaren. Je moet de lijn trekken ongeacht de uitkomst.

Ook dit forum heeft een bepaalde meerwaarde, met name het opslaan van voedsel e.d. en hoe te overleven is het makkelijke gedeelte. De levenskeuzes die na een ramp moeten worden gemaakt is de echte uitdaging. En zullen we keuzes maken waar men in normale omstandigheden zich nooit aan zou wagen.

BRON SITE

http://survivaluk.net/2013/10/09/watching-people-die/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom het is een soort "Het Pamflet" maar dan van Yoda. De strekking is prima. Wel heel confronterend denk ik voor The Sheeple als men weet dat Preppers zo over ze denken. Ik denken zo wel over de niet-preppers ieder in geval. :p

Vandaag nog een opsteker: Het Pamflet aan wat mensen laten lezen die bij ons kwamen eten. BOB laten zien, de jerry's met water en diesel. Vader en Moeder van 2 dochters, overtuigd binnen 20 minuten. Potverpiellepap, ik heb weer twee Preppers gemaakt!

Link naar reactie

@Tom het is een soort "Het Pamflet" maar dan van Yoda. De strekking is prima. Wel heel confronterend denk ik voor The Sheeple als men weet dat Preppers zo over ze denken. Ik denken zo wel over de niet-preppers ieder in geval. :p

Vandaag nog een opsteker: Het Pamflet aan wat mensen laten lezen die bij ons kwamen eten. BOB laten zien, de jerry's met water en diesel. Vader en Moeder van 2 dochters, overtuigd binnen 20 minuten. Potverpiellepap, ik heb weer twee Preppers gemaakt!

Nog even en je kan Jehova's nog les gaan geven.....

Link naar reactie

@Tom Het Pamflet aan wat mensen laten lezen die bij ons kwamen eten. BOB laten zien, de jerry's met water en diesel. Vader en Moeder van 2 dochters, overtuigd binnen 20 minuten. Potverpiellepap, ik heb weer twee Preppers gemaakt!

Goed man !

Ik durf nog maar weinig mensen mijn voorraadje te laten zien.

Ben bang dat ze de Albert heijn vergeten en bij mij denken boodschappen te kunnen komen doen :rolleyes:

" wat zijn jou openingstijden ?" :p

K a n s

Link naar reactie

ach ja, het is ook zo dat het de kaf van de koren scheid.. jongetjes mannen worden en de sterkste overleven.

ik heb geen probleem om toe te kijken hoe de rest verzuimt om zich voor te bereiden en dus het zelf op hun dak hebben genomen dat ze het moeilijk krijgen.

SunTzu zei: "De weinigen zijn zij die zich voorbereiden op de verdediging tegen anderen, de velen zijn zij die anderen zich op de verdediging laten voorbereiden"

met anderen worden (voor burger versie): mensen denken dat de overheid zich wel bekommerd om hun leed, honger, kou en ziekten als er een SHTF is.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

Van Bolo heb ik deze link een keer gekregen

http://m.imdb.com/title/tt1535616/ (The Divide)

Een film waarin een prepper opgezadeld wordt met een groep -hem onbekende- medebewoners van een flat. (onder de flat had de prepper in de kelder een voorraad en schuilplaats gemaakt).

Ze kunnen na de nucleaire aanval er niet meer uit en al heel snel ontstaat er een machtsstrijd tussen de mannen. Uiteindelijk draait het uit op excessief geweld tussen de mannen onderling en tegen de vrouwen.

Psychologisch een heel interessante film om te zien hoe mensen in isolement al snel ontmenselijken en een gevaar voor elkaar worden. Hoe men voor het redden van het eigen vege lijf gaat i.p.v. belang van de groep.

(we hebben nog weken later over de film gesproken, bedankt voor de goede tip Bolo!)

Nadat de bom gevallen was en de mannen en vrouwen en kind opkrabbelden van de keldervloer, stonden ze tegenover de prepper, die niet bepaald blij was met deze ongenode gasten. Hij stelt echter een paar regels (zoals niet de deur open vanwege stralingsgevaar) en that's it.

Maar al snel toen men zich ging vervelen en zat werden van het blikvoer, gingen een paar mannen zich achterlijk gedragen tegen de prepper en waren helemaal niet dankbaar dat hij zijn voedselvoorraad met hen wilde delen. Ze werden steeds agressiever en onbetrouwbaarder. Uiteindelijk overmeesteren ze de prepper en laten hem in een hokje verhongeren.

Dan nu de link met het topic:

Conclusie:

De prepper had de ongenode gasten nog voordat ze zich hadden hersteld (zijn enige kans als eenling tegen de hele groep) van de impact van de bom moeten uitschakelen:

De mannen doodschieten, want geheid dat er een machtsconflict ontstaat en dat je zelf doodgemaakt wordt.

De vrouwen die zich desondanks rustig houden kan hij dan sparen, de andere vrouwen ook doodschieten.

Klinkt misschien bizar, maar ga de film maar zien. Alle ellende kwam voort uit deze ongenode en psychisch onvoorbereide gasten. Kan het op een andere manier opgelost worden?

Ik denk dat het heel moeilijk is om als puntje bij paaltje komt andere mensen dood te schieten uit zelfbehoud.

Wanneer mensen vluchten naar jouw plek, dan ben je geneigd humaan te zijn en hen te helpen. Maar je moet je voorraad dan delen en het risico lopen dat (door wanhoop geboren) gevaarlijk gedrag bij hen ontstaat, waardoor jij en je gezin je veilige plek en je voedsel kwijtraken.

Dus...wat is wijsheid?

Wegsturen en als ze zich opdringen, uitschakelen.

Naar mijn idee is het beste: helemaal niet gevonden worden door hulpzoekende, potentieel gevaarlijke, mensen.

Ondergrondse schuilplaats.

Mijn gezin en ik zien mensen dan niet doodgaan, ik hoef ze niet zelf dood te maken, en we lopen veel minder gevaar.

Link naar reactie

Beetje jammer dit, maak er geenzij tegen ons van. Zo krijg je vanzelf verhalen en tweestrijd.. "Sheeple" wat een ontzettend stom woord. Probeer gewoon positief te zijn, slaat veel beter aan.

Link naar reactie

Lijkt me een grappige film @sunnysuzanna. Maar dat is het dan ook: Een Film. 1 van de vele mogelijke scenario's.

En daar ga ik geen acties op baseren.

Wat de acteurs in een fictief verhaal doen, zegt niets over wie dan ook.

maar we doen toch niets anders dan filosoferen? We zijn hier allemaal toch desktop TEOTWAWKI deskundigen? Zelfs Walking Dead is op een aantal punten instructief. The Road ook. The Way Back ook. Mad Max weer niet.

We zullen het misschien wel eens te weten komen. .... Helaas.

Link naar reactie

Wat de acteurs in een fictief verhaal doen, zegt niets over wie dan ook.

Helemaal waar. En ieder mens is verschillend en reageert anders. Eigenlijk weet je niet eens zeker hoe je zelf zult reageren als puntje bij paaltje komt.

Wij vinden het leuk om te discussiëren over eventualiteiten, de psyche van de mens.

Wanneer je over allerlei scenario's nadenkt, ook over de onwaarschijnlijke, kun je je beter psychisch en functioneel voorbereiden.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
maar we doen toch niets anders dan filosoferen? We zijn hier allemaal toch desktop TEOTWAWKI deskundigen? Zelfs Walking Dead is op een aantal punten instructief. The Road ook. The Way Back ook. Mad Max weer niet.

We zullen het misschien wel eens te weten komen. .... Helaas.

Filosoferen prima. Maar de mogelijkheden zijn eindeloos. En je op 1 ding vastpinnen kan niet de bedoeling zijn.

Zoals Bolo altijd zegt: zal je zien, gebeurt er nét weer wat anders.

Onvoorspelbaar, dus speculeren is bijna altijd energieverspilling.

Instelling/MIndset.

Flexibel zijn.

Creativiteit.

Realiteitszin.

(Zelf-)onderzoek.

Dat zijn dingen waar je wat aan hebt.

Negativiteit, zwartgalligheid, doemdenken, angst? Nee, niks voor mij. :)

Voorbereiden op het ergste en in de tussentijd bouwen aan wat moois met z'n allen? Ja, graag.

edit:

Zie ik nu pas je onderschrift @sunnysuzanna. :D

Dat sluit er wel op aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...