Ga naar inhoud
GENEGEERD

Elektriciteitsbedrijven waarschuwen voor stroomstoringen

Tom
 Share

Recommended Posts

Nu weet ik niet of dit al eerder is gemeld, wel diverse onderwerpen over stroomuitval.

Maar dit is weer een andere invalshoek.

(Zie maar Moderators waar je het neer zet.)

Welnu om maar met de eindconclusie te beginnen;

De Verenigde Staten draaien meer en meer op schaliegas, wat de prijs voor kolen drukt. Die kolen zorgen vervolgens samen met de zonne- en windenergie voor overcapaciteit waardoor moderne Europese gascentrales onrendabel worden en moeten sluiten. In totaal heeft Europaal voor 51 gigawatt aan gasgestookte centrale moeten sluiten; goed voor de helft van de Nederlandse energiecapaciteit.

Door deze sluitingen kan de energiezekerheid in gevaar komen, zegt Gerard Mestrallet van het Franse GDF Suez, een van de leden van de Magrittegroep. Een strenge winter waarbij de temperaturen twee weken lang tot onder min tien dalen, kan volgens hem leiden tot een energietekort omdat Europa niet genoeg energie achter de hand heeft. ….

LEES ALLES OVER DE ENERGIE VOORZIENING OP DEZE LINK

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

de reacties bij dat artikel doen mijn wenkbrauwen in een frons positie.

is het probleem over capaciteit niet makkelijk op te lossen door manieren te verzinnen om goedkoper op te slaan en en in nood zelfs productie af te koppelen ?

misschien mensen bewuster maken van dal en piek uren zodat ze hun wasmachines aanzetten wanneer er het meeste stroom over is.

de moderne meters hebben geen dal en piek meters dus mensen letten daar niet meer op. waarom hebben we die niet meer ?

Link naar reactie

Ik vraag me af of dat in NL het geval is. 86%* van de woningen wordt op gasgestookt (aardgas) en ik denk dat energiecentrales in de zomermaanden harder aan de airco's moeten werken, dan in de winter aan verwarming. Of de gasvoorraden bij een extreme winter toereikend zijn, is de vraag. Er wordt in de zomermaanden veel gas geïmporteerd uit Noorwegen en Rusland, wat opgeslagen wordt in Grijpskerk, Norg en Zuidwending. Op de Maasvlakte heeft de gasunie nog een reserve voorraad.

Van Eneco weet ik dat ze ook nog voorraden aanhouden in zoutcavernes in Duitsland. Ik vermoed dat zolang we onze oren laten hangen naar de Russen, we het niet koud hebben. Dat is toch een geruststellend idee?

Zzie ook de KRO Reporter uitzending 'Poetin aan de kraan' van begin dit jaar:

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/194758/Kro_Reporter.html

* bron: ECN

Link naar reactie

mijn naïeve gedachte gang.

ieder dak vol met zonnepanelen.

Panelen op de zijkanten van de flats

Een windmolentje op iedere schoorsteen.

Iedere kelder een kleine energie opslag voor de overproductie. in de zomer

En de echte surplus word dan geleverd aan het net dat dan gaat naar de flats die niet genoeg zelf kunnen opwekken.

Dan zijn de centrales als snel alleen nog maar noodzakelijk om het bedrijfsleven in de running te houden.

Link naar reactie

mijn naïeve gedachte gang.

ieder dak vol met zonnepanelen.

Panelen op de zijkanten van de flats

Een windmolentje op iedere schoorsteen.

Iedere kelder een kleine energie opslag voor de overproductie. in de zomer

En de echte surplus word dan geleverd aan het net dat dan gaat naar de flats die niet genoeg zelf kunnen opwekken.

Dan zijn de centrales als snel alleen nog maar noodzakelijk om het bedrijfsleven in de running te houden.

goed idee, waarom begin je zelf niet alvast aan zelfvoorzienend zijn?

ik laat me niet tegen houden voor wat een wel of niet gaat doen

je eigen houtkachel, waterpomp, zonnepanelen, regenwateropslag,

en dan wil ik niet de smoes horen ja mn woningstichting dit of dat

panelen kan je ook in je tuin zetten al pak je maar een simpele set waar je batterijen en radio's op kan laten lopen

regentonnen kunnen ze niks van zeggen

opties zijn er genoeg, en met een beetje vindingrijkheid kom je een heel eind ook zonder een dikke bankrekening

Link naar reactie

@12gauge nou zeg je kent mij dus nog niet :p

potkachel al in bezit moet hem alleen nog restaureren is een antiek en heeft 30 jaar in een schuur stilgestaan

waterpomp kan dat in een minie tuin ? ( huurhuis )

regenton check.

waterzuivering systeem ja ook al lang gemaakt

nieuwste project antieke singer naaimachine aan het restaureren stond vlak bij de potkachel :

en zonnepanelen sets zijn duur ver boven mijn budget.

wat ik niet zelf kan maken /restaureren valt gewoon helemaal af

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...