Ga naar inhoud
GENEGEERD

Must see! Bananas are scary!

Johnny BravoNL
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed om over na te denken! Je weet toch al niet meer wat wel of niet goed is, de ene keer hoor je iets goeds over producten twee jaar later is het weer slecht voor je!

@Johnny BravoNL En bijv ook bij de 3D printers dacht ik eerst ' wat leuk', kun je mooie dingen mee maken... Maar toen las ik dit:

http://dirkzwagerasv.nl/2013/09/25/3dprinten-risicoas-en-gevaren-van-ade-derde-industriale-revolutiea/

Link naar reactie

De banaan staat op het punt uit te sterven, er is een schimmel die de bananen aantast....

The Cavendish banana — the vitamin-packed yellow beauty found on grocery shelves in most of the Western world — could be going the way of the dodo during our lifetime, according to The Scientist. Researchers are worried about the Cavendish banana's potential extinction, and for good reason.

Thought to be resistant to Panama disease Tropical Race 1, a pathogen that virtually wiped out its popular predecessor, the Gros Michels ("Big Mike") banana in the 1950s, scientists now find that some Cavendish are falling prey to the original fungus, and even more are threatened by Panama disease Tropical Race 4, according to The Scientist.

Link naar reactie

Zoals gewoonlijk zal de waarheid wel weer ergens in het midden liggen,net als spreker zelf al zegt, de milieu gekkies gebruiken precies dezelfde media strategieën als de tegen partij.

Alleen daarom al is het goed ook eens aandacht aan totaal tegenoverstaande mening als de jouwe te geven,op wat voor gebied dan ook,je wordt er iig nooit slechter door .

Link naar reactie

Een leuke spreker alleen laat hem eens een slok water nemen voor hij op gaat.

Ik zit alleen maar op het gesmak tussen de zinnen door te letten :)

Greener

Hahaha! Dat viel mij ook al op! Maarja, als voor een paar honderd man een verhaaltje moet houden zou ik ook een ietwat droge mond hebben, ook al ben je nog zo geroutineerd... ;)

Link naar reactie

Hahaha! Dat viel mij ook al op! Maarja, als voor een paar honderd man een verhaaltje moet houden zou ik ook een ietwat droge mond hebben, ook al ben je nog zo geroutineerd... ;)

Eén van de dingen die ik voor de kost doe omvat het praten voor grote groepen zoals de beste man.

Ik ken het probleem maar al te goed en daarom heb ik altijd een karaf water staan :)

Greener

Link naar reactie

Ik vond deze afbeelding in de presentatie wel treffend:

image.jpg.7f878afe92cddb89848f922a6e2777c5.jpg

"Do you have any idea how many people fall of roofs while installing solar panels?" LOL!

But seriously, hij heeft wel een punt...

Volgens mij toont de man in het filmpje aan dat zowel de industrie als de groene lobby gebruik maken van spindoctor praktijken. Verdraaien van de feiten ten gunste van je eigen doel.

Dit doet hij door het zelf schaamteloos te kopiëren en aan te tonen dat je mensen de gekste dingen kunt wijs maken, door met de juiste cijfertjes, tabellen en plaatjes te strooien en dit een beetje logisch op te bouwen.

Of ben je nu echt bang geworden voor 'scary bananas' naar aanleiding van zijn betoog?!

'Blijf zelf nadenken' is volgens mij de onderliggende boodschap van deze columnist, zoals @frank1964 al opmerkte.

Link naar reactie

Volgens mij toont de man in het filmpje aan dat zowel de industrie als de groene lobby gebruik maken van spindoctor praktijken. Verdraaien van de feiten ten gunste van je eigen doel.

Dit doet hij door het zelf schaamteloos te kopiëren en aan te tonen dat je mensen de gekste dingen kunt wijs maken, door met de juiste cijfertjes, tabellen en plaatjes te strooien en dit een beetje logisch op te bouwen.

Of ben je nu echt bang geworden voor 'scary bananas' naar aanleiding van zijn betoog?!

'Blijf zelf nadenken' is volgens mij de onderliggende boodschap van deze columnist, zoals @frank1964 al opmerkte.

Ik probeerde enkel de ridiculisering nogmaals te benadrukken. Vandaar de quote over hoeveel mensen er van het dak af lazeren bij het installeren van zonnepanelen.

Echter, het venijn zet 'em in de staart. Het zijn meerdere boodschappen. 1. Question everything 2. Waarom neigen we de "groene lobby" direct te geloven? En 3. De aangeleerde angst en de aangeleerde acceptatie.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik probeerde enkel de ridiculisering nogmaals te benadrukken. Vandaar de quote over hoeveel mensen er van het dak af lazeren bij het installeren van zonnepanelen.

Echter, het venijn zet 'em in de staart. Het zijn meerdere boodschappen. 1. Question everything 2. Waarom neigen we de "groene lobby" direct te geloven? En 3. De aangeleerde angst en de aangeleerde acceptatie.

't Leek me al knap onwaarschijnlijk dat jij de boodschap gemist zou hebben. ;)

Goede samenvatting.

• Leuk 1
Link naar reactie

leuk die grafieken dat kernenergie de minste doden veroorzaakt, maar ze gaan wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat als het goed fout gaat er heel veel doden

kunnen vallen.

ik denk dat ze de ramp van Rusland er ook bij hebben berekend. en dit is het zelfde als een vliegtuig. de minste doden maar als het fout gaat zijn er in 1 klap veel doden. terwijl die dag er bijna net zoveel doden en zijn gevallen in het verkeer en op de werkplek..

Link naar reactie

WAT EEN SUKKEL!!!

Ik heb zelden zo'n debiel glashard z'n beweringen horen verkondigen waar vervolgens weer iedereen achteraan wandelt! Over schapen gesproken!

Als er minder mensen direct doodgaan aan kernenergie maar wel duizenden mensen ziek worden, kanker krijgen, mismaakte kinderen geboren worden, om nog maar te zwijgen over de dode vissen door het dumpen van radioactief water in zee... statistieken zijn sowieso onbetrouwbaar want zooo makkelijk in je voordeel te gebruiken!

Als je diep in de bodem honderden GECONCENTREERDE chemicaliën spuit om de aardlagen te splijten en verbrokkelen hoef je mij niet uit te leggen dat dat geen kwaad kan... Het ene probleem oplossen met een ander probleem en vervolgens die problemen gaan vergelijken en zegen dat het minder schadelijk is je wel heel makkelijk onthouden van verantwoordelijkheid.

Ik kan wel raden hoe deze knakker aan z'n centjes komt. Zijn boodschap is erg populair bij de multinationals. Ook hoef je mij niet te vertellen dat multinationals het goed met ons of de wereld voor hebben.

Als je van je dak dondert dan heb je pech. Wordt je ziek van voedsel wat willens en wetens gepimpt is om meer winst te behalen dan wordt je gewoon bedrogen.

Ik heb geen goed woord over voor deze mafkees!! Hij doet niks anders dan wat grote bedrijven ook altijd verkondigen, straks zegt ie nog dat het elke dag beter gaat met de wereld en dat we vooral zo door moeten gaan. Want wat zorgen wij mensen toch goed voor de aarde en elkaar!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...