Ga naar inhoud
GENEGEERD

Extreem weer

Davena
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ach gewoon een ouderwets herfstdagje..al die heisa tegenwoordig..

En daar heb je helemaal gelijk in! Waar blijven die fluitende naarjaar stormen die zo kenmerkend waren voor de jaren 70 en 80? Dat je tot op je botten nat was, ondanks je regenpak en van je fiets af moest stappen omdat je stil stond tegen de wind in. Niets bijzonders inderdaad, maar veel zeldzamer dan vroeger en daardoor ineens wel bijzonder.

Link naar reactie

Preppers in Zeeland, Zuid Holland en Utrecht: er is een waarschuwing uitgegaan voor extreem weer, code oranje.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3526355/2013/10/13/KNMI-waarschuwt-voor-extreem-weer.dhtml

Dus ook al zijn jullie natuurlijk als Preppers voorbreid, we hopen dat jullie niet teveel overlast krijgen.

Ik heb vandaag weer al eens ondervonden dat het weer geen rekening houd met landsgrenzen . Ook in Vlaanderen regent het al heel de dag . En het is koud ook .

Geert

Link naar reactie

En daar heb je helemaal gelijk in! Waar blijven die fluitende naarjaar stormen die zo kenmerkend waren voor de jaren 70 en 80? Dat je tot op je botten nat was, ondanks je regenpak en van je fiets af moest stappen omdat je stil stond tegen de wind in. Niets bijzonders inderdaad, maar veel zeldzamer dan vroeger en daardoor ineens wel bijzonder.

Fiets? Nat tot op het bot? Wind? Had jij geen moeder die je overal naar toe bracht met de auto? Ik wel.

Even serieus. De boel overstroomt tegenwoordig. Kan me niet herinneren dat dat vroeger ooit gebeurde. Er is binnen 24 uur net zo veel regen gevallen als anders in de hele maand oktober. Dat moet jullie toch wel verbazen!

Link naar reactie

Fiets? Nat tot op het bot? Wind? Had jij geen moeder die je overal naar toe bracht met de auto? Ik wel.

Even serieus. De boel overstroomt tegenwoordig. Kan me niet herinneren dat dat vroeger ooit gebeurde. Er is binnen 24 uur net zo veel regen gevallen als anders in de hele maand oktober. Dat moet jullie toch wel verbazen!

Wat als het een week achter elkaar blijft regenen? Ik woon ongeveer op het laagste punt van NL en heb mijn rubberboot maar weer uit het vet gehaald.

Wat als er een dijk doorbreekt of een gemaal ermee stopt. Dan kunnen hele grote delen van NL onder water komen staan.

Link naar reactie

Wat als het een week achter elkaar blijft regenen? Ik woon ongeveer op het laagste punt van NL en heb mijn rubberboor maar weer uit het vet gehaald.

Wat als er een dijk doorbreekt of een gemaal ermee stopt. Dan kunnen hele grote delen van NL onder water komen staan.

Ik zit hier serieus te bedenken wat een rubberbooR is en waar je het voor kunt gebruiken. Maar je bedoelt natuurlijk een rubberen booT.

Alleen waarom zit dat in het vet? Moet je hem niet in talkpoeder bewaren?

Link naar reactie

Ik zit hier serieus te bedenken wat een rubberbooR is en waar je het voor kunt gebruiken. Maar je bedoelt natuurlijk een rubberen booT.

Alleen waarom zit dat in het vet? Moet je hem niet in talkpoeder bewaren?

Het was eerder spreekwoordelijk bedoeld, misschien ken je het spreekwoord wel Je schaatsen uit het vet halen. Vroegah als het schaatsseizoen voorbij was maakte je ze schoon en gebruikte je vaseline om het leer te beschermen. Zodra er weer ijs lag, haalde je dan je schaatsen uit het vet om ze weer te gebruiken.

Zo kun je dat dus ook voor andere dingen zeggen die je hebt opgeborgen en weer denkt te gaan gebruiken, zelfs een rubberbooR.:confused:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...