Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mobiele veldkeukens voor SC groepen??


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Marktplaats 728331121

 

Vroeger bij mariniers gooide onze sergeant een handje zand in je noodrantsoen, omdat je daar een "militaire maag" van kreeg. Veldkeukens hadden we niet bij het korps. Ik heb er dan ook geen verstand van. Wel heb ik het gevoel, dat als de een of andere 'idioot' in de positieve betekenis van dat woord, zo'n ding zou kopen, hij zijn SC club daarmee een enorme dienst zou bewijzen. Ik denk dat je er super veel lol van gaat hebben en dat ze bij een shtf extreem nuttig zouden zijn. Hebben wij nog oud-militairen in ons gezelschap, die ervaring hebben met veldkeukens? Die nog echt met die dingen gewerkt hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

*topic kaping*

om hier wat verder op in te haken, want ik mag geen 500 euri uitgeven aan zoiets van de vrouw

en ik geen 200 man in mn groep heb

maar alles bij elkaar voor een man of 20/30 koken moet effecienter kunnen dan een hoop lossen brandertjes

dus als iemand een tussenweg weet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=2919

 

Marktplaats 712164164

 

http://www.sietsma-armygoods.nl/keuken3-big.jpg

 

Er bestaat niks degelijkers dan Swiss Army materiaal. Deze draagbare veldkeukens zijn perfect en heel betaalbaar. Ze zijn en masse afgestort door het Zwitserse leger. Binnenkort vind je ze niet meer. Je kook het eten even op boven een dubbele brander die op auto benzine werkt en dan kookt het zichzelf gaar in een broeikist. In die broeikist zit ook het brander onderstel. Mooier dan dit bestaat niet. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel.

 

In geval van nood kan het zaakje ook op hout draaien.

 

http://www.he.admin.ch/internet/heer/de/home/dokumentation/archiv/reportagen_2008/armee_bildet_zivilschutz-koeche.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk DAT is nog wel op te brengen met een paar eurie pp...:)

 

Ja Fox. Ik denk dat er een financiele mega shtf over ons heen komt die wellicht jaren gaat duren, maar eens kom je er weer uit. Preppen zal dan in een heel ander daglicht komen te staan. Dit materiaal is voor de eeuwigheid gemaakt. Je maakt er ook helemaal de blits mee op een preppers open dag na de shtf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, normaal nemen we een @Geert mee naar de SC's, die is aardig voorzien. ;)

 

50 euro's voor een fikse tweepits benzinebrander is niet duur. Op SC Gilze hadden we een hele grote pan (35 liter toch?) met bijpassende propaan brander voor de gezamenlijke nasi.

Bij een echte SHTF zal benzine en propaan toch snel op zijn en wordt het koken op hout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb via via zo een veldkeuken besteld .

 

Geert

 

LOL, dacht ik het niet! :cool:

 

Barbecue van een dikke meter, meerdere kookpotten op propaan en nu dus nog een veldkeuken op benzine?

Dat eten wordt wel gaar, heb ik zo het idee. :p

 

Mocht de tijd inderdaad daar zijn en we zijn er afhankelijk van, dan is het uiteraard veel efficienter werken met 1 grote brander dan 100 preppertjes met hun eigen 1-pittertjes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Via via meldt zich. Er zijn er nog 58 op voorraad. In nieuwstaat dus wie wil...... bij sietsma army goods hebben ze mooiepannen met warmhoudkist voor 30 euri. Heb je voor 110 euro een keuken :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via via meldt zich. Er zijn er nog 58 op voorraad. In nieuwstaat dus wie wil...... bij sietsma army goods hebben ze mooiepannen met warmhoudkist voor 30 euri. Heb je voor 110 euro een keuken :-D

 

En ik wilde het niet in het openbaar melden dat het via u kwam om u geen extra werk te bezorgen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via via meldt zich. Er zijn er nog 58 op voorraad. In nieuwstaat dus wie wil...... bij sietsma army goods hebben ze mooiepannen met warmhoudkist voor 30 euri. Heb je voor 110 euro een keuken :-D

 

Is die shitzak (nee niet zitzak maar SHITzak :p) ook niet wat voor een eventuele SC-groep? Ik bedoel we hebben het wel over latrines enzo steeds maar dit lijkt me ook erg handig:

div37-big.jpg.488d9c1e75e849b4574121760d7a583e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die shitzak (nee niet zitzak maar SHITzak :p) ook niet wat voor een eventuele SC-groep? Ik bedoel we hebben het wel over latrines enzo steeds maar dit lijkt me ook erg handig:

div37-big.jpg.488d9c1e75e849b4574121760d7a583e.jpg

 

Niet echt, kun je beter meteen voor een composttoillet gaan. In zo'n zak gaat het hoogstens liggen verzuren.

 

Want wat doe je als je die zak volledig vol gescheten hebt? Move on and forget? (Niet voor niets spreek ik plots Amerikaans :p)

 

Toen ik hem op die site zag, dacht ik meteen: "Joh, dat is een vette waterzak!" Hij zal wel niet gemaakt zijn van voedselkwaliteit kunststof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt, kun je beter meteen voor een composttoillet gaan. In zo'n zak gaat het hoogstens liggen verzuren.

 

Want wat doe je als je die zak volledig vol gescheten hebt? Move on and forget? (Niet voor niets spreek ik plots Amerikaans :p)

 

Toen ik hem op die site zag, dacht ik meteen: "Joh, dat is een vette waterzak!" Hij zal wel niet gemaakt zijn van voedselkwaliteit kunststof.

 

Kan je het dan niet gebruiken voor mest ofzo?:confused: (heb er verder ook niet veel verstand van :$) Je kan hem altijd nog gebruiken tegen eventuele ongewenste gasten/marauders?

 

''Release the KRAKEN/SHITSTORM'':rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt, kun je beter meteen voor een composttoillet gaan. In zo'n zak gaat het hoogstens liggen verzuren.

 

Want wat doe je als je die zak volledig vol gescheten hebt? Move on and forget? (Niet voor niets spreek ik plots Amerikaans :p)

 

Toen ik hem op die site zag, dacht ik meteen: "Joh, dat is een vette waterzak!" Hij zal wel niet gemaakt zijn van voedselkwaliteit kunststof.

 

En waarom niet? Lijkt mij een uitermate geschikte "first line of defense", pomp erop aansluiten die het (de inhoud) met enige kracht weg kan spuiten, en laat de overvallers van je nederzetting maar "oh shit" denken... :p

 

Oh, wacht, sorry. dit topic ging over veldkeukens...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het dan niet gebruiken voor mest ofzo?:confused: (heb er verder ook niet veel verstand van :$) Je kan hem altijd nog gebruiken tegen eventuele ongewenste gasten/marauders?

 

''Release the KRAKEN/SHITSTORM'':rolleyes:

 

Die laatste is wel hilarisch! (heb nu bepaalde beelden voor ogen) ;)

 

Als mest gebruiken kan idd niet. Simpelweg omdat het gigantisch verzuurd, zeker als je het eerst een paar maandjes opslaat in een (redelijk) luchtdichte omgeving. Verzuring slaat dan helemaal toe. Kun je wel compenseren met kalk, zoals de boeren nu doen, maar menselijke ontlasting is heel anders dan die van koeien.

 

Menselijke mest moet je sowieso dubbel composteren ivm met de gevaren van parasieten en ziektes.

 

Eenmaal in een composttoillet en die dan bv. jaarlijks legen op de composthoop (= tweede maal composteren). Dan heb je prima mest voor de tuin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de tijd inderdaad daar zijn en we zijn er afhankelijk van, dan is het uiteraard veel efficienter werken met 1 grote brander dan 100 preppertjes met hun eigen 1-pittertjes.

 

Dat is wel een goed punt, nog gezelliger ook. Maar koken voor groepen schijnt wel een vak apart te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=2919

 

Marktplaats 712164164

 

http://www.sietsma-armygoods.nl/keuken3-big.jpg

 

Er bestaat niks degelijkers dan Swiss Army materiaal. Deze draagbare veldkeukens zijn perfect en heel betaalbaar. Ze zijn en masse afgestort door het Zwitserse leger. Binnenkort vind je ze niet meer. Je kook het eten even op boven een dubbele brander die op auto benzine werkt en dan kookt het zichzelf gaar in een broeikist. In die broeikist zit ook het brander onderstel. Mooier dan dit bestaat niet. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel.

 

In geval van nood kan het zaakje ook op hout draaien.

 

http://www.he.admin.ch/internet/heer/de/home/dokumentation/archiv/reportagen_2008/armee_bildet_zivilschutz-koeche.html

Bij de veteraan hebben ze er eentje staan voor een euri of 90 dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik ook geen ervaring mee. Veel soepen en stoofpotten? Nasi, zoals op SC Gilze?

 

Weet de oude garde met legerervaring vast meer over @DickBerts?

 

Kookboek voor de marinier: Struik blik opentrekken. Indien vijand in de buurt: koud opeten in 15 seconden. Geen vijand in de buurt: beetje opwarmen boven esbit brandertje. Uitsluitend tijdens mariniers opleidingen: sergeant handje zand laten toevoegen aan blikje Struik. Dit om een mariniers maag te kweken. Einde marinierskookboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kookboek voor de marinier: Struik blik opentrekken. Indien vijand in de buurt: koud opeten in 15 seconden. Geen vijand in de buurt: beetje opwarmen boven esbit brandertje. Uitsluitend tijdens mariniers opleidingen: sergeant handje zand laten toevoegen aan blikje Struik. Dit om een mariniers maag te kweken. Einde marinierskookboek.

 

Behalve een partij blikvoer en constipatie heb ik niets gemist dus. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...