Ga naar inhoud
GENEGEERD

LifeStraw Family


12gauge

Aanbevolen berichten

Van de bedenker en fabrikant van de Life-Straw

Deze hebben een opgevoerde en verbeterd filter uit (geen idee hoelang)

Dit Filter heeft toch wel indrukwekkende specificaties.

Althans als ze voor een Life-Straw prijs verkocht worden tenminste

 

Is a point-of-use microbial water treatment system intended for routine use in low-income settings

Filters up to 18,000 litres* of water, enough to supply a family of five with microbiologically clean drinking water for three years, thus removing the need for repeat intervention

Ensures high flow rate and high volume of purified water

Complies with US Environmental Protection Agency 1987 Guide Standard and Protocol for Testing Microbiological Water Purifiers:

- Removes minimum 99.9999% of bacteria (>Log 6 reduction)*

- Removes minimum 99.99% of viruses (>Log 4 reduction)*

- Removes minimum 99.9% of protozoan cysts (>Log 3 reduction)*

Removes turbidity

Requires no electrical power, batteries or replacement parts

Requires no running water or piped-in water supply

Has an easy-to-clean prefilter and purification cartridge

All raw materials are US Food and Drug Administration compliant or equivalent

 

diagram-of-LifeStraw-Family.jpg.8874a4c2261e975038796a966000ffa6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Raycoupe

 

volgens google zit die rond de 90 USD

ik heb zo ff snel geen NL Dealer kunnen vinden

misschien dat @Simurgh hier wat in kan betekenen?

 

Als die family inderdaad rond de 70€ zou gaan kosten hier dan kun je naar mijn mening beter de sawyer squeeze (of mini) incl. de waterzak adapter (en wat slangetjes) kopen? Ook als druppel filter te gebruiken maar veel hogere capaciteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL

ik ben altijd op zoek naar wat anders/beters/nieuws, en dit kan ook een optie zijn

daar draait het bij ons om, opties optie opties

het is niet zo dat ik de heren van onze prepshop niet serieus neem, maar ik zoek ook daar buiten ;)

 

Prijs vind ik ook erg stevig, zou dan toch voor de Sawyer gaan.

 

Maar wel leuk om te zien hoe snel de ontwikkelingen zich op dit gebied opvolgen. Paar jaar terug was de keuze een stuk minder, wat zeg ik, een jaar geleden nog.

Ben benieuwd welke opties we over een paar jaar weer hebben. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Prijs vind ik ook erg stevig, zou dan toch voor de Sawyer gaan.

 

Maar wel leuk om te zien hoe snel de ontwikkelingen zich op dit gebied opvolgen. Paar jaar terug was de keuze een stuk minder, wat zeg ik, een jaar geleden nog.

Ben benieuwd welke opties we over een paar jaar weer hebben. :)

 

Je gooit er water in , en krijg er een goede bak hete koffie , thee of soep uit (waarschijnlijk spraak gestuurd ) ;)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, helemaal de nieuwe met actieve kool erbij (verwijderd de vieze smaakjes) .

 

Dat is juist zo mooi tegenwoordig, we hebben keus!

Niet meer afhankelijk van de oude mantra "Koop een Katadyn" :)

 

gelukkig niet, die dingen zijn pleuris duur en er daar een paar van kopen is gewoon te duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden zo een tulip ding gekocht. Ziet er best ok uit. Om dat 0.01% restverontreiniging te killen heb ik ook nog een flesje chemische ontsmetting gekocht. De procedure die ik wil volgen voor het drinken van regenwater (bij SHTF) is de volgende :

- als prefilter giet ik alles door een koffiefilter

- daarna door de tulip. Dat water vang ik op in een foodgrade jerrycan

- daaraan voeg ik dunne bleek of andere chemische ontsmetter toe.

 

Het lijkt me dat dit wel voldoende zou moeten zijn om veilig te kunnen drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden zo een tulip ding gekocht. Ziet er best ok uit. Om dat 0.01% restverontreiniging te killen heb ik ook nog een flesje chemische ontsmetting gekocht. De procedure die ik wil volgen voor het drinken van regenwater (bij SHTF) is de volgende :

- als prefilter giet ik alles door een koffiefilter

- daarna door de tulip. Dat water vang ik op in een foodgrade jerrycan

- daaraan voeg ik dunne bleek of andere chemische ontsmetter toe.

 

Het lijkt me dat dit wel voldoende zou moeten zijn om veilig te kunnen drinken.

 

Heb je al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, we drinken gewoon water uit de kraan. Het filter ligt bovenop mijn voorraad aan waterflessen. Voor het geval dat. Ik wil 'm ook niet gaan gebruiken en al vooraf gaan vervuilen. Een reservefilter heb ik nog niet, daar moet ik ook nog eens werk van maken.

 

Het ding is bijzonder goedkoop maar ziet er wel ok uit. Ik betaalde denk ik 30€. Water is levensnoodzakelijk maar in onze streken is het niet gelijk een probleem. In geval van SHTF heb ik nog voldoende brandstof en mogelijkheden om water te koken. Het filter zal ik enkel gebruiken in geval van nood. Voor 50€ kocht ik : 5l dunne bleek, 1 flesje waterontsmetting op chloorbasis, 1 flesje waterontsmetting zonder chloor en 1 tulip filter. Voor die prijs kan je het risico niet lopen dat je net veilig kan drinken. @Bandoeng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kwamen we ook achter in SC Gilze. MSR vs Katadyn, MSR Won. Water kraak helder en smaak als uit de kraan.

 

Tja, maar dat kwam omdat iemand geen zin had om de gebruikershandleiding te lezen, kun je Katadyn moeilijk kwalijk nemen.

Die betreffende combi heeft ook actieve kool, dus een vergelijking had heel interessant kunnen zijn.

 

Echt met verbazing het water uit de MSR van @jada geproefd. Man wat een vieze bak water was dat, 'k had hem overgeslagen met m'n squeeze. Met die MSR was het gewoon neutraal 'kraanwater'. :cool:

 

Actieve kool zal zeker geen 100.000 liter mee gaan, eerder honderden of een paar duizend liter, maar wat een verschil! Ben benieuwd hoe de Aqualine presteert met z'n dikke koolfilter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden zo een tulip ding gekocht. Ziet er best ok uit. Om dat 0.01% restverontreiniging te killen heb ik ook nog een flesje chemische ontsmetting gekocht. De procedure die ik wil volgen voor het drinken van regenwater (bij SHTF) is de volgende :

- als prefilter giet ik alles door een koffiefilter

- daarna door de tulip. Dat water vang ik op in een foodgrade jerrycan

- daaraan voeg ik dunne bleek of andere chemische ontsmetter toe.

 

Het lijkt me dat dit wel voldoende zou moeten zijn om veilig te kunnen drinken.

 

Die laatste 0,00 (weet niet precies hoeveel nullen) 001 % overgebleven verontreiniging wordt je niet ziek meer van. Exact 0,0000000000000000(en nog oneindig aantal nullen)% zal zelfs met chloor onhaalbaar blijken, en is dus niet nodig. Je kraanwater is ook verre van steriel.

 

Ook serieel filtreren door alle filters die je geprept hebt, is overkill, hoewel theoretisch het aantal nullen achter de komma enorm vergroot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Brita filter nadat ik het water ontsmet heb met chloor.

Smaak is goed, maar Brita filters zijn niet echt goedkoop.

 

Ik vind die Brita filters best meevallen, ik geloof 5€ per stuk en ze gaan een maand of zo mee. Ik kocht ze in een mega doos van 12 stuks. Er zijn (enkele maanden geleden toch) ook alternatieven te vinden, onder andere bij Delaize en ik vond ook iets van een bedrijf dat Evolve heet. Nadat ik even googlede merkte ik dat ik er nu niets meer van vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke Ik betaal 35 euro voor 6 filters. dus 5,83 per stuk. Is niet TE duur maar goedkoop is anders.

 

Ze gaan idd ongeveer 1 maand mee. Maar ik spoel de filters na 4 weken een keer goed door met schoon leiding water en kan ze dan nog een week of 4 langer gebruiken.

Nu heb ik een abonnement op de filter service van brita en kreeg daar gratis een Fill&Go water fles bij met filterdisks. Handig dus voor in de BOB om mee te nemen.

De filterdisks van de Fill&Go zitten vol met actieve kool. Nu vraag ik mij af of je deze disks kunt openmaken en de kool erin vervangen, daarna een rond stukje koffiefilter erop plakken en je hebt weer een nieuw filtertje. Actieve kool kun je in iedere dierenwinkel wel kopen.

Ik ga dat binnenkort eens proberen met een gebruikt filterdiskje.

 

 

EDIT: Ik zie op deze site dat het een stuk goedkoper kan dan bij Brita zelf.........

http://www.bobplaza.com/aqua-select-plus/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...