Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Advies gevraagd] Aanschaf winterbanden


Gast morningglory

Aanbevolen berichten

Gast morningglory

Misschien een beetje vroeg of ruim op tijd :confused: Maar ik ben op zoek naar nieuwe winterbanden voor de auto of te wel onze BOV. Het gaat om een subaru forester uit 2002 en ik rij hier voornamelijk mee op asfalt en ook zo 10% op bos wegen in natte omstandigheden. Mijn idee was dan ook om banden aan te schaffen met het m/s teken. Het moeten wel echte winterbanden zijn aangezien we met de auto ook in Duitsland/Oosterijk komen. Deze wil ik compleet met velg bestellen zodat ik ze zelf kan wisselen.

Nu zijn er enorm veel aanbieders en ik zie door de bomen het spreekwoordelijk bos niet meer. Aangezien er ook nog eens hier en daar ook oude rotzooi word verkocht of zelfs beschadigde banden. Vandaar de vraag wie er ervaring heeft met de aanschaf van winterbanden op internet of een betrouwbare banden boer in de omgeving van Eindhoven die niet gelijk de hoofdprijs vraagt. Tips over een specifieke band zijn ook welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

neem een band die 1 of 2 dingen goed doet

banden die alles goed doen voor een normale prijs zijn er niet

welke maat banden moeten het zijn, want het zijn geen normale banden of echte 4x4 banden

ik zou zelf voor een setje modder banden gaan, die ook M+S zijn

niet een al te grof profiel nemen, want dan word je op de weg gek van het geratel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch naar Duitsland gaat, zou je ook daar kunnen kijken. Set alu velgen + winterbanden waren bijna 1200 euro bij de Skoda dealer, in Duitsland waren we voor 450 klaar, stond er alleen geen Skoda embleempje op de velgen.

 

ik neem aan dat je voor 1200 ook er een reserve skoda bijkreeg ;)

ik denk toch dat je met zulke wensen een beetje moet gaan rondshoppen bij 4x4 zaken

en evt kijken op http://www.modderpoel.nl die hebben er behoorlijk wat kennis en adresjes over

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je voor 1200 ook er een reserve skoda bijkreeg ;)

ik denk toch dat je met zulke wensen een beetje moet gaan rondshoppen bij 4x4 zaken

en evt kijken op http://www.modderpoel.nl die hebben er behoorlijk wat kennis en adresjes over

 

Skoda is anders een heel sjiek merk in Drenthe, wat wil je ook. Alle boeren rijden in Mercedes, de wouten in VW's, drugdealers in BMW's, tandartsen in Saab's, huisartsen in Volvo's en voetballers (die lachertjes van FC Emmen) in Audi's.

Zeer exclusief dus, zo'n Skoda in Drenthe. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zou ik aanbevelen: M&S winterband met vlok en berg. Deze hebben mij nog steeds verbaasd in terrein. Wel een beetje gehorige banden, maar ja... dat heb je snel met dergelijke profielen. Slijtage valt heel erg mee, ik gebruik ze het hele jaar.

Via bandenmarkt nog geen 60 euro, en via die zelfde site kan je een bandenboer zoeken die ze wil monteren. Kan al voor 7 euro per band, inc ventiel en uitlijnen. Verkrijgbaar met hoge load index en hoge snelheid.. Matador is meende ik een budget merk van en ontwikkeld door Goodyear in Polen.

 

[ATTACH=CONFIG]5813[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef me je banden maat bv 195/60-16 91v en ik weet je maandag een prijslijst te geven van elk merk.

 

wat ik nu al wel kan zeggen ga niet voor alu velgen voor een winter set. strooizout vreet enorm hard aan alu velgen ga dus voor stalen.

 

ook daar kan ik prijzen voor geven als ik je banden maat heb.

 

even voor de mods ik wil hier niets verkopen ik ben banden monteur als werk dit is slechts bedoelt als info

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef me je banden maat bv 195/60-16 91v en ik weet je maandag een prijslijst te geven van elk merk.

 

wat ik nu al wel kan zeggen ga niet voor alu velgen voor een winter set. strooizout vreet enorm hard aan alu velgen ga dus voor stalen.

 

ook daar kan ik prijzen voor geven als ik je banden maat heb.

 

even voor de mods ik wil hier niets verkopen ik ben banden monteur als werk dit is slechts bedoelt als info

 

mvg MD

 

Klopt, de aluvelgen waren voor de zomerbanden, die lagen nog op standaard stalen velgen. Omgewisseld. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de aluvelgen waren voor de zomerbanden, die lagen nog op standaard stalen velgen. Omgewisseld. :)

 

slim van je de meesten doen dat niet =D nog een handig weetje een stalen velg kan je zelf repareren een alu niet.

warm hem even op boven een vuurtje en klop er eens flink op met een hamer gebruik een tang om de rand weer rond te maken en voila gerepareerd klop op een alu velg en hij scheurt in stukken.

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff een belangrijke toevoeging: Highway noemde een vlok, en dat is m.i. de belangrijkste opmerking in dit onderwerp, maar wellicht een btje "ondergesneeuwd"..;-) Een M+S band is GEEN winterband waarmee je met een 2 wielaangedreven auto een besneeuwde pas oprijdt! Het is slechts een band met een grof profiel. Een echte winterband heeft kleine lammelletjes in de profielgroeven die de extra grip geven. Je geeft aan ook naar Duitsland en Oostenrijk te gaan, wanneer je daar betrokken raakt bij een ongeval en je hebt in winterse omstandigheden geen winterbanden, dan kan je extra (of volledige) aansprakelijkheid worden toegerekend!! Overigens zijn in die landen M+S banden ook toegestaan, maar minimaal 4 mm profiel!

 

Een band met het sneeuwvlokje zal in winterse omstandigheden doorgaans veel beter presteren, m.n. op het gebied van grip (remmen, wegrijden, stuurprecisie)

 

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

(bron: ANWB.nl)

 

Nog een tip: kijk in het boekje van de auto en zoek de smalst mogelijke maat op die onder je auto mag met de kleinst mogelijke wielmaat in staal, dan ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit. Wanneer je niet zo hard rijdt dan kun je ook een band kiezen met een lagere snelheidscodering en hou je dan ook aan die max snelheid!

 

S: 180

T: 190

U: 200

H: 210

V: 240

W(ZR): 270

Y(ZR): 300

ZR: Meer dan 240

Succes! groet, Sjonnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...