Ga naar inhoud
GENEGEERD

Joepie goud weer onder de 1k per ounce

Kans
 Share

Recommended Posts

Ja het is weer feest!

image.jpg.d3e08297c5b50a435fc130bb2b2bc27f.jpg

Ik vind goud onder de 1k euro per ounce een leuk kadootje.

Probeer bij elke dip weer wat te kopen..

Wat gebeurt er nu tijdens zo een dip, die we absoluut geen manipulatie mogen noemen?

http://www.zerohedge.com/news/2013-10-11/stop-logic-gold-slam-was-so-furious-it-shut-down-cme-trading-again

Hoe balangrijk de FED goud vind?

Nou ze willen het nog niet verkopen als ze er een faillisement van de overheid mee kunnen voorkomen:

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-10-10/us-treasury-“firm-believers-gold-will-not-sell-even-avoid-default

( hmm zou ook zomaar kunnen omdat ze helemaal geen goud meer hebben, wat het opwaards potentieel ver tienvoudigd, bring it on !)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zit naar precies hetzelfde te kijken!

Daalt nog wel verder denk ik( nergens op gebaseerd)

Dat klopt de technische trend is lager, dus je gevoel is goed.

Helaas werkt de technische analyse niet echt goed in een over gemanipuleerde markt....

Ik kon het niet laten omdat :

Dit gewoon laag is tov de deftkosten

Als de schuldplafond verhoging niet doorgaat dan zou goud wel eens gek kunnen gaan doen, en dan wil ik niet deze kans gemist hebben.

Elk muntje telt, 1/10, 1/2 of een hele ounce uiteindelijk wordt het langzaam wat meer !

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik zit toch steeds meer te denken aan een simpele goudrekening bij de ABN.

Dit geeft enkele voordelen tov een normale ABN rekening, al is het alleen maar dat je het heel makkelijk kunt cashen.

Je bent daarbij minder afhankelijk van de euro en de dollar.

Ik vraag me alleen af of er van deze rekening ook 10% afgeroomd gaat worden door de IMF???????

(Een accountant(mijn vorige) noem een goudrekening geen belegging...)

Link naar reactie

Ik geloof dat ik je niet snap?

Hoezo makkelijker cashen dan een andere rekening?

Ik neem aan dat je het memo hebt meegekregen dat bij deze rekeningen je donatie niet meer omgezet/uitgekeerd kan worden in fysiek, anders dan die briefjes?

K a n s

Ik zit toch steeds meer te denken aan een simpele goudrekening bij de ABN.

Dit geeft enkele voordelen tov een normale ABN rekening, al is het alleen maar dat je het heel makkelijk kunt cashen.

Je bent daarbij minder afhankelijk van de euro en de dollar.

Ik vraag me alleen af of er van deze rekening ook 10% afgeroomd gaat worden door de IMF???????

(Een accountant(mijn vorige) noem een goudrekening geen belegging...)

Link naar reactie

Ik haal idd 2 dingen door elkaar:

(Ben al een paar halve liters verder)

Ik bedoel: Je hebt de voordelen van een gewone rekening, alleen geen rente.

Bij onvoldoende liquide middelen kun je makkelijker cashen dan wanneer je fysiek goud hebt.

Ik begrijp de voordelen van fysiek goud in huis, daarbij vind ik een normale bankrekening ook erg fijn.....

Link naar reactie

Ik haal idd 2 dingen door elkaar:

(Ben al een paar halve liters verder)

Ik bedoel: Je hebt de voordelen van een gewone rekening, alleen geen rente.

Bij onvoldoende liquide middelen kun je makkelijker cashen dan wanneer je fysiek goud hebt.

Ik begrijp de voordelen van fysiek goud in huis, daarbij vind ik een normale bankrekening ook erg fijn.....

Je weet dat een "goud bankrekening" niks te maken heeft met fysiek goud?

Link naar reactie

De fysiek markt is minstens een factor 50 kleiner dan de papier markt.

( dit is zo conservatief als de nonnen van 50.000 jaar geleden)

Dus ik zou eerst de kleine letters en alle lettertjes lezen hoe ze de setlement voor stellen...

Als het in elkaar zakt dan zijn de banken sneller dicht dan jij "WAT?" kunt zeggen.

Als ze dan nog ooit open gaan wil je nog maar een ding dat ze je wc papier geven en geen fiat...

Bij mijn laatste bezoek aan de pin automaat kon ik het wc papier niet vinden?

K a n s

Link naar reactie

Ik wacht nog heel even, maar het staat nu wel heel laag. Ga zeker wat fysieke baren bijkopen deze maand voor mijn eigen verjaardag.:) Lekker in kleine baren, is wel wat duurder maar beter inwisselbaar bij calamiteiten.

Goud staat nu ongeveer op 30k eurie de kilo en gaat straks gewoon weer naar 42,43k of meer.

Ze zeggen wel in tijden van crisis Cash is King, maar Gold is Emperor.:rolleyes:

Link naar reactie

Ik wacht nog heel even, maar het staat nu wel heel laag. Ga zeker wat fysieke baren bijkopen deze maand voor mijn eigen verjaardag.:) Lekker in kleine baren, is wel wat duurder maar beter inwisselbaar bij calamiteiten.

Goud staat nu ongeveer op 30k eurie de kilo en gaat straks gewoon weer naar 42,43k of meer.

Ze zeggen wel in tijden van crisis Cash is King, maar Gold is Emperor.:rolleyes:

Denk dan ook eens aan het fenomeen " combi-bar"

Link naar reactie

Gast morningglory

Ik snap je logica dat de combi baren naar verhouding duurder zijn. Maar wat heeft dan je voorkeur aangezien het vrij lastig is om "wisselgeld" te krijgen voor een laten we zeggen 20 gram goudbaar. Zelf kleiner maken of gouden schakels van bijvoorbeeld een ketting gebruiken?

Combi baren hebben wel meestal een flinke premium.

Voor mij een reden om ze niet te kopen.

Greener

Link naar reactie

Combi baren hebben wel meestal een flinke premium.

Voor mij een reden om ze niet te kopen.

Greener

Realtief wel ja maar @FincaInSpanje had het over kleinere baren kopen (dan denk ik aan 2.5 / 5 gram) omdat dat beter te verhandelen groottes zijn, binnen dat kader is een combibar goedkoper qua premie dan 20 x een 2.5 of 10 x een 5 gram baar.

Link naar reactie

Realtief wel ja maar @FincaInSpanje had het over kleinere baren kopen (dan denk ik aan 2.5 / 5 gram) omdat dat beter te verhandelen groottes zijn, binnen dat kader is een combibar goedkoper qua premie dan 20 x een 2.5 of 10 x een 5 gram baar.

Het mooiste is als je een leuke mix hebt. Vroegah kocht ik zo groot mogelijke baren, omdat het mij toen ging om het speculeren. Bij hoge goudkoers en hoge dollar verkocht ik de baren weer. Wanneer je kleinere baren koopt is dat erg handig om als prepper te bewaren.

Link naar reactie

Je hebt helemaal gelijk, we gaan allemaal binnenkort weer over op het oudste geld van de wereld.:cool:

vrouwen, kippen en kamelen?

-- edit --

Voor de aanwezige vrouwen: weet dat wij jullie wel degelijk waarderen en niet als bezit zien, dit was enkel een grap en referentie naar heeeel vroeger toen mensen mogeijk anders dachten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...