Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kan ik hier een vuurtje in maken om te koken


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja had al gezogd ik dacht ik zech iets heel raars maar dat bakje wordt heel veel gebruikt.

Ja ik ga nu kijken of ik er samen met me broer een. Gat ik kan maken. Maar dan moeten de takjes wel erg klein zien iets van 5cm

 

Per definitie gebruik je twijgjes in een dergelijke brander maar ze mogen best langer zijn. Dan steken ze uit maar naarmate ze verbranden duw je ze steeds wat verder het vuur in. Voordeel daarvan is ook nog eens dat de stokjes alvast wat drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerbenvink nadeel van het huidige bakje is natuurlijk dat je het pannetje er steeds af moet halen om hout toe te voegen, je kunt overwegen er een " gat" in de onderste helft in te maken zodat je het vuur kunt blijven voeden.

Maar inderdaad, zoek maar op hobo stove en je ziet welke ontwerpen er mogelijk zijn.

 

inspringend op @AWOL. ik zou het zo doen.. (een stuk uit de rand halen..)

Bij voorbaat sorry voor me teken kunst:

 

hobopenstofe.JPG.e394227888daa8367d495efcf1ae6dc4.jpg

 

zodat je verschillende grote pannen kan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

inspringend op @AWOL. ik zou het zo doen.. (een stuk uit de rand halen..)

Bij voorbaat sorry voor me teken kunst:

 

hobopenstofe.JPG.e394227888daa8367d495efcf1ae6dc4.jpg

 

zodat je verschillende grote pannen kan gebruiken

 

Ja veel makkelijker zo om het gat te maken, nadeel kan zijn dat je je vuurtje stookt op een vochtige ondergrond. Ik vraag mij ook af of de hitte overdracht naar de pan misschien minder is dan wanneer die boven het volledig open gat staat?

 

P.S., quoten en een mention is irritant vanwege de dubbele melding: @DutchSurvival101 als u begrijpt wat ik bedoel :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja veel makkelijker zo om het gat te maken, nadeel kan zijn dat je je vuurtje stookt op een vochtige ondergrond. Ik vraag mij ook af of de hitte overdracht naar de pan misschien minder is dan wanneer die boven het volledig open gat staat?

 

P.S., quoten en een mention is irritant vanwege de dubbele melding: @DutchSurvival101 als u begrijpt wat ik bedoel :p

 

ja er zit een nadeel aan. je zou evtueel ook een gat in het midden kunnen maken of een X de ondergrond zal niet veel uitmaken een hobostoof van dit moet ook van de grond af ivm stoof/vochtigheid grond..

 

maar je heb gelijk er zijn verschillende manieren.,. misschien ga ik kijken of ik goedkoop een paar van die dingen kan halen en testen.. ben eigenlijk wel benieuwd. of andere manieren beter zijn...

 

niet lullen maar doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja er zit een nadeel aan. je zou evtueel ook een gat in het midden kunnen maken of een X de ondergrond zal niet veel uitmaken een hobostoof van dit moet ook van de grond af ivm stoof/vochtigheid grond..

 

maar je heb gelijk er zijn verschillende manieren.,. misschien ga ik kijken of ik goedkoop een paar van die dingen kan halen en testen.. ben eigenlijk wel benieuwd. of andere manieren beter zijn...

 

niet lullen maar doen.

 

Helemaal gelijk en ik kijk er naar uit :)

 

Eigenlijk zou ik @Gerbenvink willen adviseren om een hobo stove te maken van een conservenblik. Die is waarschijnlijk lichter maar belangrijker is dat je dan weet hoe het moet en je er ook 1 kunt maken van een gevonden blik.

Een hobo stove kun je al maken met een zakmes (niet geweldig goed voor je mes overigens - en kijk uit voor je vingers, zowel qua inklappen mes als de scherpe randen van het blik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Heksenboot
Veel kleine takjes goed laten drogen (liefst binnen bij de kachel) en als het hout super droog is heb jij een heel mooi vuurtje.

 

Naast je vuurtje kan je ook takjes laten drogen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Dat gaat heel goed. Het is geen pennenbakje. Kenners herkennen je vondst als de Ikea Ordning. Kun je gebruiken om je afwasborstels of lepels in te bewaren, maar eigenlijk is heel de Ikea een dekmantel voor de verkoop van prepper spullen, dus dit is gewoon een vuurkorfje :D Is gemaakt van RVS en uiterst geschikt om een fikkie in te stoken. Ik heb er een voor in de Tipi. Met een metalen hengsel van een verfblik die ik in de gaatjes haak kan ik hem ophangen en er een mooi vuurtje in stoken om de tent warm te krijgen.

 

Voor meer inspiratie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...