Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Aktiebolaget optimus= benzine/petroleum?


dedoofy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb voor weinig een Aktiebolaget Optimus op de kop kunnen tikken.

 

Maar ik heb geen idee wat er nou in moet, benzine of petroleum ?

 

Daar er een pompje op zit schat ik benzine in, maar ik ga er vanuit dat sommige cracks hier wel een antwoord op weten.

 

Het lijkt mij een mooi prep-apparaat om een kamer te verwarmen c/q verlichten geval van een stroomstoring e.d.

 

Ik zie graag suggesties en tips tegemoet.

 

MvG

 

dedoofy

 

aktiebolaget-optimus-01.jpg.4e2a3125914280a0b4ce5421dc7d3b62.jpg

 

aktiebolaget-optimus-02.jpg.c0d55f244471f08af8bb7e124e360ed0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Petroleum

 

Eerst doe je een beetje brandspiritus in het schaaltje onder de branderkop. Dit steek je aan om de kop voor te warmen. Als de vlam bijna uit wil gaan, ga je druk opbouwen met de pomp. Ik zie niet of je een regelaar hebt. Als je die wel hebt, bouw je eerst druk op waarna je de regelaar opendraait en je het gas aan kan steken. Heb je geen regelaar dan begint het gas meteen te stromen en kun je het direct aansteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Das nog eens een snelle reactie, haha bedankt. Voor 5 euro op de kop getikt dus kan er geen buil aan vallen (hoogstens brandwond) :cool:

Brandwonden horen erbij.

 

Ik weet niet hoe lang hij al niet heeft gebrand, maar als het opbouwen van druk niet wil lukken dan kun je de zuigerstang eruit halen en het leertje een paar uur laten weken in wat water om hem weer soepel te krijgen.

 

Als je meer over je kacheltje te weten wilt komen kijk dan eens op onderstaand forum. Daar vindt je een schat aan informatie en wellicht ook wel de handleiding voor jouw model.

 

http://www.spiritburner.com/fusion/index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik heb voor weinig een Aktiebolaget Optimus op de kop kunnen tikken.

 

Maar ik heb geen idee wat er nou in moet, benzine of petroleum ?

 

Daar er een pompje op zit schat ik benzine in, maar ik ga er vanuit dat sommige cracks hier wel een antwoord op weten.

 

Het lijkt mij een mooi prep-apparaat om een kamer te verwarmen c/q verlichten geval van een stroomstoring e.d.

 

Ik zie graag suggesties en tips tegemoet.

 

MvG

 

dedoofy

 

Wat een schatje!

 

Gelukkig brandt hij op petroleum, want benzine stokers kun je binnen niet gebruiken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Wat een schatje!

 

Gelukkig brandt hij op petroleum, want benzine stokers kun je binnen niet gebruiken. :)

 

 

Niet? Kan wel is alleen beetje slecht voor je gezondheid :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff, een koopje. Ik verzamel al jaren Optimus branders en lampen. Dit kacheltje zie je minder. Ik ken hem wel van internet, maar heb hem nog nooit in mijn handen gehad. De prijzen op Ebay zijn wat aan het zakken, omdat niemand meer geld heeft, maar het zou me niet verbazen als hij zo 200 dollar opbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Das nog eens een snelle reactie, haha bedankt. Voor 5 euro op de kop getikt dus kan er geen buil aan vallen (hoogstens brandwond) :cool:

 

Mooie aanwinst.

 

Buiten testen!

Natte doeken in de aanslag.

Niet met water blussen.

 

Succes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...