Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nog een extra lastenverzwaring..muahahaha

freeprepper
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Schandalig toch dat ze dit gaan doen. Water is een eerste levensbehoefte en dat allemaal om de hogere inkomens te plezieren.

Maar goed, de dag dat ik definitief zal besluiten dat mijn toekomst niet hier in Nederland ligt, komt iedere dag dat dit kabinet door mag gaan een stukje dichterbij..........

Link naar reactie

Voor wat het waard is:

Water.

Europees is bepaald dat een land haar bevolking drinkwater voor een deel gratis moet leveren. In Duitsland is dat 10.000 liter per jaar per persoon. Eén land doet daar echter niet aan mee, en dat is Nederland. Uw waterrekening zal dus behoorlijk lager uit gaan vallen.

Bron: http://wonen.induitsland.info/

Link naar reactie

Nou nou, laten we niet zeuren over het water wat perfect van kwaliteit is en bijna niets kost.

wat je zeg!

ik doe behoorlijk zuinig met het prachtige water, dus die 13 euro in de maand mag van mij gerust 14 euro worden, gemeentelijke belastingen en hoogheemraadschappen maak ik me meer zorgen over

Link naar reactie

Ugh, het is niet de waterprijs die de kosten oplevert, want wat is nou echt 70 cent per kuub? (dat betaal ik hier in Zweden teminste, geen idee wat 't in NL is). De aansluiting op 't net kost 220 eurootjes per jaar, dat is toch echt het grootste deel van de 340 euro die ik in 't jaar kwijt ben aan water.

Link naar reactie

Schandalig toch dat ze dit gaan doen. Water is een eerste levensbehoefte en dat allemaal om de hogere inkomens te plezieren.

Wat heeft dit nou met de hogere inkomens te maken? BS....

Die extra belasting heeft niets met water te maken, maar met een overheid die meer wil uitgeven.

Oh ik ben wel dom hoor maar niet naïef en ik begrijp ook wel dat dit niets met het water te maken heeft, maar dat het nu de 35 euro van Rutte is (op water, zoals het kwartje van Kok op de benzine....). En de mensen die hier tegenaan foeteren hebben wel degelijk gelijk, zoals jij ook impliceert. Bekijk ik het naar hoogte van het bedrag, dan valt die 35 euro extra per jaar in het niet bij alle andere leuke maatregelen zoals bijvoorbeeld de BTW verhoging en de accijns op brandstoffen.

Er wordt links en rechts steeds wat van je portemonnee gesnoept. Misschien moet ik er toch kwaad over zijn. Of het onheus vinden, oneerlijk. Oké, GRRR:mad:!!

• Leuk 1
Link naar reactie

De oplossing is niet zo moeilijk in theorie (ok praktijk vergt het echt wel inzet).

Zorg dat je niet zo afhankelijk bent van al die 'producten'. Niet dat je meteen alles zelf zou moeten gaan regelen en voortaan uit de regenton moet drinken, maar alles wat je weet te consuminderen is pure winst.

Minder benzine afnemen, minder water, minder energie, meer zelfdoen, wellicht minder uit de supermarkt omdat je een moestuintje hebt?!

Een hoop mensen zijn hier al mee bezig. We bouwen onze afhankelijkheden van het systeem nu al graag af, 't scheelt niet alleen een hoop geld, maar geeft eigenwaarde en bereidt je voor op een eventueel ontbreken van deze 'afhankelijkheden'. Zelfvoorzienendheid, samenvoorzienendheid, hoe je het ook noemt.

Stop met klagen, ga wat doen!

Link naar reactie

Minder water en minder energie afnemen zet weinig doden aan de zeik, het maakt pas echt verschil als je de hele aansluiting er uit kunt gooien. Als ik hier kijk dan is meer dan de helft van de kosten van electra en water hier de fysieke aansluiting en 't abonnement. Niet de daadwerkelijk afgenomen hoeveelheid water/energie. Zelfs met zonnepanelen die op jaarbasis 100% van m'n gebruik opleveren, kan je niet zomaar van die netaansluiting af, tenzij je met een accubank gaat werken en dan wordt het weer onbetaalbaar en in verhouding gewoon veel duurder. Voor water eigenlijk hetzelfde probleem; m'n bron levert genoeg water om van 't net af te kunnen, maar je zal wel geld opzij moeten zetten om een nieuwe pomp te kunnen kopen als 'ie stuk gaat; jaarlijkse waterkwaliteit test, eventuele filters e.d..

Minder benzine is leuk bedacht, maar hoe zie je dat voor je? Een paar dagen in de week maar niet naar je werk gaan? Zal je werkgever (of je klanten) grappig vinden. Je zou een deel kunnen fietsen, maar lang niet alles kan op de fiets; ik woon zo'n 25 km van m'n kantoor, heb klanten op afstanden van 5 tot 50 km in alle richtingen; in de winter is 't -20 of kouder en het is nogal bergachtig hier; fietsen is geen optie. Zit je dus nog steeds aan de auto vast en dus verzekering, wegenbelasting en onderhoud; de duurste dingen aan een auto. De benzine is bijzaak.

Neemt niet weg dat ik erg geinteresseerd ben in initiatieven als "transition towns" en minder energie verspillen enzo; maar je moet voor jezelf ook wel eerlijk kijken of een mogelijke besparing wel echt een besparing is of dat 't op termijn net zoveel of zelfs meer kost.

Link naar reactie

Gast gerbewoner
Minder water en minder energie afnemen zet weinig doden aan de zeik, het maakt pas echt verschil als je de hele aansluiting er uit kunt gooien. Als ik hier kijk dan is meer dan de helft van de kosten van electra en water hier de fysieke aansluiting en 't abonnement. Niet de daadwerkelijk afgenomen hoeveelheid water/energie. Zelfs met zonnepanelen die op jaarbasis 100% van m'n gebruik opleveren, kan je niet zomaar van die netaansluiting af, tenzij je met een accubank gaat werken en dan wordt het weer onbetaalbaar en in verhouding gewoon veel duurder. Voor water eigenlijk hetzelfde probleem; m'n bron levert genoeg water om van 't net af te kunnen, maar je zal wel geld opzij moeten zetten om een nieuwe pomp te kunnen kopen als 'ie stuk gaat; jaarlijkse waterkwaliteit test, eventuele filters e.d..

Minder benzine is leuk bedacht, maar hoe zie je dat voor je? Een paar dagen in de week maar niet naar je werk gaan? Zal je werkgever (of je klanten) grappig vinden. Je zou een deel kunnen fietsen, maar lang niet alles kan op de fiets; ik woon zo'n 25 km van m'n kantoor, heb klanten op afstanden van 5 tot 50 km in alle richtingen; in de winter is 't -20 of kouder en het is nogal bergachtig hier; fietsen is geen optie. Zit je dus nog steeds aan de auto vast en dus verzekering, wegenbelasting en onderhoud; de duurste dingen aan een auto. De benzine is bijzaak.

Neemt niet weg dat ik erg geinteresseerd ben in initiatieven als "transition towns" en minder energie verspillen enzo; maar je moet voor jezelf ook wel eerlijk kijken of een mogelijke besparing wel echt een besparing is of dat 't op termijn net zoveel of zelfs meer kost.

Vergeet niet dat iedere huishouden met een elektraaansluiting per jaar ongeveer 385 euro tegemoetkoming in de energiebelasting krijgt. Zelfs als je geen stroom verbruikt of een negatief verbruik hebt. Mijn vastrecht is ongeveer 200 euro per jaar (tarief netbeheerder en vastrecht) dus met een verbruik van -150kwh wordt niet alleen mijn vastrecht en de kosten van de netbeheerder door de staat betaald, ik mag ook nog eens 200 euro aftrekken van mijn gasrekening. Onzinnig dus eigenlijk om mijn meteraansluiting op te zeggen, zelfs als ik off the grid zou gaan voor wat betreft mijn elektra, want dan ben ik ook die extra 200 euro per jaar kwijt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...