Ga naar inhoud
GENEGEERD

De ontwikkeling van China

Kans
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

China's GDP is (afaik) gegroeid tov de rest van de ontwikkelde landen, de grootte (GDP) lijkt mij logisch aangezien ongeveer een vijfde deel van de mensheid in China leeft en ze met een flinke inhaalslag bezig zijn. Jammer dat Afrika (het continent) niet in dat plaatje staat.

Link naar reactie

.....en ruim 11% lijdt inmiddels aan Suikerziekte (Diabetes) door de import van Westers vreten en minder bewegen door het groeiende wagenpark....

...als we ze niet voorbij kunnen streven, voeren we ze gewoon dood en maken we ze net zo decadent en lui als ons. Vandaag stond er weer een leuk bericht op de BBC site dat de Top van de Partij en andere hooggeplaatste figuren geld verslinden aan hun maitresses. Het kost de bevolking miljoenen....

Binnen twintig jaar ligt China op zijn gat, mark my words.

Link naar reactie

.....en ruim 11% lijdt inmiddels aan Suikerziekte (Diabetes) door de import van Westers vreten en minder bewegen door het groeiende wagenpark....

...als we ze niet voorbij kunnen streven, voeren we ze gewoon dood en maken we ze net zo decadent en lui als ons. Vandaag stond er weer een leuk bericht op de BBC site dat de Top van de Partij en andere hooggeplaatste figuren geld verslinden aan hun maitresses. Het kost de bevolking miljoenen....

Binnen twintig jaar ligt China op zijn gat, mark my words.

Haha heerlijk KS.

Ze zijn echt geen vrienden van je of wel?

Ik vind 20 jaar wel erg ver weg...

Maar eerlijk gezegd vind ik dat als dat in China gebeurt pas interesant als wij hier niet op ons gat zijn gegaan...

En daar ben ik dus veeel banger voor :(

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

De meeste Aziaten zijn lactose intolerant. Er wordt in Nederland wel geprobeerd zoveel mogelijk zuivel naar China te exporteren. Lactose is voor de meeste babies geen punt, maar zodra kinderen wat ouder worden verdwijnt bij de meeste van hen het enzym om lactose te verteren. Zo exporteer je dus door melkproducten heel wat ziektes. Ben bv benieuwd hoeveel Chinezen straks reuma hebben.

Link naar reactie

De meeste Aziaten zijn lactose intolerant. Er wordt in Nederland wel geprobeerd zoveel mogelijk zuivel naar China te exporteren. Lactose is voor de meeste babies geen punt, maar zodra kinderen wat ouder worden verdwijnt bij de meeste van hen het enzym om lactose te verteren. Zo exporteer je dus door melkproducten heel wat ziektes. Ben bv benieuwd hoeveel Chinezen straks reuma hebben.
laat staan osteoporose ( ja die komt haast alleen voor bij mensen die zuivel gebruiken )
Link naar reactie

Het grootste gevaar voor China zijn de Chinezen zelf. Wanneer het volk de macht weer terug gaat eisen, dan gaat het mis. Zolang de welvaart blijft toenemen en de mensen het regime blijft accepteren blijft het dus goed gaan. China is wel een land wat zijn bronnen aan het uitputten is en wat straks enorm vervuild is door de manier van produceren.

Als er straks een paar rijke en machtige Chinezen komen vanuit de middenstand, dan zou het wel eens snel afgelopen kunnen zijn. De Chinese machthebbers zijn echter briljant in het investeren in nieuwe projecten in binnen en buitenland.

Ik verwacht overigens veel van India in de toekomst.

Link naar reactie

Ik heb gelezen dat China al jaren op het randje van burgeroorlog zit vanwege de grote verschillen tussen arm en rijk. Platteland versus stad.

De vervuiling is er nu al enorm. Ik ken iemand die er kort geleden geweest is en schrok van oa de enorme luchtvervuiling.

De mensen krijgen ook meer lef nu (macht) en straks gaat de jongere generatie de boel opeisen, dat kan goed gaan maar ook finaal mis. En dan krijg je zo'n burgeroorlog.

Het huidige China bevat ook heel veel volkeren die niets met de Chinezen te maken wil hebben en zij zullen zelfstandigheid opeisen. Het huidige regime probeert daarom zoveel mogelijk Chinezen te huisvesten in bijvoorbeeld Tibet zodat ze de overhand gaan krijgen. Echter ben ik volledig overtuigd dat Tibet eens een eigen staat wordt. En ik heb geleerd dat vroeg of laat rekeningen vereffend zullen worden. Dat zou wel eens ten nadele van de Chinezen kunnen zijn. Als de pleuris uitbreekt in Tibet, dan kan het regime dit nog wel aan, maar wat als er in meerdere provincies tegelijk de pleuris uitbreekt? :confused:

Link naar reactie

Onderschat India ook niet hoor! deze gaat China voorbij vanwege het niet hebben van een éénouder politiek

inwoners staan onder de landen

China:

1.339.724.852 (2010)

1.349.585.838 (2013)

India:

1.210.193.422 (2011)

1.220.800.359 (2013)

VS

308.745.538 (2010)

316.668.567 (2013)

Nederland

16.105.285 (2002)

16.805.037 (2013)

Link naar reactie

In India is het fysieke bezit van goud ook best hoog dus dat wordt een dubbele homerun !

Prep ze,

K a n s

Onderschat India ook niet hoor! deze gaat China voorbij vanwege het niet hebben van een éénouder politiek

inwoners staan onder de landen

China:

1.339.724.852 (2010)

1.349.585.838 (2013)

India:

1.210.193.422 (2011)

1.220.800.359 (2013)

VS

308.745.538 (2010)

316.668.567 (2013)

Nederland

16.105.285 (2002)

16.805.037 (2013)

Link naar reactie

Ondertussen is er deze week een mega deal gesloten tussen de Europese Centrale Bank en de People's Bank of China: een currency swap deal van € 45 miljard! De yuan is nu een van de meest verhandelde valuta en werkt langzaam aan een loskoppeling van de dollar.

"Op deze wijze wordt de handel tussen China en Europa bevorderd, maar doe dat niet met de Amerikaanse dollar', volgens Kathleen Brooks van Forex.com.

(http://money.cnn.com/2013/10/10/news/economy/ecb-china-currency/ , 10/10/13)

Uitholling van de dollar is onontkoombaar, maar wordt op deze manier wel versneld.

Link naar reactie

Ok dat kan?

Maar kun jij met iets positiefs komen?

Bv hoe Amerika zijn schulden gaat afbouwen?

Laat ik het niet zo moeilijk maken, hoe gaat Amerika voorkomen dat de schulden GROTER worden?

K a n s

Inflatie zal op een gegeven moment haar werk doen. Wanneer en in welke mate is mij onbekend. Maar de VS is niet verloren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...