Ga naar inhoud
GENEGEERD

Duizenden euro's gevonden Groningen

Wonderland
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heb het verzamelen van gou/zilver nooit begrepen afgezien van de hoop dat je het na shtf als ruilmiddel kan gebruiken.

Mischien omdat goud/zilver al duizenden jaren een perfect ruil/ geld middel was en fiat net honderd jaar bestaat?

Goud/zilver heeft gedurende die duizende jaren wat ups en downs gekend, fiat heeft in die 100 jaar alleen een dalende lijn gekend.

Goud/zilver is de laatste jaren verdrongen door papeir geld...., bij de gewone man, absoluut niet bij de rest....

Je kunt wachten zonder goud/zilver en er mischien achter komen dat je zonder goud/zilver niks meer hebt, of je kunt wachten met goud/zilver om er mischien achter te komen dat goud/zilver geen toegevoegde waarde heeft.

Het is maar net hoe erg je het een tov het andere vind?.

Succes,

K a n s

Link naar reactie

Je kunt wachten zonder goud/zilver en er mischien achter komen dat je zonder goud/zilver niks meer hebt, of je kunt wachten met goud/zilver om er mischien achter te komen dat goud/zilver geen toegevoegde waarde heeft.

Succes,

K a n s

Probleem dat ik heb met goud/zilver is dat het zonder gecompliceerde apparatuur eigenlijk alleen goed is om sieraden mee te maken, iets dat redelijk overbodig is als je terug moet vallen op subsistance farming. Daarnaast moet ik nog zien wat de waarde van goud in die situatie is ten opzichte van de huidige monetaire waarde.

Zelf steek ik mijn geld op dit moment dan liever in lichtgewicht hoogwaardige (buitensport) gear en gereedschap ipv edelmetalen.

Als ik lees dat sommige mensen een BOB (INCH?) van 25KG hebben ben ik toch wel redelijk verbaasd. Als ik een week in de winter kampeer dan heb ik inclusief eten@3450KCAL/day niet meer dan 15KG bij me op dag 1. Tel hier 2 liter water + 3 kilo aan extra gereedschap op en je zit nog steeds maar op 20KG inclusief rugzak.

Zovel mensen zoveel wensen maar dit is iig voor mij als fervent buitensporter de beste manier.

Link naar reactie

Mischien omdat goud/zilver al duizenden jaren een perfect ruil/ geld middel was en fiat net honderd jaar bestaat?

Goud/zilver heeft gedurende die duizende jaren wat ups en downs gekend, fiat heeft in die 100 jaar alleen een dalende lijn gekend.

Goud/zilver is de laatste jaren verdrongen door papeir geld...., bij de gewone man, absoluut niet bij de rest....

Succes,

K a n s

@Vladimir

Ik denk dat je bij jezelf moet afvragen waarom de elite, je weet wel die 1% die praktisch alle touwtjes in handen heeft op deze aardkluit, nu zo hard aan het hamsteren zijn met goud/zilver. Waarom liggen banken vol met goud? Het is immer losgekoppeld van de dollar/yen/euro dus waarom nog steeds al dat goud in de kluis? Wat doe JIJ dan met een volle spaarrekening?

Link naar reactie

Eten, drinken, en prepperspullen zijn KING.

Maar als je na die eerste basis dan nog wat over hebt dan kun je gaan kiezen.

Zoals je aangeeft kun je maar beperkt meenemen.

Ook alles in je huis/bol stoppen is en blijft een risico..

Bij spreiding van risico is PM zeker ook iets dat een rol zou moeten spelen.

Heb je de luxe niet om daar mee bezig te zijn geen probleem focus eerst op de basis..

K a n s

Probleem dat ik heb met goud/zilver is dat het zonder gecompliceerde apparatuur eigenlijk alleen goed is om sieraden mee te maken, iets dat redelijk overbodig is als je terug moet vallen op subsistance farming. Daarnaast moet ik nog zien wat de waarde van goud in die situatie is ten opzichte van de huidige monetaire waarde.

Zelf steek ik mijn geld op dit moment dan liever in lichtgewicht hoogwaardige (buitensport) gear en gereedschap ipv edelmetalen.

Als ik lees dat sommige mensen een BOB (INCH?) van 25KG hebben ben ik toch wel redelijk verbaasd. Als ik een week in de winter kampeer dan heb ik inclusief eten@3450KCAL/day niet meer dan 15KG bij me op dag 1. Tel hier 2 liter water + 3 kilo aan extra gereedschap op en je zit nog steeds maar op 20KG inclusief rugzak.

Zovel mensen zoveel wensen maar dit is iig voor mij als fervent buitensporter de beste manier.

Link naar reactie

Ik ben hier ook nog bezig met lichtgewicht outdoor gear, nu ik mijn Bug-in op orde heb.

Als zowel je Bug-in en bug-out geregeld zijn, wordt het tijd voor PM, mocht er fiat geld over zijn.

't Blijft toch het meest waardevaste betaal en spaarmiddel, geldig op de hele planeet en je hoeft je geen bult te zeulen in je rugzak, zoals met veel andere ruilmiddelen.

Link naar reactie

@Vladimir

Ik denk dat je bij jezelf moet afvragen waarom de elite, je weet wel die 1% die praktisch alle touwtjes in handen heeft op deze aardkluit, nu zo hard aan het hamsteren zijn met goud/zilver. Waarom liggen banken vol met goud? Het is immer losgekoppeld van de dollar/yen/euro dus waarom nog steeds al dat goud in de kluis? Wat doe JIJ dan met een volle spaarrekening?

Omdat goud wordt gezien als relatief veilige belegging, wat het in de huidige (pre-shtf) tijd ook is, al vind ik zelf grond nog altijd vele malen veiliger zolang het binnen de EU is.

Wat je er niet bijvertelt is dat dezelfde mensen ook groot in aandelen, ontroerend goed en valuta zitten, en dat deze mensen nog maar moeten zien hoe ze na shtf hun goud uit die kluizen krijgen.

Ik denk niet dat het alleen een keus tussen goud kopen of spaarrekening is, afgezien van een buffer kan ik betere en leukere dingen met mijn geld doen ;)

Maar waarom ik goud geen goede investering vind is dat als ik mezelf probeer te verplaatsen in een after sfth situatie ik nooit eten of gear zou ruilen tegen goud of zilver, simpelweg omdat ik het niet nodig heb, het mij in ruil iets waardevols kost en het extra gewicht is.

Link naar reactie

@Kans en @Raycoupe

Eerlijk gezegd geloof ik niet in een totale ineenstorting van de samenleving in de komende jaren, al is het alleen maar omdat het niet in het belang van de 1% is.

Voor mij is PM op het moment dan ook geen issue en mocht ik het mis hebben dan nog ben ik beter voorbereid dan 95% van Nederland dus heb redelijke kansen.

Mijn basis is prima op orde, steek nu mijn geld liever in ontwikkeling en mijn bucketlist :cool:

Link naar reactie

@Kans en @Raycoupe

Eerlijk gezegd geloof ik niet in een totale ineenstorting van de samenleving in de komende jaren, al is het alleen maar omdat het niet in het belang van de 1% is.

Voor mij is PM op het moment dan ook geen issue en mocht ik het mis hebben dan nog ben ik beter voorbereid dan 95% van Nederland dus heb redelijke kansen.

Mijn basis is prima op orde, steek nu mijn geld liever in ontwikkeling en mijn bucketlist :cool:

Een totale ineenstorting van het systeem zou inderdaad niet in het belang zijn van die 1%. Zonder klootjesvolk, is de melkkoe van de elite weg.

Maar nogmaals, mocht ik alle spullen op orde hebben, heb ik liever wat zilver en goud dan een dikke bankrekening!

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Heb een paar kilo tabak liggen. Zou als ruilmiddel wel eens waardevoller kunnen blijken als goud en zilver, Enige nadeel is dat het vers moet blijven, dus stug doorroken om te rouleren :D

Link naar reactie

Een totale ineenstorting van het systeem zou inderdaad niet in het belang zijn van die 1%. Zonder klootjesvolk, is de melkkoe van de elite weg.

Maar nogmaals, mocht ik alle spullen op orde hebben, heb ik liever wat zilver en goud dan een dikke bankrekening!

Met dit in het achterhoofd zie ik ook niet alles door het putje gaan. Liever PM dan een dikke bankrekening? Dat hangt van de hoeveelheid af. Ook zie ik hier preppers beweren dat je gek bent wanneer je nog spaargeld bij een bank hebt staan. Er zijn echter zat mensen met 80K aan geld (noem maar een bedrag). Wat ismhet alternatief, alles in PM of onder her kleed?

Link naar reactie

Mwa, juist een crisis bied kansen want de meeste mensen proberen dan de markt te verlaten waardoor je goedkoop kunt kopen.

Link naar reactie

Met dit in het achterhoofd zie ik ook niet alles door het putje gaan. Liever PM dan een dikke bankrekening? Dat hangt van de hoeveelheid af. Ook zie ik hier preppers beweren dat je gek bent wanneer je nog spaargeld bij een bank hebt staan. Er zijn echter zat mensen met 80K aan geld (noem maar een bedrag). Wat ismhet alternatief, alles in PM of onder her kleed?

onder het kleed en PM

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...