Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug out oefenen


Gast IsaBo

Oefen jij actief voor een bug out?  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Oefen jij actief voor een bug out?

    • Ja, ik oefen actief
      8
    • Nee, nog niet
      12


Aanbevolen berichten

Gisteren reden mijn dochter en ik op de Energieweg in Nijmegen toen ze mij wees op een man in camouflagepak die in een heel snel tempo met volle bepakking liep. Vast een prepper, zei ze. In ieder geval geen militair want zijn jasje heeft een ander patroon dan zijn broek.Even later kwamen we hem in de Albert Heijn tegen. Toch een aantal kilometer verder. Wij met de auto en hij lopend!!!!! Wat een conditie! Sommigen op dit forum oefenen actief een bug out. Maar de meesten? Toen ik deze man zag lopen herinnerde het mij aan mijn slechte conditie. En jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gisteren reden mijn dochter en ik op de Energieweg in Nijmegen toen ze mij wees op een man in camouflagepak die in een heel snel tempo met volle bepakking liep. Vast een prepper, zei ze. In ieder geval geen militair want zijn jasje heeft een ander patroon dan zijn broek.Even later kwamen we hem in de Albert Heijn tegen. Toch een aantal kilometer verder. Wij met de auto en hij lopend!!!!! Wat een conditie! Sommigen op dit forum oefenen actief een bug out. Maar de meesten? Toen ik deze man zag lopen herinnerde het mij aan mijn slechte conditie. En jullie?

 

ik zal de volgende keer matchende camo aantrekken

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge is een mode prepper. Hij vind het belangrijk dat z'n camo matched...... Sufferd...:D

@IsaBo

On topic. Ik test geen bugout aktief. Ik ga wel geregeld met familieleden op onverwachte tijden weg, en geef ze hooguit 15-30min om de zaken bij elkaar te krijgen. Dan lopen/fietsen we een aanzienlijk stuk. Of nemen de auto en gaan de bossen in om een shelter te bouwen en lopen hier dan ook een aardig stuk.

Inderdaad is je lichamelijke conditie erg belangrijk, ook tijdens een SHTF. Dus hup van die bank af, en begin met wandelen. Gaat het goed, dan gooi je een rugzak op je rug en ga je hetzelfde stuk lopen (na een paar weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

conditie zit bij mij wel goed nouja voor zolang er geen nog geen SHTF is en je nog niet op je voedselvoorraad moet letten maar een bug-out echt actief oefenen doe ik niet, ik heb ook niet echt maar een BOB maar heb verschillende spullen verdeeld over meerdere tassen en aangezien mijn ouders geen Echte preppers zijn word het echte oefenen moeilijk (wel erg jammer)

 

ik probeer wel in alle vakanties tenminste een nacht in een bos door te brengen met een aantal vrienden

 

mvg,

Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
vraag ik me toch af hoeveel kilometer het is

 

en als het een echte prepper is weet hij ook vele afkortingen en binnendoorwegen waar jij met de auto niet komt. Dus heeft hij ook wel dezelfde weg gelopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oefenen voor een bugout is lastig, je kan een weekend met je BOB in het bos gaan kamperen maar met name de omstandigheden daarvoor kun je niet nabootsen.

(Denk aan complete chaos, geen ordehandhaving meer en wegen (deels) afgesloten door achtergelaten auto's etc.)

 

Waar ik op dit forum weinig over lees is de vraag hoe kom je veilig de randstad uit als het systeem ineen stort.

Leuk om dan een compleet geprepte landrover met aanhanger te hebben (camo, antennes op het daketc ) maar ik zie dit eerder als nadeel dan als voordeel, nog afgezien van de beperkte mobiliteit kan je net zo goed een verlichte pijl met "gratis prepperspullen" op het dak zetten. Hetzelfde heb ik met camo-gear, leuk in het bos maar daarbuiten ben je wel erg opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,oefen niet aangezien ik niet van plan ben om te vertrekken en me ook slecht een reden kan bedenken in welk geval dat nodig zou zijn.

En dan nog,al zou je wel moeten vertrekken,lijken e de redenen en omstandigheden nogal van invloed hoe je out bugged;

Omstandigheden, waarom;watersnood?,nucleair?oorlog?builenpest?etc

hoever?

hoe lang?

met wie?

waar heen?

voor altijd,of tijdelijk?

Om wat voor reden zou het ergens anders beter(kunnen)zijn?

Hoe druk is het,hoeveel zijn er al onderweg,jaargetijde/weersomstandigheden,gewenstheid eventuele bewapening of juist niet...etc,etc.

Vind het knap dat sommigen nu al weten hoe,wat en waarom maar zoals het er nu uit ziet,moeten ze me met geweld verdrijven en anders blijf ik lekker zitten waar ik zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk oefen ik zo veel als ik kan.

 

Het is voor mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een stapel met gear hebben liggen, maar er nooit mee oefenen...

 

Wat voor nut hebben

- een waterfilter waarvan je niet weet hoe/ of hij werkt

- rantsoenen waarvan je niet weet hoe/of ze smaken

- een rugzak waarvan je niet weet of je hem kan dragen

- een tent waarvan je nog weet hoe je hem opzet

- een hangmat die je niet kan ophangen

- een rocketstove waarvan je niet weet hoe hij werkt

- etc etc

 

Oefenen is goed voor je conditie, het helpt om eventuele fouten in je plan te vinden en het zorgt ervoor dat je zelfverzekerdheid opbouwd in het gebruik van je gear.

 

En last but niet least vinnikhet ook gewoon leuk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk oefen ik zo veel als ik kan.

 

Het is voor mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een stapel met gear hebben liggen, maar er nooit mee oefenen...

 

Wat voor nut hebben

- een waterfilter waarvan je niet weet hoe/ of hij werkt

- rantsoenen waarvan je niet weet hoe/of ze smaken

- een rugzak waarvan je niet weet of je hem kan dragen

- een tent waarvan je nog weet hoe je hem opzet

- een hangmat die je niet kan ophangen

- een rocketstove waarvan je niet weet hoe hij werkt

- etc etc

 

Oefenen is goed voor je conditie, het helpt om eventuele fouten in je plan te vinden en het zorgt ervoor dat je zelfverzekerdheid opbouwd in het gebruik van je gear.

 

En last but niet least vinnikhet ook gewoon leuk....

 

Helemaal gelijk Jada, op de meeste punten.

Natuurlijk moet je weten hoe je gear werkt en het dus ook minstens een keer getest hebben. In het geval van tent opzetten bij voorkeur ook een keer 's nachts in de regen.

Maar hoe/of mijn rantsoenen smaken? I couldn't care less. Als het maar licht is, alles bevat en lang houdbaar. Dan heb ik het over de BOB rantsoenen uiteraard. De grotere voorraden (long term voedsel) moet natuurlijk wel smakelijk zijn.

En testen of ik mijn rugzak kan dragen voor 35 km door ongelijk terrein met een jengelend kind aan mijn arm? Als ik dat elke maand moet oefenen weet ik zeker dat ik de SHTF niet ga overleven want tegen die tijd is mijn belastbaarheid te laag. Nadeel aan fibromyalgie... overbelasting -> belastbaarheid gaat omlaag. Maar ik werk wel aan mijn conditie: elke week 2,5 uur dansles (aan één stuk) en vaak in de weekenden een bal of festival. 3 jaar geleden was 1 uur dansles al te veel dus het gaat al beter.

En ik weet: als het moet kan ik bergen verzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...