Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug Out Bag op wieltjes


Floesh

Aanbevolen berichten

Geen idee of het niet bestond. De toevoeging van het gewicht valt volgens mij wel mee. En is natuurlijk afhankelijk van het gebruikte materiaal. Ik denk dat als je een rondje grofvuil doet, je genoeg materiaal van afgedankte kinderwagens zou kunnen vinden.

Verder lijkt het mij dat je erg veel extra gewicht mee kunt nemen. Als je de foto's ziet op die website ( http://erakarry.wikispaces.com/Er%C3%A4k%C3%A4rry ) lijkt die man wel een pakezel. Er staan ook filmpjes op daar kun je zien hoe ze er mee rond lopen. Ik vindt het idee steeds aantrekkelijker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Raycoupe

Ik ook, ben het met je eens dat iets met 1 (groot) wiel het beste zou zijn. En dat je snel moet kunnen wisselen.

 

Ik neem aan dat jij nu ook gemerkt hebt dat met een trolleykar het niet lekker gaat.

 

Deze oplossingen zijn trouwens eerder besproken, kan alleen niet vinden waar.

 

Stonden ook al dingen over kruiwagens, bolderkkarren, de link van woutdoor en andere wandelkarren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Ik ook, ben het met je eens dat iets met 1 (groot) wiel het beste zou zijn. En dat je snel moet kunnen wisselen.

 

Ik neem aan dat jij nu ook gemerkt hebt dat met een trolleykar het niet lekker gaat...................

 

Op het trottoir gaat het heel aardig, maar in 't ruig heb ik het nog niet getest. Ben nog aan het klooien met de bevestiging.

Wieltjes mogen de tas niet raken, etc. En ik wil hem dus liever niet aan het draagstel bevestigen, maar de andere kant.

 

Nog veel te experimenteren dus, maar nu eerst maar aan de afwas en vandaag nog even tig kilo's courgette inmaken. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Deze oplossingen zijn trouwens eerder besproken, kan alleen niet vinden waar.

 

Stonden ook al dingen over kruiwagens, bolderkkarren, de link van woutdoor en andere wandelkarren.

Bedoel je misschien deze post? http://preppers.nl/forum/threads/313-Bugout-Bike?highlight=Fietskar

 

Gewoon gevonden door te zoeken op fietskar... Of zoek op bugoutbike of bugoutfiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Die BOB fietskar is niet lekker om mee te lopen. Het draaipunt zit te hoog op het wiel en de dissel is erg flexibel. Perfect voor achter de fiets maar ongeschikt om lekker mee te lopen.

 

Die woutdoor oplossing moet niet heel moeilijk te maken zijn van een kinderwagen wiel (pak er een van een vierwieler dan valt het niet meteen zo op :D ) en twee stukken alu van 25mm. Met wat boutjes, moertjes en handigheid moet je met dertig euro een goed werkbare oplossing hebben. Gebruikt harnas van een OPS vest om hem aan te bevestigen and you're good to go.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het liefste ook een Bug-in willen maar ik weet ook dat ik mijn omgeving niet genoeg zou kunnen jagen en vissen om mijn familie te onderhouden, daarom PH! haha

 

ik heb daarom een jerrycan met 10L benzine in de tuin begraven zodat ik altijd bij PH kan komen, mijn kamer staat op dit moment vol met tassen die binnen een paar minuten in de auto kunnen op weg naar PH.

mijn idee is dus om zsm mijn familieleden bij elkaar te krijgen en dan al ons voedsel en gear in de auto en op weg naar PH, het zou erg krap worden maar voor een uurtje is dat niet zo erg denk ik.

ik zou evt nog met twee auto's heen kunnen en er dan vanuit gaan dat er nog wel wat benzine in de tank zit of het halen uit andere auto's.

 

ik ben zelf niet zo'n fan van lopend naar je BOL gaan omdat je dan kwetsbaarder bent (maarja in een auto val je meer op) maar ook omdat het meer opvalt hoeveel gear en voedsel je dan bij je hebt.

 

maar ieder zijn eigen ding:)

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het liefste ook een Bug-in willen maar ik weet ook dat ik mijn omgeving niet genoeg zou kunnen jagen en vissen om mijn familie te onderhouden, daarom PH! haha

 

ik heb daarom een jerrycan met 10L benzine in de tuin begraven zodat ik altijd bij PH kan komen, mijn kamer staat op dit moment vol met tassen die binnen een paar minuten in de auto kunnen op weg naar PH.

mijn idee is dus om zsm mijn familieleden bij elkaar te krijgen en dan al ons voedsel en gear in de auto en op weg naar PH, het zou erg krap worden maar voor een uurtje is dat niet zo erg denk ik.

ik zou evt nog met twee auto's heen kunnen en er dan vanuit gaan dat er nog wel wat benzine in de tank zit of het halen uit andere auto's.

 

ik ben zelf niet zo'n fan van lopend naar je BOL gaan omdat je dan kwetsbaarder bent (maarja in een auto val je meer op) maar ook omdat het meer opvalt hoeveel gear en voedsel je dan bij je hebt.

 

maar ieder zijn eigen ding:)

 

mvg, Mp

 

Allemaal heel mooi bedacht maar.............

 

De ervaring leert dat bij een noodsituatie de wegen al snel verstopt zullen raken en je dus vaststaat met al je mooie prepper spullen en je gezin ergens op een (snel)weg en je geen kant op kunt.

Uitstappen en gaan lopen lijkt mij niet zo'n goed idee tussen al die auto's vol met pissige mensen die allemaal dezelfde kant op willen.

 

Ik zelf ga er in eerste instantie ook vanuit met de auto weg te kunnen. Maar ik houd er ook rekening mee dat de auto al snel geen optie meer is en heb daarom ook alternatieven als fietsen en de benenwagen.

Daarom heb ik ook besloten om bij de eerste tekenen van een (mogelijke) shtf situatie al naar mijn BOL te gaan. Liever een keer te vaak dan te weinig.

 

Ook heb ik naast mijn vaste BOL ook andere plaatsen waar ik ingeval van shtf naar toe kan gaan met onderweg ernaar toe weer verschilende plekken wat we (tijdelijk) ons kamp op kunnen slaan.

Mijn advies is dan ook om nu al te beginnen met plekken te zoeken daarvoor en de omgeving te verkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel mooi bedacht maar.............

 

De ervaring leert dat bij een noodsituatie de wegen al snel verstopt zullen raken en je dus vaststaat met al je mooie prepper spullen en je gezin ergens op een (snel)weg en je geen kant op kunt.

Uitstappen en gaan lopen lijkt mij niet zo'n goed idee tussen al die auto's vol met pissige mensen die allemaal dezelfde kant op willen.

 

Ik zelf ga er in eerste instantie ook vanuit met de auto weg te kunnen. Maar ik houd er ook rekening mee dat de auto al snel geen optie meer is en heb daarom ook alternatieven als fietsen en de benenwagen.

Daarom heb ik ook besloten om bij de eerste tekenen van een (mogelijke) shtf situatie al naar mijn BOL te gaan. Liever een keer te vaak dan te weinig.

 

Ook heb ik naast mijn vaste BOL ook andere plaatsen waar ik ingeval van shtf naar toe kan gaan met onderweg ernaar toe weer verschilende plekken wat we (tijdelijk) ons kamp op kunnen slaan.

Mijn advies is dan ook om nu al te beginnen met plekken te zoeken daarvoor en de omgeving te verkennen.

 

ja ik hoor vaker dat de wegen dan verstopt zullen raken maar waarom dan? aangezien de meeste schaapjes geen BOL zullen hebben waar gaat iedereen dan naartoe?

 

maar fietsen zouden ook altijd kunnen als ik weet dat alles vaststaat en het is inderdaad zeker geen slecht idee om de omgeving een beetje te verkennen, nog tips waar ik op moet letten??

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

Bij een noodsituatie zullen veel mensen zo snel als mogelijk uit de buurt van de ramp willen komen. Daardoor slippen wegen snel dicht en kun je geen kant meer op.

 

Ik zou dus alle routes gaan verkennen en sluipwegen zoeken tussen je woning en je BOL. Daarnaast kijken waar eventueel nog iets te vinden is (water en voedsel).

 

Zelf ga ik er ook vanuit dat bij een acute shtf situatie, ik niet thuis ben. Dus als ik ergens heen moet waar ik niet bekend ben, zorg ik altijd dat ik vooraf even kijk welke mogelijkheden er zijn om naar huis of de BOL te kunnen.

Een landkaart of plattegrond van de omgeving is altijd verstandig om bij je te hebben op plekken waar je de weg niet weet.

 

Zo kijk ik ook bijvoorbeeld in winkelcentra's en op plekken waar veel mensen zijn (stations en hotels bijvoorbeeld) altijd wat de vluchtroutes zijn in geval van nood. Ik heb mijzelf aangeleerd om dit gewoon altijd even te doen. Vaak zie je bordjes hangen of zelfs plattegronden met daarop de vlucht routes.

Overnacht ik in een hotel, dan bestudeer ik altijd de plattegrond van het gebouw. Deze vind je meestal in de buurt van liften en trappenhuizen.

In een noodsituatie heb je daar namelijk geen tijd meer voor en moet je eigenlijk blindelings je vluchtweg kunnen vinden.

 

Draaf er ook niet mee door natuurlijk. Voorzichtig zijn is prima maar paranoide worden is het slechtste wat je kunt overkomen............

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phtvs en @MyronPrps: Houden jullie het een beetje ontopic?

 

Er zijn al een heleboel draadjes over Bug-in of Bug-out, BOL locaties, snelwegen die verstopt raken, etc.

 

Deze gaat over een tas op wieltjes. :p

 

 

Inderdaad je hebt gelijk.

 

vandaar ook mij advies om je tas op wieltjes ook mee te nemen als je van huis gaat ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat te denken van een grote kliko..........

 

Zag een tijdje geleden een zwerver met een kliko aan de gang. Overdag deed hij zijn spullen erin en kon ermee door de stad lopen zonder dat zijn spullen nat werden (regen). s'nachts gooide hij dat ding op zijn kant en kroop erin om droog te kunnen slapen. Deksel aan de bovenkant houden en een paar stokken eronder om de deksel open te houden.

 

Daarnaast is de kliko ook super handig om (regen) water in op te slaan. Wel eerst goed reinigen met dettol of chloor.

Zijn vast nog veel meer toepassingen te bedenken voor een kliko.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wat te denken van een grote kliko..........

 

Zag een tijdje geleden een zwerver met een kliko aan de gang. Overdag deed hij zijn spullen erin en kon ermee door de stad lopen zonder dat zijn spullen nat werden (regen). s'nachts gooide hij dat ding op zijn kant en kroop erin om droog te kunnen slapen. Deksel aan de bovenkant houden en een paar stokken eronder om de deksel open te houden.

 

Daarnaast is de kliko ook super handig om (regen) water in op te slaan. Wel eerst goed reinigen met dettol of chloor.

Zijn vast nog veel meer toepassingen te bedenken voor een kliko.........

 

Een keer een reisverslag gezien van iemand die op een kampeertrip ging met de trein... en een kliko.

Hij had wel een tentje, maar gebruikte de kliko als bad. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keer een reisverslag gezien van iemand die op een kampeertrip ging met de trein... en een kliko.

Hij had wel een tentje, maar gebruikte de kliko als bad. :D

 

Op zich niet eens zo'n slecht idee. Lijkt mij handiger dan zo'n waterzakje van een paar liter wat je eerst in de zon moet hangen. (ideetje voor de prepshop? LOL)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Op zich niet eens zo'n slecht idee. Lijkt mij handiger dan zo'n waterzakje van een paar liter wat je eerst in de zon moet hangen. (ideetje voor de prepshop? LOL)

 

Zag er wel lekker uit, een verticaal bad. :D

 

Maar nogmaals (ahum, post #2 @popeye ;) ): die kleine wieltjes zijn niet lekker. Even aanpassen dat.

 

Alhoewel het met een kleiner popeye-karretje een stuk beter zal gaan, over obstakels heen rijden.

 

Dan is iets modulairs verstandiger. Rugzak in de kliko, of als helft van karretje-lading, om te kunnen wisselen, naar gelang de omstandigheden.

Ook handig als je moet dumpen (spullen achterlaten, omdat het niet anders kan, b.v. snelheid of zwemmen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@popeye het is een leuk boodschappen karretje maar je kan beter een iets zwaarder karretje nemen bijvoorbeeld zoiets waar je visspullen op kan zetten

met van die kleinere luchtbandjes of zelf iets maken met of stepbandjes of desnoods twee mountainbike wielen want het laatste wat je wilt is

in een shtf situatie met een kar met spullen zitten waar iets van kapot gaat :p (dat asje van die visspul kar is ook erg dun (de lagers van die luchtbandjes zelf

zijn erg goed )

visspullenkar.jpg.3ac1c7a3606ef0465cd2f1631c01e64b.jpg

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe ben ik me aan het voorbereiden op een Bug In situatie, maar ik denk wel na over een Bug Out mogelijkheid.

Ik weet alleen totaal nog niet hoe ik dat zou moeten aanpakken, waar ik naar toe zou gaan en nog niet beschik over survival skills.

 

Ik zie iedereen druk bezig met een Bug Out Bag en er zijn legio meningen, wat ook goed is voor de inhoudelijke discussie.

 

Ik vraag mij af of een BOB met wieltjes een goede optie is, omdat dit comfortabeler lijkt om mee te reizen, meer mee kan nemen en minder snel moe wordt van het lopen met een grote zware tas op je rug.

Misschien dat het niet aan te raden is voor in het bos, maar wellicht zijn er reistassen met grotere wielen die dat probleem overkomen.

 

Hier twee tassen met wieltjes die ik zelf wel zie zitten

klik

klik

 

Wat vinden jullie van een BOB op wieltjes, is dit handig of juist helemaal niet? Wat zijn jullie meningen en voor- of tegenargumenten?

Floesh bij beversport hebben ze combinaties. Dat zijn tassen op wieltjes die je ook als rugzak kan dragen bij slecht terrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@popeye het is een leuk boodschappen karretje maar je kan beter een iets zwaarder karretje nemen bijvoorbeeld zoiets waar je visspullen op kan zetten

met van die kleinere luchtbandjes of zelf iets maken met of stepbandjes of desnoods twee mountainbike wielen want het laatste wat je wilt is

in een shtf situatie met een kar met spullen zitten waar iets van kapot gaat :p (dat asje van die visspul kar is ook erg dun (de lagers van die luchtbandjes zelf

zijn erg goed )

visspullenkar.jpg.3ac1c7a3606ef0465cd2f1631c01e64b.jpg

gr will

 

Ziet er goed uit @Wafels, maar ik ga toch liever voor massief rubberen banden i.v.m. bandenspanning en lek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...