Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] PocketReader, handig leesbrilletje


Gast

Aanbevolen berichten

CIMG8346.jpg.ad1a2e82d8a08292f1f34ce9a8cde58b.jpg

 

Afgelopen week kwam ik bij toeval op een website waar ze handige, kleine lees brillen verkopen.

De bril past in het bijgeleverde hoesje op credit card formaat en is daarom uitermate geschikt om in je BOB te stoppen. Een gewone leesbril is te breekbaar zonder beschermende case en wanneer je de leesbril in een hardcase hebt zitten, neemt dit al snel (te) veel ruimte in.

 

Gisteren heb ik dus 3 van deze brillen besteld in mijn sterkte (+2.0) en vanmiddag bezorgde de postbode een enveloppe met daarin een handig hard plastic doosje waar de 3 brillen in verpakt zijn.

 

Zo op het eerste gezicht ziet het er wat vreemd uit. Een heel klein plastic brilletje wat je op je neus kunt klemmen. Het oogt wat fragiel, maar dat blijkt in de praktijk wel mee te vallen al is het aan te raden om toch wat voorzichtig te zijn bij het opzetten van de bril.

Om de bril op te zetten moet je beide glaasjes uitelkaar duwen zodat, in mijn geval mijn grote neus, ertussen past. Hierna laat je de glaasjes los en klemt het brilletje stevig op je neus. Het is even wennen, zo'n klem op je neus maar als je de bril wat langer op hebt, voel je er niet zoveel meer van.

 

Doordat de kunstof glazen vrij dicht bij elkaar staan, is ook het lezen met deze bril even wennen. Maar ook dat went al snel en verder doet de bril wat hij moet doen.

 

Ik heb de bril ook even vergeleken met mijn gewone leesbril bij de opticien vandaan en ik merk eigenlijk geen verschil.

 

Omdat ik toch erg benieuwd was naar de breeksterkte, heb ik één van de brillen onderworpen aan een "hoe krijg ik het stuk test".

 

Het blijkt inderdaad dat wanneer je de glaasjes veel te ver uit elkaar trekt, dat dan de brug tussen de glaasjes afbreekt. Maar dan moet je dus wel erg te ver gaan. Bij normaal gebruik zal de bril niet zo makkelijk breken.

Omdat ik nu dus toch al een kapot brilletje heb, ben ik meteen even gaan testen hoe kras-vast de glazen zijn en ook daarin was ik blij verrast. Bij normaal gebruik zullen de glazen niet snel bekrast raken. Wel is het verstandig om de bril niet zo weg te leggen maar deze na gebruik weer in het plastic hoesje op te bergen.

 

Al met al ben ik erg tevreden met de brillen en zie ze als een waardevolle aanvulling voor in mijn BOB. Ik heb er één in de BOB zitten en één in mijn jaszak. Ga er nog wel bijkopen want is ook handig om er altijd één in de auto te hebben en één op het nachtkastje.

 

 

Het doosje met de 3 brillen erin

CIMG8345.jpg.63ef8ec5407292b42eda8858ef9e67a4.jpg

 

visionplanville.jpg.3b908944161b66221ff6c161a0cdf56b.jpg

 

pro:

- mooi compact formaat en neemt daardoor erg weinig ruimte in.

- uitstekend geschikt om ook in noodsituaties de kleine lettertjes goed te kunnen lezen

- goedkoop aan te schaffen met snelle levering (per stuk 5,95 bij bestellen van 3 brillen kosten ze 4,32 per stuk)

- de sterkte is goed.

- leest makkelijk nadat je eraan gewent bent

- krasvaste glazen bij normaal gebruik

- ook handig om met behulp van de zon je kampvuurtje aan te steken

 

con:

- oogt fragiel en is niet onbreekbaar

- het klemmende gevoel op je neus is even wennen

- glazen staan wat dicht op elkaar en dat is ook even wennen

- het ziet er niet uit als je de bril op hebt

 

 

Kortom: wat mij betreft een echte aanrader! (nee, ik heb geen aandelen bij de verkoper) :p

 

De brillen zijn te koop via:

http://www.pocketreader.eu/nl/reading-glasses/pocket-reader.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik moet ook aan de leesbril... Voor al die kleine lettertjes, of het knopen van een klein haakje aan een dunne vislijn.....

 

Ben alleen nog niet zeker van de juiste sterkte. Opticien zegt +1.0, maar een Hema brilletje van +1,5 vond ik te zwak?!

 

Dit is wel een mooie compacte en lichte optie. Eerst maar eens testen welke sterkte het handigst voor me is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet ook aan de leesbril... Voor al die kleine lettertjes, of het knopen van een klein haakje aan een dunne vislijn.....

 

Ben alleen nog niet zeker van de juiste sterkte. Opticien zegt +1.0, maar een Hema brilletje van +1,5 vond ik te zwak?!

 

Dit is wel een mooie compacte en lichte optie. Eerst maar eens testen welke sterkte het handigst voor me is.

 

Ik zou uitgaan van de opticien meting. Maar heb zelf de ervaring dat de brillen bij de hema vandaan wat achterlopen in sterkte, dus kan zomaar zijn dat je een iets sterkere bril nodig hebt dan dat de opticien je voorschrijft.

Verschil tussen glas glazen en plastic glazen is ook goed te merken. Plastic glazen zijn wat minder sterk dan erop staat is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet ook aan de leesbril... Voor al die kleine lettertjes, of het knopen van een klein haakje aan een dunne vislijn.....

 

Ben alleen nog niet zeker van de juiste sterkte. Opticien zegt +1.0, maar een Hema brilletje van +1,5 vond ik te zwak?!

 

Dit is wel een mooie compacte en lichte optie. Eerst maar eens testen welke sterkte het handigst voor me is.

 

Je ogen zijn de ene keer de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ogen zijn de ene keer de andere niet.

 

Dat klopt inderdaad, de ene dag is de andere niet, maar zo langzamerhand hebben ze wat ondersteuning nodig voor het priegelwerk.

'k Moet in zo'n winkel maar eens diverse sterktes gaan uitproberen, kijken welke het best werkt als vergrootglas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad, de ene dag is de andere niet, maar zo langzamerhand hebben ze wat ondersteuning nodig voor het priegelwerk.

'k Moet in zo'n winkel maar eens diverse sterktes gaan uitproberen, kijken welke het best werkt als vergrootglas.

 

Waarom laat je je ogen niet gewoon nog eens testen? Is gratis en zo gepiept. Als je twijfelt test je ze een week later nog eens ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laat je je ogen niet gewoon nog eens testen? Is gratis en zo gepiept. Als je twijfelt test je ze een week later nog eens ergens anders.

 

Paar weken terug was ik er nog, voor een nieuwe bril. M'n leessterkte schijnt heel klein te zijn, niet de moeite voor een variofocus bril. En of het nu 0,75 of 1,25 is ipv 1,0 is dan niet zo belangrijk, ik moet er goed de hele kleine lettertjes mee kunnen lezen. Dus een beetje uitproberen met leesbrilletjes, leek mij het makkelijkst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...