Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

De Bilderbergconferenties zijn politieke bijeenkomsten met een besloten en streng geheim karakter waarbinnen internationale beeldvorming en ideeën centraal staan. Deelnemers zijn invloedrijke figuren uit de Westerse wereld, voornamelijk uit het bedrijfsleven, politiek, wetenschap, media en de financiële wereld. Door de jaren heen zijn de Bilderbergconferenties niet onomstreden geweest. Critici verwijten de Bilderberggroep dat ze buiten de democratie om besluiten neemt. In het Europees Parlement en de Tweede Kamer zijn vragen over de Bilderbergconferenties beantwoord zonder dat er werd ingegaan op de inhoud van de conferenties. Journalisten zijn niet welkom tenzij genodigd. Andere critici beweren dat de Bilderbergconferenties spreekgelegenheden voor de top van onder andere de vermeend samenzwerende "internationale vrijmetselarij" en andere geheime genootschappen en personen biedt, wat volgens deze critici op den duur zou kunnen uitmonden in een globale dictatuur geleid door de Bilderbergelite. De groep wordt ook wel gezien als opstapje voor verschillende belangrijke posities, waaronder het Amerikaanse presidentschap.

Nederlandse bezoekers op de komende Bilderberg conferentie zijn:

- NLD Scheffer, Paul Professor of European Studies, Tilburg University •

- NLD Rutte, Mark Prime Minister •

- NLD Pechtold, Alexander Parliamentary Leader, Democrats ’66 (D66) •

- NLD Halberstadt, Victor Professor of Economics, Leiden University; Former Honorary Secretary General of Bilderberg Meetings •

- NT Kroes, Neelie Vice President, European Commission; Commissioner for Digital Agenda •

- NLD Polman, Paul CEO, Unilever PLC

Ik vind het toch wel apart dat onze koningin en premier aanwezig zijn bij dergelijke bijeenkomsten. Vooral dat ze niet naar buiten brengen, wat er is besproken.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vind het toch wel apart dat onze koningin en premier aanwezig zijn bij dergelijke bijeenkomsten. Vooral dat ze niet naar buiten brengen, wat er is besproken.

Als ze naar buiten zouden brengen wat er volgens hen is besproken, zou je het dan geloven?

niks aparts aan, bernard zelf was 1 van de oprichters.

de grootindustrieelen,mediamagnaten, geleerden, en machtshebbers regelen de zaakjes op zo,n manier dat de bevolking nog beter onderdrukt kan worden.

dan moet je wel zorgen dat alle koppen in 1 richting staan natuurlijk.

nou daar dienen dit soort ''vergaderingen'' of ''samenkomsten'' voor.

alles moet stiekem alles moet in het geniep en niks mag naar buiten komen.

transparantie noemen ze dat.:rolleyes:

Koningin Beatrix en premier Rutte zijn dit weekend op de Bilderbergconferentie, die wordt gehouden in het Westfield Mariott hotel in Chantilly in de Amerikaanse staat Virginia. Andere Nederlanders die zijn uitgenodigd, zijn D66-partijleider Pechtold, hoogleraar Scheffer en Unilever-topman Polman.

Op de conferentie zijn uit de hele wereld zo'n 136 genodigden uit de politiek, de financiële wereld, wetenschap en media aanwezig.

De Bilderbergconferentie is al jaren met geheimzinnigheid omgeven. Wat er besproken wordt, blijft geheim. Volgens de website is Bilderberg een "klein, flexibel, informeel en off-the-record internationaal forum'.

Gastenlijst

De gespreksonderwerpen zijn ook niet bekend, maar uit de gastenlijst kan opgemaakt worden waar het dit weekend mogelijk over gaat.

Zo zijn er vijf Turkse genodigden: twee topmannen uit het bedrijfsleven, een professor internationale betrekkingen, de hoofdredacteur van de krant Hürriyet en de minister van Economische en Financiële Zaken.

Ook zijn er genodigden uit Griekenland: een oud-minister en professor Internationale ontwikkeling en Economie, de topman van een groot cement-bedrijf en de voorzitter van een organisatie voor Europees- en buitenlands beleid .

Griekenland en Turkije zijn 'oude vijanden' maar in de huidige crisis heeft Griekenland juist de hulp ingeroepen van het Turkse bedrijfsleven en de Turkse overheid.

Bankenwereld

Het gaat ongetwijfeld ook over de wereldeconomie. Veel genodigden komen uit de Duitse, Canadese, Britse, Spaanse, Portugese, Oostenrijkse en Amerikaanse bankenwereld. Er staat ook een paar ministers van Financiën op de gastenlijst, maar niet de Nederlandse minister De Jager.

Ook Goldman Sachs zit aan tafel, de Amerikaanse zakenbank die beschuldigd wordt van misleiding van Europese banken en overheden. De bank is vertegenwoordigd door de bestuursvoorzitter van Goldman Sachs International in Ierland, de hoogste baas van de wereldwijde divisie Goldman Sachs Groeimarkten en door de president van de Wereldbank, de voormalige baas van Goldman Sachs.

Op de gastenlijst prijken dit jaar verder de namen van Henry Kissinger, Neelie Kroes, de voormalige Russische schaker Kasparov en de Belgische prins Filip.

Netwerk

Pechtold is uitgenodigd door een lid van het organiserend comité de Nederlander Halberstadt. Er wordt gezegdat dat koningin Beatrix grote invloed heeft op het uitnodigingsbeleid. Beatrix geeft zo Nederlanders een kans om via de Bilderbergconferentie een wereldwijd netwerk op te bouwen.

Prins Bernhard organiseerde in 1954 de eerste Bliderbergconferentie in het gelijknamige hotel in Oosterbeek en hij nam zijn dochter Beatrix regelmatig mee naar deze jaarlijkse bijeenkomsten.

De RVD doet over de aanwezigheid van premier Rutte geen enkele mededeling. Hij heeft ook geen voorlichter mee.

Bron: http://www.nos.nl

Om de wereld te redden zouden alle drones die er momenteel zijn hun Hellfires los moeten laten op dat gespuis, tot zelfs geen schoen meer te vinden is.

Een paar van die Gunships vind ik ook wel tof.

http://youtu.be/qIFWYkXYViU

Ach, dromen...

Zij zien ons gewoon als vee, terwijl de meesten van ons geloven in een vrije democratie te leven.

Trouwens, een democratie is de vrijheid om je eigen dictator te kiezen.

Dat is nu wel weer bewezen.

• 1 month later...

Kan iemand mij vertellen wat Pechtold en Rubberen Rutte onlangs hebben bekonkeld op de laatste Bilderberg conferentie ? Die was in USA, Virginia, Chantilly

Ik vertrouw het voor geen meter wat die daar zijn gaan doen !

Vast geen gezellig voorstelrondje, met alle machtigen der aarde.......................................

Op die partijen VVD en D66 ga ik dus zeker niet stemmen...................

Kan iemand mij vertellen wat Pechtold en Rubberen Rutte onlangs hebben bekonkeld op de laatste Bilderberg conferentie ? Die was in USA, Virginia, Chantilly

Ik vertrouw het voor geen meter wat die daar zijn gaan doen !

Vast geen gezellig voorstelrondje, met alle machtigen der aarde.......................................

Op die partijen VVD en D66 ga ik dus zeker niet stemmen...................

In het alternatieve circuit wordt veel gespeculeerd over de Bilderberg bijeenkomsten. De agenda van dit tuig is geheim, maar soms lekken er berichten uit, waaruit blijkt dat ze het niet al te best voor hebben met ons,het voetvolk. Maar goed, dat is misschien ook een hoop complot denken. Persoonlijk vind ik het een eng groepje.

Gast Dick Berts

@Frank. Ik vind dat Bilderberg gedoe ook eng. Maar minstens zo eng vind ik het om die Bilderbergers zomaar tot een soort duivels te bestempelen. Koningin Beatrix speelt een belangrijke rol in dat Bilderberg gebeuren. Beatrix is geen makkelijke tante, maar volgens mij deugt ze wel. Een van haar voormalige adjudanten heeft me eens verteld, dat ze 'klop les' kreeg van Beatrix. De majesteit zat dan achter de deur en haar adjudant moest precies op de goede manier kloppen. Te hard dat stoorde Beatrix en te zacht ook, want dan hoorde ze het niet..... Toen ik nog onderzoeksjournalist was, ben ik eens tegen een behoorlijk probleem aangelopen waaraan ik via de journalistiek niet veel meer kon doen. Ik heb het hele dossier toen naar de Koningin gestuurd. Tot mijn verbijstering kreeg ik nog een brief terug ook en werd het probleem achter de schermen keurig opgelost. Lullig dat ik er niet meer over kan opschrijven, maar dat zou echt heel bot zijn. Ik lijk wel een Bilderberger. Verder heb ik uit heel betrouwbare bron gehoord, dat een moeder wiens dochter vermist was in haar wanhoop naar Beatrix schreef, omdat de politie etc. niks meer deed. Dezelfde avond nog stond er een persoonlijke medewerker van de Koningin bij haar op de stoep. Mijn inschatting van Beatrix -en dat schrijf ik als republikein!- een grote trut met een heel groot hart; kortom ze deugt. Zwakheden hebben we allemaal.

Indien de Bilderberg Conferentie een gezellig samenzijn zou zijn voor de rijke en machtigen der aarde, waar ze jaarlijks kunnen bijkletsen, dan zou men zich niet zoveel moeite getroosten om de zaak afgeschermd te houden van de media, dan zou men niet een compleet hotel afhuren, de complete staf vervangen voor gescreend personeel en al de andere veiligheidsmaatregelen treffen.

Wat daar ook besproken wordt, het is van invloed op ons leven, daar ben ik van overtuigd.

Rutte en Pechtold zijn daar niet uitgenodigd omdat zij zulke sympathieke jongens zijn, maar omdat men een boodschap voor ze had. Rutte zal wel gezegd zijn wat ze van hem verwachten ten aanzien van de euro. Zo van: Wat er ook gebeurd, zorg dat de euro zo lang mogelijk overeind blijft. En meneer Pechtold, het is ons opgevallen dat u zeer positief staat tegenover Europa en de EU. Wij zullen onze invloed gebruiken u een goede kans te geven in een volgend kabinet te komen. Maar daar staat wel tegenover dat u zich committeert aan een aantal punten die we u meegeven.

Als je het verkiezingsprogramma van de VVD ziet, zou je bijna denken dat Rutte niet herkozen wil worden: € 24 miljard bezuinigen in een volgende regeerperiode. Daar zullen de kiezers opgewonden van raken!

Kun je het onze regering kwalijk nemen?

Ze zijn op die positie gekomen omdat ze compromieen kunnen sluiten.

Als je dat niet doet kom je daar gewoon niet, zelfs Wilders zal echt wel compromieen sluiten, en hij speelt het eea heel handig.

Als je dat spelletje eenmaal speelt, dan is het bijzonder moeilijk om niet steeds meer compromieen te sluiten, de macht lonkt en werkt verslavend, en wanneer ga je dan te ver? En zij met de echte macht en het grote geld spelen het nou ook bepaald niet slecht, gezien vanuit hun eigenbelang natuurlijk.

Je in deze tijden ervan afsluiten, dat betekent niet meespelen met de grote, minder economische groei, geen toegang tlt internationaal geld systeem, en dan gaan je kiezers weer over de zeik, dan doe je het' slechter' dan andere landen.

Kijk naar Engeland, als het goed gaat met de euro dan klaagt de oppositie steen en been over het feit dat ze niet meedoen met de euro.

Als het slecht gaat met de euro draaid het spelletje om.

We eisen altijd vooruitgang, bij de besten te willen horen, maar als de risicos te groot bleken of als er dan niet goed gegokt is wil men ook niet op de blaren zitten.

Het kan gewoon niet allemaal tegelijk en nu.

Dus de maatschappij werkt wel degelijk mee, het zou een rol van een echte leider zijn om het volk daarop te wijzen en tegenstand te bieden.

Het wordt alleen vaak niet zo gezien door het volk dan spreekt men al snel over dictatuur want er wordt niet naar het volk geluisterd.

Ons verwachtings patroon doorbreken kan eea oplossen, maar wie kan dat, wie wil dat, en wie doet dat?

Zeker als de buurman dat niet doet, als je kinderen gepest worden als ze niet ook een telefoon enz hebben.

We zullen moeten veranderen en we het zelf niet doen dan wordt het afgedwongen, door de natuur, of wat dan ook, we gaan tegen een kei harde muur aanlopen.

@Frank. Een van haar voormalige adjudanten heeft me eens verteld, dat ze 'klop les' kreeg van Beatrix. De majesteit zat dan achter de deur en haar adjudant moest precies op de goede manier kloppen. Te hard dat stoorde Beatrix en te zacht ook, want dan hoorde ze het niet......

Hahaha Meen je dat nu echt? In mijn bescheidde boerinnen wijsheid noemt dit arrogantie, kan verkeerd zijn hoor.

Gast Dick Berts

@ Chinaka. Ja, dit is echt waar. Maar ik zeg hier niks meer over, omdat kennelijk nogal wat preppers, dit soort verhalen niet willen lezen op deze site. Zie ratings bij posting;

Ha, ha, ha, dank je wel anonieme rater. Ik wilde het stukje net weghalen, maar nu blijft het staan.

Even recht voor zijn raap in klare taal; Ik vind het heerlijk om tegengesproken te worden. Wat mij betreft mag dat ook in felle bewoordingen. Ik kan ook best tegen wat negatieve ratings hoor. Alleen hier lijkt het wat met domheid te maken te hebben. Volgens mij geeft dit stukje een leuk doorkijkje. Als je het niet met mijn conclusies ten opzichte van Bilderberg eens bent, dan moet je niet op de negatieve rating knop drukken, waarmee je alleen aan dient te geven of een stukje lezenswaardig is of niet, maar een tegen stukje schrijven. Zelf heb ik regelmatig op de positieve rating knop gedrukt bij stukjes die ik heel lezenswaardig en leerzaam vond, maar waar ik het toch niet mee eens ben.

Tja het is triest, maar wij in Nederland behoren, gelukkig, ook tot de bevoorrechte mens.

Het is alleen niet zo erg als de echte rijken, heb nooit gesnapt waarom bedrijven, instellingen of personen zo veel geld mogen/kunnen bezitten.

Sommige doen dan met een deel nog iets goeds, maar de verschillen zijn te groot, en de manier waarop soms winst wordt gemaakt is ook niet normaal.

Je hebt helemaal gelijk KANS. Maar wat je niet kunt vergeten in dit verhaal, is dat 1 % van de wereldbevolking, 99% van de rijkdom bezit. Mocht er eerlijker gedeeld worden, waren veel problemen er nooit geweest.
Tja het is triest, maar wij in Nederland behoren, gelukkig, ook tot de bevoorrechte mens.

Het is alleen niet zo erg als de echte rijken, heb nooit gesnapt waarom bedrijven, instellingen of personen zo veel geld mogen/kunnen bezitten.

Sommige doen dan met een deel nog iets goeds, maar de verschillen zijn te groot, en de manier waarop soms winst wordt gemaakt is ook niet normaal.

Het grootste deel van deze mensen hebben zoveel geld gekregen door iets te leveren wat andere mensen willen, en deze mensen hebben ook vrijwillig betaald voor deze diensten en producten. En dat geld ligt maar zelden stil; dat wordt weer geïnvesteerd in andere bedrijven en producten, wat zorgt voor economische groei. Het westen heeft haar welvaart te danken aan de vrijheid van mensen zulke bedragen binnen te mogen slepen via ondernemerschap. Zonder eigendomsrechten zouden wij nog niet eens bij de industriële revolutie aangekomen zijn.

Het grootste deel van deze mensen hebben zoveel geld gekregen door iets te leveren wat andere mensen willen, en deze mensen hebben ook vrijwillig betaald voor deze diensten en producten. En dat geld ligt maar zelden stil; dat wordt weer geïnvesteerd in andere bedrijven en producten, wat zorgt voor economische groei. Het westen heeft haar welvaart te danken aan de vrijheid van mensen zulke bedragen binnen te mogen slepen via ondernemerschap. Zonder eigendomsrechten zouden wij nog niet eens bij de industriële revolutie aangekomen zijn.

Jammer dat er zo veel van het geld van de gewone burgers en middenklasse bedrijven, verdwijnt in de financiële instituten. De goederen en diensten economie moet daar de verliezen/schulden betalen: dweilen met de kraan open..... zucht

En wat Bilderberg, regering, (grote)bedrijven enz. enz. betreft; het is sinds de beschreven geschiedenis (Egypte) niet anders geweest dan dat een zeer kleine groep de massa bestuurt.... en lang niet altijd met het belang van de massa als hoogste doel

• 2 weeks later...

OE I love this thread.....magoed ik denk dat wij mensen gewoon altijd sceptisch moeten blijven in alle informatie die wij krijgen. De meeste serie-moordenaars zijn juist hele nette mensen waarvan je het niet verwacht. Zo kan de koningin ook achter de schermen een heel ander persoon zijn. Ik wil best geloven dat zij een goed mens is maar het feit is dat zij bij de elite hoort die voorzien is van bunkers en veiligheid en wij onderaan de pikorde staan zonder deze luxe. En niemand die toezicht houdt op deze Bilderbergmeetings die in het geheim plaatsvinden over geheime onderwerpen. Genoeg reden voor mij om hier met wantrouwen naar te kijken, desondanks sta ik ten allen tijden open voor feiten die mijn standpunt bevestigen of weerleggen.

• 1 month later...
Jammer dat er zo veel van het geld van de gewone burgers en middenklasse bedrijven, verdwijnt in de financiële instituten. De goederen en diensten economie moet daar de verliezen/schulden betalen: dweilen met de kraan open..... zucht

En wat Bilderberg, regering, (grote)bedrijven enz. enz. betreft; het is sinds de beschreven geschiedenis (Egypte) niet anders geweest dan dat een zeer kleine groep de massa bestuurt.... en lang niet altijd met het belang van de massa als hoogste doel

Maar dat is niet van belang.... want het doel heiligt de middelen (in hun optiek)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...