Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

De laatste was volgens mij in 85 (kan er iets naast zitten), ik weet niet hoe oud je bent? En trap die deur maar niet in want je gaat weer verkeerd en je probeert het over te laten komen alsof ik het voor je verzin:

 

Het is niet mijn besluit dienstplicht, dat is het besluit van het land waar jij ook in woont. Bosnië was ook niet mijn besluit, maar soms kiest iemand anders voor je, zo werkt het leven.

 

Zo heb je er nog meer zoals belasting betalen. Ik zeg niet dat ik er allemaal zin in heb maar het zijn nou eenmaal van de plichten die je hebt als je ook van je rechten gebruik maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb in het verleden serieus overwogen i dienst te gaan, ons land verdedigen ok, maar uitgezonden worden elke keer wanneer een Amerikaanse president zin heeft een land te ruïneren daar pas ik toch echt voor.

Nogal beyond the call of duty

 

Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn zeker situaties waar van ik ook denk dat wij als Nederlanders ons helemaal niet mee moeten bemoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, het einde van de dienstplicht zal anders zijn geweest dan toen het nog gewoon normaal was.

 

Gaan we het nu over belastingen hebben? Ik denk niet dat het erom gaat dat het kosten mee brengt voor de belastingbetaler als je wel of niet in het leger gaat Vladimir. Het gaat erom dat het een van de plichten is (was), net als dat je rechten hebt in dit land.

 

En aan die plichten wilde jij op dat moment dus niet voldoen omdat je 'geen zin had'. Dat is goed, iedereen zijn eigen mening, dan weet ik hoe jij erover denkt. Weten we ook gelijk wat we aan je hebben als straks (ik hoop het niet) WO III uit breekt, bedank je dan wel even bijv. mijn famillie en de overige soldaten die vechten zodat jij dit soort dingen kan blijven roepen ?

 

De overheid heeft mij de optie gegeven en ik heb er gebruikt van gemaakt. Geloof niet dat ik ergens een wet heb overtreden toch?

 

En waarom zou ik mee willen vechten in WO III?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix ..laat het maar.

Je merkt toch wel dat dienstplicht de meeste niet trekken. Want stel je eens voor....een dag/week/maanden zonder je telefoon...nee dat kunnen de meeste zich niet meer voorstellen.

 

Sommige mensen tellen liever hun dredds vanuit de luie stoel, hebben geen zin om te werken, huur of hypotheek te betalen en wonen dan gratis in een kraakpand. Vervolgens gaan ze bijna gratis studeren, krijgen daarna een baan en zeggen een paar jaar later dat ze hun aandeel hebben gegeven aan de maatschappij.

 

Ik vind deze discussie heel bijzonder. Ik kan er best pissig om worden.

Zoals ik eerder zei, de mindset is heel anders. Dat kan ik zeggen want ook ik heb mijn plicht mogen doen.

Ik ben al een paar keer de ENIGE die van mijn reet af kwam in een volle trein voor een veel jongere knaap op krukken of een oudere man enz enz...

EN ik rij notabene 5x per jaar met OV. Ook stop ik voor mensen met pech, of ja ja wie kent ze nog Lifters.

 

Irl zou ik je uitlachen als je tegen mij zou zeggen dat je de dpl geweigerd zou hebben. Ik vind deze mensen zielig en heb medelijden met ze. Ik hoop voor dit slag volk dat er geen oorlog komt want ik hoop dan dat de BOB klaar is. Want ik help je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn zeker situaties waar van ik ook denk dat wij als Nederlanders ons helemaal niet mee moeten bemoeien.

Ik denk dat als ons politiek klimaat zou veranderen en wij niet meer achter elk land zouden aan huppelen dat de mening over dienstplicht bij aardig wat Nederlanders zou veranderen.

Je land en je vrijheid verdedigen is een nobele en nodige zaak, de agressor zijn is denk ik waar velen mee zitten.

Natuurlijk zullen er altijd mensen blijven die "er gewoon geen zin in hebben en op anderen rekenen hun veilig te houden" maar tenminste zal er een groot deel zijn die dan wel de keuze maakt het leger in te gaan, die dat in de huidige situatie niet zouden willen.

 

En waarom zou ik mee willen vechten in WO III?

Tja waarom meevechten als je in een concentratie kamp kan zitten right? ... hopeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid heeft mij de optie gegeven en ik heb er gebruikt van gemaakt. Geloof niet dat ik ergens een wet heb overtreden toch?

 

En waarom zou ik mee willen vechten in WO III?

 

Volgens mij gaf de overheid je de optie om eerst je studie af te maken voordat je de dienstplicht moest vervullen (zal ik je even linken). Volgens mij zeiden ze niet 'rek je studie net zo lang' of roep 'ik ben een pacifist' om er onderuit te komen. Subtiel verschil misschien?

 

En mee vechten in WO III moet je ook niet willen, net als WO I & II. Helaas om de laatste WO maar even te nemen, heb je wel eens landen die er geen rekening mee houden dat je het niet wilt en dan toch stiekem binnenvallen. Als iedereen nou de redenatie had gehad zoals jij die hebt (geloof me die soldaten hadden ook allemaal geen zin) had je nu dus Duits gepraat, geen vrijheid gehad en waarschijnlijk verhongert.

 

Maar Vladimir het zijn maar meningen en zoals ik al zei, je moet het zelf weten. Als iemand NL aanvalt zal ik gaan vechten om het te verdedigen en jij dus niet. Dat kan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste was volgens mij in 85 (kan er iets naast zitten), ik weet niet hoe oud je bent?

 

Toen mocht ik nog niet in het leger van mijn ouders.

 

En trap die deur maar niet in want je gaat weer verkeerd en je probeert het over te laten komen alsof ik het voor je verzin:

 

Lees die zin die ik quote nog maar een paar keer, misschien begrijp je dan waarom ik hem niet in trap?

 

Het is niet mijn besluit dienstplicht, dat is het besluit van het land waar jij ook in woont. Bosnië was ook niet mijn besluit, maar soms kiest iemand anders voor je, zo werkt het leven.

 

Blijkbaar heb je dat toch zelf in de hand, gelukkig wel.

 

Zo heb je er nog meer zoals belasting betalen.

 

Doe ik, al jaren.

 

Ik zeg niet dat ik er allemaal zin in heb maar het zijn nou eenmaal van de plichten die je hebt als je ook van je rechten gebruik maakt.

 

Ik heb van een door de overheid geboden mogelijkheid gebruik gemaakt, waar heb ik me aan een plicht onttrokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix ..laat het maar.

Je merkt toch wel dat dienstplicht de meeste niet trekken. Want stel je eens voor....een dag/week/maanden zonder je telefoon...nee dat kunnen de meeste zich niet meer voorstellen.

 

Dat idee begin ik ook te krijgen. Ik ga het ook maar laten want ergens willen ze het denk ik niet begrijpen. Even met uitzondering daar gelaten die ik ook zie terugkomen in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van een door de overheid geboden mogelijkheid gebruik gemaakt, waar heb ik me aan een plicht onttrokken?

 

Vladimir laat maar. Je schiet van onderwerp naar onderwerp om je punt te maken. We hebben blijkbaar een andere zienswijze over veel onderwerpen en als je het simpele feit van plichten tegenover het land waar je woont niet begrijpt (of niet wil begrijpen) dan kan ik hem niet aan je uitleggen.

 

We agree to disagree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix ..laat het maar.

Je merkt toch wel dat dienstplicht de meeste niet trekken. Want stel je eens voor....een dag/week/maanden zonder je telefoon...nee dat kunnen de meeste zich niet meer voorstellen.

 

Sommige mensen tellen liever hun dredds vanuit de luie stoel, hebben geen zin om te werken, huur of hypotheek te betalen en wonen dan gratis in een kraakpand. Vervolgens gaan ze bijna gratis studeren, krijgen daarna een baan en zeggen een paar jaar later dat ze hun aandeel hebben gegeven aan de maatschappij.

 

Je vergeet die paar jaar na hun studie dat ze de wereld rondtrekken :)

 

Ik vind deze discussie heel bijzonder. Ik kan er best pissig om worden.

Zoals ik eerder zei, de mindset is heel anders. Dat kan ik zeggen want ook ik heb mijn plicht mogen doen.

Ik ben al een paar keer de ENIGE die van mijn reet af kwam in een volle trein voor een veel jongere knaap op krukken of een oudere man enz enz...

EN ik rij notabene 5x per jaar met OV. Ook stop ik voor mensen met pech, of ja ja wie kent ze nog Lifters.

 

Want mensen die niet in dienst geweest zijn die doen dat niet?

Ik ben de eerste die opstaat voor iemand die een stoel meer nodig heeft dan ik.

 

Irl zou ik je uitlachen als je tegen mij zou zeggen dat je de dpl geweigerd zou hebben. Ik vind deze mensen zielig en heb medelijden met ze. Ik hoop voor dit slag volk dat er geen oorlog komt want ik hoop dan dat de BOB klaar is. Want ik help je niet.

 

En daarom vechten mensen als jij in kansloze oorlogen en mensen als ik niet, kwestie van mindset idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vladimir laat maar. Je schiet van onderwerp naar onderwerp om je punt te maken. We hebben blijkbaar een andere zienswijze over veel onderwerpen en als je het simpele feit van plichten tegenover het land waar je woont niet begrijpt (of niet wil begrijpen) dan kan ik hem niet aan je uitleggen.

 

We agree to disagree.

 

Je kan je mening nog wel een keer uitleggen maar dat maakt het idd nog geen plicht.

 

we agree to disagree indeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef mijn mening niet uit te leggen want het is namelijk niet mijn mening. De naam er voor destijds was 'dienstplicht', let op het tweede deel plicht.

 

Dat jij dan er alles bij haalt dat die plicht niet voor jou bestemd was of dat jij zelf wel mag weten of je niet of wel gaat.. Ja ach..

 

Hou er alleen wel rekening mee dat de vrijheden die jij op dit moment hebt in dit land zijn verkregen door de mensen die wel hun plicht hebben gedaan.

 

Gewoon een vrijblijvend advies..

 

 

 

 

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke manier zou ik daar rekening mee moeten houden?

 

Wil je daar nou echt antwoord op hebben, want dan zijn we weer bij het begin. Ik zal er 1 voor je quoten:

 

En daarom vechten mensen als jij in kansloze oorlogen en mensen als ik niet, kwestie van mindset idd.

 

De kansloze oorlogen waar jij hebt over hebt (en zoals de uitspraak tegen ons Belgisch forum lid, dat het niet jouw vrijheid was), hebben ervoor gezorgd dat jij de vrijheden hebt op dit moment zodat je zelf kan beslissen wat je doet en kan zeggen wat je denkt (niet altijd).

 

Je hoeft me niet te geloven maar denk over die uitspraak nog eens na op de volgende bevrijdingsdag, of beter nog praat daar eens over met bijv. je Opa als dat mogelijk is. Verder ben je er blijkbaar trots op dat jij je dienstplicht willens en weten hebt ontdoken? Mensen zijn er ook heel trots op dat ze belasting ontduiken, persoonlijk vind ik dat het echt niet iets is om over op te scheppen.

 

Helaas voor jou geld die vrijheid voor iedereen en dus ook voor mij om mijn mening te geven ook al bij jij het er niet mee eens. Zoals ik eerder al zei was mijn post niet bedoelt voor jou maar reageerde ik op iemand die blijkbaar wel zo denkt als jou. Jij noemt het trollen, zegt dat iemand er geen verstand van heeft en als ik je dan confronteer op je uitspraken schiet je van links naar rechts om je gelijk te halen.

 

Simpele voorbeelden:

Eerste wereldoorlog durfden ze ons niet aan te vallen -> Quote dat eens -> In het topic Finland -> Was niet serieus, maar niet onwaar: Uh ja Vladimir, dat was wel onwaar, lees even de historische documentatie.

 

Overstroming in Nederland -> Was ik nog niet geboren -> Was ongeveer 1985 -> Toen mocht ik niet in het leger van mijn ouders: Was is het nou, blijkbaar is die overstroming aan je voorbij gegaan omdat je aan het studeren was hoop ik ?

 

Ik heb wel bijgedragen want ik betaalde belasting over mijn bier -> ga ik niet eens op in want geloof me wij betalen ook belasting en waarschijnlijk nog meer dan jou. Even los van het feit dat jij kon studeren door o.a. mijn belasting geld.

 

Als je nog meer tekst wil vraag ik even voor een apart topic aan zodat wij het over dingen kunnen hebben zodat we de rest niet vervuilen zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en ik ben het met je eens dat ik niet overal verstand van heb, leer nog genoeg bij elke dag. Zeker op dit forum en van bepaalde mensen.

 

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar gelukkig wel overal een mening voor, die ik eventueel kan bijstellen.

 

Als ik het dan fout heb zeg het gerust en wijs me er even op waar ik het fout had dan. Als je er niet tegen kan dat ik jou ergens op wijs, moet je of niet piepen of ook niet op mij reageren.

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstroming in Nederland -> Was ik nog niet geboren -> Was ongeveer 1985 -> Toen mocht ik niet in het leger van mijn ouders: Was is het nou, blijkbaar is die overstroming aan je voorbij gegaan omdat je aan het studeren was hoop ik ?

 

Bij overstroming in Nederland dacht ik in eerste instantie aan 1953, silly me..

 

Maar vertel, wat gebeurde er in 1985? Zelfs wikipedia weet het niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_natuurrampen_in_Belgi%C3%AB_en_Nederland#1975-1999

 

wij betalen ook belasting en waarschijnlijk nog meer dan jou. Even los van het feit dat jij kon studeren door o.a. mijn belasting geld.

 

Ik vergeleek kosten en baten voor de overheid tussen studeren en dienstplicht, jij maakt er ineens iets heel anders van. En dan spring ik van de hak op de tak zeg je?

Maar bedankt voor de mooie tijd, ik heb er met volle teugen van genoten :)

 

Eerste wereldoorlog durfden ze ons niet aan te vallen -> Quote dat eens -> In het topic Finland -> Was niet serieus, maar niet onwaar: Uh ja Vladimir, dat was wel onwaar, lees even de historische documentatie.

 

Beide partijen durfden het niet aan om Nederland binnen te vallen, ze vonden de risico's te groot in verhouding tot de mogelijke opbrengst, dus er onstond een soort Mexican standoff met Nederland als middelpunt.. Dat kan je ook benoemen als niet willen, maar als je beide partijen had gevraagd of ze ons er bij hadden willen hebben dan hadden ze beide ja gezegd.

 

Ik begrijp dat een Belg die oorlog indeelt in goed en slecht maar voor de neutrale toeschouwer is het toch meer een zoveelste clash of empires die voor slechtheid niet veel voor elkaar onder deden.

 

Kijken we even naar de hoofdrolspelers aan geallieerde kant:

 

Rusland: Het voormalige keizerrijk, waar de elite op een middeleeuwse manier over de horigen heersten.

Engeland: Koninkrijk gebouwd op koloniale uitbuiting, wie vonden 15 jaar eerder de concentratiekampen ook alweer uit in de boerenoorlog? Voerden oorlogen omdat mensen hun opium niet meer wilden kopen? etcetc

Frankrijk: Als Engeland maar dan in republiekvorm en op kleinere schaal.

 

De rest van de geallieerden was al niet veel beter wat dat betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en ik ben het met je eens dat ik niet overal verstand van heb, leer nog genoeg bij elke dag. Zeker op dit forum en van bepaalde mensen.

 

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar gelukkig wel overal een mening voor, die ik eventueel kan bijstellen.

 

Als ik het dan fout heb zeg het gerust en wijs me er even op waar ik het fout had dan. Als je er niet tegen kan dat ik jou ergens op wijs, moet je of niet piepen of ook niet op mij reageren.

 

Right back at ya. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed met je.. Overal op reageren en dan zeggen dat het zo niet bedoeld is etc.

 

Verder voor het gemak niet reageren als je dingen wilt ontwijken. Het is mij geheel duidelijk hoe egoïstisch dat is, net als het niet vervullen van je dienstplicht en lekker bier zuipen van mijn belastinggeld.. Succes!

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste gedeelte vergeet je weer eens voor het gemak want het ging erover waarom je ergens rekening mee moest houden. Ik zal nog een keer antwoorden maar geef jij dan eens antwoord op de laatste vraag.

 

Bij overstroming in Nederland dacht ik in eerste instantie aan 1953, silly me..

 

Maar vertel, wat gebeurde er in 1985? Zelfs wikipedia weet het niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_natuurrampen_in_Belgi%C3%AB_en_Nederland#1975-1999

 

Er vinden wel vaker overstromingen plaats in gedeelten van Nederland en dan heb ik het niet alleen over de ergste watersnoodramp die in Nederland is voorgekomen. Als je exacte data wil hebben wanneer dat nog meer voorkomt ga ik het voor je opzoeken maar dat was het punt niet:

 

Elke keer als dat voorkomt springt het leger in met het helpen van deze mensen, zij het met zandzakken of het veiligstellen van de huisraad bijvoorbeeld. Natuurlijk had jij dat zelf ook kunnen doen, maar laat me raden .. Toen zat je op de bank met je biertje, en deed je niets? Terwijl jij loopt te roepen ik ben vrij en ik maak alles zelf wel uit moet je jezelf realiseren dat andere mensen er daadwerkelijk voor zorgen dat jij dat kan.

 

Ik vergeleek kosten en baten voor de overheid tussen studeren en dienstplicht, jij maakt er ineens iets heel anders van. En dan spring ik van de hak op de tak zeg je?

Maar bedankt voor de mooie tijd, ik heb er met volle teugen van genoten :)

 

Nee dat deed je niet, dat maak je er van het gemak van. Je gaf de kosten / baten als goed makertje dat jij niet aan je dienstplicht hebt voldaan, net als het argument maar ik heb toch belasting betaald. Blijf maar gewoon even bij het onderwerp en realiseer je dat het een beetje een zwak excuus is om niet aan je plichten tegenover je land te voldoen.

 

 

Beide partijen durfden het niet aan om Nederland binnen te vallen, ze vonden de risico's te groot in verhouding tot de mogelijke opbrengst, dus er onstond een soort Mexican standoff met Nederland als middelpunt.. Dat kan je ook benoemen als niet willen, maar als je beide partijen had gevraagd of ze ons er bij hadden willen hebben dan hadden ze beide ja gezegd.

 

En weer, wil je dat ik even quote uit de Finland post ? Ze durfden volgens jou niet vanwege ons geweldige leger, dat had er dus helemaal niets mee te maken. Geeft dat dan ook gewoon toe, of als het niets serieus was bedoeld probeer dan niet meet Wikipedia artikelen je gelijk te halen door het te verdraaien.

 

Ik begrijp dat een Belg die oorlog indeelt in goed en slecht maar voor de neutrale toeschouwer is het toch meer een zoveelste clash of empires die voor slechtheid niet veel voor elkaar onder deden. .

 

Iedereen deelt oorlogen naar goed / slecht want dat zijn ze. En verder heeft hij gelijk dat Nederland tijdens deze oorlog denk ik het meest schandalige was en geen ruk heeft gedaan behalve de vijand geholpen en mensen heeft uitgeleverd.

 

Jij liep te roepen dat die hele oorlog niets te maken had met jouw vrijheid ? Je hele quote met Wikipedia en je toevallig correctie neemt niets af aan wat je zei. Heel veel mensen hebben tijdens deze oorlogen voor jouw vrijheid gevochten, die neem jij nu blijkbaar als vanzelfsprekend.

 

Dus als je nou even stopt met selectief reageren en dan zal ik je nu een vraag stellen:

 

Je weet echt wel dat het dienstplicht was (en dus verplicht) en je weet ook dat je willens en wetens hier op alle manieren hebt geprobeerd om eronder uit te komen.Mijn statement was dat ik vind dat het niets was om over op te scheppen? Vind jij van wel dat je gewoon alle rechten in Nederland hebt maar het oke is om als het een plicht is te zeggen.. Ik heb er geen zin in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix ..laat het maar.

Je merkt toch wel dat dienstplicht de meeste niet trekken. Want stel je eens voor....een dag/week/maanden zonder je telefoon...nee dat kunnen de meeste zich niet meer voorstellen.

 

Sommige mensen tellen liever hun dredds vanuit de luie stoel, hebben geen zin om te werken, huur of hypotheek te betalen en wonen dan gratis in een kraakpand. Vervolgens gaan ze bijna gratis studeren, krijgen daarna een baan en zeggen een paar jaar later dat ze hun aandeel hebben gegeven aan de maatschappij.

 

Ik vind deze discussie heel bijzonder. Ik kan er best pissig om worden.

Zoals ik eerder zei, de mindset is heel anders. Dat kan ik zeggen want ook ik heb mijn plicht mogen doen..

 

Eeuh, je moest. En begin nu niet over vervangende dienstplicht, want ook daarin zit het woordje "plicht".

 

Sommige mensen tellen liever hun dredds vanuit de luie stoel, hebben geen zin om te werken, huur of hypotheek te betalen en wonen dan gratis in een kraakpand. Vervolgens gaan ze bijna gratis studeren, krijgen daarna een baan en zeggen een paar jaar later dat ze hun aandeel hebben gegeven aan de maatschappij.

 

Ik vind deze discussie heel bijzonder. Ik kan er best pissig om worden.

Zoals ik eerder zei, de mindset is heel anders. Dat kan ik zeggen want ook ik heb mijn plicht mogen doen.

Ik ben al een paar keer de ENIGE die van mijn reet af kwam in een volle trein voor een veel jongere knaap op krukken of een oudere man enz enz...

EN ik rij notabene 5x per jaar met OV. Ook stop ik voor mensen met pech, of ja ja wie kent ze nog Lifters.

.

 

Ja, een feit. Alleen mensen die in dienst hebben gezeten (en voor 1980 zijn geboren) kennen manieren en zijn geen klaplopers. Absoluut feit.

 

En wonen in zo'n kraakpand en je anders gedragen als jij in je doorzonwoning met een hypotheek, brrrr.. Die doen niet mee in de maatschappij, die leiden niet jou soort leven en kan dus nooit iets goeds uit komen.

 

volgens mij was er laatst een draadje dat we in dit land zowel rechten als plichten hebben. Nou is mijn mening dat als je de rechten wil hebben, je ook aan de plichten moet doen (lees: dienstplicht). Ik weet niet hoe jij erover denkt maar je opmerking komt over van wel lekker de rechten (geld opstrijken voor je studie etc.) maar niet aan de plichten voldoen.

.

 

Dus volgens jou is de manier om je plicht aan een land te voldoen in het leger gaan, verplicht? Daar zijn geen andere middelen voor te bedenken, of zouden die niet nu al in werking zijn denk je?

 

Er waren veel mensen die geen zin hadden (zeker niet ten tijden van oorlog), als die allemaal zo redeneren als jou.. zucht...

 

Oh ja, ook een feit "verzetsstrijders" in 40-45 waren alleen maar ex dienstplichten, feit.

Je maakt nu de aanname dat ik niet ik nooit zin zou hebben om mensen in mijn land te helpen omdat ik (zeer)tegen de dienstplicht ben? Grappig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gewoon herhalen wat ik in de het begin typte, dit blijft in de ze discussie actueel en blijft staan:

 

Dienstplicht weer invoeren? Ben je helemaal belazerd!!!

 

- als eerste, en belangrijkste, het is verplicht. Geen redelijke keuze om het niet te doen, de overheid neemt mannen zomaar een stuk leven af door ze te dwingen in dienst te gaan. (eigenlijk kan ik hier al ophouden).

 

- Je haalt een jong mens uit zijn poging een baan/leven/werk/carrière opbouwen. (Ik had kans op een leuke, goed verdienende vaste baan tot Beatrix mij oproepte, F*ck that).

- Het heeft nul toegevoegde waarde in je leven. Bushcraft? Laat me lachen, een gemiddeld YT filmpje leert je al meer.

- Je doet veel teveel van je tijd ....niets. Echt, heel leerzaam voor je latere leven.

- Ongemotiveerd leger, wie wil er nu verplicht vechten voor de beleidsmakers wiens kinderen zelf uiteraard niet hoeven en misschien een kogel treffen? (Prins Harry uitgezonderd)

- Leren wat discipline is? Ik werd er zo recalcitrant van als wat!! (schoenen gepoetst, maar nooit glimmend. Baret op? Prima, maar dan plat als een vliegdekschip. Ritsjes dicht? Oh ja, anders wil de vijand nooit met mij vechten, lelijke open ritsjes...) Discipline en incasseringsvermogen kun je bijvoorbeeld ook leren in de sport.

- Respect? Respect voor wie? Die commanderende sergeant?

- En meer...

 

Ik ben zelf dienstplichtige geweest, dus ik spreek uit ervaring.

 

En dat ouwelullen-complex dat de generatie na de jouwe altijd de verkeerde (lees: geen) mentaliteit heeft, schei daar mee uit.

http://preppers.nl/forum/threads/7341-De-dienstplicht-weer-invoeren?p=171566&viewfull=1#post171566

 

En over sociale dienstplicht:

Sociale dienstplicht hoor ik hier vele roepen, weten jullie dat heel zeker?

 

Als ik een zorginstelling heb en ik kan kiezen tussen 1 zuster die ik loon moet betelen of 2 sociaaldienstplichtige die gratis zijn, wie denken jullie dat er dan na een studie niet wordt aangenomen?

We moeten dit dus doen? Daar gaat mijn kans om na mijn afstudeer opdracht bij diezelfde werkgever in dienst te kunnen... want na mijn studie volgt de dienstplicht. Een jaar achterstand op mijn ceevee voor het wisselen van pampers en parkeren van rollators of rollen over de heide. Ja, echt heel nuttig!

 

@FincaInSpanje Door stromen in bedrijfsleven? Doe niet zo naïef. Dat wil het bedrijfsleven helemaal niet, doorstromen, die willen en nieuw blik gratis over-gekwalificeerde personeelsleden voor het domme werk.

 

Verbazing wekkend hoeveel leden, die normaal vrijheid hoog in hun vaandel hebben, er nu voor kiezen om jongeren een verplicht onderbreking van hun loopbaan op te dringen.

 

Voor alle JA. stemmers, bedenk eens dat je een brief krijg van Koning Willem dat je over 2 maanden op kazerne x word verwacht en 12 maanden voor hun moet werken, de overheid, waar zovelen hier graag op afgeven. En nee, je hebt geen keuzemogelijkheid waar ze je te werk stellen, hooguit een summiere voorkeur (sociaal of militair).

 

Wees nu eens héél eerlijk, wat denk je dan?

http://preppers.nl/forum/threads/7341-De-dienstplicht-weer-invoeren?p=171579&viewfull=1#post171579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heel eerlijk denk ik dat ik blij ben dat de dienstplicht nog niet is afgeschaft. En de kans dat ik die oproep krijg is er gewoon nog hoor en ik zal zeker gaan

 

En ja plicht betekend moeten en dat is tegenwoordig een vies woord blijkbaar. Dat heeft wel met mentaliteit te maken, je moet toch echt nog meer dingen in dit leven. Maar voor vrijheid moet je helaas in deze niet ideale wereld ook wat doen.

 

Ik neem ook even aan dat jij net als mij op je 18e werd opgeroepen, welke goed betaalde baan had je toen dan? Ze nemen die leeftijd niet voor niets.. Ben wel van mening dat het geen destructieve gevolgen mag hebben voor de thuis situatie.

 

Natuurlijk moet het ook geen verspilling zijn van de tijd, helemaal mee eens en voor mij was dat het ook niet. Maar ik merk dat het voor anderen blijkbaar wel de ervaring was.

 

Dus dienstplicht ja, mits nuttig en dus echt leerzaam, alleen voor Nederland en betaald. En zowel voor vrouwen als mannen.

 

Sociale dienstplicht... Hmmm nee zelfde bezwaren tegen als veel mensen hier al hebben gegeven. Dit vind ik meer op verkapte arbeid voor een laag salaris lijken.

 

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was het mooiste voorbeeld wel het wachtlopen in een SHTF situatie en dan zal ik niet zeggen plicht maar stel dat er een roulatie systeem is waarin iedereen aan de beurt komt, wel zo eerlijk natuurlijk.

 

Wat denken we dan, of wat zijn de gevolgen als iemand zegt dat wil ik niet...

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste gedeelte vergeet je weer eens voor het gemak want het ging erover waarom je ergens rekening mee moest houden. Ik zal nog een keer antwoorden maar geef jij dan eens antwoord op de laatste vraag.

 

Mijn opa had dezelfde mening over de eerste wereldoorlog als ik.

 

Er vinden wel vaker overstromingen plaats in gedeelten van Nederland en dan heb ik het niet alleen over de ergste watersnoodramp die in Nederland is voorgekomen. Als je exacte data wil hebben wanneer dat nog meer voorkomt ga ik het voor je opzoeken maar dat was het punt niet:

 

Dat is idd wel een prettige bijkomstigheid van het leger.

 

Elke keer als dat voorkomt springt het leger in met het helpen van deze mensen, zij het met zandzakken of het veiligstellen van de huisraad bijvoorbeeld. Natuurlijk had jij dat zelf ook kunnen doen, maar laat me raden .. Toen zat je op de bank met je biertje, en deed je niets? Terwijl jij loopt te roepen ik ben vrij en ik maak alles zelf wel uit moet je jezelf realiseren dat andere mensen er daadwerkelijk voor zorgen dat jij dat kan.

 

In 1985 mocht ik van mijn ouders ook nog geen bier drinken, maar dat terzijde.

Beetje apppels met peren vergelijken ook, ik ben niet in dienst van de overheid. Nemen die militairen een vrije dag om dat te doen?

Begrijp me niet verkeerd, handig dat ze er zijn, maar maak het niet meer dan het is.

 

Nee dat deed je niet, dat maak je er van het gemak van. Je gaf de kosten / baten als goed makertje dat jij niet aan je dienstplicht hebt voldaan, net als het argument maar ik heb toch belasting betaald. Blijf maar gewoon even bij het onderwerp en realiseer je dat het een beetje een zwak excuus is om niet aan je plichten tegenover je land te voldoen.

 

Nogmaals, die plicht was er alleen in jouw beleving.

 

En weer, wil je dat ik even quote uit de Finland post ? Ze durfden volgens jou niet vanwege ons geweldige leger, dat had er dus helemaal niets mee te maken. Geeft dat dan ook gewoon toe, of als het niets serieus was bedoeld probeer dan niet meet Wikipedia artikelen je gelijk te halen door het te verdraaien.

 

Als je die post leest kan je er van uit gaan dat het een grapje was, maar de stelling klopt wel.

 

Iedereen deelt oorlogen naar goed / slecht want dat zijn ze. Jij liep te roepen dat die hele oorlog niets te maken had met jouw vrijheid ? Je hele quote met Wikipedia en je toevallig correctie neemt niets af aan wat je zei. Heel veel mensen hebben tijdens deze oorlogen voor jouw vrijheid gevochten, die neem jij nu blijkbaar als vanzelfsprekend.

 

Dit kan je tot in het oneindige blijven herhalen maar dat maakt het nog niet waar.

De kracht van herhaling werkt niet altijd...

 

 

Dus als je nou even stopt met selectief reageren en dan zal ik je nu een vraag stellen:

 

Je weet echt wel dat het dienstplicht was (en dus verplicht) en je weet ook dat je willens en wetens hier op alle manieren hebt geprobeerd om eronder uit te komen.Mijn statement was dat ik vind dat het niets was om over op te scheppen?

 

Vind jij van wel dat je gewoon alle rechten in Nederland hebt maar het oke is om als het een plicht is te zeggen.. Ik heb er geen zin in ?

 

De overheid had zelf genoeg ontsnappingsmogelijkheden ingebouwd voor mensen die dat niet wilden. Dan kan je moeilijk doen als mensen daar gebruik van maken maar dan moet je niet bij die mensen zijn, maar bij de overheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...