Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oktober knopen doorhakken ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Het wordt een interessante maand ( dat is het al maar goed).

Na de overheid die in Amerika naar huis werd gestuurd, op papier, komt nu dus het financiele plafond dichterbij,

Het beleid van de FED hangt hier natuurlijk ook mee samen.

Nu heeft Amerika eigenlijk niet heel veel keus.

A) Ze kunnen het roer compleet omgooien, het buget tekort rigoureus aanpakken, stoppen met bijdrukken, en het plafond laten voor wat het is ( al absurt hoog).

B) Ze kunnen op de huidige weg doorgaan, het plafond nogmaals omhoog, blijven spenderen boven hun inkomen, en de FED zal dan waarschijnlijk eerder nog meer QE in zetten dan minder.

C) uhmm ik weet het eigenlijk niet, kop on het zand steken en zien wat er gebeurt, of zoiets als een oorlog beginnen, nou ja zaken waar ik eigenlijk liever niet aan denk maar die we niet mogen uitsluiten.

Gezien de geschiedenis denk ik dat voortzetting van het huige beleid de gootste kans heeft, waarom nu stoppen met wat ze al zo lang doen?

Natuurlijk zal de Dollar dan nog meer buiten spel gezet worden, de FED zal nog meer schuldpapier moeten opkopen, denk aan een verdubbeling of meer van de huidige QE en zo wordt het spel nog scherper op het randje gespeeld.

Of en hoe lang dit spel dan nog kan door gaan weet weer niemand.

Of de beurzen die geldstroom weer in hogere koerzen kan omzetten is twijfelachtig.

Het zal een 'leuk' experiment worden.

Ik kan me van Japan herrinneren dat ook al heel lang wordt geroepen dat het moet klappen en ze houden het al een tiental jaar vol. Zelfs de recente QE vergroting wordt gewoon 'geaccepteerd'.

Nu gaat jet niet goed met Japan maar vergeleken met de doem verhalen die rond gingen en gaan is er eigenlijk nog niks aan de hand.

De vraag blijft natuurlijk hoe gaan we ooit al die schulden afbetalen, maar goed het systeem draaid nog steeds !

Als Amerka echt ingrijpt en voor optie B kiest dan zal de economie direct een enorme opdonder krijgen.

De beurzen zullen een enorme correctie voor hun kiezen krijgen en wie weet wat de fallout zal zijn.

Amerika zal dan min of meer vrijwillig zijn wereldmacht moeten opgeven, die is domweg niet meer betaalbaar met een veeel kleiner budget en ook de dollar als wereldreservemunt zal wel heel snel afgebouwd worden.

Hoe Amerika aan zijn schuldverplichtijg zal kunnen voldoen is eigenlijk onduidelijk.

Zolang de rente op het huidige extreem lage niveau blijft staan en met behulp van inflatie maken ze een kans om met enorme welvaarts veranderingen die schuld af te lossen.

Mocht die rente eindelijk omhoog gaan dan zie ik geen normale mogenlijkheid, anders dan extreme inflatie en die moet dan of weer veroorzaakt worden door een giga QE en zijn we dus eigenlijk weer met scenario A bezig... Of door inflatie doordat alle dollars terug Amerika instromen wat eigenlijk wel heel goed mogenlijk zal zijn.

Er is natuurlijk ook een kans dat de markt wakker wordt en zijn eigen plan gaat trekken.

Tot nu toe hangt iedereen aan de lippen van de FED, of moet ik zeggen aan de tiet van de FET?

Of kijken ze naar beslissingen van de regering, of moet ik zeggen het gebrek aan beslissingen van de regering?

En als maar genoeg mensen door krijgen dat het een groot spel, piramide spel, is en niet meer mee wil spelen dat is de rest eigenlijk gewoon bijzaak geworden....

Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit, er komen grote veranderingen aan.

Zonder optie C zal het al moeilijk genoeg worden en zonder enige twijfel zal het welvaartsniveau van alle ontwikkelde landen een redelijke duw krijgen. We kunnen ons eigenlijk niks voorstellen wat het zal inhouden als we bv. weer regionale economie zullen moeten gaan bedrijven...

Monetair gezien zijn het interessante tijden, wat gaat PM doen, wat wordt de opvolger van de huidige fiat munten, de Yuan eventueel met een goudstandaard, een combinatie van munten eventueel met goud standaard, een vorm van bitcoin enz?

Maar op welvaartsniveau zal het niet beter worden dat is iets dat voor mij een zekerheid is, of dit ook meteen slechter is ?

Ja in eerste instantie zullen we door een diep dal moeten, laten we hopen dat na de regen er ook weer zonneschijn zal zijn.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Even als toevoeging:

Obama not ready for negotiations with Republicans until the end of government shutdown

http://rt.com/usa/obama-shutdown-republicans-reopen-903/

Edit:

Tja, de zogenoemde "Double Dip" is net geweest. Het wordt nu even kijken hoe de volgende middellange conjunctuurgolf gaat eindigen. Maar ieder (nadenkend) mens weet wat een beurscrash in Amerika voor een gevolg kan hebben. Zit een deel van onze pensioengelden daar trouwens niet nog steeds?

Link naar reactie

Cui Bono?

Het is meer een retorische vraag; het antwoord heb ik niet. Maar bij de opties die @Kans schetst, is er altijd iemand die profiteert, of beter gezegd, meer profiteert en inherent hieraan iemand die zwaar de klos is. Aangezien we het belang van de burger tot nul kunnen reduceren, is de vraag Cui Bono mogelijk te beantwoorden door de voordelen voor de (politieke) elite te onderzoeken. En aangezien dat vestzak-broekzak is met de wapenindustrie en de olieboeren, even wat uit de losse pols redeneren. Please correct me if wrong....

A) Ze kunnen het roer compleet omgooien, het budget tekort rigoureus aanpakken, stoppen met bijdrukken, en het plafond laten voor wat het is (al absurd hoog).

- Waarom zouden ze? Het resultaat van al dat bijdrukken is de toegenomen rijkdom van de 1%...:mad:

B) Ze kunnen op de huidige weg doorgaan, het plafond nogmaals omhoog, blijven spenderen boven hun inkomen, en de FED zal dan waarschijnlijk eerder nog meer QE in zetten dan minder.

- Precies. Kicking the can down the road...en ach, $1000 nu zijn over 10 jaar misschien nog maar de helft of minder waard dan de $1000 van nu. Dan kun je sneller je schuld afbouwen :o

C) uhmm ik weet het eigenlijk niet, kop in het zand steken en zien wat er gebeurt, of zoiets als een oorlog beginnen, nou ja zaken waar ik eigenlijk liever niet aan denk maar die we niet mogen uitsluiten.

- Euh....tsja, er kan natuurlijk van alles op de dubbele agenda staan. Ik zit nog steeds te wachten op de Midden-Oosten-False-Flag. Afgelopen week weer wat militairen bij het Suez kanaal vermoord. Wat daar precies gebeurt weet bijna niemand. Syrië is even vanonder de oorlogs-donderwolken vandaan. Dan zijn er nog de FEMA verhalen (zie oa de recente posts van @Cyberbeer ) om het thuisfront van de USA maar even aan te halen. Dan wordt het ingewikkeld; want FEMA kampen + de USA Overheid die voorraden eten, water en wapens koopt + mogelijk ook guillotines (is dat waar? Hoax?) + treinstellen worden aangekocht + Debt Ceiling 17 oktober + ShutDown + ObamaCare + (Factor X.....vul zelf maar in....) = ??? Mogelijk heeft het geen snars met elkaar te maken. Of....Misschien dat we de komende Kerstdagen naast het Canadameertje bibberend van de kou met veertig verlopen Preppers de puzzelstukjes in elkaar kunnen passen, temidden van de rokende puinhopen van de BV Nederland. Of de wereld blijft emmeren zoals we nu doen. Compleet met opwarming aarde en oceanen, overbevissing, vervuiling, overbevolking. Misschien is er wel een gemeen en slim plan om de aarde te ontdoen van flink wat vervuilers (mensen). In dat geval....

HEE! HALLO daar NWO organisatoren! Joehoe! Ik ben het, Keyser Suze! Ik doe mee! Wie moet ik omleggen om de rode of de blauwe pil te bemachtigen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...