Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gaat het nu juist snel of langzaam?

Kans
 Share

Recommended Posts

Voor veel preppers lijkt het allemaal lang te duren.

Ik lees vaak gefrustreerde mensen die bv klagen dat ze hun voorraad moeten rouleren, en daar dus niet echt rekening mee hadden gehouden. ( of is het mischien niet slim om te verwachte dat de shit uitbreekt juist op het moment dat jij je voedsel voorraad op de door jou beoogde omvang hebt gerealiseerd :confused:)

Of mensen die klagen dat de, al tien keer voorspelde, PM stijging niet heeft plaatsgevonden.

Sommige klagen dat ze alles hebben ingezet en onderwater zitten of dat ze nu PM onder de inkoopprijs moeten verkopen om rond te kunnen komen.

Nou ken ik maar een paar voorbeelden van mensen die aanmoedigen om alles in PM te stoppen en lijkt het me per definitie niet slim?

Om aan te nemen dat de PM ontwikkeling zich aan hun behoefte voldoet en gaat stijgen zodra zij er klaar voor zijn lijkt me meer gokken..

De vraag is dan ook of die mensen echt preppen of snel even 'winst' denken te kunnen maken aan het mijn inziens onvermijdelijke maar desalniettemin niet te timen ontwikkelingen.

Laten we een tien twintig jaar terug in de tijd gaan.

Amerika was de grootmacht, economisch nog aan de top, de overheid was bezig met het afbouwen van de schulden, de reputatie werd eigenlijk niet aan getwijfeld.

Hoe anders is dat nu.

De Russen hebben hebben een invasie van Syrie voorkomen en wellicht een noeuwe wereldoorlog.

(Puttin de volgende nobelprijswinnaar van de vrede ?)

China die Amerika duidelijk maakt dat ze wel verwachten dat ze aan hun schuld verplichtingen blijven voldoen......

En bv de Braziliaanse overheid die zo genoeg heeft van Amerika dat ze het land mijden als de pest.

De spionage activiteiten worden ook met verbazing aangezien.

En het gemanipuleer met macht, feiten die onzin blijken te zijn, en wapengekletter wordt ook steeds vaken openlijk aangevallen.

Als je dit in die tijd in Amerka had verkondigd was je waarschijnlijk door mannen in een witte jas afgevoerd..

Nou is die tijdsspanne best lang maar op het grote geheel natuurlijk niet.

En het gaat volgens mij alleen maar sneller elkaar opvolgen.

Als het echt fout gaat zal het grootste deel van de bevolking klagen dat het wel heel snel gaat/ging.

Voor ons die eea blijkbaar wel zien gebeuren lijkt het langzaam te gaan.

De popcorn staat klaar, ik zit 'rustig' te kijken wat er nu gaat gebeuren.

En ik blijf hopen dat het allemaal nog redelijk goed komt.....

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Laten we een tien twintig jaar terug in de tijd gaan.

Amerika was de grootmacht, economisch nog aan de top, de overheid was bezig met het afbouwen van de schulden, de reputie werd eigenlijk niet aan getwijfeld.

Als je bedoeld dat de US zijn schulden afbouwde, dan is dat niet correct. IK heb de links niet meer, maar ik heb hier eens een kleine studie naar gemaakt, en de positieve balans die toen getoond werdt was in feite cash flow negatief. Schulden namen toe, maar konden worden gemaskeerd middels boekhoudkundige trukjes die verboden zijn in het normale bedrijfsleven.

Link naar reactie

• 1 month later...
Wanneer begint die SHTF nou? ik prep me t lazerus.

gas-mask.jpg.81094f5179bb433969b855225fd8b19b.jpg

volgens mij moet je jezelf er niet op verheugen , van wanneer komt het nu ,.

want als het eenmaal komt is denk ik niemand er zodanig op voorbereid dat je het er met gemak vanaf brengt,

Eten kun je genoeg hebben misschien maar dan zijn veel mensen je vijanden doordat ze misschien je eten willen stelen als ze door hebben dat jij e voedsel heb.

En dat moet je niemand laten weten.

ook zijn mensen straks tot alles in staat als het eenmaal zover is .

Hou het voor jezelf en probeer jezelf ook mentaal voor te bereiden . want als het zover is zul je veel dingen moeten doorstaan. after armageddon full op youtube is een mooi voorbeeld.

Link naar reactie

Goed stukje, Kans. Wellicht mooie tips voor preppers naar aanleiding hiervan:

-Prep geen eten wat je niet gaat eten.

-Investeer geen geld wat je niet kunt missen.

En mij hoor je niet klagen dat dingen te langzaam gaan, om heel eerlijk te zijn hoop ik nog 10-15 jaar te kunnen, dan zullen wat tamme kastanjes nl pas vrucht gaan geven ;). (Dat neemt uiteraard niet weg dat ik er rekening mee houdt dat het morgen al "raak" is)

Link naar reactie

Ik zal blij zijn als ik over 20 jaar de blikken met bolle deksels in de kliko mag dumpen. Voor mijn gouden maples € 1000 krijg. Mijn opblaasboten uitgedroogd inscheuren. Het Midden-Oosten conflict nog steeds een conflict is. De Zuid-Europeanen dan nog mopperen op de dure euro en we hier op het forum nog steeds onverkort mogen zeggen wat we vinden. Okay, alles kan beter. Maar het kan ook 1000x slechter. Hope for the best and prepare for the worst.

Link naar reactie

Als je bedoeld dat de US zijn schulden afbouwde, dan is dat niet correct. IK heb de links niet meer, maar ik heb hier eens een kleine studie naar gemaakt, en de positieve balans die toen getoond werdt was in feite cash flow negatief. Schulden namen toe, maar konden worden gemaskeerd middels boekhoudkundige trukjes die verboden zijn in het normale bedrijfsleven.

Deze truc past China ook toe om groei te kunnen blijven in boeken. In werkelijkheid krimpt de Chinese economie. China is de allergrootste bubbel. Wie meer wil weten moet zich verdiepen in het Chinese vastgoed.

Link naar reactie

Combineer preppen met simple living en de zaak is grotendeels opgelost. (Food) hoarders maken de zaken te complex, hou vast aan het KISS principe.

Hallo @Survival Mode, welke KISS bedoel je?

KISS is een Engels acroniem, al is de precieze betekenis niet altijd onomstreden. Drie bekende versies zijn:

Keep it simple, stupid

Keep it short and simple

Keep it simple & straightforward.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe

Link naar reactie

Je interpreteert het verkeerd @Survival Mode bedoeld dat je naast een eenvoudige lifestyle nooit schmink moet vergeten voor camouflage en afschrikking:

interviews.jpg.c8bdb787f203b5c0630bf0a01a6d441b.jpg

Hallo @Survival Mode, welke KISS bedoel je?

KISS is een Engels acroniem, al is de precieze betekenis niet altijd onomstreden. Drie bekende versies zijn:

Keep it simple, stupid

Keep it short and simple

Keep it simple & straightforward.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...