Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bushcraft recepten


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

over het algemeen dowload is niks als ik niet meer weet over de inhoud in dit geval een uitzondering gemaakt na snel even te spieken een goede keus.

Een van de eerste gerechten die ik mensen leer tijdens een cursus, is het bereiden van een bannock. Dat heeft meerdere redenen:

- ten eerste is het uiterst geschikt om te bereiden op een kampvuur.

- ten tweede is het een gerecht dat een grote voedingswaarde heeft zeker als je het aanvult met dingen als fruit en noten.

- ten derde is het een handig gerecht om te leren omgaan met vuur en warmte. Begrijp mij niet verkeerd, een bannock lukt altijd, zelfs als het mislukt eet je het nog op! Maar om de perfecte bannock te maken stimuleer je jezelf om erg goed vuur en warmte te begrijpen, welke houtsoorten moet ik gebruiken voor een heet vuur, hoe moet ik de pan plaatsen, enz.

 

hier een stukje van het begin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het mooie van deze download je kunt hem namelijk ook eerst bekijken en daarna opnieuw aan klikken voor download of er vanaf zien

over het algemeen dowload is niks als ik niet meer weet over de inhoud in dit geval een uitzondering gemaakt na snel even te spieken een goede keus.

 

 

hier een stukje van het begin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster dank je hij is binnen , ik weet niet of jij op die foto's staat maar die handen op dat brood laat me zien dat die

persoon vaker brood gebakken heeft :rolleyes: @Raycoupe kleine tip naast toevoegen van kruiden ,gedroogde tomaatjes ed in je brood kun je ook noten en rozijnen

nemen ( als je toch een notenboom tegen komt ) .Zeker walnoten maken je brood een heel stuk voedzamer , naast dat het lekker is :)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik had dit recept nog liggen, weet niet meer van wie het is maar wil hem nog zeker eens uitproberen!

 

Brandnetelburgers

Voor de brandnetelburgers knip je de mooie bladeren van brandnetels af. Vaak zijn dat de bovenste 4 of 6 bladeren van de brandnetel. Gebruik eventueel handschoenen. De brandnetels knip je met een schaar in stukjes. Dat doe ik door ze in een emmer of kom van bovenaf in kleine stukjes (

 

Giet kokend water over de brandnetels om de prik eraf te halen en laat goed uitlekken. Je kunt ze ook stomen. Doe er vervolgens (per 3-4 burgers) bij:

 

- een ei

- half kopje meel (ik neem zelf volkoren speltmeel) of een geprakte gekookte aardappel

- een heel fijn gesneden ui of prei (ik gebruik zelf groene stengel-ui uit de tuin)

- zout, kruiden (bv. kerrie)

- eetlepel olijfolie

 

Roer dit door elkaar totdat je een nattige groene massa hebt. Zet een pan op het vuur met olijfolie of boter. Vorm met je handen voorzichtig brandnetelburgers en leg die in de pan. De ei zorgt ervoor dat de slappe massa bindt in de pan en na even bakken de brandnetelburgers goed stevig worden. Keer ze na een paar minuten om en laat de andere kant nog even bruin worden. En klaar zijn je brandnetelburgers! En ze smaken boven verwachting goed! Je kunt de brandnetels trouwens ook vervangen door zevenblad, palmkool, boerenkool, snijbiet of een mengsel daarvan. Experimenteer ermee, dat heb ik ook gedaan en is leuk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit recept nog liggen, weet niet meer van wie het is maar wil hem nog zeker eens uitproberen!

 

Brandnetelburgers

Voor de brandnetelburgers knip je de mooie bladeren van brandnetels af. Vaak zijn dat de bovenste 4 of 6 bladeren van de brandnetel. Gebruik eventueel handschoenen. De brandnetels knip je met een schaar in stukjes. Dat doe ik door ze in een emmer of kom van bovenaf in kleine stukjes (

 

Giet kokend water over de brandnetels om de prik eraf te halen en laat goed uitlekken. Je kunt ze ook stomen. Doe er vervolgens (per 3-4 burgers) bij:

 

- een ei

- half kopje meel (ik neem zelf volkoren speltmeel) of een geprakte gekookte aardappel

- een heel fijn gesneden ui of prei (ik gebruik zelf groene stengel-ui uit de tuin)

- zout, kruiden (bv. kerrie)

- eetlepel olijfolie

 

Roer dit door elkaar totdat je een nattige groene massa hebt. Zet een pan op het vuur met olijfolie of boter. Vorm met je handen voorzichtig brandnetelburgers en leg die in de pan. De ei zorgt ervoor dat de slappe massa bindt in de pan en na even bakken de brandnetelburgers goed stevig worden. Keer ze na een paar minuten om en laat de andere kant nog even bruin worden. En klaar zijn je brandnetelburgers! En ze smaken boven verwachting goed! Je kunt de brandnetels trouwens ook vervangen door zevenblad, palmkool, boerenkool, snijbiet of een mengsel daarvan. Experimenteer ermee, dat heb ik ook gedaan en is leuk.

 

He, dat is een leuke, staat in geen van de boekjes die ik heb. Effe saven onder 'recepten', 'brandnetel'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...