Ga naar inhoud
GENEGEERD

Muse MH-07 DS-wereldontvanger met eigen energievoorziening


Floesh

Aanbevolen berichten

Met het boek 'Hoe overleef ik een crisis" van @DickBerts in de hand ben ik bezig om mijn prep collectie aan te vullen en nu is het tijd voor een radio.

 

In het boek wordt de Sony ICF-B200 aanbevolen maar deze blijkt lastig verkrijgbaar te zijn.

 

Nu kwam ik de Muse MH-07 DS-wereldontvanger tegen bij Conrad.nl voor een schappelijke prijs van € 27,99 (normaal € 29,99) en gratis verzending.

 

De reviews lijken goed te zijn, vandaar dat ik het op ons forum post en mogelijk hebben anderen er ook belangstelling voor of heeft iemand ervaring met deze radio en/of suggestie voor een andere goede radio/wereldontvanger (wat is eigenlijk het verschil?)

 

(Ik weet dat er op de prepshop ook radio's te koop zijn, de Eton Scorpion, maar die vind ik iets te duur)

 

MH-07-DS-max.jpg.c1045d08541e3d46b5bc777e99784988.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste Floesh, ik heb speciaal voor jou geregistreerd op dit forum.

 

Kijk even naar deze eBay link:

http://www.ebay.com/itm/DE13-CRANK-DYNAMO-SOLAR-EMERGENCY-AM-FM-SW-DEGEN-RADIO-/331022671308?pt=US_Portable_AM_FM_Radios&hash=item4d127d1dcc

 

 

Ik was zelf al een tijdje op zoek maar wou er niet teveel voor betalen. Ik heb 2 van deze radio's gekocht in China. Totale prijs: Ongeveer 28 euro.

 

Ik ben er heel tevreden van. Het pakje uit China was helaas 4 maanden onderweg. Ik heb er nog geen spijt van.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floesh

 

Ik heb deze radio ook. @Joris Driepinter heeft 'm ook volgens mij. Het model die ik heb is de "degen" zoals die van @DaveM

Hij werkt best goed en met weinig zonlicht werkt de radio inderdaad best lang. De dynamo werkt ook best goed. Lijkt me wel wat zwakjes voor langdurig gebruik. Het mooie is dat deze ook op reguliere batterijen werkt. (3xaaa)

Niet de beste kwaliteit en duurzaamheid maar hij werkt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floesh

 

Niet de beste kwaliteit en duurzaamheid maar hij werkt. :D

 

Zo voelt hij inderdaad niet aan, maar ik heb hem nu al maandenlang 's avonds in gebruik - even wat spelen voordat ik ga slapen - en alles werkt nog. Het zijn vooral de knopjes die wat goedkoop en gammel aandoen, maar in de praktijk geen problemen geven. De slinger heeft voldoende weerstand, hetgeen duidt op een goede generator.

 

De gadgets zoals het alarmgeluid en de verlichting hadden me gestolen kunnen worden.

 

Al met al zeer tevreden.

 

Wereldontvanger zijn op dit forum sowieso onderbelicht, terwijl ik denk dat ze tijdens een SHTF een uitstekende bron van nieuws kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook op zoek naar een radio/ontvanger. Ik ben er een tegen gekomen op een Duitse web site. Deze heeft het voordeel dat hij erg klein is. Ze hebben daar ook nog ander handige zaken zoals een hobo stove gemaakt van verschillende opvouwbare stove's zoals de Esbit.

 

https://bike-and-camp.de/shop/Kleine-Helfer/Dynamo-Radio-Kurbel-Radio::200.html?XTCsid=750e55d2119149e452c1d22f3847e892

 

https://bike-and-camp.de/shop/Outdoorkueche/Kocher/Hobo-Kocher-Bastelset::315.html?XTCsid=750e55d2119149e452c1d22f3847e892

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robuuste radio met uitstekende ontvangst. Op te laden door de hendel te draaien, of gewoon in het zonnetje te leggen.

Digitale radio tuner AM en FM

LED lantaarn

Zonnepaneel

Opwindhendel

USB mobiele telefoon laadmogelijkheid (kabels niet inbegrepen)

Robuuste behuizing

Waterdicht (IPX-4)

Audio ingang

voorzien van een makkelijke karabine om aan je riem te klikken

Hoofdtelefoonuitgang

63,5 x 158,75 x 69,85 mm

306 gram

 

Bovenstaande zijn de Specs van de Eton Scorpion uit de Prepshop (KLIK). Goed, de Eton is ruim 2x zo duur, maar WEL waterdicht. En je kunt er mee gooien (ik heb hem niet van vier meter hoog op de tegels gegooid, maar hij kan echt wel tegen een stootje). Heb je even minder geld of nog andere wensen, koop dan de goedkope. Heb je een goede radio nodig of wat meer centjes, koop dan de Eton (voor in je BOB) en stop de Muse in je EDC of leg hem in de auto. Tenminste, dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande zijn de Specs van de Eton Scorpion uit de Prepshop (KLIK). Goed, de Eton is ruim 2x zo duur, maar WEL waterdicht. En je kunt er mee gooien (ik heb hem niet van vier meter hoog op de tegels gegooid, maar hij kan echt wel tegen een stootje). Heb je even minder geld of nog andere wensen, koop dan de goedkope. Heb je een goede radio nodig of wat meer centjes, koop dan de Eton (voor in je BOB) en stop de Muse in je EDC of leg hem in de auto. Tenminste, dat is mijn mening.

 

 

IPX4 is NIET waterdicht. IPX4 is spatwaterdicht. Denk hierbij aan een regen oid. En dan nog maar 5min met 10ltr p/min. Neemt niet weg dat dat best mooi is voor een radio. De Degen radio is dat zeker niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPX4 is NIET waterdicht. IPX4 is spatwaterdicht. Denk hierbij aan een regen oid. En dan nog maar 5min met 10ltr p/min. Neemt niet weg dat dat best mooi is voor een radio. De Degen radio is dat zeker niet!

 

Als ik van @Simurgh een nieuwe krijg, durf ik die van mij 5 minuten in een emmer water te leggen met een steen erop. Verhip, misschien kan hij dat zelf ook wel doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik van mevrouw prepass een nieuwe prepass krijg, durf ik jou ook wel vijf minuten onder water te houden:p

 

Edit: hopelijk is prepass een klein manneke en wordt ik niet bij de volgende SC bij mijn lurven gepakt....

@prepass ik heb even een foto van je veeboek gehaald

burger3zn7ji.jpg

 

al moet ik niks over hamburgers zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Floesh, ik heb speciaal voor jou geregistreerd op dit forum.

 

Kijk even naar deze eBay link:

http://www.ebay.com/itm/DE13-CRANK-DYNAMO-SOLAR-EMERGENCY-AM-FM-SW-DEGEN-RADIO-/331022671308?pt=US_Portable_AM_FM_Radios&hash=item4d127d1dcc

 

 

Ik was zelf al een tijdje op zoek maar wou er niet teveel voor betalen. Ik heb 2 van deze radio's gekocht in China. Totale prijs: Ongeveer 28 euro.

 

Ik ben er heel tevreden van. Het pakje uit China was helaas 4 maanden onderweg. Ik heb er nog geen spijt van.

 

Ik zal eens kijken op eBay. Duurt de levering altijd zo lang denk je? Bedankt @DaveM dat je je speciaal hiervoor op het forum hebt aangemeld en welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floesh

maak eens wat eigen foto's als je wilt, ook ben ik benieuwd naar het geluid etc

 

Ik heb 'm nog niet, heb daarom eerst deze topic aangemaakt :)

 

Ik gebruik internet explorer 10 en dan lukt het niet om foto's te uploaden op het forum. Ook bijlagen beheren lukt niet. Hebben jullie dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey 12G ik had nog zo gezegd géén privé foto's hier op preppers. Maak je geen zorgen @Keyser Suze ik ben niet geweldadig......en ja ik ben niet echt klein, denk ik....:D

 

Euh mensen, @prepass is niet klein.

@Keyser Suze, you're f*cked!

 

Maar zelf heb ik een heel klein oud wereldontvangertje en ook ik zoek nu een nieuwe door dit topic.

Zijn er nog meer alternatieven dan de hier genoemde?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm nog niet, heb daarom eerst deze topic aangemaakt :)

 

Ik gebruik internet explorer 10 en dan lukt het niet om foto's te uploaden op het forum. Ook bijlagen beheren lukt niet. Hebben jullie dit ook?

 

Klopt, forumsoftware en IE10 vinden elkaar niet zo lekker. Foto's uploaden gaat niet.

Daarvoor gebruik ik gewoon een andere browser (SRWare Iron = Google Chrome zonder privacy issues)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh mensen, @prepass is niet klein.

@Keyser Suze, you're f*cked!

 

Maar zelf heb ik een heel klein oud wereldontvangertje en ook ik zoek nu een nieuwe door dit topic.

Zijn er nog meer alternatieven dan de hier genoemde?

 

Greener

 

Hier of ergens anders? Ben niet zo'n forum-mens, ik wou voorkomen dat Floesh het dubbele betaalde voor hetzelfde product. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken op eBay. Duurt de levering altijd zo lang denk je? Bedankt @DaveM dat je je speciaal hiervoor op het forum hebt aangemeld en welkom!

 

De verkoper had een bepaalde policy: Als de levering langer dan X aantal weken duurde dan stuurde hij een nieuw exemplaar of je kreeg een (gedeeltelijke) refund. Ik was al aan het onderhandelen toen het pakje toch nog aankwam.

 

Ik heb wel vaker iets uit China.. Soms duurt het lang, soms niet. Niet dringende dingen die ik goedkoop in China kan krijgen bestel ik in China.

You're welcome. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...