Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
666Viper666

Wilde konijnen opzettelijk met myxomatose besmet

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

De myxomatose is sowieso door de mens ontstaan . Namelijk in een park in Parijs .

Geert

Deze post delen

JA, en ? De zieke dieren gaan dood. Volgens mij wordt de ziekte ook niet overgedragen op mensen. Net zoals dat voor varkensziektes meestal ook het geval is.

Deze post delen

Weet niet of je wel eens konijnen in het laatste stadium hebt gezien maar dat is niet best.

Schiet ze dan maar af, stuk humaner.

Deze post delen

De myxomatose is sowieso door de mens ontstaan . Namelijk in een park in Parijs .

Geert

Vlamingen geven Franstaligen echt overal de schuld van he :p

Volgens de literatuur heeft de ziekte zijn oorsprong in Brazilië bij het aldaar bekende cottontail konijn.

Greener

Deze post delen

Vlamingen geven Franstaligen echt overal de schuld van he :p

Volgens de literatuur heeft de ziekte zijn oorsprong in Brazilië bij het aldaar bekende cottontail konijn.

Greener

Kan kloppen maar de ziekte was onbekend in Europa .

Geert

Deze post delen

Het "middel" werkt dus goed.:mad:

Wanneer ik straks klaar ben met de boerderij zal ik ook konijnen voor het vlees gaan houden. Een kennis van me is met een paar begonnen en heeft er nu zelfs teveel, alle vriezers liggen vol zeg maar. Niet alleen bij konijnen, maar ook bij ander vee moet je altijd goed uitkijken voor ziektes. Maar met een paar goede konijnen en kippen, kom ik de winters in Spanje wel door.

Konijn.jpg.740817455e4c0452dcc7c83edc11984f.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

De myxomatose wordt in théorie overgedragen door muggen en vlooien . Maar er is een nieuwe variant nu die van konijn tot konijn overgedragen wordt . Hazen kunnen de ziekten niet krijgen volgens mij .

Geert

Deze post delen

aha, ik heb nog een Vlaams Reus gekruist met een haas dus dat wordt smikkelen met de kerst.

Konijn is natuurlijk onterecht een stiefkindje bij de vleeseters onder ons, maar je kunt er tal van lekkere gerechten mee maken (Stoofschotels, paella, BBQ,)

http://www.smulweb.nl/recepten/&query=konijn

Daarnaast is het natuurlijk triest dat er dieren afgeschoten of vergiftigd worden. Laatst ook nog met wilde ganzen en teveel vee in een bepaald natuurgebied. Er zijn zat voedselbanken die dit kunnen gebruiken en er zijn zat slachtbedrijven die deze dieren voor het goede doel willen slachten.

• Leuk 1

Deze post delen

Konijn is natuurlijk onterecht een stiefkindje bij de vleeseters onder ons, maar je kunt er tal van lekkere gerechten mee maken (Stoofschotels, paella, BBQ,)

Ik las elders op dit forum juist dat konijnen weinig voedingswaarde hebben en dat er heel weinig vet en vitaminen in zitten, al zou dat voor hazen minder het geval zijn. Maar anyway, als je het vlees goed door en door verwarmd, kook je de bacteriën er toch wel uit? En is myxomatose in dat opzicht ook gevaarlijk voor de mens?

Deze post delen

Konijn heeft weinig vet en ik dacht ook dat je op moest passen met de lever ivm overdosis vit.A. Myx is niet besmettelijk voor mensen idem voor die andere konijnenziekte VHS.

Deze post delen

Iemand een lekker stukje konijn?

http://www.piepvandaag.nl/konijnen-opzettelijk-myxomatose-besmet/

En dit gebeurd al jaren in de omgeving van dijken.

Ik heb deze info namelijk uit de eerste hand.

Prepse

Als je het uit eerste hand hebt weet je waarscheinlijk ook dat dit door wildbeheer is gedaan en dat ze nu een andere ziekte gebruiken naast myxomatose namelijk

Viraal Haemorhagisch Syndroom (VHS)

Krijgt het beestje inwendige bloedingen van en gaat langzaam dood.

Maar owee als jij er eentje afschiet dan ben je een klootzak en een hufter wordt je gestraft door justitie lmao ja zieke gasten die overheid

Deze post delen

Konijn is ooit meegenomen naar australie door kolnisten, daar werd het konijn een plaag en ontregelde het hele biotoop. Graslanden kangaroes enz. Daarom is myxometose ontwikkeld. Effectief, maar niet echt dierzaam. Ziekte komt hier in de polder om de paar jaar langswaaien. Konijntjes zitten dan langs de weg te wachten tot ze uit hun leiden verlost worden. Echter natte periode kunnen ze ook slecht tegen. Natgeregend of door natgras of ander loof drogen ze slecht en in het hol al helemaal niet. Eenmaal door en door nat krijgen ze last van voetrot. Ooit is een boek gelezen van een bioloog op een eiland voor de ierse kust waar hij jarenlang konijnen opserveerde. Kon ik de naam nog maar achterhalen.

• Leuk 1

Deze post delen

Maar owee als jij er eentje afschiet dan ben je een klootzak en een hufter wordt je gestraft door justitie lmao ja zieke gasten die overheid

Vertel, vertel: vier je frustratie gerust even bot.

Deze post delen

In Vlaanderen mag je ook geen gasten van de overheid afschieten. Nog wat geduld en we mogen ze in Brussel wel stenigen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...