Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Komt shit in golven? Supervulkaan in Amerika.

Recommended Posts

Blijkbaar zit er een supervulkaan in yellowstone park.

De grond is steeds sneller aan het omhoogkomen.

Deskundigen hebben geen idee wanneer het kan gebeuren wel dat het zal gebeuren:

http://endoftheamericandream.com/archives/yellowstone-supervolcano-alert-the-most-dangerous-volcano-in-america-is-roaring-to-life

Komt dan echt alle shit in een keer?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zou je waterfiter die meuk uit het water filteren? Of is dat het einde van de wereld zoals we die kennen?

Deze post delen

Dat verhaal is daar al jaren aan de gang. Het kan nog honderden, zelfs duizenden jaren duren voor er iets gebeurt. Geologen vonden de vulkaan in Yellow stone park niet tot ze vaststelden dat het hele park 1 super vulkaan is. Als die los gaat, dan is dat het einde van de mensheid.

Deze post delen

Dat verhaal is daar al jaren aan de gang. Het kan nog honderden, zelfs duizenden jaren duren voor er iets gebeurt. Geologen vonden de vulkaan in Yellow stone park niet tot ze vaststelden dat het hele park 1 super vulkaan is. Als die los gaat, dan is dat het einde van de mensheid.

zo iets als de volgende ijstijd ??

Deze post delen

Ik geloof dat we eerder een volgende ijstijd hebben dan een supervulkaan die de lucht in gaat. We zitten er toch wel een eindje van af maar als die knalt, dan gaat er zo veel massa de atmosfeer in dat de zon voor maanden, misschien zelfs jaren verduisterd is. Dan krijg je vast wel je ijstijd ook. Als ik het goed voor heb, betekende iets dergelijks het einde van de dinosaurussen. @Mecanical Dog

http://io9.com/what-will-really-happen-when-yellowstone-volcano-has-a-508274690

En in het Nederlands

http://www.scientias.nl/gaat-de-supervulkaan-in-yellowstone-uitbarsten/23824

Wat zijn de mogelijke gevolgen ?

Een uitbarsting :

- kan een kracht hebben van 1000x Hiroshima

- is overal te horen

- zal alle vliegvelden dwingen tot sluiten

- in de onmiddellijke omgeving sterft iedereen

- de as doet mensen stikken

- water wordt door as ondrinkbaar (filter!)

- planten worden oneetbaar of sterven

- modderstromen van 'as'

- de temperatuur op aarde zal sterk dalen door het zwavelzuur dat vrijkomt

- giftige lucht door zwavel en andere chemische stoffen

- as verhindert zonlicht om tot bij de aarde te raken

Dat zijn maar enkele van de gevolgen die ik kon bedenken, ik ben geen wetenschapper en hierdoor heb ik wellicht nog een aantal direkte gevolgen over het hoofd gezien. Indirekt betekent zoiets een volledige collapse van de economie en ons sociaal systeem.

Deze post delen

Ja, zo groot als onze provincie Noord-Holland. Hij barst eens in de 6 à 700.000 jaar uit, de vorige uitbarsting is 630.000 jaar geleden als ik het goed onthouden heb, dus het kan er een jaartje naast zitten.

Deze post delen

Ik denk niet dat wij dat gaan meemaken met die vulkaan.:cool: Maar het zou een enorme opsteker zijn voor de mensheid als de wereldbevolking gedecimeerd wordt, tja als je pech hebt dan is het wat minder leuk voor je.:(

Deze post delen

Ik geloof dat we eerder een volgende ijstijd hebben dan een supervulkaan die de lucht in gaat. We zitten er toch wel een eindje van af maar als die knalt, dan gaat er zo veel massa de atmosfeer in dat de zon voor maanden, misschien zelfs jaren verduisterd is. Dan krijg je vast wel je ijstijd ook. Als ik het goed voor heb, betekende iets dergelijks het einde van de dinosaurussen. @Mecanical Dog

http://io9.com/what-will-really-happen-when-yellowstone-volcano-has-a-508274690

En in het Nederlands

http://www.scientias.nl/gaat-de-supervulkaan-in-yellowstone-uitbarsten/23824

Wat zijn de mogelijke gevolgen ?

Een uitbarsting :

- kan een kracht hebben van 1000x Hiroshima

- is overal te horen

- zal alle vliegvelden dwingen tot sluiten

- in de onmiddellijke omgeving sterft iedereen

- de as doet mensen stikken

- water wordt door as ondrinkbaar (filter!)

- planten worden oneetbaar of sterven

- modderstromen van 'as'

- de temperatuur op aarde zal sterk dalen door het zwavelzuur dat vrijkomt

- giftige lucht door zwavel en andere chemische stoffen

- as verhindert zonlicht om tot bij de aarde te raken

Dat zijn maar enkele van de gevolgen die ik kon bedenken, ik ben geen wetenschapper en hierdoor heb ik wellicht nog een aantal direkte gevolgen over het hoofd gezien. Indirekt betekent zoiets een volledige collapse van de economie en ons sociaal systeem.

zover ik weet zijn de dino's uitgestorven door een komeet die insloeg omgeving de golf van Mexico ^^ en zijn er zeker 3 van de 5 ijstijden te verwijten aan vulkaan uitbarstingen. ik denk ook dat de aller eerste de langste en koudste ijstijd was de wereld was namelijk een ijsbal 3km ijs rondom de hele wereld. en dat elke andere steeds minder en minder sterk was. maar ik kan er naast zitten tis niet men specialiteit^^

voor de rest kan ik er toch niet aan denken dat er een te grote vulkaan de lucht in gaat is niet te overleven denk ik.

mvg MD

Deze post delen

Ja, zo groot als onze provincie Noord-Holland. Hij barst eens in de 6 à 700.000 jaar uit, de vorige uitbarsting is 630.000 jaar geleden als ik het goed onthouden heb, dus het kan er een jaartje naast zitten.

Ik moet zeggen dat wanneer jij na 630.000 jaar nog weet wanneer dat ding gegaan is, ik respect heb voor jouw geheugen, eet je veel vis? :p;)

Deze post delen

Ik moet zeggen dat wanneer jij na 630.000 jaar nog weet wanneer dat ding gegaan is, ik respect heb voor jouw geheugen, eet je veel vis? :p;)

Ja-aaa en ondanks de traumatische ervaring dat ik destijds al mijn dino-vriendjes ben kwijtgeraakt. Want die hadden niet geprept. :-)

Deze post delen

Ja-aaa en ondanks de traumatische ervaring dat ik destijds al mijn dino-vriendjes ben kwijtgeraakt. Want die hadden niet geprept. :-)

super :D Gelukkig heb je er hier een hoop nieuwe teruggevonden :D

Deze post delen

super :D Gelukkig heb je er hier een hoop nieuwe teruggevonden :D

Ja zeker! En die gaan langer mee dan die dino's, want die hebben wél geprept.

Deze post delen

Het lijkt mij dat preppen niet geheel zal voldoen tegen deze vorm van massa-extinctie...

De keuze zal zijn direct sterven of langzaam wegrotten.

Deze post delen

Ja, zoiets lijkt er wel te worden verwacht. In heel Noord Amerika een laag as van zo'n twintig centimeter waardoor er niets meer groeit. En hier in Europa een langdurige zonsverduistering door de aswolk in de lucht. Maar de kans is nog niet erg groot, aangezien er een variatie van zo'n 100.000 jaar zit in de cyclus van uitbarstingen tot nu toe. De ene keer na 600.000 en de andere keer na 700.000 jaar. Een bijdehante medewerker van een onderzoekend instituut schatte daarom de waarschijnlijkheid als 1 : 700.000, maar die was naar mijn idee gezakt voor kansberekening. 1 : 100.000 lijkt me logischer. Overigens komt de grond al langere tijd omhoog.

Deze post delen

Elke massale ramp op deze schaal zal voor tientallen fukushima's zorgen, maar dan zonder de rescue/cleanup teams achteraf......

Deze post delen

Op AD staat dat er twee keer zoveel gesmolte steenen
Sorry, wat bedoel je hiermee te zeggen, ik snap je korte mededeling niet op deze manier.

Deze post delen

Er staat op AD dat er een vulkaan in amerika bestaat die heet yellowstone super vulcano. Die kan heel de wereld met as bedeken dat betekent dat er een nieuwe ijstijd. Maar hij is al te laat met uitbarsten dus het kan elk moment gebeuren

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Deze post delen

Aha, je hebt het topic niet helemaal gelezen denk ik? Daar gáát dit topic over. Het beginbericht vermeldt dit al.

Blijven opletten hoor.

Deze post delen

Zoals iedereen, kan ook ik niet in de toekomst kijken maar de kans dat een supervulkaan als in Yellowstone of Toba weer zal klappen nadert 100%. Of wij het zullen meemaken? Geen idee. Of wij het zullen overleven? De mensheid zal gedecimeerd worden maar ik geloof dat mensen zoals wij toch de meeste kans maken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...