Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eten uit de natuur (Ray Mears)


Richa

Aanbevolen berichten

Juist nu is het tijd om er op uit te trekken en te oogsten uit de natuur. Er is een rijkdom aan lekkers beschikbaar. Ik heb zelf Rozenbottels (heerlijke jam gemaakt) Vlierbessen en Duindoorn geoogst. En ik ga er nog op uit voor de Meidoornbessen. Weten wat je bij een SHTF kunt eten kan van levensbelang zijn. Om je survivalskills wat aan te scherpen voor wat betreft eten uit de natuur, hierbij een documantaire van Ray Mears. Erg inspirerend! Hij treed in de voetsporen van onze voorouders, wat aten ze? En hoe maakten ze hun voedsel klaar?

 

Aanbod komen onder andere:

 

  • Wilgenbast als aspirine
  • Eikels als voedsel.
  • Paardenkastanjes
  • Wild Fruit (o.a. Meidoornbessen)
  • Koken met hete stenen
  • Paddenstoelen
  • Hazelnoten roosteren in het zand
  • De Elsbes giftig of niet?
  • Rivierkreeftjes en
  • Zwijn

 

 

De doc. is Engelstalig en duurt 58 minuten, veel kijk- en leerplezier:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Al jaren fan van Ray. Eén aantal van de voornaamste redenen waarom gasten zoals hij kunnen overleven (waar ook op aarde) is dat ze zich snel kunnen aanpassen, ze respecteren natuur, andere culturen en leren van de lokale bevolking. Daarnaast een sterk mentale insteek en als het moet verstand op nul en bikkelen.

 

Juist nu is het tijd om er op uit te trekken en te oogsten uit de natuur. Er is een rijkdom aan lekkers beschikbaar. Ik heb zelf Rozenbottels (heerlijke jam gemaakt) Vlierbessen en Duindoorn geoogst. En ik ga er nog op uit voor de Meidoornbessen. Weten wat je bij een SHTF kunt eten kan van levensbelang zijn. Om je survivalskills wat aan te scherpen voor wat betreft eten uit de natuur, hierbij een documantaire van Ray Mears. Erg inspirerend! Hij treed in de voetsporen van onze voorouders, wat aten ze? En hoe maakten ze hun voedsel klaar?

 

Aanbod komen onder andere:

 

  • Wilgenbast als aspirine
  • Eikels als voedsel.
  • Paardenkastanjes
  • Wild Fruit (o.a. Meidoornbessen)
  • Koken met hete stenen
  • Paddenstoelen
  • Hazelnoten roosteren in het zand
  • De Elsbes giftig of niet?
  • Rivierkreeftjes en
  • Zwijn

 

 

De doc. is Engelstalig en duurt 58 minuten, veel kijk- en leerplezier:

 

 

Richa

Heb jij een goede manier om duindoorn te oogsten?

Ik vind het bijna niet te doen, kleine besjes tussen vreselijk scherpe doornen uitpeuteren. Maar de jam en gelei die ik ermee kan maken is erg lekker en vol vitaminen!

Ik doe er zowat een halve dag over om een bodempje in een emmer te oogsten:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bizarre is dat bijna alles uit de natuur te eten is. Het krankzinnige is dat wij dat als mens niet eens meer weten (ik ook niet). Eén van mijn buren is van oorsprong archeoloog en hij weet ontzettend veel van planten en dieren. Laatst hebben we op de finca gewandeld en heeft hij allerlei planten laten zien\proeven\voelen die in het wild groeien. Bijna alles is eetbaar of bruikbaar als medicijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Het bizarre is dat bijna alles uit de natuur te eten is. Het krankzinnige is dat wij dat als mens niet eens meer weten (ik ook niet). Eén van mijn buren is van oorsprong archeoloog en hij weet ontzettend veel van planten en dieren. Laatst hebben we op de finca gewandeld en heeft hij allerlei planten laten zien\proeven\voelen die in het wild groeien. Bijna alles is eetbaar of bruikbaar als medicijn.

 

Laat je de Gevlekte Scheerling, Bilzekruid en Doornappel wel uit je dieet? :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richa

Heb jij een goede manier om duindoorn te oogsten?

Ik vind het bijna niet te doen, kleine besjes tussen vreselijk scherpe doornen uitpeuteren. Maar de jam en gelei die ik ermee kan maken is erg lekker en vol vitaminen!

Ik doe er zowat een halve dag over om een bodempje in een emmer te oogsten:rolleyes:

 

Ze zitten nogal vast aan de struik dus ze zijn er niet zomaar af te schudden, ritsen gaat ook niet door die doorns en ze zijn nogal klein.

 

Dus.....gewoon verstand op nul en pielen maar! Maar meer handen maken lichter werk natuurlijk. De enige tip die ik je kan geven is dat meer mensen je helpen. Wij hadden met z'n 3-en al snel wat. Vergeet niet te genieten van de frisse zeelucht en neem de tijd voor al dat moois.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...