Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat gaat goud doen?

Kans
 Share

Recommended Posts

Met goud bedoel ik PM maar goed:rolleyes:

Tot mijn redelijke verbazing doet goud niks op de huidige spanningen in Amerika.

Die spanningen zijn reeel en hebben een directe invloed op de wereld economie.

Als de motor van Amerika ziek wordt zal de rest van de wereld op zijn minst wat verkouden worden...

De echte test voor Amerika moet nog komen, het schulden plafond.

Ik zie twee opties verhogen of niet verhogen.

Waarbij optie drie: nog even door modderen ook een optie is maar onzekerheid is voor de markt mischien nog wel slechter dan slecht nieuws....

Mijn simpele stelling is dat het schulden plafond verhoogd gaat worden en dat we geld blijven bijdrukken.

De reden is simpel niemand wil het feit dat de wereld economie instort op zijn naam hebben staan.

En wat zou er deze keer anders zijn dan al die andere keren dat het budget verhoogd moest worden.

Dat er natuurlijk nog wel wat toneel bij zal komen kijken mag ook duidelijk zijn...

Maar als dat gebeurt wat zal dit dan op de goudprijs van invloed zijn?

Mijn eerste reactie is dat goud verder zal dalen.

Heel simpel goud doet het beter bij onzekerheid en het budget verhogen neemt direct een grote onzekerheid uit de markt weg.

Het feit dat goud nu niet stijgt lijkt aan te geven dat het momentum omhoog gewoon er even niet is, en dus de weg omlaag er waarschijnlijk wel zal zijn.

Een extra QE om de gemaakte schade weer te herstellen mag niet uitgesloten worden vrij snel na het verhogen van het schulden plafond.

Dit zal dan waarschijnlijk weer een goudprijs stijging teweeg brengen omdat het iedereen weer duidelijk wordt dat de situatie dan wel minder onzeker is geworden maar dat de problemen totaal niet zijn aangepakt en we alleen het blikje weer wat verder hebben geschopt.

Daarnaast zit er nog een knappende ballon aan te komen die van de beurzen.

Allemaal redelijk hoog door het gratis geld dat beschikbaar is gekomen en blijft komen.

Wat de trigger gaat worden weet niemand; als QE stopt dan zal het fout gaan bv, maar als op een of andere manier het sentiment omslaat dan krijgen we heel waarschijnlijk een echte ouderwetse beurscrash.

Als we terug kijken dan zakt goud ook altijd even mee omdat goud het ultieme liqiude middel is en bij een crash goud vrijgemaakt wordt om aan liquide middelen te komen en dus goud zal dalen.

Daarna, en de vraag zal dus ook zijn hoe groot wordt die crash, zal goud waarschijnlijk weer de vluchthaven worden die het eigenlijk altijd al is geweest.

Er zal echter zoveel geld beschikbaar zijn dat goud najaagt dat het wel wat zal stijgen.

Als we dat uitzetten tegen de beperkte goud hoeveelheden beschikbaar dan zou die prijs wel eens meer dan wat kunnen gaan stijgen.

Ik kan het je ook veel simpeler maken.

Goud zit momenteel op de kosten om het spul boven de grond te krijgen.

Dus eigenlijk aan de onderkant van de mogelijke zinnige prijsvorming ( let op dit is vanuit de huidige prijsstelling van het delven gezien en heeft niks met emoties te maken die volgens mij de uiteindelijke prijs bepalen, het is wel een duidelijk gegeven)

Dus mijn visie is dat de huidige prijs een kadootje is, dat toekomstige dalingen een groter kado zullen zijn.

En dat je gewoon op elke dip wat centjes in PM moet omzetten als kleine verzekering tegen deze onzekeren tijden.

Nog een andere mogenlijke eyeopener:

In India is goud momenteel erg populair.

Het gemiddelde GDP per inwoner is $3,800 ten opzichte van bv $50.000 in Amerika.

dit betekent dus dat een Indier die een ounce goud koopt daar in Amerikaanse verhouding ongeveer $17,000 per ounce voor over heeft!

Het kan zijn de ze daar gewoon gek zijn?

Het kan ook zo zijn dat ze net als de Chinezen wat meer ervaring hebben met het falen van fiat geld systemen dan wij in het westen!

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Die Kitco charts vind ik niet interessant. De prijs daarop is van de gebackwardized gold futures die hevig gemanipuleerd zijn.

Ga naar je LCS daar vind je de echte goudprijs.

Bij mijn LCS zijn de PM prijzen toch exht gekoppeld aan de algemeen geaccepteerde handels prijs, zoals de kitco weergeeft ?

En voor zover ze afwijken zit dat aan de bovenkant..?

Of heb jij nu een gouden tip voor ons?

Grt

K a n s

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Voor mij maakt het niet zo veel meer uit. Wat ik verdien gaat op aan leven, wat ik spaarde staat in vastgoed, goud, en verder gespreid. Veel komt er niet meer bij. Mijn laatste ambitie is nog een beetje plezier beleven, de kids laten studeren, toch nog een beetje loon en pensioen krijgen en mijn tuintje verder uitbouwen. Moet wel lukken. Rijk word ik niet meer, welgesteld kan wel nog lukken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...