Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO set


Aanbevolen berichten

Prepper53

ik zag net al een soort van huid lijm. geen naald en draad en geen verdoving nodig. ideaal toch?

 

Jij kunt lijmen, voor oppervlakkig wondjes en sneetjes

Jij kunt soorten zwaluwstaartjes doen wanneer het wond niet te diep is en gewoon om de randen naar mekaar toe te trekken.Minder dan o,5 diep wond met nette randen of wonden die gehecht zijn nog consolideren.

Jij kunt nieten als nette wonden zijn die schoon zijn...bij een kind is het soms makkelijker te nieten dan te hechten...minder stress.

Daarna heb jij het hechten.

 

In alles is een beetje oefening nodig...maar goed te doen.

Wat heel belangrijk is hygiene

Goed inschatten van de wond. Voor tijdens en na.

 

En persoonlijk talent in het naaien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

van de week het hele internet afgezocht naar huidlijm maar niks kunnen vinden (ja 1 pot van zoveel ml a €200) niet zozeer voor shtf maar voor dat moment, man zn vinger lag open, had gene zin om een dag in het ziekenhuis door te brengen (eigenwijs) en wilde het zo laten helen. Deed mij meteen denken ja wat als je niet naar het ziekenhuis kan dan is lijm toch wel handig, hechten ben ik niet zo van. Maar iemand een direct adres waar ik het kan bestellen - niet al te duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de week het hele internet afgezocht naar huidlijm maar niks kunnen vinden (ja 1 pot van zoveel ml a €200) niet zozeer voor shtf maar voor dat moment, man zn vinger lag open, had gene zin om een dag in het ziekenhuis door te brengen (eigenwijs) en wilde het zo laten helen. Deed mij meteen denken ja wat als je niet naar het ziekenhuis kan dan is lijm toch wel handig, hechten ben ik niet zo van. Maar iemand een direct adres waar ik het kan bestellen - niet al te duur?

 

De ACTION....of de Aldi....gewone cyanoacrylaat, dat zit ook in de dokters huidlijm. Alleen is het dan blauw en steriel (alhoewel ik niet zo bang ben voor beestjes in chemische lijm....) en peperduur. Mooiste gaat het als je een stuk leucoplast op de huid vastlijmt. Dus eerst de wondranden naar elkaar toe trekken met leucoplast en die dan vastlijmen. Bij vingers en tenen NOOIT circulair plakken maar altijd SCHUIN op de vinger (als een spiraal dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ACTION....of de Aldi....gewone cyanoacrylaat, dat zit ook in de dokters huidlijm. Alleen is het dan blauw en steriel (alhoewel ik niet zo bang ben voor beestjes in chemische lijm....) en peperduur. Mooiste gaat het als je een stuk leucoplast op de huid vastlijmt. Dus eerst de wondranden naar elkaar toe trekken met leucoplast en die dan vastlijmen. Bij vingers en tenen NOOIT circulair plakken maar altijd SCHUIN op de vinger (als een spiraal dus).

 

Goeie tip dat circulair plakken. Heel logisch, maar je moet er maar bij stil staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Dit is erg prijzig... Bovendien wil ke eigenlijk graag een COMPLEET setje hebben, en daar moeten dan dus verschillende materialen in zitten. Dit wordt een duur grapje...

 

BP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder goede afzuig installatie voor het bloed begin je weinig, en koop een anatomie boek dan weet je een beetje wat je tegen komt...zeer fraaie set, hoop dat de schaartjes nog scherp zijn. Die losse naalden zijn goud waard, kan je elk soort draad mee gebruiken bij het hechten. Koop een snelkookpan, prima om de boel te steriliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keyser, bij de 'inkoopactie' adviseer je een hechtingssetje. Is een nietjestang niet makkelijker voor een leek? Zoals die hier staan http://www.daxtrio.nl/hechtmateriaal/skin-staplers.html ?

Is het ook mogelijk om aan de SAM splint daar te komen? http://www.eerstehulp.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=92

Het schijnt dat dat een aanzienlijk betere spalk is als de opblaasspalk die daxtrio aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keyser, bij de 'inkoopactie' adviseer je een hechtingssetje. Is een nietjestang niet makkelijker voor een leek? Zoals die hier staan http://www.daxtrio.nl/hechtmateriaal/skin-staplers.html ?

 

Het korte antwoord is nee. Je moet met een pincet de wond randen naar elkaar toe brengen, en aangezien er altijd twee wond randen moet je nog een derde hand hebben om te nieten. In ziekenhuis gebruiken ze het vaak; één iemand heeft twee pincetten, brengt wond randen naar elkaar, de andere jast er nietje in. Ikzelf zou het alleen kunnen, maar kostte mij ook zeker twee maanden om het goed te kunnen. De nietjes gaan ook niet diep, een stevige diepe hechting wel. En eruit halen van nietjes is k@t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Is alcohol (72%) niet een van de beste manieren om een wond steriel te maken? En alcohol (92%?) niet de beste manier voor het steriel maken van gereedschap?

 

Een wond wil je SCHOON maken. Dus spoelen met (zout) water is prima. Vergeet niet dat er allemaal levende cellen bloot liggen die de wond moeten gaan sluiten. Alcohol in de wond zorgt voor nog meer dood materiaal omdat het de cellen die nog leven, kapot maakt. Dus meer voedsel voor kwade bacteriën, meer kans op pus.

Je tangetjes en pincetten kun je op veel manieren steriliseren, alcohol is prima, koken ook, boven een vlam houden; om er maar een paar te noemen. Die alcohol kun je ook gebruiken om je niet-steriele handschoenen uit de doos, te steriliseren, alvorens je bijvoorbeeld de rand van de vagina gaat hechten als de kraamvrouw bij de baring is uitgescheurd. Doe eerst je handschoenen aan, neem een vingerhoedje alcohol, en doe alsof je je handen wast....tada! Steriele operatie handschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ontsmetten van een wond gebruik je doorgaans:

-Chloorhexidine

-Povidonjodium,werkt zolang het bruin op de wond zichtbaar is.Niet gebruiken bij overgevoeligheid voor jodium, bij schildklierafwijkingen en bij zwangerschap of borstvoeding.

-Honingzalf of honingverband. De speciale, medicinale, gesteriliseerde honing doodt bacteriën, virussen en schimmels en vermindert ontstekingsverschijnselen. Voor schaaf- en snijwonden, ontvellingen en oppervlakkige brandwonden.

 

Maar geen alcohol 70% zoals KS al aangegeven heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...