Ga naar inhoud
GENEGEERD

Veiligheids-tips speciaal voor vrouwen


Tom

Aanbevolen berichten

Veiligheids-tips speciaal voor vrouwen

 

 

Geschreven door een Amerikaanse agent en vrij overgezet door @Tom

 

Neem 5 minuten van uw tijd om dit te lezen.

Het kan uw leven of het leven van een dierbare redden. Het kan gewoon overdag gebeuren en dan is het zeer goed om te weten wat te doen in een kritieke situatie .

Dit artikel is voor u (man of partner), om te delen met je vrouw, partner en je kinderen.

 

Na het lezen van deze 9 cruciale tips, ben je beter voorbereid in ieder geval weet u na deze tips voldoende om u niet te laten verrassen.

Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn in deze (gekke) wereld.

En dan geld dan vooral in een scenario

http://preppers.nl/forum/threads/1786-WROL-OF-EROL-wat-is-het-meest-waarschijnlijk-(preppers-zullen-sterven-in-een-WROL)?highlight=wrol

waarbij je dus geen hulp kunt verwachten.

Ook jonge mensen en mannen die geen professionele vechters zijn kunnen deze tips gebruiken.

 

 

 

1

Tip van Taekwondo:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taekwondo

De elleboog is het sterkste punt op je lichaam.

Als je dicht genoeg bij de aanvaller bent om je elleboog te gebruiken, meteen doen.

Immers als je aanvalt gaat de lol er snel vanaf voor de overweldiger.

Dus als iemand u van achter vasthoud een enorme elleboog stoot naar achteren geven.

Daarna als je los bent er snel vandoor gaan.

 

2

Als een rover je portemonnee en / of tas wilt hebben, geef hem niet me de hand je tas maar gooi het van je af ... zodat je hem afleid en zijn roofzucht volgende zal hij de tas snel oprapen. Dat geeft jou de gelegenheid om snel een tegenactie te doen, het beste is meestal wegrennen, vooral al hij de tas al heeft.

De kans is namelijk groot dat hij meer geïnteresseerd is in uw portefeuille en / of tas dan in jouw, en hij zal waarschijnlijk kiezen voor de portefeuille / portemonnee. Dan RENNEN! In de andere richting dan waar de rover zich bevind!

 

3

Als je ooit in de kofferbak van een auto bent gegooid, schop de achterkant van achterlichten kapot (meestal bestaat dit uit dun plastic) en steek je arm uit het gat en beginnen te zwaaien als een gek .. De chauffeur (ontvoerder) zal je niet zien, maar ieder ander wel. Dit heeft levens gered (in de VS).

 

4

Vrouwen hebben de neiging om hun auto te gebruiken als werk-kamer, dus na het winkelen gaan eten, werken, in de auto enz., of werkzaamheden doen zoals hun agenda, of het maken van een boodschappenlijst, enz. NIET DOEN!

De crimineel die je in de gaten houdt ziet nu een perfecte gelegenheid voor hem om in te stappen aan de passagierszijde of achterin de auto en zet een pistool of mes tegen je hoofd,

om je vertellen waar naartoe te gaan. Zodra je zelf instapt, de deuren op slot en op slot laten totdat je rijdt, boven de 25 km/uur ongeveer.

Dan i.v.m. de veiligheid dus op snelheid kun je ze weer ontgrendelen.

Als iemand in de auto een wapen tegen je hoofd houdt;

RIJD NIET WEG zoals de overvaller eist, dus nooit naar een bestemming gaan!

Alleen gaan rijden om de auto te laten crashen, zo snel mogelijk.

Dus de motor starten als deze nog niet loopt (vaak krijg je ook de opdracht om te rijden) en dan de snelheid vlot opvoeren met de bedoeling om de auto te laten crashen, Uw airbag zal je redden als je ook nog je veiligheidsriem om hebt kan je wel een flinke aanrijding hebben in tegenstelling tot de ontvoerder die zich waarschijnlijk niet in de veiligheidsgordel bevindt.

Een moderne auto kan met 80km per uur wel een goede overlevingskans geven als je de gordel om hebt en airbags hebt, als de ander loszit is de klap enorm en wordt dan gelanceerd door de voorruit.

Bij een snelheid van 25km en hoger zal hij al met zijn hoofd door de voorruit gaan en niet meer direct aanspreekbaar zijn, dit geld ook als hij naast je zit en dus scheef zit en niet door de airbag wordt opgevangen, hoe hoger de snelheid, hoe harder de klap, meestal zal het hoofd door de voorruit gaan.

Bij een snelheid van 25 km per uur tegen een vast object een muur of tegenligger (truck) is al voldoende, om de los zittende personen door de auto te lanceren ook kun je bij gebrek aan een vast object met een snelle stuurbeweging de rechterkant voor de truck gooien (daar waar de dader zich bevindt).

Ook als als deze persoon zich op de achterbank bevindt zal de crimineel ook het onderspit delven.

Door de enorme kracht zal hij zich ook niet schrap kunnen zetten.

Zodra de auto crasht zal zijn lichaam met grote kracht gelanceerd worden binnen in de auto in de richting van de crash.

Het is beter om dit te doen dan dat men uw lichaam later vindt op een afgelegen locatie.

 

 

5

Een paar opmerkingen over het naderen of verlaten van uw auto op een parkeerplaats of parkeergarage:

 

A.

Let op: Als je terug komt en wilt instappen in je auto, kijk om je heen, achter een pilaar kan immers een overvaller staan en kijk in je auto, aan de passagierszijde ook op de vloer en op de achterbank (men kan er liggen).

 

B

Als u geparkeerd staat naast een grote bestelwagen, zet uw auto met het portier aan de andere kant van het busje, de meeste seriemoordenaars pakken hun slachtoffers door ze in hun busjes te trekken, terwijl de vrouwen in of uit stappen en dan proberen ze de slachtoffers in hun auto te trekken.

 

C

Kijk naar de auto als je geparkeerd staat en let op de geparkeerde voertuigen die naast uw auto staan, let vooral op de bestuurders en de passagier kant .

Als er een man alleen in zit dus op ziijn stoel in de dichtstbijzijnde auto, loop dan terug naar de ingang of de receptie en zoek een bewaker / politieagent om samen terug te lopen.

HET IS ALTIJD BETER TE ZEGGEN SORRY BIJ EEN ONGEVAARLIJKE SITUATIE DAN EEN RISICO NEMEN VAN EEN CRIMINELE AANVAL EN DUS UW VEILIGHEID OP DE EERSTE PLAATS STELLEN. (En beter paranoïde dan dood.)

 

 

6

NEEM ALTIJD de lift in plaats van de trap. Trappenhuizen zijn verschrikkelijk plaatsen om alleen te zijn in de late uurtjes en de perfecte misdaad plek. (Dit geldt vooral 's nachts!)

 

 

7

Als de rover een pistool heeft en u bent niet onder zijn controle (binnen kort bereik), GA ALTIJD HARD LOPEN!

De aanvaller zal je waarschijnlijk missen een lopend doelwit wordt maar 4 op de 100 keer geraakt en zelfs dan worden waarschijnlijk geen vitale organen geraakt. REN, bij voorkeur in een zig-zag patroon!

 

 

8

Vrouwen willen meestal sympathiek overkomen en is ook vaak al een natuurlijke eigenschap, aardig en vriendelijk zijn: STOP hiermee.

Het kan een reden zijn om verkracht of vermoord te worden; Ted Bundy

http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy

de seriemoordenaar, was een goed uitziende, goed opgeleide man, die altijd speelde op de sympathie van nietsvermoedende vrouwen. Hij liep met een stok en vaak vroeg hij vrouwen 'om hulp' om iets in zijn voertuig te zetten en dan bleek dat hij niet zo zwak was en zijn slachtoffers in zijn auto duwde en zo ontvoerde hij zijn slachtoffers.

 

 

9

Nog een Veiligheids punt:

Iemand vertelde me dat haar vriend hoorde een huilende baby op haar veranda en ze belden de politie omdat het laat was, ze vond het raar ..

De politie zei tegen haar 'Wat je ook doet, NIET de deur openen . De vrouw (melder) zei toen dat het klonk alsof de baby in de buurt van een raam was gekropen en ze was bang dat de baby de straat op zal kruipen en dan kan worden overreden.

De agent zei: 'We hebben al een eenheid onderweg, wat je ook doet, niet de deur te openen.

Hij vertelde haar dat ze dachten dat een seriemoordenaar deze truuk gebruikt.

Deze truuk van de huilende baby is geregistreerd als een middel om vrouwen uit hun huizen te lokken en dat dat iemand een baby nadoet of zelfs een echte baby gebruikt .

Ook een truuk Is een baby of pop in een stoeltje zetten langs een rustige weg en zo de mensen te laten stoppen die denken dat het een vondeling is.

 

 

10

Babbeltrucs (eventueel met daden)

http://www.politiekeurmerk.nl/bewoners/preventietips/herken-babbeltrucs

 

Water truuk

Als je wakker wordt in het midden van de nacht om dat uw kraan buiten loopt of, GA NIET ONDERZOEK UIT! HET IS WAARSCHIJNLIJK EEN LIST OM U (VROUW) NAAR BUITEN TE LOKKEN.

Deze mensen zetten al uw buitenkranen open zodat je op onderzoek gaat en dan wordt aangevallen.

De truuk met de schreeuwende Baby was vermeld als nummer 5 op Amerika 's Most Wanted bij de seriemoordenaar in Louisiana.

 

Op de bron site wordt nog vermeld om dit bericht naar alle bekenden te sturen, maar bij ons is het nog niet zo aktueel om dit bespreekbaar te maken.

Maar zoals gezegd, in de VS denk men er anders over is ook meer misdaad.

 

Dus dit is de boodschap in de VS;

Ik wil graag dat je dit bericht doet toekomen aan alle vrouwen die je kent.

Het kan een leven redden.

Ik was van plan om dit te sturen naar alleen de dames,

maar jongens, als je houdt van je moeders, vrouwen, zusters, dochters, enz.,

kunt u deze doorgeven aan hen.

Stuur deze naar elke vrouw die je kent die dan zich realiseerd dat we leven in een dwaze wereld waar meer gekken los lopen dan dat er vast zitten.

 

Iedereen kan dit in 5 minuten lezen. Het kan uw leven redden of van een vriendin.

 

 

Bronsite: http://seasonedcitizenprepper.com/safety-tips-especially-for-women/

 

 

Maar deze tips kunnen in een WROL scenario goed van pas komen, dus misschien printen.

In deze tijd voor de nederlandse situatie enigszins overdreven, maar zelfs ik als man houd me al vanuit mijn overlevings strategie aan de meeste tips en is min of meer een soort natuurlijk gebeuren voor mij, hoef er niet bij na te denken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooie tips en zeker bruikbaar. THX. :D Ik mis er alleen eentje die makkelijk en super efficiënt is bij puntje 1: Dames (en heren) als hij dichtbij genoeg is dan is een knietje of als hij achter je staat een simpele zwaai met de hand tussen de benen naar het kruis van de aanvaller een goeie manier om even wat tijd te winnen om weg te rennen.

 

Mocht je meer willen weten over het verdedigen van je zelf kan je altijd nog een verdedigingsvechtsport gaan doen. Zoals http://preppers.nl/forum/threads/7221-Uniek-vecht-survival-kunst-Basupikombinasi?highlight=vechtsport

 

of van een van de beste Krav Maga instructrices die speciaal voor vrouwen cursussen geeft waarbij vrouw zijn extra aandacht krijgt.

http://www.grea.nl/nl/

 

PS lees net dat er voor de vrouwen een nieuwe cursus begint maandag as. DOEN!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie lijst @Tom , ik twijfel alleen of het artikel waar je naar linkt de originele post is, maar dat laat misschien maar mooi zien hoe vaak 'ie gedeeld wordt!

 

Een andere tip:

Word je overvallen, vragen ze om je telefoon/portemonnee, geef deze dan niet aan, maar gooi 'm weg zodat je belager er achter aan gaat of in ieder geval afgeleidt wordt.

 

En áltijd weerstand bieden, leer hoe je uit verschillende grepen komt, het liefst ook nog toegespitst op specifieke situaties (denk openbare toiletten, auto, trappengat). Dit gebeurd onder andere vaak bij Krav Maga trainingen, maar er zijn ook weet ik hoeveel andere cursussen en vecht/verdedigingssporten waar je bruikbare technieken leert. In mijn ogen is een van de belangrijkste dingen wat je kan leren is hoe je zelfverzekerd in bepaalde situaties kan reageren - belagers verwachten vaak geen daadkracht of weerstand.

 

Een trap in het kruis is een bekende, maar denk ook eens aan een zwakke plek zoals het oog. Gemakkelijk te gebruiken, door simpelweg een vinger(nagel) in het oog (richting de binnenste ooghoek) te plaatsen en druk te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net aan het afsluiten, zie ik net nog een bericht over een babbeltruuk, of eigenlijk helemaal geen truuk

 

Man in Weesp overvallen in woning

Weesp -

In Weesp is zaterdagavond een man overvallen in zijn huis aan de Grote Weer.

 

Rond 19.15 uur werd er bij de man aangebeld door een vrouw die zei dorst te hebben. De bewoner liet haar daarop binnen. Kort daarop werd opnieuw aangebeld. Er stonden 4 mannen voor de deur die naar binnen gingen en de man onder bedreiging van vermoedelijk een vuurwapen bedreigden en vastbonden

 

TELEGRAAF

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook een goede is, is als je beide handen vrij hebt (tijdens een poging tot verkrachting b.v, of als iemand je staat te wurgen van voren.) om met beide handen tegelijk en met je platte handen iets komvormig gebogen (alsof je water in je hand houd) heel hard op een aanvaller zijn oren slaan. dit veroorzaakt erg veel pijn( bij de aanvaller) en doordat vaak je trommelvliezen breken is je evenwichtorgaan behoorlijk naar de klote en ben je je orientatie kwijt. meestal grijpt iemand meteen met beide handen naar zijn hoofd en kan je onmiddelijk wegrennen.

op de grond liggend kan je meteen daarna een ram tegen zijn strottehoofd geven. vergt weinig kracht en het effect is onmiddelijk. zelfs de grootste vent is na een klap tegen het strottehoofd uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt het op slot doen van je auto.

 

In je stukje staat @Tom dat je boven de 25km/h de sloten weer opendoet voor de veiligheid?!

 

Gewoon op slot laten... igv een ongeluk springt de centrale portiervergrendeling weer open. Is verplicht.

 

Sommige auto's laten de sloten automatisch op slot springen vanaf 20km/h als je wegrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt het op slot doen van je auto.

 

In je stukje staat @Tom dat je boven de 25km/h de sloten weer opendoet voor de veiligheid?!

 

Gewoon op slot laten... igv een ongeluk springt de centrale portiervergrendeling weer open. Is verplicht.

 

Sommige auto's laten de sloten automatisch op slot springen vanaf 20km/h als je wegrijdt.

 

 

Er zijn ook nog autos zonder centrale portier vergrendeling die maak je dan idd weer open bij 25 km per uur hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hebben wij geen pennetje om de deur op slot te doen maar ik snap wat je bedoeld hahha.

ik doe de deur altijd opslot met me elleboog hihi

 

Probeer even uit, wat er gebeurt als je de deurhandel probeert als hij op slot zit.

Bij veel auto's moet je gewoon twee keer trekken, of ze nu centrale vergrendeling hebben of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer even uit, wat er gebeurt als je de deurhandel probeert als hij op slot zit.

Bij veel auto's moet je gewoon twee keer trekken, of ze nu centrale vergrendeling hebben of niet.

 

Langs de binnenkant toch normaal.

 

Maar dat ie gewoon vanaf een snelheid de vergrendeling zou opheffen heb ik nog nooit gehoord. misschien foutje in de boordcomputer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de binnenkant toch normaal.

 

Maar dat ie gewoon vanaf een snelheid de vergrendeling zou opheffen heb ik nog nooit gehoord. misschien foutje in de boordcomputer

 

Andersom. 'k Zag het voor 't eerst op de Renault Scenic van 2000. Als je wegrijdt, springen de sloten bij een bepaalde snelheid op slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andersom. 'k Zag het voor 't eerst op de Renault Scenic van 2000. Als je wegrijdt, springen de sloten bij een bepaalde snelheid op slot.

 

Ah ok ja dat is met Citroën ook zo maar eens je stopt gaan ze niet terug open. Langs de binnenkant kan je er wel uit zonder op de centrale vergrendelingsknop te duwen. Het hangt wel af van model of heel de ontgrendeling afspringt of slechts de deur allen als er een deur langs de binnenkant wordt geopend.

 

ff on topic.

 

Het zijn tips & richtlijnen maar de criminelen worden hoe langer hoe vindingrijker. Het nep politiemensen-fenomeen neemt ook enkel maar toe.

 

Als er 's avonds iemand onaangekondigd aangebeld wordt, dan doe ik het raam van de eerste verdieping open als ik niemand zie via de camera op de bel. Die persoon krijgt vanaf de eerste verdieping ook een lichtstraal van m'n led lenser kanon in zijn gezicht. Een sterke zaklamp (tactical) is ook een aanrader om zowel als man of vrouw in je hand te hebben (verblinding-actie-weglopen)

 

Een tip als er onaangekondigd wordt gebeld en je woont op het gelijkvloers: Via het raam met een kleine opening tussen de rolluiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt het op slot doen van je auto.

 

In je stukje staat @Tom dat je boven de 25km/h de sloten weer opendoet voor de veiligheid?!

 

Gewoon op slot laten... igv een ongeluk springt de centrale portiervergrendeling weer open. Is verplicht.

 

Sommige auto's laten de sloten automatisch op slot springen vanaf 20km/h als je wegrijdt.

 

En als je de deuren vergrendeld laat kunnen ze ook niet terwijl je voor een stoplicht staat te wachten je tas (ligt vaak bij vrouwen op de passagiersstoel) uit de auto rukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind dit een beetje overkomen alsof vrouwen dom zijn ofzo. ik bedoel, welk mens is er nou stom genoeg om midden in de nacht een kraan die buiten open staat uit te gaan draaien ?

 

Sommige van deze dingen zijn zo gigantisch dom dat zelfs de eerste die doodgaat in een horror film niet zo dom is om zo iets te doen.

 

Overgens vind ik het aanvallen van uw tasjes dief en uw tas naar deze persoon te gooien ook niet zo verstandig, hoewel dit gesuggereerd wordt als als een optie na rennen (fight or flight).... 't is een crimineel, die doet dit voor reden, nood, plicht of plezier en dan gaat u hem aanvallen voor uw tasje met lippenstift er in ? dat is het totaal niet waard. ik hoop maar voor de personen die dit denken te doen dat ze optijd het ziekenhuis bereiken. Want als u een tasjes dief te slim af te zijn door met uw epische vechtkunsten die u van televiesie hebt deze persoon denkt in elkaar te meppen en uw waardeloze tasje te beschermen dan heeft u het goed miss. dikke kans dat uw tasjesdief een mes bij zich draagt, en dikke kans dat uw tasjes dief sterker en agressiever is dan u. maarja, uw ingewanden, uw gezicht. niet de mijne. success. ik denk alleen dat niet veel mensen te stom te zijn om zelf te bedenken dat ze beter kunnen rennen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
ik denk niet dat de tips alleen voor vrouwen zijn maar voor iedereen maar des al niet te min goeie vertaling en erg nuttig;)

 

Ik ga echt mn tasje niet weg gooien hoor.

Want daar zit mijn Glock,pepperspray,sjambok,bijl en Mora in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...