Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wordt ook hier de overheid een ROVERHEID ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Laat ik met het bekendste voorbeeld beginnen, Cyprus.

Nog even een refresh:

Het ging slecht met de banken, heel slecht.

Ons Europa wilde wel helpen maar er moest dan wel een bailin gebeuren.

Een bailin houd in dat rekeninghouders mee gaan betalen aan het redden van de bank.

Nou noem ik dat stelen of roven maar goed....

Het idee was om het vele Russische geld dat blijkbaar op de Cyprische rekening belasting stond te ontduiken zwaar te treffen.

Helaas waren ze even 'vergeten' ook de buitelandse vestigingen dicht te doen en dus bleek dagen en weken later dat het buitelandse geld mooi was weggesluisd, waarschijnlijk ook met wat geld van de rijke Cyprioten die wel de juiste connecties hadden...

Gevolg: iedereen die meer dan een ton op de rekening had staan was dat kwijt aan de reding, nou ja dat moet nog blijken natuurlijk, van de banken.

Alles onder een ton was ook niet helemaal off the hook, het meeste werd bevroren en je kon beperkt pinnen.

Gevolgen waren redelijk desastreus want bv ook bedrijven die geld op de banken hadden staan moesten maar zien hoe werknemers uit betaald moesten worden enz enz.

Eigenlijk wel slim gedaan, het gewone volk denkt " die rijken met meer dan een ton kunnen het best missen"

Natuurlijk extreem kortzinnig en dom waar best begrijpelijk...

In Nederland is de overheid iets netter geweest, tot nu toe!

Er werden wel banken gered maar dat was overheidsgeld, we werden indirect betrokken, nou ja het is en blijft belastingsgeld maar goed het klinkt toch al een stuk beter ?

( maar het is wel duidelijk dat zeker niet alleen de 'rijken' dus de klos zijn?)

De grote vraag is echter hoe het verder zal gaan...

De kans dat we zo kunnen blijven modderen is eigenlijk al beantwoord, nee !

Maar hoe wel verder, dat is niet beantwoord....

En dus de vraag wat nu?

Wat als de volgende bank omgaat ?

Wat als er weer een land een reddingspakket nodig heeft?

Blijven we maar doorgaan met geld weggeven?

Hebben we al een plan hoe we de huidige schulden gaan aflossen?

Wat als de werkenloosheid verder blijft stijgen, gaan we net als in Griekenland de uitkeringen langzaam, of snel, verminderen en de uitkeringen korter laten duren?

Als de zorgkosten blijven stijgen blijven we dan maar de ziekenfondsgelden verhogen of moet er wat aan het systeem veranderen?

Als de inflatie hoger blijft als de loonstijgingen hoe moeten we dan blijven rondkomen?

Blijft het normaal dat pensioenbeheerders en bankdirecteuren obscene salarissen en bonussen blijven opstrijken terwijl ze er een zooitje van maken?

Het mooie is wel dat ik niet een partij hierover hoor, en dat zou al genoeg moeten zeggen....

Ondertussen wordt de middenklasse steeds verder het armoede hokje in gedwongen en zal de maatschapij verradicaliseren.

Dus eigenlijk is de vraag:

Wanneer krijgt de Nederlander door dat hij, al, beroofd wordt door zijn eigen overheid ( en hun bankenbaas) ?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Als privé persoon is het een beetje een luxeprobleem.

Wat vind je precies een luxeprobleem ?

Dat we nog belasting mogen betalen?

Dat we nog een salaris krijgen?

Dat er nog uitkeringen zijn?

Dat er nog een 'open' overheid is en banken zijn?

Dat er nog iets te roven is?

Of mischien dat we nog kunnen klagen?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Voorbeeld 1: Hoe bizar is het, als iemand zijn huis wil verkopen en de kopende partij dient OVERDRACHTSbelasting te betalen....eerst heeft hij geld bij elkaar geharkt (of duur geleend) en daar reeds belasting over betaald, en dan wil de overheid ooooook nog geld omdat diegene een huis koopt....

Voorbeeld 2: Een vader overlijdt en heeft zijn hele leven gewerkt en belasting betaald. Over de erfenis dienen de nabestaanden SUCCESSIErechten (tegenwoordig ERFrecht) te betalen....het is toch zot dat over geld wat overgebleven is na aftrek van belastingen, ALWEER belasting dient te worden betaald?

De overheid IS al een Roverheid. Dat is geen vraag, maar een feit. Door steeds meer wetten en regelingen in het leven te roepen, maakt de Roverheid zichzelf steeds meer ingewikkelder en duurder. Misschien moeten we de wetten vanaf 1920 gewoon schrappen, en de belastingtarieven van die tijd weer invoeren. En het ambtenarenapparaat inkrimpen naar die tijd. Ik zeg: 1920 wordt het nieuwe streven. Niet vooruit, maar achteruit. Achteruit is het nieuwe vooruit.

Link naar reactie

Voorbeeld 1: Hoe bizar is het, als iemand zijn huis wil verkopen en de kopende partij dient OVERDRACHTSbelasting te betalen....eerst heeft hij geld bij elkaar geharkt (of duur geleend) en daar reeds belasting over betaald, en dan wil de overheid ooooook nog geld omdat diegene een huis koopt....

Voorbeeld 2: Een vader overlijdt en heeft zijn hele leven gewerkt en belasting betaald. Over de erfenis dienen de nabestaanden SUCCESSIErechten (tegenwoordig ERFrecht) te betalen....het is toch zot dat over geld wat overgebleven is na aftrek van belastingen, ALWEER belasting dient te worden betaald?

De overheid IS al een Roverheid. Dat is geen vraag, maar een feit. Door steeds meer wetten en regelingen in het leven te roepen, maakt de Roverheid zichzelf steeds meer ingewikkelder en duurder. Misschien moeten we de wetten vanaf 1920 gewoon schrappen, en de belastingtarieven van die tijd weer invoeren. En het ambtenarenapparaat inkrimpen naar die tijd. Ik zeg: 1920 wordt het nieuwe streven. Niet vooruit, maar achteruit. Achteruit is het nieuwe vooruit.

oplossing voor:

Voorbeeld 1: Koop geen duur huis.

Voorbeeld 2 trek altijd je bank rekening leeg en bewaar het op een veilige plaats..

je heb gelijk. we leven in een roverheid.

nog een mooi voorbeeld. Een man word na 32jaar trouwe dienst op straat gezet (reorganisatie :confused: ). krijg een gouden handdruk. moet over dat bedrag 52% belasting betalen. maar hij kan door leeftijd geen werk vinden. dus zet het op een speciale rekening zodat hij elke maand €1000,- kan krijgen samen met zijn zuur verdiende WW om zijn levensstandaard op te houden.

nu komt het:

hij wil €1000,- dus moet hij €2100,- opnemen.. nee! hij moet €2650,- omdat hij ook nog "Inkomsten belasting" moet betalen. dus €1650,- gaat naar de belasting voor waar iemand anders hard voor heeft gewerkt. BELACHELIJK!!!! hij houd maar 38% over van het totaal bedrag.... dus 62% belasting betalen..

Link naar reactie

Dan komt het goed, Vlaanderen gaat al jaren achteruit. Als je over onze wegen rijdt lijkt het wel of we in de middeleeuwen zitten. Fietspaden kennen ze hier ook nog niet.

me 1ste motor is bij jullie kapot gegaan... :mad:

door de kuilen (OP DE FREAKING SNELWEG) was me electra kabel gebroken :mad:

maar de natuur daar maakte het wel goed.. :o

Link naar reactie

me 1ste motor is bij jullie kapot gegaan... :mad:

door de kuilen (OP DE FREAKING SNELWEG) was me electra kabel gebroken :mad:

maar de natuur daar maakte het wel goed.. :o

Dan zat je in Wallonnië. Vlaanderen is volgebouwd. Je kan een schadeclaim indienen bij de overheid voor je autoschade.

Je laat de politiediensten een PV opstellen, de aangeklaagde is de overheid, die krijgen de rekening, bespreken het in een commissie en uiteindelijk vergoeden ze de schade. Wel even uitzoeken of je bij de gemeentelijke, provinciale of rijksoverheid moet aankloppen. Iedereen doet dat tegenwoordig. We betalen hoe langer hoe meer en krijgen hoe langer hoe minder dienstverlening.

Ook als je niets hoopt terug te krijgen stuur je een aangetekende in gebreke stelling. Daar moeten ze in principe op antwoorden. Daar is een ambtenaar zoet mee. Terwijl hij jouw brief beantwoordt, valt hij geen andere burgers lastig. Dat is het principe wat ik hanteer.

Ook als ik een bekeuring krijg, volledig geautomatiseerd, dan betaal ik 1€ te veel, die ik met een aangetekend schrijven en een dreigende rechtzaak terugvorder. De onterecht geïnde euro moet manueel worden overgemaakt door een ambetantenaar die toestemming moet vragen van het diensthoofd, die niet zomaar een terugstorting mag doen en dus ook toestemming moet vragen. Als je de berekening goed maakt, dan blijft er van de bekeuring niet veel meer te besteden.

Voor een paar euro heb ik al heel wat lol beleefd. De eikels.

Link naar reactie

Gast DickBerts

Over de wijze van belastingheffing zal altijd discussie blijven. Mij gaat het om iets anders; de totale belastingdruk. Die is moordend in Nederland. We zijn met zijn allen gewoon dwangarbeiders geworden! En wat krijgen we ervoor terug? Overheidsorganisaties die de dwangarbeiders in de gaten houden en van hun laatste restje vrijheid beroven. Zo'n opmerking op internet is natuurlijk al genoeg voor een dossier bij de AIVD. Want onze vrijheid is gevaarlijk voor de bestuurlijke elite van Nederland. Dwangarbeiders is nog te zwak uitgedrukt. Een legbatterij zijn we geworden. Via de media worden we zo dom gehouden, dat we alleen nog kunnen kakelen. Ondertussen worden we overal bespioneerd, want er mag geen onrust komen in het kippenhok, want dat is slecht voor de leg.

Link naar reactie

Over de wijze van belastingheffing zal altijd discussie blijven. Mij gaat het om iets anders; de totale belastingdruk. Die is moordend in Nederland. We zijn met zijn allen gewoon dwangarbeiders geworden! En wat krijgen we ervoor terug? Overheidsorganisaties die de dwangarbeiders in de gaten houden en van hun laatste restje vrijheid beroven. Zo'n opmerking op internet is natuurlijk genoeg voor een dossier bij de AIVD. Want onze vrijheid is gevaarlijk voor de bestuurlijke elite van Nederland.

Rustig blijven, dat dossier hebben we allemaal al. Het zorgt ook nog eens voor werkgelegenheid.

Link naar reactie

Rustig blijven, dat dossier hebben we allemaal al. Het zorgt ook nog eens voor werkgelegenheid.

Ik ben enkel voor werk dat een toegevoegde waarde heeft, of waar de gemeenschap iets zinvols aan heeft.

Een ambtenaar die enkel een stempeltje zet zodat het dossier naar de volgende stempelzetter kan worden doorgegeven,

kan in mijn ogen evengoed gaan steun trekken en thuisblijven, wat zeg ik, beter zelfs. Kan ie nog koken voor zijn vrouw of zo of iets anders zinvols doen.

Link naar reactie

Dan zat je in Wallonnië. Vlaanderen is volgebouwd. Je kan een schadeclaim indienen bij de overheid voor je autoschade.

Je laat de politiediensten een PV opstellen, de aangeklaagde is de overheid, die krijgen de rekening, bespreken het in een commissie en uiteindelijk vergoeden ze de schade. Wel even uitzoeken of je bij de gemeentelijke, provinciale of rijksoverheid moet aankloppen. Iedereen doet dat tegenwoordig. We betalen hoe langer hoe meer en krijgen hoe langer hoe minder dienstverlening.

Ook als je niets hoopt terug te krijgen stuur je een aangetekende in gebreke stelling. Daar moeten ze in principe op antwoorden. Daar is een ambtenaar zoet mee. Terwijl hij jouw brief beantwoordt, valt hij geen andere burgers lastig. Dat is het principe wat ik hanteer.

Ook als ik een bekeuring krijg, volledig geautomatiseerd, dan betaal ik 1€ te veel, die ik met een aangetekend schrijven en een dreigende rechtzaak terugvorder. De onterecht geïnde euro moet manueel worden overgemaakt door een ambetantenaar die toestemming moet vragen van het diensthoofd, die niet zomaar een terugstorting mag doen en dus ook toestemming moet vragen. Als je de berekening goed maakt, dan blijft er van de bekeuring niet veel meer te besteden.

Voor een paar euro heb ik al heel wat lol beleefd. De eikels.

haha :D leuk he in B wonen.. hihi :o

ik heb alweer een andere motor maar ik kom zeker wel weer in B.. ik denk wel dat ik dan een Enduro motor mee neem.. whaha

Link naar reactie

Misschien niet volledig hetzelfde, maar wat denken jullie hier van: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1717630/2013/10/06/Zwitsers-stemmen-over-basisinkomen-van-2-030-euro-voor-iedereen.dhtml

En ik besef ook dat het hier soms net een Republikeins bolwerk lijkt^^, maar lees dan 1st eens de bevindingen van dat voorgaande experiment in Canada...

Link naar reactie

Ik ben enkel voor werk dat een toegevoegde waarde heeft, of waar de gemeenschap iets zinvols aan heeft.

Een ambtenaar die enkel een stempeltje zet zodat het dossier naar de volgende stempelzetter kan worden doorgegeven,

kan in mijn ogen evengoed gaan steun trekken en thuisblijven, wat zeg ik, beter zelfs. Kan ie nog koken voor zijn vrouw of zo of iets anders zinvols doen.

De tweede minst schadelijke optie is ambtenaren compleet onzinnig werk bezorgen waardoor ze geen tijd meer over houden om een politiestaat in te richten, burgers lastig te vallen, of andere vervelende dingen uit te denken. En ze kunnen dan net zo goed als ieder ander hun boterhammetjes meenemen en 's avonds koken. Hopelijk zijn ze dan afgepeigerd en hebben ze niet genoeg energie meer om nog ongein te bedenken.

Link naar reactie

Misschien niet volledig hetzelfde, maar wat denken jullie hier van: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1717630/2013/10/06/Zwitsers-stemmen-over-basisinkomen-van-2-030-euro-voor-iedereen.dhtml

En ik besef ook dat het hier soms net een Republikeins bolwerk lijkt^^, maar lees dan 1st eens de bevindingen van dat voorgaande experiment in Canada...

In Vlaanderen is een minimuminkomen moeilijk te krijgen voor mensen die al bijdroegen aan het systeem. De overheid schenkt ons belastinggeld liever weg aan nieuwkomers die nog geen bijdrage leverden, zich niet integreren en liever lui dan moe zijn. Ooit heb ik één keer recht gehad op 300€ stempelgeld, na 18j te hebben bijgedragen en nooit één cent te hebben ontvangen. Om te krijgen waar ik recht op had ben ik vier voormiddagen gaan doorbrengen bij de vakbond, ben ik twee keer bij de RVA geweest en een derde keer bij de directeur van de dienst geschillen -uit principe en van 9.00 tot 11.45 heb ik daar mijn 'case' verdedigd. Uiteindelijk heeft hij -net tegen etenstijd, hij kreeg honger- de uitkering waar ik recht op had toegestaan. Dat laat een wrang gevoel achter.

Link naar reactie

In Vlaanderen is een minimuminkomen moeilijk te krijgen voor mensen die al bijdroegen aan het systeem. De overheid schenkt ons belastinggeld liever weg aan nieuwkomers die nog geen bijdrage leverden, zich niet integreren en liever lui dan moe zijn. Ooit heb ik één keer recht gehad op 300€ stempelgeld, na 18j te hebben bijgedragen en nooit één cent te hebben ontvangen. Om te krijgen waar ik recht op had ben ik vier voormiddagen gaan doorbrengen bij de vakbond, ben ik twee keer bij de RVA geweest en een derde keer bij de directeur van de dienst geschillen -uit principe en van 9.00 tot 11.45 heb ik daar mijn 'case' verdedigd. Uiteindelijk heeft hij -net tegen etenstijd, hij kreeg honger- de uitkering waar ik recht op had toegestaan. Dat laat een wrang gevoel achter.

Daarom is het zo belangrijk dat je zo veel als mogelijk financieel onafhankelijk bent. Al is dat natuurlijk een open deur.

Link naar reactie

Het mooie is wel dat ik niet een partij hierover hoor, en dat zou al genoeg moeten zeggen....

Hoe ging die uitspraak ook alweer? Steeds hetzelfde proberen en een andere uitkomst verwachten is de definitie van krankzinnigheid? Van een politieke partij hoef je geen oplossing te verwachten, zij zijn deel van het probleem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...