Ga naar inhoud
GENEGEERD

En de kinderen dan..?


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

Wie komt me versterken in de Groep ter bevordering van Sport, Spel ende Vermaeck. :confused:

 

Lees aub de doelstelling... en wie weet is het wat voor je.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

[MOD] Linkie: http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=50

 

Doelstelling: ''Het doel van deze groep is het bijeen brengen van mensen die willen nadenken over, en meewerken aan het ontwikkelen van sport, spel en ander vermaak voor de kinderen die op een BOL of PH aanwezig zijn.''

 

Reacties/toevoegen/opmerkingen/vragen graag hieronder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmm, wat is er mis met een gewone voetbal, badminton, tennis, honkbal etc... ik heb in mijn vouwwagen tennisrackets liggen en een goede voetbal. daarnaast heb je nog verstoppertje, tikkertje. buskruiten, etc...

Ik heb ook slingers bij, in geval van een verjaardag... neemt nagenoeg geen ruimte in beslag, maar voor een kind is de ervaring van een feestje niet compleet zonder slingers :D

 

En als we beschikking hebben over een pc en stroom, kunnen ze computertijd verdienen door huishoudelijke taken uit te voeren.

 

En natuurlijk alles wat hier boven al gezegd is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

spelen & leren gaat vaak hand in hand

Het ligt er net aan hoe het gebracht word.

Kinderen zijn sponzen ze zuigen informatie op zolang het vrijelijk gegeven word. en ze erin gestimuleerd worden.

Als kinderen interesse geconcentreerd informatie krijgen en er iets mee kunnen doen pakken ze het zo snel op dat wij ons er over verbazen en de praktische toepassing word dan zonder voorgenomenstandaarden aangewend wat vaak tot innovatieve dingen lijd.

voorbeeld de computer leer een kind de basis en laat ze los en binnen korte tijd kunnen ze dingen waarvan wij niet eens wisten dat het mogelijk was.

 

|Dus ik denk dat naast de standaard gezelschapspellen/kinderspellen of sport ze zichzelf in principe goed kunnen vermaken zolang ze maar de beschikking hebben tot materialen en boeken die hun opties uitbreiden . dus ik zou de vraag van het topic iets willen aanpassen aan wat voor boeken en materialen zouden we in een bol moeten hebben zodat de kinderen verder kunnen in hun ontwikkeling/hobby/ spel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bonte avond voorbereiden kan kinderen al een hele dag bezig houden, en ze hebben nog iets leuks spannends om naar uit te kijken en aan de volwassenen te laten zien voordat het bedtijd begint te worden.

 

Spelletjes verzinnen moet lukken, ik weet nog dat ik een korte uitleg van 'landje veroveren' aan de kids heb uitgelegd toen ze vuurtje aan het stoken waren bij het toiletgebouw.

@Lindaja maakt een hele goeie opmerking: boeken ! Met al dat geren hebben ook kinderen weleens de behoefte om even te zitten en wat te lezen.

Dat kunnen strips zijn, maar natuurlijk ook boeken met allerhande informatie over preppen en survivalen.

Je zou de kinderen de volgende keer ook kunnen vragen hun mooiste/beste boek mee te nemen en ze elkaar erover laten vertellen.

 

Als volwassenen kunnen we natuurlijk ook avontuurlijke wandeltochten voor ze organiseren, of een spooktocht s'avonds. lekker griezelen voor het slapen gaan en bij het kampvuur nog even de stoere verhalen erover natuurlijk. :D

 

Ik doe graag mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik doe vaker met kleine groepen kids sv kampen organizeren.

 

Je kunt van staatsbos beheer gratis kamperen bij de palen.

 

Niet meer al 3 tenten en max 10 mensen.

 

De kids de Tent zelf bouwen laten.

Vuur maken is het zelvde.

En koken dat leer je tussen door.

 

Kinderen vinden het erg leuk om bezich te zijn buiten.

Maar ze moeten het kunnen zien.

 

Laat ze maar eens een rugzak pakken en kijk dan eens wat ze me memen voor op een weekend.

 

Ik zal straks een nieuw topik maken mischien zijn er mensen de intressen hebben om mee te gaan en doen.

 

Groetjes Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de reacties begrijpen velen niet wat ik bedoel... ik ben dus onduidelijk geweest.

Vandaar ff copie/paist...

 

 

Al een tijdje ben ik actief op dit prachtige forum. Vele topics ben ik al tegengekomen, veel onderwerpen waarover ik zelf nog niet had nagedacht.

Héél veel geleerd de afgelopen maanden.

 

Een onderwerp dat ik nog niet voorbij heb zien komen, en ik heb ook de zoekfunctie geruikt, is... Kinderen op de BOL/PH.

Ongetwijfeld zullen die er zijn, en als ze nog te jong zijn kunnen ze niet meedraaien in de dagelijkse werkzaamheden. Ze zullen dus moeten worden opgevangen... en natuurlijk ook vermaakt worden.

Uiteraard moeten ze ook alles leren wat ze normaliter op de basisschool zouden leren, maar dat is geen doel van deze groep. Althans nu nog niet.

 

Het doel is wel dat alle kinderen, dus ook de oudere, mogelijkheden krijgen zich te vermaken met sport, spel, muziek, theater, etcetera.

Dat kan ik niet alleen... dus daarom deze groep.

 

Iedereen die een bijdrage wil leveren is dus van harte welkom.

 

 

CrossbowClan - Gisteren, 18:19

 

Om de doelstellingen te kunnen bereiken denk ik aan de volgende punten ;

 

1. bestaande (bord)spellen geschikt maken voor vervoer in BOB of INCH-bag.

2. mini-uitvoeringen preppen van spellen zoals schaken, dammen, pimpampet, backgammon.

3. zelf nieuwe spellen bedenken en maken... ben zelf bezig met een preppers-spel "The Prep Way".

4. bedenken hoe we op de locatie een soort speeltuin kunnen maken.

5. akoestische muziekinstrumenten meenemen naar de BOL/PH. Ik zelf heb 3 gitaren waarvan 1 kindermaat. Zoek nog iemand met ruimte in zijn BOB voor een piano.

6. theater en/of circus opzetten met de kinderen.

 

Hiervoor zijn allerhande materialen nodig. Giften zijn dus erg welkom.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen waterfilters maken

Rocket Stove

Shelter

Knopen leren

Vuur maken

Koken

 

Voor later: werken in de moestuin.

Groenten en fruit drogen en inmaken.

 

Nog meer ideeën:

 

http://nl.scoutwiki.org/Hoofdpagina

 

Dus dit bedoel ik daar niet mee... dat zijn dingen die ze sowieso daarnaast moeten leren.

Ik bedoel gewoon simpelweg leuke spelletjes doen samen... ook als je daarvan niks leert. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dus dit bedoel ik daar niet mee... dat zijn dingen die ze sowieso daarnaast moeten leren.

Ik bedoel gewoon simpelweg leuke spelletjes doen samen... ook als je daarvan niks leert. :p

 

Okee, het moet geen verplichting zijn. :)

Doe dingen die ze leuk vinden.

Dat is voor ieder kind weer verschillend.

 

De zoon van @Communicator is hier bijvoorbeeld wel voor te vinden. Geef die een hakbijl en hij legt het bos voor je om... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok je doelde regelrecht op spelen.Daar zal ik wat verder over nadenken , maar sluit ook niet uit wat ik eerder noemde ik was namelijk zelf een kind dat liever de hele dag op mijn kamer zat en zat te lezen en daarna probeerde uit te voeren wat ik uit zo,n boek haalde

sport, spel, muziek, theater, etcetera.

dit was niet echt aan mij besteed en daar was en ben ik niet alleen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan zoek eens in de kringloopwinkel naar een boekje over oude (hollandse) spelletjes. Daarin staan allemaal spelletjes waarbij je gebruik kunt maken van allerhande voorwerpen die voorhanden zijn. (takjes/draadjes touw/steentjes enz.) Of spelletjes die je gewoon met gebaren of woorden kunt doen, heb je helemaal geen materialen voor nodig!

Die heb ik in mijn evacuatietas gedaan. Evenals een paar potloden, punteslijper en gum, een schrijfblokje, pionnetjes en dobbelstenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan zoek eens in de kringloopwinkel naar een boekje over oude (hollandse) spelletjes. Daarin staan allemaal spelletjes waarbij je gebruik kunt maken van allerhande voorwerpen die voorhanden zijn. (takjes/draadjes touw/steentjes enz.) Of spelletjes die je gewoon met gebaren of woorden kunt doen, heb je helemaal geen materialen voor nodig!

Die heb ik in mijn evacuatietas gedaan. Evenals een paar potloden, punteslijper en gum, een schrijfblokje, pionnetjes en dobbelstenen.

 

:D ongeveer hetzelfde wat mijn vriend gisteren zei toen we het erover hadden.

Met de aanvulling dat je veel van de gezelschapspellen als je een regelboekje hebt zelf na kunt maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, natuurlijk geen verplichting. Degenen die mee willen doen met een partijtje voetbal zijn welkom. Anderen spelen mss liever een potje Monopoly of Scrabble.

@Davena, als je zo'n boekje met oude/vergeten spelletjes kunt vinden... graag, zeer welkom. En je hebt gelijk als je zegt dat kinderen soms vrijwel niets nodig hebben om zich te kunnen vermaken. Ik heb met mijn eigen kinderen meegemaakt dat ze een duur cadeau links laten liggen en spelen met een stelletje lege petflessen. :p

@Lindaja, precies wat ik bedoel. Monopoly bijvoorbeeld is veel te groot om mee te nemen, maar is vrij simpel na te maken met slechts een stuk karton (als bord) en een schrijfblok.

 

Dank jullie allemaal voor de input... hopelijk volgt er nog meer.

 

Kan iemand mss eens nadenken over hoe we een speeltuin kunnen bouwen? Bouwtekeningen, materialen, gereedschappen, uitvoering... hoe doen we dat en wat hebben we daarvoor nodig. :confused:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een simpele wip maken van een stevige en lange tak/balk.

Of een schommel of klimtoestel allemaal te maken van takken/stammen

 

Jaja, dat is makkelijk gezegd zo... nu nog daadwerkelijk doen met de (beperkte) gereedschappen die we hebben op een BOL/PH.

Heb je ook een bouwtekening, incl. de benodigde materialen en gereedschappen. :confused:

 

Het is nu precies de doelstelling van de Groep ter bevordering van Sport, Spel ende Vermaeck om dit soort dingen vooraf (op papier) uit te werken, zodat we dan op een BOL kunnen kijken of het in de praktijk ook zo uitvoerbaar is.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

2 dingen vat ik nog niet @CrossbowClan.

 

1. Laat de kinderen zelf aangeven wat ze leuk vinden.

En misschien is dat wel iets "nuttigs" zoals vuur maken. Knopen leren. Vissen. De hele lijst die ik noemde.

 

2. Als je een BOL hebt, dan liggen daar toch al die bordspellen en gereedschappen?

 

Het komt toch altijd neer op klimmen en hutten bouwen.

Beetje aan een touwtje schommelen.

 

Je hebt gewoon veel touw nodig en wat grote spijkers.

Hamer en zaag.

 

Boomhutten, die onderling verbonden zijn met touwbruggen.

Tarzan zwaai touwen.

 

Stiekum beetje helpen, maar nooit zeggen: dit moet zus en dat moet zo.

Laat ze het zelf maar uitvinden.

 

Hun eigen hoekje/privacy zelf maken.

En dáár kunnen ze lezen en bordspellen doen.

 

Sja, ik refereer gewoon aan mijn eigen jeugd en kan me die belevingswereld nog voor de geest halen.

Voor advies over meisjes heb je een vrouw nodig.

 

De huiselijke gezelligheid van samen aan tafel spelletjes doen, vond ik ook altijd fantastisch, maar dat is iets voor in je eigen huis/BOL. Dat kan je altijd al doen.

De meetings zijn perfect om de andere skills uit te leven en onder de knie te krijgen.

 

Kinderen willen grote mensen dingen doen.

Ook schieten.

Ook zelf varen/sturen.

Ook zo'n hakbijl hanteren.

(Allemaal onder begeleiding natuurlijk: "Als je dat wilt, moet je het wel doen, zoals het hoort, anders gebeuren er ongelukken".)

 

Maar niet als verplichte les. Opzitten en pootjes geven.

Ik doe het, omdat het moet van pappa en mamma of omdat mijn ouders daar zo blij van worden.

Daar krijg je zure kinderen van....

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...