Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Dick Berts] Niet vergeten!


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Gast DickBerts

Het gaat goed met preppers.nl. Steeds meer nieuwe preppers melden zich op de site en er komt voortdurend meer informatie beschikbaar. De toegankelijkheid van die informatie wordt natuurlijk wel een steeds groter probleem. Ok, we hebben de zoekfunctie. En we hebben mods die de nodige moeite doen, om orde te scheppen in de chaos. Toch bestaat er bij mij regelmatig behoefte om in mijn ogen belangrijke prep adviezen nog eens onder de aandacht te brengen. Zeker voor de nieuwe lichting preppers. Helaas leven we in een dualiteit. Voordelen hebben nadelen en omgekeerd. Ik besef terdege, dat zaken herhalen irritant kan zijn, dat indoctrinatie nou ook weer niet de bedoeling is en dat herhalingen niet bijdragen aan de overzichtelijkheid van de site. Maar aan de andere kant zijn sommige dingen zo belangrijk, dat ik ze af en toe opnieuw onder de aandacht wil brengen van de preppersgemeeschap (zie voorbeeld dat zo volgt). Ik heb besloten om daarvoor een nieuw draadje aan te maken. Ik ga het mezelf niet makkelijk maken met plak- en knipwerk, maar proberen om iedere keer weer een nieuwe frisse tekst te maken. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast DickBerts

SUPER BELANGRIJK: LET OP DE GELDIGHEID VAN JE PASPOORT, ID KAART EN RIJBEWIJS !!!!!

 

Na een shtf zal de overheid gebrekkig functioneren, voor zover ze dat nu al niet doet. Een geldig paspoort, ID kaart of rijbewijs kunnen van levensbelang zijn. Het is bepaald niet uitgesloten, dat je die nodig hebt om niet opgepakt te worden, tot een bepaald gebied toegelaten te worden, of om aanspraak te kunnen maken op hulpgoederen en of noodopvang. En dat terwijl de overheid door de shtf wellicht niet in staat is om identiteitsbewijzen uit te geven of te verlengen!!!! Zelf heb ik een rijbewijs, een paspoort EN een ID kaart (dat mag!). Paspoort en rijbewijs hebben nog een behoorlijke geldigheidsduur en ID kaart bewaar ik als back-up op een ander adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

En ja, hoor, binnen een minuut al vier mensen die het niet met mij eens zijn. Ik doe moeite en kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Wat mij betreft sluit het ene het andere niet uit. Het wemelt natuurlijk van de preppers die nooit op de wiki kijken en die toch een bijna verlopen paspoort hebben, om maar wat te noemen. Maar goed, als dit niet gewaardeerd wordt dan heffen we het draadje meteen weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, hoor, binnen een minuut al drie mensen die het niet met mij eens zijn. Ik doe moeite en kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Wat mij betreft sluit het ene het andere niet uit. Het wemelt natuurlijk van de preppers die nooit op de wiki kijken en die toch een bijna verlopen paspoort hebben, om maar wat te noemen. Maar goed, als dit niet gewaardeerd wordt dan heffen we het draadje meteen weer op.

 

Er zijn ook een hoop lezers die geen account hebben op dit forum, en er is geen min-knop meer. Dus misschien staan tegenover die 3 mensen wel 100 anderen die je post waarderen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook namens de Mod's bedankt dat je het forum zo een beetje geordend houdt Dick :). In mijn ogen kan zo'n draadje met een tips en tricks van onze ouwe rot in het vak geen kwaad hoor.

 

@Dr.Prepper Ik ben nog steeds van mening dat de 'schat' van dit forum zit in de kennis en informatie die we hier met z'n alleen verzamelen dus een wat prominentere link van de Wiki naar de schatkist bijvoorbeeld lijkt mij nog steeds op z'n plaats. Klik op de schatkist en wordt rechtstreeks naar de Wiki gelinkt? :)

(De knop van de Wiki 'verdwijnt' nu als het ware een beetje in de tabbalk en dit blijkt wel uit het feit dat mensen na een paar weken bv de chatbox pas opmerken of zoals ik sinds een paar maanden de kalender knop daadwerkelijk heb gevonden/bekeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook namens de Mod's bedankt dat je het forum zo een beetje geordend houdt Dick :). In mijn ogen kan zo'n draadje met een tips en tricks van onze ouwe rot in het vak geen kwaad hoor.

 

@Dr.Prepper Ik ben nog steeds van mening dat de 'schat' van dit forum zit in de kennis en informatie die we hier met z'n alleen verzamelen dus een wat prominentere link van de Wiki naar de schatkist bijvoorbeeld lijkt mij nog steeds op z'n plaats. Klik op de schatkist en wordt rechtstreeks naar de Wiki gelinkt? :)

(De knop van de Wiki 'verdwijnt' nu als het ware een beetje in de tabbalk en dit blijkt wel uit het feit dat mensen na een paar weken bv de chatbox pas opmerken of zoals ik sinds een paar maanden de kalender knop daadwerkelijk heb gevonden/bekeken)

 

 

Precies!

 

MEER WIKI !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, hoor, binnen een minuut al vier mensen die het niet met mij eens zijn. Ik doe moeite en kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Wat mij betreft sluit het ene het andere niet uit. Het wemelt natuurlijk van de preppers die nooit op de wiki kijken en die toch een bijna verlopen paspoort hebben, om maar wat te noemen. Maar goed, als dit niet gewaardeerd wordt dan heffen we het draadje meteen weer op.

 

Hallo Dick, ik ben één van de mensen die de reactie van @Lindaja heeft "geplust". In je openingspost heb je het namelijk niet over de wiki terwijl ik wel van mening ben dat dat de beste verzamelplek is van info. Dat sluit echter inderdaad niet eeb thread als deze uit maar ik wilde, net als Lindaja, je er juist voor behoeden dat ook deze thread ondergesneeuwd raakt. De wiki beschikbaar maken voor "iedereen" vind ik ook wel een goed idee. Zeker in combinatie met het pamflet idee. Je initiatief wordt wel gewaardeerd Dick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Dank je wel Fox! Jij getroost je -als vrijwilliger- heel wat moeite om de zaak in goede banen te leiden. Mede uit respect voor jouw werk heb ik even nagedacht over hoe ik dit moest aanpakken en daarover ook verantwoording afgelegd bij het openen van de draad.

 

Nogmaals, ik ben me bewust van de nadelen. Toch lijkt het me goed om zaken zoals let op de geldigheid van je paspoort etc. af en toe ook op de site weer onder de aandacht van nieuwe preppers te brengen. Je vergeet het zo makkelijk en het is zo verduiveld belangrijk. Een overheid in doodsnood na een shtf maakt mogelijk rare bokkensprongen. Een opdracht aan leger en politie om iedereen zonder geldig identiteitsbewijs veiligheidshalve maar als potentiele terrorist in een kamp te flikkeren, lijkt mij bepaald niet ondenkbaar. Aandacht blijven vragen voor dit soort superbelangrijke zaken die je makkelijk vergeet, is naar mijn mening zo belangrijk, dat het opweegt tegen een lichte inbreuk op de overzichtelijkheid van preppers.nl. Hoe belangrijk die ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dan misschien een idee is @DickBerts is om de oude draadjes met deze belangrijke informatie opnieuw leven in te blazen. Zo hou je het forum ook wat schoner en komen er geen dubbele topics, en hoef je niet alles dubbel te typen ook!

 

Het is maar een idee he... ;)

 

 

Maar ook ik ben groot voorstander van meer WIKI !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Ha, ha, ha. Ik zat me natuurlijk weer even te ergeren. Maar dat duurde gelukkig niet lang. Weet je wat opvalt? Hoe betrokken we allemaal zijn bij deze site en dat is hartverwarmend. Geldt natuurlijk ook voor Lindaja. We gaan gewoon weer verder. Ik vind Fox trouwens een wereld mod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich geen slecht idee om oude topics nieuw leven in te blazen, of er een samenvatting van te schrijven.

 

En als je dan die samenvattingen bundelt, dan kun je delen daarvan invoeren in de wiki. Hoe ga je anders voorkomen dat ze niet weer ondersneeuwen ?

 

We hebben het al eens eerder over zulke dingen gehad en waar het eigenlijk op neer kwam is de tijd die het kost en dat niemand die tijd echt had.

Waar het ook vaak op neerkomt is dat de discussies over het eindproduct nogal lang kunnen duren en frustrerend kunnen zijn.

 

Ik vind het alleen maar mooi dat iemand daar tijd en moeite in wil steken.

 

De opwinding over de opmerking over de WIKI snap ik (dus) niet zo, het 1 sluit het ander toch helemaal niet uit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, hoor, binnen een minuut al vier mensen die het niet met mij eens zijn. Ik doe moeite en kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Wat mij betreft sluit het ene het andere niet uit. Het wemelt natuurlijk van de preppers die nooit op de wiki kijken en die toch een bijna verlopen paspoort hebben, om maar wat te noemen. Maar goed, als dit niet gewaardeerd wordt dan heffen we het draadje meteen weer op.

 

Ik waardeer wat je doet, gewoon doorgaan Dick, enne wat betreft de zeurpieten daar weet je toch inmiddels alles van :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik waardeer wat je doet, gewoon doorgaan Dick, enne wat betreft de zeurpieten daar weet je toch inmiddels alles van :p

 

Dank je Lion. De "zeurpieten" bedoelen het vaak ook heel goed. Bovendien is de waarheid, het goede om te doen en noem het maar op, een diamant met vele vlakken. Ik reageerde ook even emotioneel. En daar moet ik echt vanaf. Vergeef me, ik ben pas 55 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je dit weer even noemt @DickBerts, ik kijk niet dagelijks op wiki. Dat werkt voor mij alleen als ik iets specifiek wil opzoeken. En dan nog tik ik eerder een zoekopdracht in op dit forum om te kijken of er een draadje over is.

 

Het forum is gewoon veel toegankelijker voor mij dan de wiki.

 

Daarom is er wat mij betreft niets mis met wat reminders op het forum, iedereen ziet ze gelijk op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er het volgende over te zeggen:

 

Zoeken via de zoekfunctie van het forum zelf is niet wat het moet zijn, so be it.

Zoals F150 al gepost heeft, via google gaat dit echter wel zeer goed. Laat het nu google zijn waardoor een groot deel van nieuwe leden hier terechtkomen...

Dik Berts zijn posts met nuttige info zijn HIER op het forum een goede aanvulling. Wil je dat deze in de wiki komen, wel zet ze er dan zelf in zou ik zeggen en vermeldt

Dick Berts zijn post erin op het forum, een linkje kan perfect. Ik ben zelf niet de meest simpele jongen denk ik zo, maar op de wiki iets geplaatst krijgen zodat het mooi oogt,

ik zelf heb het na 5 min opgegeven, dus dit van Dick Berts nog eens extra te gaan vragen, is er voor mij over. Wees blij wat de man al geheel belangeloos hier aan het

posten is verdorie.

Het is altijd te si te la, maar zelf iets doen, juist ja. Laat de man doen wat hij graag doet, zinvol vindt en wees blij met zijn input. Staat het je niet aan,

doe er zelf iets beters mee of hou je commentaar voor je. Spreken is zilver, zwijgen in deze goud.

 

kun je dan niet beter je diensten aanbieden aan de wiki ? http://preppers.nl/wiki/Hoofdpagina

Ik begrijp echter wel dat je het goed bedoelt Lindaja, dat is het punt zeker niet.

 

wat de wiki betreft ik heb al eens een account aangemaakt daarop maar kan me geen enkele wijs uit hoe ik daar zaken moet aanvullen.

Zo leek mij mijn zelfgebouwde waterfilter een leuke aanvulling daarop gezien die er te summier bij staat

Vandaar dat dit aan Dick Berts vragen mij niet zo een strak plan lijkt.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...