Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarop ga jij je behoefte doen WTSHTF?


Aanbevolen berichten

sanitation-toilet-bucket.jpg.bb7528e54bde213e50b30358832ff8b1.jpg

zonder de zak, werkt prima, na 2 weken verstopt riool is een gewone wc heerlijk maar dit gaat ook prima

na gebruik gelijk in de grond stoppen, het zitten zelf? gewoon in de schuur, dan heb je ook geen last van geurtjes in huis

je hebt geen zakken nodig, geen duur kattengrid of wat dan ook, een beetje grond is genoeg

met een paar emmers gaat het beter, 1 startklaar voor gebruik en de rest buiten in de regen laten spoelen

wel moet je het begraven en spoelen een eind buiten je moestuintje doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij boerderijen hebben ze vaak een septic tank.

De septische put, in Nederland vaak septic tank of septictank genoemd, in Vlaanderen aangeduid als de "beerput", is een eenvoudig waterzuiveringssysteem. n de septische put wordt sanitair afvalwater afkomstig van toiletten, douche en bad gezuiverd door bezinking. De bezinkbare delen van de vloeistof gescheiden door de zwaartekracht. Dit bezonken materiaal is een voedingsstof voor bacteriën. Deze maken een deel van het bezonken materiaal vloeibaar en verwijderen het daarna.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Septische_put

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij boerderijen hebben ze vaak een septic tank.

De septische put, in Nederland vaak septic tank of septictank genoemd, in Vlaanderen aangeduid als de "beerput", is een eenvoudig waterzuiveringssysteem. n de septische put wordt sanitair afvalwater afkomstig van toiletten, douche en bad gezuiverd door bezinking. De bezinkbare delen van de vloeistof gescheiden door de zwaartekracht. Dit bezonken materiaal is een voedingsstof voor bacteriën. Deze maken een deel van het bezonken materiaal vloeibaar en verwijderen het daarna.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Septische_put

 

Als je verder leest in de Wikipedia leest je dat zeep de werking verstoort . Dus mag het afval water van bad gootsteen en lavabo NIET in de septice put . Dit moet een afzonderlijke afvoer zijn .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat langer gebruik, kom je al snel weer op een composterings toillet uit.

 

Of dat nu de superdeluxe uitvoering is van de twaalf ambachten, of een DIY uitvoering die je makkelijk zelf ingraaft. Ik ken iemand die daar al meer dan 30 jaar z'n behoeft op doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Ik moet mijn septic-tank nog laten plaatsen (binnenkort). Water heb ik in nagnoeg onafzienbare hoeveelheden. Dus ik ben dan helemaal klaar.

 

In het begin had ik een porta-potti met biologisch afbreekbare vloeistof die ik 1 x per 2 weken leegde in het bos pakweg 150 meter bergafwaarts aan de andere kant van het dal.

Ik heb nu een hoge toiletemmer met een vuiniszak erin en ik heb 200 liter fijn zaagsel (gratis op te halen bij een van de vele houtzagerijen hier). Nadat de behoefte is gedaan even een schep (of twee) zaagsel erop waardoor je niets meer ruikt en elke 2 dagen in de container onder aan de berg (die trouwens elke dag geleegd wordt).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb kattengrit zat in huis (zo'n 150 kilo) maar ik zit te denken om elke keer als ik langs de dierenwinkel kom eens zo'n pak hamster/konijnen zaagsel (nee niet van gezaagde hamstertjes) mee te nemen. Er staat hier ergens op het forum een toilet dat min of meer gewoon een gat in de grond is met zaagsel erin. Eens kijken hoe dat werkt. Als het zaagsel dan al in de berging ligt hoef ik alleen nog een gat te graven en een plank hout met een gat en een oude wc bril oid te hebben. Pleepapier heb ik voorlopig ook zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke Ja, maar je moet toch ook wat hebben voor wanneer de nood echt hoog is? Kan me niet voorstellen dat je midden in de nacht even alles aan gaat trekken en met dichtgeknepen billen naar 't bos gaat.

 

O zo. pedaalemmerzakken en papier genoeg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ik heb een mooi bos om de hoek om te bemesten ... :confused:

 

Bedoel je hiermee dat je het bos wilt vol sch!jten? Lijkt me niet verstandig. Graaf een latrine (diep genoeg) zorg voor een berg as/zaagsel en dek het goed af. Als de latrine "vol" is dan dichtgooien met aarde en een paar meter verder een nieuwe graven. Het bos vol dumpen op willekeurige plekken, zorgt uiteindelijk voor aanzienlijke problemen. Ongedierte, vliegen, niet fatsoenlijk meer door het bos kunnen lopen omdat je her en der je behoefte hebt gedaan. Wat denk je van alle "prepperts" die de bossen in vluchten bij een SHTF? :D Dan is het een Shit Hits The Forrest geworden........:D

Serieus, maak een latrine en zorg voor een goed hygienisch regime.....de problemen zullen niet te overzien zijn op langere termijn.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de preppers het wel redelijk onder controle krijgen. Of het nu met gegraven latrines voor de langdurige SHTF of middels kattebakkorrels voor de korte SHTF is.

Het grote probleem worden diegenen die niets hebben voorbereid en geen idee hebben waar ze hun behoefte moeten doen.

99% van de bevolking zal dus gewoon in de bossen, in de steegjes, in parken, thuis in overlopende wc's etc hun behoefte doen.

De gevolgen daarvan zullen enorm zijn!

Hoe bereid je je daarop voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de preppers het wel redelijk onder controle krijgen. Of het nu met gegraven latrines voor de langdurige SHTF of middels kattebakkorrels voor de korte SHTF is.

Het grote probleem worden diegenen die niets hebben voorbereid en geen idee hebben waar ze hun behoefte moeten doen.

99% van de bevolking zal dus gewoon in de bossen, in de steegjes, in parken, thuis in overlopende wc's etc hun behoefte doen.

De gevolgen daarvan zullen enorm zijn!

Hoe bereid je je daarop voor?

 

zorgen dat je ergens anders bent dan in een stad

ik heb me 100% voorbereid op een latrine, ik heb een schep

met een paar balkjes en een wcbril van de wc maak je er een mooi hokje van

iedereen die hier wil verblijven mag mee helpen graven

een latrine graven is niet veel werk en gaat een tijd mee

 

tenzij je je vrouw zo gek krijg om een dixie als onderdelen donor te stallen is wat los hout meer dan genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de preppers het wel redelijk onder controle krijgen. Of het nu met gegraven latrines voor de langdurige SHTF of middels kattebakkorrels voor de korte SHTF is.

Het grote probleem worden diegenen die niets hebben voorbereid en geen idee hebben waar ze hun behoefte moeten doen.

99% van de bevolking zal dus gewoon in de bossen, in de steegjes, in parken, thuis in overlopende wc's etc hun behoefte doen.

De gevolgen daarvan zullen enorm zijn!

Hoe bereid je je daarop voor?

 

Precies, Roodhaar. Dat is het punt waar ik me ook het meest zorgen om zou maken: wat doen de buren?

Ik denk dat ik weet wat ik wel/niet moet doen, maar wat als de mensen hier in de straat allemaal een gat in hun achtertuin graven?

grondwater staat hier op slechts 1 m diepte.

 

Ik ga ervan uit dat bij een korte SHTF-situatie de buurt eerst hun toilet volpoept, maar na een een aantal dagen lijkt het me verstandig om als buurt de koppen bij elkaar te steken.

Wanneer bij grootschalige stroomstoring de RWZI's niet meer werken, dan 'hoopt' (....) zich een heleboel troep op in de riolering. Je kan niet eeuwig je toilet blijven doorspoelen met regenwater.

 

De wet van de communicerende vaten is ook niet zo prettig voor lager gelegen dorpjes:

Een paar jaar geleden was in een dorp hiernaast een groot evenement. De portable pispakken die daar stonden loosden het piswater in de putten daar.

Het was hoogzomer. Mensen liepen in slippertjes over straat. Mensen sjokten door de plassen die op straat stonden.

Niemand leek na te denken bij het feit dat het al dagen niet geregend had, maar dat bepaalde straten daar toch bij de putten onder water flinke plassen hadden. Lekkerrrr.

 

Uitwerpselen in vuilniszakken is natuurlijk een goed idee.

Heeft ieder dan wel genoeg vuilniszakken in huis?

 

In ieder geval staat in mijn oude handboek (in 'Deut.23: 13-15') al waar je je behoefte het best kunt doen.

Misschien dat we dus met het hele dorp gezellig op het strand moeten gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

In dit artikel wordt genoemd dat er grote choleragolf ontstond in Haïti toen de mensen na de aardbeving overal hun behoefte maar deden. Bovendien loosden veel van deze toiletten hun afval direct in rivieren of het grondwater, zonder zuiveringsinstallaties.

Iemand heeft daar eco-toiletten neergezet, de composttoilet die ik wel vaker noem. Na ieder gebruik wordt er een dun laagje 'zaagsel' van suikerriet en pindadoppen op gestrooid. Het afval van de composttoilet wordt opgehaald, een jaar gecomposteerd,en daarna gebruikt als mest.

Er is nu dan ook een groene oase in de sloppenwijken waar groenten verbouwd worden. Win/win.

 

Meer over de ecotoilet of composttoilet in Haïti: http://www.foodlog.nl/short-news/detail/menselijke-mest-doet-het-goed-op-haiti/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een leuk plaatje...dat een composttoilet niet perse alleen een emmer met een bril is...of er uitziet alsof je in jaar nul terecht bent gekomen....of dat zo'n geitenwollensokken type dat gebouwd heeft...een voorbeeldje van een netjes en modern uitziende composttoilet langs de E6 Highway in Zweden.

 

220px-Compostingtoilet.jpg

They are in use in many of the roadside facilities in Sweden and in national parks in both the United States and the United Kingdom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Heb jij een portable wc? Een gat in de tuin? Een vuilniszak? Wat heb jij staan om je behoeften op te doen WTSHTF?

 

Zelf heb ik...niks :mad:

 

the fan :p

 

sorry flauw, maar ik denk dat als ik ergens een grondboor vandaan kan halen ik een hurktoilet in de tuin zou instaleren, en dan een soort tentje van afdekzeil er om heen, want ondanks dat wij een mooi hek hebben, heb ik dan toch wel wat inkijk door het "rozenraamwerk" zegmaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...