Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Gevriesdroogd voedsel: verkrijgbaarheid/tips? (Freeze dried food)


darius

Aanbevolen berichten

stel.......... binnen een uurtje rijden kan je een vrachtwagen met die rommel vol halen voor weinig zou je dat doen?

in duitsland kan je heel veel van die soort van mountain house zakjes halen, voor een 1,50 per zakje ofzo, ong 1,5 jaar houdbaar (meestal langer)

echt waar dit zeg ik nu voor de 500e keer ofzo

ik heb @frank1964 een keer meegenomen de grens over die vreet er nu nog van volgens mij

 

met andere woorden, rij gewoon nog een keer naar een supermarkt in duitsland alle vormen pasta en rijst gedroogd in een zakje

water opzetten, die zooi er doorheen roeren koken tot het de gewenste dikte heeft en klaar

 

Ik ben ervan op de hoogte dat je begaan met ons preppers bent en ons een fantastische tip wil geven (voor de zoooooveelste keer;))en daar ben ik je dan ook dankbaar voor!

Maar dit draadje gaat niet over kant en klare maaltijden.... Alhoewel die verrekte Duitsers er zeker goed in zijn!!!

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben ervan op de hoogte dat je begaan met ons preppers bent en ons een fantastische tip wil geven (voor de zoooooveelste keer;))en daar ben ik je dan ook dankbaar voor!

Maar dit draadje gaat niet over kant en klare maaltijden.... Alhoewel die verrekte Duitsers er zeker goed in zijn!!!

 

Mvg Dakhaas

 

droge erwten kan je gewoon bij de supermarkt krijgen, staan onderaan bij het blikvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is volgens jouw het voordeel daar van?

als je zelf een droger koopt of dingen in een oven droogt zijn ze ook niet gevriesdroogd

 

Freeze-drying is a process that allows food to be shelf stable while retaining the maximum amount of nutrients. Freeze dried foods retain their original color, form, size, taste and texture. Whether eaten every day or saved for the future, THRIVE Freeze Dried products will taste great, stay fresh, and contribute to overall health.

 

 

A more traditional preservation process is dehydration, and many items offered by Shelf Reliance are dehydrated rather than freeze dried. Dehydration is an excellent option in many cases, but the process does tend to change the color and texture of your food. Dehydration also doesn't remove as much water as freeze drying, resulting in foods that weigh more and have shorter shelf lives.

 

 

Freeze dried foods last longer and are healthier than foods that are simply dehydrated. When rehydrated with water or any other liquid you choose, freeze dried products come back to their original state. They are ideal for simple snacking and inclusion in recipes. Because these foods are harvested and dried at peak freshness, you can have nutrition and great taste all year round.

 

 

So how does freeze drying work? The process has four steps:

 

 

1. Freezing: The product is frozen. This provides a necessary condition for low temperature drying.

 

 

2. Vacuum: After freezing, the product is placed under vacuum. This enables the frozen liquid in the product to vaporize without passing through the liquid phase, a process known as sublimation.

 

 

3. Heat: Heat is applied to the frozen product to accelerate sublimation.

 

 

4. Condensation: Low-temperature condenser plates remove the vaporized liquid from the vacuum chamber by converting it back to a solid. This completes the separation process.

Shop our premium line of Freeze Dried products see why THRIVE has become a trusted source for Food Storage.

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hi Darius,

Mountain House is ook bij noodzaken.nl verkrijgbaar en kan evt. in Hengelo opgehaald worden.

B.v. blik Chili Con Carne met rijst: bij zwerfkei 79 euro, bij conserva.de 47,60 euro, bij noodzaken.nl 48,60 euro.

Dus maar een eurootje duurder. En geen verzendkosten bij bestellingen boven 150 euro.

Groetjes,

Ina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Darius,

Mountain House is ook bij noodzaken.nl verkrijgbaar en kan evt. in Hengelo opgehaald worden.

B.v. blik Chili Con Carne met rijst: bij zwerfkei 79 euro, bij conserva.de 47,60 euro, bij noodzaken.nl 48,60 euro.

Dus maar een eurootje duurder. En geen verzendkosten bij bestellingen boven 150 euro.

Groetjes,

Ina.

 

reclame maken prima,

 

 

 

als je ze levert voor zeggen 20 euro per blik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi hoi,

 

Nu heb ik dit draadje helemaal gelezen en is mij niet echt duidelijk wat uiteindelijk de intentie van het verhaal is...

 

Ja, ik zou het kopen als je een gek vind die er uit america over laat komen, ook bij mij rest wel de vraag, hoeveel €?

 

Maar heb je dan ook echt een gek die dat gaat/bereid is te doen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

Het is mij opgevallen dat er heel weinig gevriesdroogd voedsel is te krijgen in Nederland.

Hoe kan dat? Is er te weinig keuze? En daardoor weinig vraag? Is het te duur? Of niet lekker?

 

 

Mvg Dakhaas

 

Ik denk dat er in Nederland weinig gevriesdroogd voedsel te verkrijgen is omdat er hier minder vraag naar is.

Er zijn hier in Nederland weinig mensen die denken dat we in een situatie terechtkomen, waarin je een grote en lang houdbare voedselvoorraad nodig hebt.

Van de groep mensen die wel het nut inziet van gevriesdroogd voedsel. Zal een klein gedeelte het niet kopen omdat ze het niet lekker vinden.

Als er te weinig mensen zijn die het kopen zal er ook niet veel keuze en variatie zijn. Een bedrijf zal namenlijk niet 10 verschillende varianten van een product verkopen als er niemand is die het koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er in Nederland weinig gevriesdroogd voedsel te verkrijgen is omdat er hier minder vraag naar is.

Er zijn hier in Nederland weinig mensen die denken dat we in een situatie terechtkomen, waarin je een grote en lang houdbare voedselvoorraad nodig hebt.

Van de groep mensen die wel het nut inziet van gevriesdroogd voedsel. Zal een klein gedeelte het niet kopen omdat ze het niet lekker vinden.

Als er te weinig mensen zijn die het kopen zal er ook niet veel keuze en variatie zijn. Een bedrijf zal namenlijk niet 10 verschillende varianten van een product verkopen als er niemand is die het koopt.

 

Ik heb gedroogde groente en kruiden ingekocht bij http://www.naturalspices.eu. Om ze (nog) langer houdbaar te maken heb ik een deel in mylar bags verpakt met zuurstofabsorbers. De smaak is erg goed. Verder een flinke hoeveelheid (goed te betalen) gedroogde aardappeltjes en eipoeder ingeslagen, de naam van de webwinkels schiet me niet een twee drie te binnen, maar bij belangstelling zoek ik het even op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het te begrijpen, maar echt, ik snap het niet. Wat is nu precies het voordeel van vriesdroog want als ik sommige prijzen bekijk is het reteduur. Zelf kozen we voor rijst, pasta, bonen, kiemgroenten, groententuin, ook n vriezer, bescheiden voorraad blik. Daar kunnen we 'n eind mee weg.

 

Als je een atoomoorlog verwacht en je wil die uitzitten in je bunker, ja, dan begrijp ik het wel. Bij kleinere 'rampen' ontgaat het nut me helemaal. Van een paar dagen spaghetti met tomatensaus eventueel met blokjes corned beef ga je volgens mij niet gelijk dood. Economische collapse, milieuramp, aardbeving, overstroming, burgeroorlog of zelfs oorlog zijn omstandigheden waarin je wel nog wat te eten krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de voordelen van gevriesdroogde ingrediënten is voor mij, dat het weinig ruimte inneemt en dat het wat meer variatie geeft naast de andere voedingsmiddelen die ik ook heb, zoals blikvoer, rijst macaroni. En sommige levensmiddelen zijn op geen andere manier te bewaren voor zover ik weet, zoals ei en melk. De meeste gevriesdroogde groente zijn ingrediënten (mixen) voor de nasi, bami of macaroni of de soep. Maar: iedereen richt zijn voedselvoorraad naar eigen voorkeur in, ik kan me ook voorstellen dat mensen het anders doen. Ieder zijn meug, zoals mijn betovergrootvader altijd zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, is de THT datum op de verpakking te krap genomen, op dit moment zal de verpakking aangeven 2015, maar daar mag je wat bijtellen. Als je het sealt dan mag je de verlengde houdbaarheid met twee vermenigvuldigen en als je het in mylar bags met een zuurstof absorber verpakt, dan is het nog langer houdbaar. Melkpoeder is relatief goedkoop bij http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productsList&iCategory=16 zie onderaan. Kleinere verpakking zijn relatief goedkoop bij Surinaamse toko's, daar verkopen ze het in blikken o.a. van het merk Peak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Zit nu op het punt om nog wat dozen vriesdroog voedsel te bestellen. Maar wie heeft hier ervaring mee en wat smaakt wel redelijk en wat moet ik absoluut niet kopen?

 

Alvast bedankt voor de info

 

Hoi, gebruik de zoek functie, is best al veel over geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoekfunctie moet je een beetje mee leren werken, optie 'Zoek alleen in Titels' aanklikken gebruik ik meestal.

Gezocht op 'gevriesdroogd', vijf topics komen dan boven. Drie ervan:

 

http://preppers.nl/forum/threads/5414-Gevriesdroogd-voedsel-verkrijgbaar-in-Nederland?highlight=gevriesdroogd

http://preppers.nl/forum/threads/5030-Freeze-dried-food-(gevriesdroogd-eten)?highlight=gevriesdroogd

http://preppers.nl/forum/threads/384-Gevriesdroogd-voedsel?highlight=gevriesdroogd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...