Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] TOV-HAZEL

AWOL
 Share

Recommended Posts

http://www.tov-hazel.com/webshop

Voor het eerst een bestelling gedaan bij deze webshop en was een prima ervaring.

Ik wilde eens wat junk zilver en afgezien van het feit dat je de laatste tijd moeilijker kunt krijgen zijn er ook vaak flinke levertijden.

Deze firma had het zilver op voorraad en kon direct leveren, wat ook nog eens telefonisch werd bevestigd.

Daarnaast hanteren zij prima prijzen, marktconform zou ik zeggen, verzendkosten zijn "gemiddeld".

Bestelling via de webshop en betaling via Ideal verliepen probleemloos. Snelle bevestiging per e-mail.

Ook een Trach&Trace ontavngen, helaas geeft UPS een nogal breed aflevermoment aan: "voor het einde van de dag".

Maandagavond bestelling geplaatst, aflevering via UPS op woensdagochtend.

Uitstekend verpakt pakketje, met nylon banden en volledig afgeplakt met van dat sterke tape.

Op het pakketje een duidelijke sticker "niet bij de buren afleveren".

20090131_002.jpg.f1fa59460e36beba088d42e8ebb749e2.jpg

Nadeel van het losse muntzilver is wel dat je dit duidelijk kunt horen in het pakketje, de UPS bezorger kan dus ook wel zo'n beetje raden wat er inzit.

Zo'n meneer staat toch bij je aan de deur dus dat is toch wel een argument om een bestelling als deze af te halen. De bezorger maakte ook nog de opmerking:

"zo, kennelijk erg belangrijk dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd", wat een ongemakkelijk gevoel gaf.

Wat ik wel slecht vindt van TOV-HAZEL is dat zij suggereren dat je het zilver in deze verpakking ontvangt:

muntzilver.png.ab5267a7807cfac943d1260f6ac69992.png

Terwijl wat je werkelijk ontvangt dit is:

20090131_003.jpg.d73cb927f3af65343331db24e3915134.jpg

Maakt op zich niet uit maar het is een vorm van misleiding, je krijgt niet wat je verwacht en dat is gewoon niet goed.

Het zilver is duidelijk erg vies, wat natuurlijk te verwachten valt. Misschien ga ik nog een poging wagen het schoon te maken, tips daarover zijn welkom.

Al met al een prima proces en ik zou eventueel opnieuw bij deze firma bestellen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nadeel van het losse muntzilver is wel dat je dit duidelijk kunt horen in het pakketje, de UPS bezorger kan dus ook wel zo'n beetje raden wat er inzit.

Zo'n meneer staat toch bij je aan de deur dus dat is toch wel een argument om een bestelling als deze af te halen. De bezorger maakte ook nog de opmerking:

"zo, kennelijk erg belangrijk dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd", wat een ongemakkelijk gevoel gaf.

Volgende keer tegen de bezorger zeggen dat de buren het laatste pakket aangenomen hebben en niet meer aan jou willen geven. Of dat je ruzie hebt met de buren etc etc. Desnoods hang je een briefje bij de voordeur 'geen pakketjes bij de buren afleveren svp' om het helemaal compleet te maken.

Link naar reactie

plastic bakje met alufolie bekleden lauw water en flink wat soda erbij,de muntjes na een paar minuten omdraaien.

deze firma heb ik een paar maal bezocht om schroot in te leveren en is een echte aanrader

Dank je voor de tip. Redelijk resultaat mee bereikt maar meer resultaat met een variant op jouw methode:

Roestvrijstalen pan met een bodem van alufolie. Water erin en wat zout, aan de kook brengen. Dan gas er af en soda toevoegen en munten erin. Dit geeft een beter resultaat.

Link naar reactie

Dank je voor de tip. Redelijk resultaat mee bereikt maar meer resultaat met een variant op jouw methode:

Roestvrijstalen pan met een bodem van alufolie. Water erin en wat zout, aan de kook brengen. Dan gas er af en soda toevoegen en munten erin. Dit geeft een beter resultaat.

Wederom excuus voor zelf-citeren maar ben door gaan zoeken naar methodes om junk zilver te reinigen en stuitte op iemand die baking soda (juiste vertaling NL?) simpelweg gebruikte tussen de vingers om een munt schoon te maken.

En met de geciteerde werkwijze was het resultaat zozo maar ik had alle soda die ik had verbruikt. Toen dacht ik aan Biotex. Dit blijkt tussen de vingers (munt en vingertoppen nat maken, beetje biotex erop, of met een zachte tandenborstel) fantastisch te werken!

Wilde het toch even delen en maak er geen nieuw topic voor aan aangezien weinigen hier junk zilver zullen hebben, willen of willen schoonmaken :)

Link naar reactie

Tandpasta en een oude theedoek werkt ook goed kan ik uit ervaring zeggen :-)

Bij tandpasta vraag ik mij af of dit misschien niet te agressief is? Tandpasta wordt ook weleens gebruikt als mild schuurmiddel om krassen uit horloge (plexi-) glas te verwijderen. Je wilt natuurlijk geen zilver verwijderen. Na mijn test met de biotex tussen de vingers en wrijven maakte ik mij daar al wat zorgen over. De rest van de munten heb ik eerst laten weken in warm water met biotex en daarna alleen kort met een zachte tandenborstel er overheen. Ook prima resultaat.

Link naar reactie

Doet me denken aan juweliers die "GRATIS" je gouden en zilveren juwelen reinigen in een elektrisch badje met een kathode en een anode.

(Was een juwelier in een groot hotel in Turkije waar ik het van weet.)

De hele dag door hangen ze daar sieraden van klanten in en aan het einde van de dag/ week schrapen ze het goud of zilver van de kathode (of anode?)

Link naar reactie

Bij tandpasta vraag ik mij af of dit misschien niet te agressief is? Tandpasta wordt ook weleens gebruikt als mild schuurmiddel om krassen uit horloge (plexi-) glas te verwijderen. Je wilt natuurlijk geen zilver verwijderen. Na mijn test met de biotex tussen de vingers en wrijven maakte ik mij daar al wat zorgen over. De rest van de munten heb ik eerst laten weken in warm water met biotex en daarna alleen kort met een zachte tandenborstel er overheen. Ook prima resultaat.

Dat kan natuurlijk maar als je dat niet wil moet je ze niet schoonmaken. Zelf heb ik liever een schoon muntje en krassen heb ik niet gekregen..

Link naar reactie

Dat kan natuurlijk maar als je dat niet wil moet je ze niet schoonmaken. Zelf heb ik liever een schoon muntje en krassen heb ik niet gekregen..

Dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn genoeg methoden om zilver schoon te maken zonder zilver te verliezen, dat moet ook het streven zijn. Schone munt - geen zilver verlies.

Link naar reactie

Dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn genoeg methoden om zilver schoon te maken zonder zilver te verliezen, dat moet ook het streven zijn. Schone munt - geen zilver verlies.

Dat is persoonlijk, meeste munten die ik koop zijn ucn bij gebruite versies zit dat in de prijs. Althans ik koop alleen op of onder spot gebruikte munten en anders niet.

Heb net trouwens zilveren tientje met tandpasta schoongemaakt, vooraf en achteraf gewogen en gewicht was identiek.

Link naar reactie

Dat is persoonlijk, meeste munten die ik koop zijn ucn bij gebruite versies zit dat in de prijs. Althans ik koop alleen op of onder spot gebruikte munten en anders niet.

Heb net trouwens zilveren tientje met tandpasta schoongemaakt, vooraf en achteraf gewogen en gewicht was identiek.

Maar van het product dat je koopt wil je verder geen zilver verwijderen toch? Ik denk dat inderdaad het eventueel verwijderde zilver redelijk verwaarloosbaar is, tenzij je maar blijft poetsen en poetsen. Één keer schoonmaken en opbergen is waar ik voornamelijk aan denk.

Maar je hebt kennelijk gewogen dat je met tandpasta geen gewicht verliest (neem aan dat je een gevoelige weegschaal hebt) en dat was mijn oorspronkelijke vraag.

Link naar reactie

Doet me denken aan juweliers die "GRATIS" je gouden en zilveren juwelen reinigen in een elektrisch badje met een kathode en een anode.

(Was een juwelier in een groot hotel in Turkije waar ik het van weet.)

De hele dag door hangen ze daar sieraden van klanten in en aan het einde van de dag/ week schrapen ze het goud of zilver van de kathode (of anode?)

Even denken, hoe zat het ook alweer met scheikunde: KNAP, Katode Negatief, Anode Positief. de negatieve katode trekt dus positieve deeltjes aan, daar zouden dus goud en zilver te vinden moeten zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...