Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Zwitserland traint het leger

Recommended Posts

Zwitserland traint het leger voor als het financiële systeem valt.

Ze willen dan schijnbaar hun grenzen sluiten.

De Zwitserse economie drijft grotendeels op de financiële sector, dus ze zullen er zelf toch relatief meer last van hebben dan buurlanden?

Volgens mij hebben ze niet veel landbouw (groot gedeelte van het land is immers bergen) hoe willen ze dat dan doen als ze de grenzen sluiten.

Of zouden ze juist willen tegengaan dat de eigen burgers het land ontvluchten?

De burgers daar bezitten ook wapens, kan dan nog lelijk worden.

Over dergelijke trainingen in Nederland hoor/lees ik nooit wat.

Iemand van jullie hierover iets gelezen/gehoord/gezien?

http://www.thedailysheeple.com/swiss-army-war-games-economic-collapse-and-refugee-invasion-21st-century-threats_102013

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een land als Zwitserland doet dit niet zomaar. Zeer waarschijnlijk weten hun meer dan ons en is dat voor de Zwitsers reden om dit te gaan doen.

Voor mij weer een teken dat we er rekening mee moeten houden dat de crisis helemaal uit de hand kan/zal gaan lopen. Een land steekt niet zomaar heel veel geld in dit soort trainingen.

Groet,

Theo

Ja ik had het gelezen, o.a. ook in MSM zoals de Telegraph en het wordt ook gewoon vermeld in de Zwitserse bladen. Ze haasten zich erbij te zeggen dat het niets met Frankrijk te doen heeft, maar zijn wel zo realistisch te melden dat het alles te maken heeft met de crisis: "Die anhaltende Wirtschaftskrise hat Europa an den Rand des Chaos gebracht."

De insteek is duidelijk: een oefening om bij chaos vluchtelingen tegen te houden. Hou er maar vast rekening mee als je een BOL op een mooie alp hebt.

Zwitserland heeft maar een heel klein beroeps leger . Een dikke 1200 mensen . ( Een vriend van mij is er een van ) daarnaast hebben ze een leger van jongeren die opgeroepen worden die doen een dienst tijd en daarna moeten ze nog X aantal jaar X aantal weken per jaar soldaatje spelen . Dit hangt af van uw studies of de eenheid waar onder je ligt . Zo heeft Zwitserland altijd een relatief groot leger die in een mum van tijd paraat staat . Aan alle grenzen zijn daar ook nog veel bunkers in de bergen . Die vriend van mij werkt in zo een bunker .

Geert

Als er een land in onze buurt altijd paraat is, zijn het de zwitsers wel, iedere volwassen man heeft daar zijn eigen wapen thuis wanneer ie niet in actieve dienst meer is en zoals Geert al opperde, die mannen hebben bunkers in hun bergen dat het niet meer normaal is, dus, als er wat misloopt, blijven de zwitsers gewoon zitten waar ze zitten en de rest gaat van een kale reis thuiskomen als ze willen invallen.

wat een ongenuanceerde uitspraak zeg,

zwitsers zijn heel ander volk dat is totaal niet te vergelijken met een bananenrepubliek waar met AK's gezwaaid word

• Leuk 1
Zwitserland heeft maar een heel klein beroeps leger . Een dikke 1200 mensen .

:confused:

Eeehhhh...

144000 actief dienenden.. exclusief reservisten. (Circa 80000)

Edit: nuance.... 4200 beroeps. De rest dienstplichtig.

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Gast DickBerts

Uit Suske en Wiske; Lambiek: "Ik heb een hersenschudding". Jerom: "Wat je niet hebt kun je ook niet schudden". Wat je niet hebt kun je ook niet trainen. Generaal @Bolo staat echt zijn mannetje wel. Maar in je eentje kun je moeilijk miljoenen vluchtelingen tegenhouden.

https://www.youtube.com/watch?v=IuZFLalscs8

Met hartelijke groet vanuit een voormalige marinestad, die nu alleen nog een vrijwel lege haven heeft. DB

Ik heb dit verhaal al eens eerder gelezen dit jaar. Het gaat grotendeels om het "stroomlijnen" van vluchtelingen en beheersen van chaos tijdens een eventuele economische val.

De locals zijn er minder opgewonden over dan de media. Dit soort oefeningen vinden daar vaker plaats.

Ohh.....hier is de link van een eerder verhaal: http://www.thenewamerican.com/world-news/europe/item/13234-swiss-military-preparing-for-eu-meltdown-scenario

Zwitserland traint het leger voor als het financiële systeem valt.

Ze willen dan schijnbaar hun grenzen sluiten.

De Zwitserse economie drijft grotendeels op de financiële sector, dus ze zullen er zelf toch relatief meer last van hebben dan buurlanden?

Volgens mij hebben ze niet veel landbouw (groot gedeelte van het land is immers bergen) hoe willen ze dat dan doen als ze de grenzen sluiten.

http://www.thedailysheeple.com/swiss-army-war-games-economic-collapse-and-refugee-invasion-21st-century-threats_102013

zwitsers zijn heel ander volk dat is totaal niet te vergelijken met een bananenrepubliek waar met AK's gezwaaid word

Zwitserland is nu nog geen bananenrepubliek.

Als dadelijk het hele systeem in elkaar stort, en er geen voedsel en water meer te krijgen is, moet je eens kijken hoe de mensen reageren.

Wat zou men niet doen om te voorkomen dat jezelf of je kinderen verhongeren?

Dat zag je wel in Amerika na Katrina, een paar dagen erna waren er rellen omdat de mensen niets meer te eten/drinken hadden.

:confused:

Eeehhhh...

144000 actief dienenden.. exclusief reservisten. (Circa 80000)

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Kan misschien wel kloppen . Maar daar zijn de jonge lui bij gerekend die hun dienst plicht over een termijn van min. 5 jaar doen bij gerekend .

Ik heb een BOL in Zwitserland in daar kom je er alleen maar in (in geval van shtf ) als je een referentie heb . Als je geen adres of persoon kan op geven ga je er ook niet binnen komen . En zeker niet in een conflict situatie .

Geert

Ook dat wil ik even kwijt . Zwitserland is al 2 wo neutraal . Het rode kruis is op gericht naar hun vlag . Al ik me niet vergis bij een oorlog waar Napoleon iets mee te maken had . Dus veralgemeend een vredig lievend land .

Geert

Ja, wel even op de E nummers checken :cool:

Ps maak van die zak even een winkelwagen vol, en alleen rijst wordt ook saai.

Prep ze,

K a n s

Heb vanmiddag een kar vol bij de Makro ingeslagen........ haha, een en ander zat me niet lekker......

Mijn voorraad begint echt vormen aan te nemen

Zwitserland is nu nog geen bananenrepubliek.

Als dadelijk het hele systeem in elkaar stort, en er geen voedsel en water meer te krijgen is, moet je eens kijken hoe de mensen reageren.

Wat zou men niet doen om te voorkomen dat jezelf of je kinderen verhongeren?

Dat zag je wel in Amerika na Katrina, een paar dagen erna waren er rellen omdat de mensen niets meer te eten/drinken hadden.

@Wish: Dit is echt spaghetti voor mij... Je reactie op die van @12gauge raakt werkelijk kant noch wal... De vergelijking tussen Zwitserland en "the aftermath of Katrina" is er simpelweg niet, ook niet bij een systeemcrash. Wellicht dat je iets meer duiding kan geven?

Uit Suske en Wiske; Lambiek: "Ik heb een hersenschudding". Jerom: "Wat je niet hebt kun je ook niet schudden". Wat je niet hebt kun je ook niet trainen. Generaal @Bolo staat echt zijn mannetje wel. Maar in je eentje kun je moeilijk miljoenen vluchtelingen tegenhouden.

https://www.youtube.com/watch?v=IuZFLalscs8

Met hartelijke groet vanuit een voormalige marinestad, die nu alleen nog een vrijwel lege haven heeft. DB

Nee... wij bezuinigen onze militairen de laan uit. Als er maatschappelijke onrust ontstaat bij een SHFT moeten de agenten dat opknappen zonder militaire bijstand.

Heb vanmiddag een kar vol bij de Makro ingeslagen........ haha, een en ander zat me niet lekker......

Mijn voorraad begint echt vormen aan te nemen

Je hebt natuurlijk ook wel wat om mee te koken en te variëren? Hygiene en afval verwerking heb je natuurlijk ook geregeld?

Eten is leuk maar het "toetje" na ruim een dag is minder.....en dat hou je niet binnen... Net als de mensen om je heen. En nee je tuin is niet het beste idee om je "toetje" daar te deponeren....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...