Ga naar inhoud
GENEGEERD

Purol.. mijn tip!


Jack

Aanbevolen berichten

Ik heb 1 grote tip voor de preppers/survivalists onder ons!

PUROL!

 

purol-zalf-geel-50ml.jpg.2625ef8e68baa651d917439168ec9af1.jpg

 

Echt superspul.

 

Vroeger met gure winter/schaatsen kregen wij dit op ons gezicht gesmeerd. Het houd echt alle kou buiten.

Daarnaast is het super voor droge handen, lippen e.d. en zelfs wondjes, kloofjes e.d. helpt het herstellen en stoppen.

Multifunctioneel wat dat betreft, en een stuk beter dan vaseline o.i.d.

 

Mijn absolute tip zou dan ook zijn een blikje hiervan in je BOB te gooien!

 

Heb je te weinig ruimte voor een blikje? (zijn er ook in het heel klein trouwens, gewoon kruidvat ed.)

Dan kun je zelfs de lippen-versie nemen. Wat minder heftig, maar zeker ook al fijn!

4417182_1_Purol_Lipbalsem.jpg.8a422143b41c776b6606705dd4d8c5af.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik gebruik dit al 40 jaar of langer . Voornamelijk op kloven en eelt . Veel krachtiger dan vaseline .

 

 

Geert

Kijk dit zijn de kleine dingen die ik graag lees/opsteek hier :). En wat @jobs zegt: is het vergelijkbaar/beter/slechter dan uierzalf? Das ook zo'n mooi boerenmiddeltje van grootmoeders..

 

[Toevoeging] Is het ook te gebruiken in combinatie met watten voor eventuele fire-starters? Of dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmh, toch eens proberen, watje, wat purol en de firesteel.......

 

Fijn spul, 'k heb wel ergens een oud blikje liggen, mag inderdaad wel wat bijkopen. Er zit oa wolvet in, ook lekker spul.

 

Oops, nog veel meer dan wolvet lees ik nu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Purol :)

 

Sommige mensen reageren dus allergisch op bepaalde bestandelen... cosmetica allergie.

Even testen voordat je een paar dozen inslaat. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik niet wat zo'n blikje kost, maar ben nogal zuinig en heb er iets op gevonden.

 

[ATTACH=CONFIG]5542[/ATTACH]

 

 

Ik heb een emmer kokosolie gekocht en is ook behalve voor droge huid en kloven ook geschikt voor (ouderdoms) jeuk, dan huid eerst nat maken smeert makkelijker.

 

En ook tegen droge huid en winterhanden.

 

 

Maar het wordt verkocht als gezonde vervanger van;

 

onder andere olijfolie. braden, wokken, bakken of frituren, gaat tot 2 jaar mee in frituurpan.

Ook goed als margarine op brood (smaakt nergens na).

 

Kocht emmer van 2,5 liter voor 20 euro in de aktie

http://www.koopjesdrogisterij.nl/products/manufacturer/royal-green/limit:48?gclid=CJjat46u9rkCFcdZ3god2zUAug

 

Wel zelf in kleine potjes doen voor de medicinaal gebruik, is hygiënischer dus niet met je grote handen in de emmer om zo je handen in te smeren en dan weer als bak olie gaan gebruiken.

 

 

En je kunt het ook in je haar smeren

http://www.urbanlotus.nl/haarmasker.html

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...