Ga naar inhoud
GENEGEERD

Struik blik is terug!


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Bedankt voor de tip @DutchSurvival101... die komen hier zeker bij de verzameling.

@Alice... gewoon zorgen voor genoeg water. In een SHTF-situatie ga ik me geen zorgen maken over "gezond" voedsel. Je mag blij zijn dat je eten hebt.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Als je ervoor zorgt dat je minder zout voedsel in je voorraad hebt staan heb je ook minder water nodig. Nu heb ik nog de keus, en voor mij is dan de keus snel gemaakt. Minder zout, minder water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ervoor zorgt dat je minder zout voedsel in je voorraad hebt staan heb je ook minder water nodig. Nu heb ik nog de keus, en voor mij is dan de keus snel gemaakt. Minder zout, minder water.

 

Door minder zout te eten ga je ook sneller uitdrogen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond eens het Struik Goulash blik geprobeerd (geen zin te koken en ihkv wat eet ik als shtf). Goed te doen, net niet té zout maar had niet meer moeten zijn.

Het is zeker nodig de maaltijd aan te vullen met rijst of aardappelen of zo want de 400 gram is te weinig voor een serieuze maaltijd.

Dekamarkt heeft ze ook, maar die van mij alleen de Goulash en Hachee.

Bedankt voor de tip @DutchSurvival101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ook in welke supermarkten ? Als Vlaming ga ik wel eens in NLD winkelen om eens iets anders te eten .

 

Geert

 

Na het lezen van deze posts heb ik een paar testblikken gekocht, gewoon in de AH in Harelbeke. De eerste keer dat ik in die winkel kwam. Ik had de indruk, zonder dat ik het kan bewijzen, dat de prijzen best wel prijzig waren. Sommige artikelen ie je in Vlaanderen niet vindt waren daar te koop. Ik viel bijna achterover toen ik soep in plastic zakken zag, worst in plastic zakken, alle mogelijke soorten vlees in blik. een half rek drop (wat een Vlaming sowieso niet eet), ... . Ik heb ook voor de eerste keer in mijn leven pindakaas gekocht. Niet van het huismerk maar gewoon van Calvé, uit nieuwsgierigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van deze posts heb ik een paar testblikken gekocht, gewoon in de AH in Harelbeke. De eerste keer dat ik in die winkel kwam. Ik had de indruk, zonder dat ik het kan bewijzen, dat de prijzen best wel prijzig waren. Sommige artikelen ie je in Vlaanderen niet vindt waren daar te koop. Ik viel bijna achterover toen ik soep in plastic zakken zag, worst in plastic zakken, alle mogelijke soorten vlees in blik. een half rek drop (wat een Vlaming sowieso niet eet), ... . Ik heb ook voor de eerste keer in mijn leven pindakaas gekocht. Niet van het huismerk maar gewoon van Calvé, uit nieuwsgierigheid.

 

Ja dat is het verschil in grens bewoners jij dicht bij Frankrijk en ik dicht bij Nederland . En er zijn ook dingen die ik niet meer koop omdat ik het niet lust .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...