Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is dit het moment? [Vertrouwen en de geloof domino steen gevallen]

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Lieve mensen,

Er hebben de afgelopen dagen al een aantal interessante zaken de revue gepasseerd, zoals een "bank holiday" in Panama en onze Berlusconi die zijn laatste kunstje aan het vertonen is.

Ik werd net uit mijn warme bedje gebeld door mede oprichter van Preppers.nl @Ecoprepper en om een heel lang verhaal heel kort te houden. De domino steen is gevallen! Met het naar huis sturen van 800.000-1.000.000 ambtenaren zonder salaris geeft een enorm signaal af van onkunde voor de rest van het prachtige land Amerika. Als de massa het geloof en vertrouwen verliest in de regering en dat die het zelfs niet op kunnen lossen moeten we ons echt zorgen gaan maken. Over een aantal weken staat de discussie over het schulden plafond ook weer centraal. De val van de Dollar kan alles in werking zetten waarvoor wij ons aan het voorbereiden zijn.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Ik had het forum nog niet gelezen vandaag en na deze post zie ik dat @Keyser Suze hierover al heeft geschreven (dank).

http://preppers.nl/forum/threads/7229-USA-overheid-DICHT

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Of dit het moment is durf ik niet te zeggen maar het beangstigd mij zeker. Wel zal dit de Amerikaanse economie een flinke knauw gaan geven. Hoe groot die knauw wordt zal afhangen van de snelheid waarmee de Amerikaanse regering hun trots inslikken en samen met oplossing komen. Het is in ieder geval een grote ramp voor de ambtenaren en hun gezinnen die geen salaris meer ontvangen. Ook wij in Europa zullen hier zeker de gevolgen van gaan voelen. Voor nu volg ik in ieder geval het nieuws op de voet en Prep weer iets harder door.

Link naar reactie

Ik volg het op de voet, en heb heel de ochtend CNN aan gehad. Ben benieuwd hoe Amerika zelf gaat reageren als ze wakker worden over een paar uurtjes.

en ik geef @Mr. Gold helemaal gelijk. Dit is WEER een signaal. Hoeveel moeten er nog volgen om de ogen voor de realiteit te openen!

Ben ik er klaar voor? Nee!

Is hier iemand klaar voor? tuurlijk niet!

Maar samen gaan we het wel redden mensen! Hou je geest en gedachten op orde. Laat je niet gek maken. And stay strong!

Link naar reactie

Is een zoveelste speldenprikje, maak je geen zorgen, is even de speirballletjes laten rollen en kijken hoe de massa reageert, meer niet.

Op de duur is de massa het weer gewoon geworden, wanneer het de zoveelste sluiting, (tijdelijke) afdanking enz is...

Men kookt de bevolking LANGZAAM gaar, zo gaat dat.

Link naar reactie

Goede vraag, maar dit is weer een steentje dat omvalt.

Het probleem is dat we geen mooi opgelijnde dominostenen zijn.

Het is meer een bende ellende in een emmer.

En elke keer druppelt er meer ellende in.

Wanneer de emmer overloopt, de dijk breekt ? Niemand die het weet.

Het kan morgen zijn het kan nog 10 jaar doorgaan.

In principe is dit stapje niet zo van belang, het is al vaker voorgekomen en zonder echte grote gevolgen, gewoon een deel van het spel.

( ik zie eigenlijk helemaal geen reactie, bv goud of zo :confused: zijn ze zo verbaast dat ze het even moeten verwerken of zitten ze gewoon net als ik met de popcorn te kijken naar de show ?)

We komen wel steeds dichter bij het omslagpunt.

Maar zolang 99% gewoon door blijft gaan is er dus geen momentum.

Wanneer en wat dat momentum precies gaat veroorzaken dat is de vraag en niemand weet het zeker.

We weten wel dat wanneer het gaat gebeuren dit geen gewone depressie of korte periode van ellende zal zijn.

En heel flauw als het gebeurt dan hoeft niemand deze vraag te stellen, de beurzen crashen, goud zal tijdelijk dippen, de banken en pinautomaten werken nket meer en zullen niet meer gaan werken.

Als je al iets hoord op het nieuws dan zal iemand ons vertellen dat we dit niet hadden kunnen zien aankomen,

Dat de overheid noodwetten uit draaid om erger te voorkomen ( weg al je geld op de bank, in bank kluisjes, weg pensioenpotten, weg verzekeringspotten brandstof op rantsoen, eten op rantsoen, en met wat pech worden preppers het nieuwe wild waarop officieel het jacht seizoen voor geopend op wordt verklaard)

Rustig blijvenen doorgrazen aub.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Lieve mensen,

Er hebben de afgelopen dagen al een aantal interessante zaken de revue gepasseerd, zoals een "bank holiday" in Panama [knip]

Ik lees hier dat die onaangekondigde bank holiday vandaag over zou moeten zijn, weet iemand of dit nu ook daadwerkelijk het geval is? Ik vind zo snel geen nieuws hierover.

Link naar reactie

De edelmetalen gaan hard omlaag vanwege een positief cijfer over de Amerikaanse industrie, en dus een mogelijke reden voor tapering van QE.

WASHINGTON (AFN) – De bedrijvigheid in de Amerikaanse industriële sector is in september opnieuw gestegen. Dat blijkt uit cijfers die het Institute of Supply Management (ISM) dinsdag naar buiten bracht.

De ISM-index voor de industrie kwam voor september uit op een stand van 56,2. In augustus stond de index op een licht naar boven bijgestelde stand van 55,7. Een stand boven de 50 duidt op groei, daaronder op krimp.

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat dit inderdaad een soort 'intro' wordt of de eerste Dominosteen. Ik zie dit meer als een gigantisch vat met benzine en de vonk verwacht ik persoonlijk nog wat later..simpelweg omdat men schaaps genoeg is om dit nog ff uit te zitten in de VS..

Wat zal die vonk zijn? Geen idee, wellicht de aankondiging van alsnog een nieuwe oorlog net nadat dit begrotingstekort is opgelost? Of aankondiging van ingrijpende belastingverhoging? Of zal het global worden en stort dan toch eindelijk die Dollar in elkaar?

Link naar reactie

Denk dat het nog wel even zal duren voordat er echt verschrikkelijke dingen gebeuren. Wat wel duidelijk is. Is dat het op dit moment flink het broeien is en er waarschijnlijk op den duur geen oplossing voor gevonden kan worden waarna de ramp niet meer te overzien is. Begin wel langzaam te denken dat ik al mijn geld toch ga omzetten in pm. Heb geen of weinig vertrouwen nog in mijn eigen bank en of geldstelsel op dit moment. Ben bang dat je ooit eens wakker wordt en je je saldo wilt checken op je bank dat alles weg is.

Link naar reactie

ecoprepper leeft in USA neem ik aan? of waarom belt die je wakker zo vroeg?

op irc hoor ik ook wat verhalen van preppers in ohio area, ze kennen toch wel mense die geraakt worden door de shutdown, single moms die geen 2 weken paycheck kunnen missen (nou lekkere planning van die moms zelf trouwens)

wordt nog wat als er echt SHTF

Link naar reactie

Denk dat het nog wel even zal duren voordat er echt verschrikkelijke dingen gebeuren. Wat wel duidelijk is. Is dat het op dit moment flink het broeien is en er waarschijnlijk op den duur geen oplossing voor gevonden kan worden waarna de ramp niet meer te overzien is. Begin wel langzaam te denken dat ik al mijn geld toch ga omzetten in pm. Heb geen of weinig vertrouwen nog in mijn eigen bank en of geldstelsel op dit moment. Ben bang dat je ooit eens wakker wordt en je je saldo wilt checken op je bank dat alles weg is.

Heel goed plan!

De goud/zilver koers heeft zijn schouder-kop-schouder gehad. Typisch voor langs het lichaam naar beneden om vervolgens als een malle de berg op te klimmen. Dus seat belts vast! Here we go!

Link naar reactie

Is een zoveelste speldenprikje, maak je geen zorgen, is even de speirballletjes laten rollen en kijken hoe de massa reageert, meer niet.

Op de duur is de massa het weer gewoon geworden, wanneer het de zoveelste sluiting, (tijdelijke) afdanking enz is...

Men kookt de bevolking LANGZAAM gaar, zo gaat dat.

gooi een kikker in kokend water en hij springt er eruit

doe een kikker in koud water en kook m dan en hij blijft zitten en sterft was het toch?

Link naar reactie

Gast DickBerts

Ervaring is de belangrijkste bron van kennis. Ik loop al weer heel wat jaartjes mee op deze planeet. Ik heb in het verleden met een breed scala aan onderwerpen als journalist voor vrijwel alle landelijke dagbladen en ook voor de radio en de televisie gewerkt. Wat het mij geleerd heeft? Vooral hoe onvoorspelbaar het leven is! Ha, ha, en dat brengt je weer met beide benen op de grond. Want hoe arrogant ons brein ook is (ik doel daarbij vooral ook op mezelf), we weten geen donder. Dat geeft alle reden tot bescheidenheid. Ik denk dat we nu snel gaan crashen. Maar dat heb ik al zo vaak gedacht....... Op dit moment denken mannen die ik heel hoog heb zitten zoals Joris Luyendijk, Professor Tissen en Ecoprepper ook dat het mis gaat. Maar ook hun uitmuntende breinen zijn maar beperkt. Wat me wel heel erg opvalt in de media, is hoe weinig de omstandigheden waaronder bepaalde dingen gebeuren bij de zaak worden betrokken. Het oplopen van een flinke griep is niet zo'n probleem, maar als dat gebeurt in een lichaam dat om andere redenen al doodziek is.... Een shut down van de Amerikaanse overheid is op zich niet veel meer dan een flinke griep, maar de VS staan zo wie zo op omvallen en dan wordt het tocht echt andere koek. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het veel gevaarlijkere schuldenplafond dat pijlsnel nadert, midden in een ijzeren politieke patstelling. De krankzinnige manier waarop de centrale planners gisteren kunstmatig op de goudprijs hebben gedrukt spreekt voor mij ook boekdelen. Men is gewoon doods en doodsbang. Ik vrees dat dit terecht is. Zaken die vorig jaar groot nieuws zouden zijn, hoe het in Portugal, Ierland, Spanje, Griekenland, Frankrijk, Italie en noem maar op, ook fout gaat, raken nu ondergesneeuwd in het nieuws. Dat rondom Syrie nog geen WO III is uitgebroken, heeft volgens mij alleen te maken met de dreiging van Rusland en China om op grote schaal Amerikaanse staatsobligaties te verkopen als de VS Syrie zouden aanvallen. Maar een bewoner van een al brandend huis kun je niet meer met brandstichting bedreigen. Zodra de dollar valt, is de VS niet meer op een dergelijke manier van het voeren van oorlog -als zogenaamd laatste redmiddel- af te houden. Hoe dan ook, niemand van ons heeft de wijsheid in pacht -zeker ik niet- daarom ben ik ook zo blij dat ik weer de discussie met jullie kan aangaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...