Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

USA overheid DICHT

Recommended Posts

Fiat geld is schuld, en er is bijna alleen fiat over helaas.

Hmm, dat zette me aan het denken...

Waarom "helaas" ?

Ik denk dat men "helaas" zegt omdat men koopkracht wil opslaan in geld. Als men dat niet doet, dan is er ook geen reden voor het "helaas".

Maar het is natuurlijk niet nodig om de koopkracht op te slaan in geld. Men kan net zo goed koopkracht opslaan in andere dingen. Bijvoorbeeld grond, huizen, auto's, goud etc.

Maar het "helaas" duidt op emotie. Het geeft aan hoe we eigenlijk willen dat het mogelijk is om koopkracht op te slaan in iets simpels en algemeen geaccepteerds zonder er bij na te hoeven denken. Zoiets als geld bijvoorbeeld.

En daar is "helaas" echt op zijn plaats.

Er bestaat namelijk niet zoiets als een koopkracht vaste opslag van vermogen. Dat is principieel onmogelijk. Het is niet te vinden in goud, en ook niet in de dreiging van een overheid om met geweld de koopkracht van fiat te garanderen. (Dit laatste doen ze overigens ook niet, maar wordt imo wel impliciet verwacht door de bevolking)

Overigens "preppen" is imo ten dele ook een poging om koopkracht vast te houden. Alleen hebben we het dan niet over het 'ding' (goud/fiat) dat gebruikt wordt, maar over de functie: i.e. het zelf blijven eten en drinken in alle mogelijke scenario's. En dan zijn we gelijk ook bij de reden waarom het preppen zo'n vlucht heeft genomen... helaas.... ;)

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 304
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

The Constitution requires the president to spend what Congress has instructed him to spend

Dat komt niet door mijn "smell test", want dingen beslissen en doen heeft ALTIJD te maken met geld uitgeven.

Als dit zinnetje waar zou zijn dan is de US president dus machteloos om iets anders te doen dan het congress voorschrijft?

Lijkt me niet in overeenstemming met de feiten.

De US presedent heeft behoorlijk wat macht, en obama maakt ook graag gebruikt van presidentiele edicten om zaken door te drukken.

Het lijkt me dat de NYT de waarheid in het voordeel van obama probeert te verdraaiien.... shock... >>

80% van wat de MSM uitzend is propaganda voor de overheid, de ander 20% is reclame voor big business.

Hier het eigenlijke doel van Obama, de burgers pesten.

http://www.thedailysheeple.com/government-shutdown-theater-making-cuts-that-will-cause-the-maximum-pain-for-dramatic-effect_102013

Wie denkt ook dat Obama en zijn gezin weer op vakantie gaat, die 100 miljoen dollar kost (zoals de vorige) dat zo dan zijn 6e vakantie van het jaar zijn.

Heel verhelderend vind ik onderstaand stuk van Maarten Verheyen, (van http://www.aandelen.com)

Citaat:

"Een "shutdown" in de VS. De Amerikaanse overheid werd zonder geld gezet en hierdoor gaan allerlei overheidsdiensten tijdelijk dicht. Het klinkt allemaal veel erger dan het is. Wakker kan ik hier niet van liggen. We hebben de voorbije 30 jaar al 18 keer zo'n shutdown gezien. Gewoonlijk duurt dat niet te lang. Meestal enkele dagen. Een enkele keer drie weken.

No biggie.

Waar je als belegger wel wakker van mag liggen, is de "debt ceiling". De "debt ceiling" of schuldenplafond werd ingevoerd in 1917. Het Congres bepaalde hoeveel schulden de VS mocht hebben. Deze maatregel moest de VS financieel gezond houden en de schulden niet uit de hand laten lopen.

Een fantastisch idee.

Maar als je daarna de schuldenlimiet 74 keer op rij verhoogt, krijg je dit: Bovenstaande grafiek is overigens een beetje gedateerd. De schuldenput is inmiddels weer $2.000 miljard dieper geworden. Om de overheid te financieren, zou de huidige schuldenlimiet eind oktober opnieuw verhoogd moeten worden. En net zoals in 2011, is daar heel wat discussie over.

De Republikeinen willen de limiet enkel verhogen indien Obama het begrotingstekort aanpakt en Obamacare eruit gooit. Ik ga ervan uit dat de komende weken hier heel wat discussie over zal zijn maar dat de schuldenlimiet wel gewoon wordt verhoogd. Maar wat gebeurt er indien de limiet niet wordt opgetrokken?

De gevolgen zouden niet te overzien zijn.

De overheid kan op dat moment enkel spenderen wat men aan belastingen ontvangt. (Hmn, lijkt precies toch niet zo slecht?) Obama zou verplicht zijn om de overheidsuitgaven met één derde te verminderen. Een ramp voor de economie. Mocht dat gebeuren, zie ik eigenlijk maar één optie voor Obama en dat is de Federal Reserve op één of andere manier betrekken in de financiering van de overheid. Als de VS geen nieuwe schulden meer kan maken, zakt namelijk de ponzi van de voorbije decennia als een pudding in mekaar. Dat zal de FED nooit laten gebeuren. Zij zullen in het gat springen en de overheid financieren."

Gast DickBerts
Durft iemand een gokje te wagen hoe lang ze onbetaald thuis mogen blijven zitten?

Dat is afhankelijk van de vraag of hun huis al dan niet in vlammen opgaat in de revolutie die eraan komt in de VS.

het is misschien een domme vraag en opmerking, maar is het iemand ook opgevallen dat NIEMAND van onze regering iets gezegd over de situatie in de VS? Onze regeringsleden hebben normaal altijd wel een woord/oordeel klaar over de politiek in het buitenland, maar ik kan er nu niets over vinden.

misschien stond de VS te snel stil en zaten de kont kruipers te dicht op de kont van de VS en zitten ze vast. Shit happens.:cool:

het is misschien een domme vraag en opmerking, maar is het iemand ook opgevallen dat NIEMAND van onze regering iets gezegd over de situatie in de VS? Onze regeringsleden hebben normaal altijd wel een woord/oordeel klaar over de politiek in het buitenland, maar ik kan er nu niets over vinden.

misschien stond de VS te snel stil en zaten de kont kruipers te dicht op de kont van de VS en zitten ze vast. Shit happens.:cool:

Zoiets dus

missing_elf.jpg.ca24d55bafddc3fd650addc22bf3a79c.jpg

Dat is afhankelijk van de vraag of hun huis al dan niet in vlammen opgaat in de revolutie die eraan komt in de VS.

DE DICK IS TERUG

( maar goed dat we geen engels talige site zijn :cool: )

Potver dat heb je lang volgehouden, knap hoor!

Welkom beste uberprepper...

( aha was zelfs al een nieuw draadje over)

Grt

K a n s

VS in gevaar door shutdown!

Volgens het hoofd van de Amerikaanse inlichtingendiensten James Clapper brengt de shutdown de VS in gevaar. "Het raakt ons vermogen om het leger te ondersteunen en het buitenlands beleid uit te voeren. Hoe langer dit voortduurt, hoe groter het gevaar", zei hij tijdens een hoorzitting in de Senaat.

Lees meer...

Ik sprak vandaag weer eens met mijn contact bij DNB. Even uit de losse pols, ik hoop dat het ons gesprek redelijk weergeeft.

En? -vroeg ik - Zitten jullie allemaal met je handen in het haar hoe het nu moet, met die malle Amerikanen en de uitwerking op de wereldeconomie, de crisis in Griekenland en Italië?

Nou, euh, nee... - was het antwoord.

Maar dit gaat toch helemaal mis? -ik

Nou ja, er is een grote schuld en er is een crisis, maar zodra als de boel weer gaat draaien, dan kan die schuld zo als sneeuw voor de zon verdwijnen hoor...

Ik was Flabbergasted....

Euh, maar ze moeten dan niet alleen die schuld terugbetalen, maar ook de rente - ik

Ja nou ja, de banken zijn al goed bezig niet nog meer schuld te maken. Het is min of meer stabiel. - DNB man

Euh, bedoel je de centrale banken? - ik

Neuh, de gewone banken. De centrale banken kunnen pas gaan taperen en schuld afbouwen als de economie weer draait. Dat gaat nog jaren duren - DNB

Ja maar de rente op de schulden wordt al bijna onbetaalbaar. Er is toch nooit genoeg welvaart (ik maak aanhalingstekens in de lucht met mijn vingers)

om alle schulden op te lossen die gemaakt zijn? - ik

Tsja, we leven op welvaart met geld uit de toekomst - DNB man (dit vond ik een mooie zin trouwens)

En wie gaat dan die rente betalen? Er is toch nooit genoeg geld om alles af te lossen? - ik

Ja nou ja, het gaat met name ook om verdeling van welvaart. Daarom zijn er zoveel arme mensen op de wereld toch? -DNB man

Daar bleef het gesprek even bij, we moesten allebei iets anders doen. Ik weet dat hij het er zeker niet mee eens is, dat bankpersoneel in de hogere regionen belachelijk verdienen, evenals multinationals, bestuurders bij grote (woning)corporaties etc. Hij doet iets met computers bij DNB of personeel, weet ik veel. Eerlijke vent, vrouw en kinderen, 1 auto. Hij spreekt de 'bestuurders van DNB' uiteraard bij de lunch en leest ook de krant.

Zeg, wanneer denk je dan dat de centrale banken iets kunnen gaan afbouwen - ik, het gesprek ging namelijk weer verder

Nou ja, misschien al met een jaar of tien, twintig - DNB man

Maar dat gaat toch alleen als er groei blijft? - ik, de dommerik

Ja maar dat gaat ook de goede kant op. Kijk naar China - DNB man

China? - ik verbaasd- Die zitten op een kostbare tijdbom en die heet Suikerziekte, dat gaat ze gigantisch de kop kosten. Ze gaan straks een enorme berg geld uitgeven aan ziektekosten. Dat gaat ze enorm veel kosten qua gemiste productie. - ik (en ik zeg er maar niet bij dat ze dankzij de 1 kind politiek te weinig Chinezen aan het maken zijn...iedereen wil 1 zoon, geen dochter, dat is afval).

Nou ja, dat weet ik niet hoor - DNB man

Resumé: ik weet ook niet alles, en hij is geen financieel expert bij DNB. Maar ik zou toch een waterdichter verhaal verwachten van iemand die dicht op het vuur zit. En het vertrouwen dat hij uitstraalde was heerlijk naief. Niemand heeft 'het hele plaatje' en alle ins en outs over de hobbels en bobbels die er voor ons liggen. Maar mijn idee was dat zijn (DNB? EU?) vertrouwen in herstel van de economie wel erg groot is. En zelfs dat door een herverdeling van welvaart icm de groei van de economie volstaat om de schulden weg te werken. Lijkt mij niet....maar ja, wie ben ik.

Hoi ks,

Klinkt wel als het "bystander" syndroom/effect....:o

http://preppers.nl/forum/threads/7222-quot-Bystander-quot-effect?highlight=Bystander

K a n s

een mention wordt gewaardeerd maar aangezien ik een interface met het forum in mijn kleine hersenen heb laten inbouwen (USB 3.0 compatibel) kreeg ik een seintje....

En ja, ik ken ook iemand in een hoge positie bij een grote bank vrij goed, die verschiet immer van kleur als ik grapjes maak dat ze voor de georganiseerde misdaad werkt. Het blijft toch voelen als een persoonlijke aanval...tsja, als er iets met een kwalijk medicijn aan de hand is, klagen ze ook altijd tegen mij.

een mention wordt gewaardeerd maar aangezien ik een interface met het forum in mijn kleine hersenen heb laten inbouwen (USB 3.0 compatibel) kreeg ik een seintje....

En ja, ik ken ook iemand in een hoge positie bij een grote bank vrij goed, die verschiet immer van kleur als ik grapjes maak dat ze voor de georganiseerde misdaad werkt. Het blijft toch voelen als een persoonlijke aanval...tsja, als er iets met een kwalijk medicijn aan de hand is, klagen ze ook altijd tegen mij.

Dat mag dan zo zijn, maar ik neem aan dat jij dan niet van kleur verschiet?

En dat is toch wel een heel verschil...?

Prep ze ( met mention/quote deze keer :cool:)

K a n s

En dan nog dit:

The question of Peak Government is ultimately a question of Peak Debt: how much money can the government borrow to sustain its current spending? Can public and private debt expand at rates four or five times that of the underlying economy? If so, for how long? If we are not yet at Peak Debt, we are getting close, and that means we are also getting close to Peak Government.

Voor de Libertariërs een non-vraag ( @Rothbard - waar zit je nou weer?): zitten de Verenigde Amerikaantjes niet aan het maximum aantal overheidsdienaren? Interesting...

Ach en deze is ook te mooi.....

"it is a philosophy of government that is to blame; Keynesianism, Militarism, and Interventionism, and the funny-money system that we use. All that has come together and the country is bankrupt and nobody wants to amid it."

Speciaal voor @Geert die alleen Vlaams leest even een vertaling:

Het is een Overheidsfilosofie welke schuldig is: Keynesianistisch*, Militaristisch, Bemoeizucht over de grenzen en het Monopoliegeld dat we gebruiken. Alles valt nu samen en het land (USA) is bankroet en niemand wil het toegeven.

*Keynes in een notendop: Door de investeringen van de overheid kan de vraagkant van de economie worden gestimuleerd, wat positieve gevolgen heeft voor de economie. Hij gaat er onder andere aan voorbij dat die investeringen worden opgebracht door de burgers. Tegenwoordig noemen we dat stelen.

Toen ik vorige week met mijn zoontje van 11 naar de bank ging zei ik er vooraf al bij :'Kijk jongen, straks wordt die meneer van de bank boos. Moet je eens goed opletten.'

Na ongeveer 4 minuten kreeg ik die kerel over de rooie, heel onschuldig hoor, door te vragen naar mijn centen die de criminelen-bankiers in het Arco-vehikel stopten. Het was toch niet zijn schuld ?

Toen ik meneer er op wees dat hij wel de commissies opraapte werd hij een beetje boos, terwijl ik heel vriendelijk bleef.

Mijn zoon vond het super om te zien dat die rotkerel me nagelopen kwam om zich te verontschuldigen en bijna kruiperig mijn -figuurlijk- reet begon te likken. 'Geeft niks hoor,' zei ik, 'maar weet je wat? Haal nu maar gewoon mijn rekening leeg. U mag ze gelijk afsluiten want aan mij zult u nooit meer iets verdienen.'

'De meneer was boos he papa,' zei mijn zoon 'en waarom eigenlijk ?' vroeg hij naïef.

'Omdat ik mijn centen terugwil jongen' zei ik.

'Wil ie dan jouw centjes stelen ? Is hij een boef ?' vroeg Maarten.

'Ja, jongen, dat heb je goed begrepen.'

'Goh, papa, toch maar goed dat je hem eens flink boos hebt gemaakt.'

'Zou jij je zakgeld aan hem geven om te bewaren ?' vroeg ik.

'Van mijn leven niet.' kreeg ik als antwoord.

Voilà, missie geslaagd. Heeft dat ukkie van me weer iets geleerd. Mag ie straks gouden munten tellen.

Hij vindt het super dat hij kan meesparen aan 'de schat van de zeerover'.

Nu nog op zoek naar een grote kist en een geschikt plekje om ze te begraven.

Beetje off-topic vrees ik, het kwam er gewoon uit gevloeid, misschien verplaatsen naar een beter plekje ?

De reps linken dit budget debacle nu politiek met de uitbreiding van de verschuldingslimiet aanstaande. Ben benieuwd met wat voor kinderachtige ad hominems Reid en Obanana nu weer komen hehe.

Poppenkast. USA zijn failliet wat ze ook doen. 400% Debt to GDP ratio, (met 100 miljard per maand geprint die niet terug getapered kunnen worden) En een wereld die steeds meer uit USD vlucht wat de feedbackloop alleen maar verergert.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...