Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Prepdeal] Inkoopactie zuivere petroleum


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Nu de inkoopactie van de wollen dekens best succesvol lijkt te zijn wil ik kijken of er animo is voor een nieuwe inkoopactie en wel zuivere petroleum.

 

Zuivere petroleum is goed als brandstof voor olielampen, petroleumkachels en petroleumstellen. Het verschil met normale petroleum is dat de zuivere variant vaak duurder is. Groot voordeel is dat het nagenoeg reukloos verbrand. Alleen bij het opstarten en uitdoen ruik je wat en verder niks. Ik heb sinds november 2011 100 liter weggestookt in verschillende lampen, kachels en petroleumstelletjes en ik heb geen geur kunnen ontdekken.

 

Van de week keek ik op http://www.olielampen.nl/brandstof/petroleum.html en zag dat de literprijs behoorlijk afneemt als je 5 dozen afneemt. Je komt dan uit op 2 euro per liter en dat is voor kleine afname een redelijke prijs. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de prijs kan worden als er nog meer dozen afgenomen worden. Stel dat bij 50 dozen de prijs nog verder zou zakken naar misschien 1,75 euro per liter zou dit dan interessant zijn?

 

Dus bij deze. Volgens hetzelfde concept als de wollen dekens, geef even in een PB-tje aan of je interesse hebt en dan graag per doos (5 liter). Als ik volgende week dinsdag dan een lijstje met gegadigden heb wil ik in contact treden met de leverancier om te kijken of we een leuke prijs kunnen krijgen. Ik kom op andere site tegen dat de prijs kan zakken naar 1,64 per liter bij afname van ineens 1000 liter, dus een richtprijs voor mij is denk ik 1,75 per liter als we 50 dozen of meer kunnen afnemen.

 

Overigens ben ik meerdere keren in deze winkel geweest en de eigenaar weet waarover hij praat, daar heb ik dus wel vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Second.

http://www.comfortenergy.be/nl/mazout/esso-lamppetroleum

De prijs is een vanaf prijs. In de praktijk is die onderhandelbaar. De kortingen zijn aanzienlijk. Het betreft levering in vrac in een tank. Let wel dat je voor hoeveelheden van meer dan 200l valt onder de regeling van ADR transport. Je zou kleine olievaten van 60l kunnen meenemen in de koffer van je auto en een paar keer hen en weer rijden. Dit zijn prijzen zonder rondbellen. Ik ken de volledige petroleumbranche waardoor de prijzen nog veel lager kunnen. Alleen is dat dan voor een volle tankwagen. Vrachtwagens mogen de grens niet over zonder douaneregeling. Personenauto's en bestelwagens wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als particulier mag je daarmee rondrijden, als t minder dan 200 l is denk ik. Dus t kan wel in een trailer. En als 't meer is ... wie gaat dat controleren ?

 

Dat moet je dan alleen niet zo openbaar bespreken... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto draagt geen 1000 l petroleum hoor. Daarbij, wat maakt het uit. Tot nader order is het maken van plannen niet strafbaar.

 

Mensen aanzetten tot illegale acties wordt hier niet op prijs gesteld. Weet je toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze is van toepassing voor vervoer in draagbare recipiënten. Oef eindelijk gevonden. Je mag tot max 60l vervoeren in draagbare verpakking.

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/brandstofreservoir.htm

 

Ik zet niemand aan. Ik zeg wat mogelijk is. Intussen er even de regelgeving bij gehaald. Die is internationaal geldig.

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/colli.htm

 

En wie zin heeft kan de volledige ADR regelgeving nog even nalezen.

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/

 

Let wel, deze zegt niets over douane en accijnzen. De Fransen kopen massaal petroleum in België. Ze laden hun koffer vol met bidons. Dat is hier schering en inslag. Zolang je het met een personenwagen doet is het particulier vervoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb ik een geluk dat ik een kofferbak heb van 500 liter. Heb altijd al gedacht dat ik er eens 500 liter in kan hebben.

 

Als de kwaliteit op het nivo ligt van Zibro Kristal dan doe ik mee, bij de bouwmarkt waar ze dit verkopen kost 1 can van 20 liter ongeveer 55 euro.

Bijna 3 euro per liter. Nog effe en ik kan goedkoper cognac in mijn Zibro kachel stoken.

Wie weet bij wel alcohol promilage een petroleum stel of kachel brandt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie net dat het mijn 1000 ste post is, neem gelijk een cognac-je op dit heugelijke moment.

Wie had dat gedacht 1000 keer iets opgenoteerd.

Ben helemaal niet zo'n tiep miep, (zeg ik altijd tegen mijn vrouw, doet kantoor werk).

zo nu nog maar eentje op de feestvreugde, vrouwtje gaat naar bed en ik neem er nog eentje op de 1000 ste post;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie net dat het mijn 1000 ste post is, neem gelijk een cognac-je op dit heugelijke moment.

Wie had dat gedacht 1000 keer iets opgenoteerd.

Ben helemaal niet zo'n tiep miep, (zeg ik altijd tegen mijn vrouw, doet kantoor werk).

zo nu nog maar eentje op de feestvreugde, vrouwtje gaat naar bed en ik neem er nog eentje op de 1000 ste post;)

 

Gefeliciteerd en geniet van je cognac :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een andere vraag.

Ik las elders op dit forum dat witte/zuivere lampolie het zelfde is als petroleum klopt dit?

 

Vraag dat even aan Ray Mears, eh, @Raycoupe. Volgens mij is het hetzelfde. Bruikbaar in Zibro.

 

Hee @Tom , gefeliciteerd Tiep Miep... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een goede deal en haal zelf heel veel dingen over de grens. We zijn zgn. één Europa toch??????

 

Ik wil best mijn tandemasser beschikbaar stellen (afsluitbaar) tegen vergoeding van de brandstof die ik verbruik (LPG lekker zunig). Daar kunnen wel twee van die 1000 liter tanks in als het moet. Maar dan moet je daarna zelf alles verdelen en overpompen naar kleine vaatjes\jerrycans.:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Voor zover ik weet is lampenolie en petroleum zeker niet hetzelfde. In lampenolie zit ook parafinne. Als je lamp een tijdje staat verdampt te petroleum en blijft de parafinne achter waardoor je lont verstopt. Een lamp die ik kocht waar lampenolie in gezeten had heeft een dag moeten weken in water voor de lont weer soepel genoeg was om uit de brander te halen, er was geen beweging in te krijgen.

 

Als er genoeg animo is voor een 1000 liter vat zal ik die optie ook overwegen. Voorlopig richt ik me nog op handzamer dozen van 5 flessen. Iets makkelijker te vervoeren en je kunt ook gewoon 5 liter kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is lampenolie en petroleum zeker niet hetzelfde. In lampenolie zit ook parafinne. Als je lamp een tijdje staat verdampt te petroleum en blijft de parafinne achter waardoor je lont verstopt. Een lamp die ik kocht waar lampenolie in gezeten had heeft een dag moeten weken in water voor de lont weer soepel genoeg was om uit de brander te halen, er was geen beweging in te krijgen.

 

Als er genoeg animo is voor een 1000 liter vat zal ik die optie ook overwegen. Voorlopig richt ik me nog op handzamer dozen van 5 flessen. Iets makkelijker te vervoeren en je kunt ook gewoon 5 liter kopen.

 

Tja, volgens mij is het wel hetzelfde, juist de zuivere petroleum is hetzelfde als zuivere lampenolie. De petroleum van vroeger werd op een andere manier gemaakt en bevatte daardoor verontreinigingen en resten zwavel en water (water werd gebruikt om het zwavel te verwijderen).

 

Zie dit linkje over kerosine, C5-20 is ook de inhoud van de flessen Farmlight blanke lampenolie: http://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_DE_CB8711009.htm

 

Koop voor de grap eens een paar van die flessen van 1 liter bij de Jumbo (1,49 per stuk daar, elders veel duurder) en probeer ze eens uit. Als mijn kachel een uurtje aanstaat, is het bezoek verrast als ik vertel dat het ding op petroleum/lampenolie draait, want ze ruiken niet de kenmerkende petroleumgeur.

 

Misschien moet je een inkoopactie regelen met de Jumbo. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie net dat het mijn 1000 ste post is, neem gelijk een cognac-je op dit heugelijke moment.

Wie had dat gedacht 1000 keer iets opgenoteerd.

Ben helemaal niet zo'n tiep miep, (zeg ik altijd tegen mijn vrouw, doet kantoor werk).

zo nu nog maar eentje op de feestvreugde, vrouwtje gaat naar bed en ik neem er nog eentje op de 1000 ste post;)

 

Proficiat @Tom met je 1000 ste post.

 

[ATTACH=CONFIG]5526[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er genoeg animo is voor een 1000 liter vat zal ik die optie ook overwegen. Voorlopig richt ik me nog op handzamer dozen van 5 flessen. Iets makkelijker te vervoeren en je kunt ook gewoon 5 liter kopen.

 

Deze leverancier kende je al neem ik aan? Prijzen lijken vergelijkbaar met wat je in een vorige post aangaf. Het probleem is het gewicht/vervoer, een paar liter kun je beter zelf in de supermarkt kopen want pakketpost kost al snel €6,75 Als je de brandstof kunt kopen in BE, vervoeren naar NL en met verzenden de prijs onder de €2 per liter weet te houden dan zijn er vast gegadigden. 5 liter stook je er zo doorheen (met een peut-kacheltje) dus om te berekenen of het rendabel is kun je een minimale afname van bijvoorbeeld 50 liter gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...