Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uniek vecht/survival kunst Basupi (voorheen Basupikombinasi)


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooie sport heb het intro filmpje even bekeken, ik zelf beoefen krav maga dat lijkt er wel een beetje op. Overigens raad ik iedereen aan zo'n soort zelfverdediging sport te beoefenen.

 

Dat klopt, in het filmpje laat ik wat rustig zien, mensen die mijn lessen volgen weten dat ik het ook rapid kan, en niet te vergelijken met filmpje.

 

Wel leuk om te zien dat er in frankrijk idd samen wordt gewerkt tussen Silat en Krav. kijk en zie de overeenkomsten/ verschillen.

 

Al is mijn stijl wel iets anders dan de stijl van dhr Ropers, maar ook hij heeft het in Nl geleerd bij een bekende silat meester.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu ik heb niet alle posts gelezen, maar over welke stijl van de Penchak Silat hebben we het hier?

Er zijn 109 verschillende stijlen voor zover ik weet.

 

Deze man heeft van pak turpijn setia hati geleerd, en omgebogen naar de westerse maatschappij. De man uit krav- silat filmpje.

 

[video=youtube;qmRp-eStp1Y]https://www.youtube.com/watch?v=qmRp-eStp1Y

 

Deze man heeft ook in NL zijn silat geleerd, bij een vrouwelijke leraar. En laat zien dat eeuwenoude vechtstijl ook nu nog toepasbaar is.

 

 

Badan Sumpitan, mijn stijl heeft veel kenmerken van een yoga achtige stijl, gecombineerd met reflex training, ik kan duizenden uitwerkingen laten zien, en ga dat in een volgend filmpje en lessen ook meer doen.

 

Dat heeft meer de aandacht dan de binnenkant trainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze man heeft van pak turpijn setia hati geleerd, en omgebogen naar de westerse maatschappij. De man uit krav- silat filmpje.

 

[video=youtube;qmRp-eStp1Y]https://www.youtube.com/watch?v=qmRp-eStp1Y

 

Deze man heeft ook in NL zijn silat geleerd, bij een vrouwelijke leraar. En laat zien dat eeuwenoude vechtstijl ook nu nog toepasbaar is.

 

 

Badan Sumpitan, mijn stijl heeft veel kenmerken van een yoga achtige stijl, gecombineerd met reflex training, ik kan duizenden uitwerkingen laten zien, en ga dat in een volgend filmpje en lessen ook meer doen.

 

Dat heeft meer de aandacht dan de binnenkant trainen.

 

Helaas... het filmpje werkt niet.

 

In welke stad geef jij je lessen?

Zijn die lessen ook geschikt voor een meisje van 12?

Geef je ook les in het omgaan met een Kobutan-stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Hilversum, vlak bij station, paar minuten lopen. En gratis parkeren.

 

Kobutan, mes, sleutelhanger, flesje, pen, beker, afstandbediening, kandelaar enz enz , Ja daar geef ik les in.

 

Lessen zijn 16+

 

Maar als ik meer kids krijg die willen oefenen, geef ik zeker les en kan ik ze mooi vanaf basis af aan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm. Zit dit draadje nog eens opnieuw te bekijken. Hilversum is niet zo ver :) Ik zal er eens over denken. Ik heb een kobutan (aan m'n sleutelbos, ik heb begrepen dat het anders weer niet mag in dit rare land -.-). Nog maar 1 keer echt nodig gehad gelukkig en mazzel gehad ook nog eens. Mijn conditie is niet denderend. Kan uren lopen, maar hardlopen zit er niet in (rugproblemen). M'n enige voordeel is dat ik zelden in paniek raak om een of andere reden. Waarschijnlijk de Asperger in mij :) Ik heb als enige achtergrond 2 jaar Karate gedaan maar dat was jaaaaren terug. Misschien eens een proeflesje afspreken via je website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic! Ik wil graag een vechtsport / zelfverdedigingssport gaan doen, heb serieus Krav Maga overwogen maar vond de 'toon' van de school niet zo vriendelijk. Jouw benadering spreekt mij meer aan. Wellicht ben ik ook geinteresseerd om een keer een proefles te komen volgen. Hilversum is voor mij redelijk te doen met het openbaar vervoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu het filmpje werkt toch... zeer interessant, maar vereist dat niet jarenlange training?

 

De een pakt iets sneller op dan een ander, een helaas overleden vriend van mij, trainde 6 maanden shooto en vocht in een mma wedstrijd in Japan een even match of terwijl een onbeslist tegen een bekende vechter die ook gelijk had gevochten tegen Royce Gracie.

En door serieus trainen kan je sneller resultaat behalen, hard work beats talent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Hilversum, vlak bij station, paar minuten lopen. En gratis parkeren.

 

Kobutan, mes, sleutelhanger, flesje, pen, beker, afstandbediening, kandelaar enz enz , Ja daar geef ik les in.

 

Lessen zijn 16+

 

Maar als ik meer kids krijg die willen oefenen, geef ik zeker les en kan ik ze mooi vanaf basis af aan leren.

 

Wij wonen in Rotterdam, dus om elke week naar Hilversum te rijden is te ver... ook qua benzinekosten helaas.

Mocht je iemand kunnen aanbevelen (in de buurt van) Rotterdam dan lees ik dat graag natuurlijk.

 

Jammer, want ik zou je graag als trainer van m'n kids zien.

We hebben elkaar slechts één keer ontmoet en toen heb ik gezien en zelf ervaren hoe bekwaam, duidelijk en rustig je dingen uitlegt.

Zo'n benadering is noodzakelijk bij kinderen.

Nu ga ik een aanname doen (aannames zijn dodelijk zeggen we op het werk) maar ik denk... Jij zou een prima leraar zijn, juist voor absolute beginners/kinderen omdat je van vele markten thuis bent en kunt bogen op een jarenlange ervaring/training.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in Rotterdam, dus om elke week naar Hilversum te rijden is te ver... ook qua benzinekosten helaas.

Mocht je iemand kunnen aanbevelen (in de buurt van) Rotterdam dan lees ik dat graag natuurlijk.

 

Jammer, want ik zou je graag als trainer van m'n kids zien.

We hebben elkaar slechts één keer ontmoet en toen heb ik gezien en zelf ervaren hoe bekwaam, duidelijk en rustig je dingen uitlegt.

Zo'n benadering is noodzakelijk bij kinderen.

Nu ga ik een aanname doen (aannames zijn dodelijk zeggen we op het werk) maar ik denk... Jij zou een prima leraar zijn, juist voor absolute beginners/kinderen omdat je van vele markten thuis bent en kunt bogen op een jarenlange ervaring/training.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Bedankt, ook heb ik een zeer talentvolle leerling opgeleid tot assistent leraar. Hij woont in omgeving Tilburg, dat is ook te ver weg denk ik. Ik ken een zeer vriendelijke en bekwame leraar in Rotterdam, alleen weet niet of hij nog les wil geven, heeft zelf ook 4 kids en is er druk mee haha

 

Kan het hem wel vragen.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de opmerking van Phaelin eigenlijk wel goed. Zou dat mogelijk zijn? Ik twijfel, fysieke kracht en behendigheid kan je redden, weet ik uit ervaring. Maar what about mentale kracht? Zou dat ook levensreddend kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de opmerking van Phaelin eigenlijk wel goed. Zou dat mogelijk zijn? Ik twijfel, fysieke kracht en behendigheid kan je redden, weet ik uit ervaring. Maar what about mentale kracht? Zou dat ook levensreddend kunnen zijn?

 

Uitstraling is alles.

 

Het verschil tussen rechtop staand met de borst vooruit en een strakke blik, of kromgebogen en ontwijkend kijken.

In het laatste ben je potentieel slachtoffer.

 

The art of fighting without fighting.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een goed iets te pakken. Ik heb in het verleden geleerd om altijd, en dan dus echt altijd, hoe ik me ook voel, hoofd rechtop, rechte romp, benen in de gekantelde bekkenhouding. Maar, we hebben het hier over potentiele gevaarlijke bedreigingen, ik noem bv maar plunderaars als the SHTF uitbreekt. Ik geloof dat ik als het zover is gebruik ga maken van mentale en fysieke kracht. Met andere woorden: degene die mijn prep voorraad probeert te plunderen, zal ik eerst verbaal op zijn of haar nummer zetten, mocht degene doorgaan dan maak ik gebruik van fysieke kracht en gevechtstechnieken. Uitstraling is alles, ja klopt. Maar ik heb het hier over levensbedreigende situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Peerke, maar jouw filmpje bewijst voor mij hoe het gros van het volk inelkaar steekt. Met behendigheid bedoel ik bv ook mentale behendigheid. Ik heb in het verleden altijd geleerd dat je je vijand eerst moet zien te overrompelen, en dat kan ook door eerst een opmerking te plaatsen die totaal niet in de context van de aanval is. Dieren doen dit ook.......observeren, wachten, een move maken waardoor het slachtoffer een zijpad neemt. Pas dan kan je gericht aanvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ook heb ik een zeer talentvolle leerling opgeleid tot assistent leraar. Hij woont in omgeving Tilburg, dat is ook te ver weg denk ik. Ik ken een zeer vriendelijke en bekwame leraar in Rotterdam, alleen weet niet of hij nog les wil geven, heeft zelf ook 4 kids en is er druk mee haha

 

Kan het hem wel vragen.

 

Groet

 

Als je hem dat zou willen vragen... graag!!!

We zullen je vertrouwen niet beschamen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Als je hem dat zou willen vragen... graag!!!

We zullen je vertrouwen niet beschamen.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Helaas te druk,

 

Wel kan je de old school proberen. Zelf ken ik die mensen niet, maar ziet er wel goed uit. Of in dat pand word ook bukti negara gegeven, dat is ook een mooie stijl.

 

Voor anderen, tot 7 augustus a.s. vrijdag! Was even vergeten wanneer de zaalhuur weer begon, maar A.S vrijdag dus!

 

Tot dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas te druk,

 

Wel kan je de old school proberen. Zelf ken ik die mensen niet, maar ziet er wel goed uit. Of in dat pand word ook bukti negara gegeven, dat is ook een mooie stijl.

 

Voor anderen, tot 7 augustus a.s. vrijdag! Was even vergeten wanneer de zaalhuur weer begon, maar A.S vrijdag dus!

 

Tot dan!

 

Dankje voor je moeite. :cool:

 

Is Old School de naam van de club? Of kan ik dat vinden in een eerdere post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Les begint om 20.00-2100 en evt uitloop.

 

De Geus Hilversum

Geuzenweg 2, 1221 BT

 

Ha! :D Vrijdag heb ik me weer goed vermaakt met de training!

 

Als eerste ontdek je dat je je conditie nog ergens op het strand hebt laten liggen in de vakantie, en vervolgens sta je ook weer te klungelen alsof het les 1 is. Want 'hoe was dat ook al weer' met die bewegingen? En toch pak je het snel weer op, ergens blijk je het toch nog wel te weten. Gewoon doen dus. En opeens zit je er weer in, en leer je nieuwe technieken.

De les afsluiting was hilarisch! 10x he @Shush hahaha :o (als ze wil mag ze zelf vertellen :p ) ... denk dat 4 al genoeg was ;)

 

Ja, ook al kwam ik zelf uit een drukke week met weinig energie, toch was het lekker om dit even te doen. De andere cursisten slepen je er wel doorheen.

 

Thx Ronin en je team, tot over een week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...