Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] BeWell maaltijden


prepass

Aanbevolen berichten

Zo na gisteren een mooie 12Km run gedaan te hebben tijdens de MudMasters in Biddinghuizen, had ik vandaag trek om eens een lekkere maaltijd te bereiden.

Ik had geen tijd, geen zin en even te lui om iets echt vers te maken voor mezelf.....:D

Dus de in 2008 en 2009 gekochte BeWell gevriesdroogde maaltijden maar eens gepakt om een review te schrijven voor http://www.preppers.nl. Meteen 2 vliegen in één klap.

 

Ik ken de maaltijden goed want heb ze geregeld genuttigd tijdens rugzaktrips in de EU. Destijds was Mountainhouse nog niet te koop in de EU. En die Reiter maaltijden vond ik niet te vr3ten....:D Dus ja, dan haal je zelf je spullen uit de UK.

 

Het gaat nu om 3 maaltijden die al ruim 3 jaar over de THT datum zijn. Eigenlijk heb ik hier nooit problemen mee gehad, dus vandaag nog maar eens een poging wagen tbv preppers.nl

 

Om deze maaltijden gaat het (er zijn nog veel meer smaken te koop)

[ATTACH=CONFIG]5495[/ATTACH]

 

Zoals je kan zien zijn ze meer dan ruim over de THT datum :D

[ATTACH=CONFIG]5496[/ATTACH]

 

De bereidingsinstructies

[ATTACH=CONFIG]5497[/ATTACH]

 

De inhoud voor het toevoegen van de 350ML water.

[ATTACH=CONFIG]5498[/ATTACH]

De inhoud is met het verstrijken van de THT iets lichter van kleur geworden. Maar dat doet weinig tot niets van de smaak af.

 

En de inhoud na bereiding.

[ATTACH=CONFIG]5499[/ATTACH]

 

De bereiding geeft aan 10min, ik houd meestal zo'n 15-20min aan. In een koud jaargetijde houd ik de verpakking in m'n jas/kleding om die 20min ook te halen zonder een koude maaltijd te krijgen. Na 10min zijn de meeste bonenmaaltijden nog niet goed gaar. De bonen zijn hard en niet smaakvol dus vandaar die 20min. Maar dit is een "euvel" bij de meeste gevriesdroogde maaltijden met bonen...

De maaltijden waren Chicken & vegetable pasta, Vegetable pasta bolognese en Bean & vegetable Curry

De maaltijden zijn absoluut niet verkeerd en smaken goed en hebben een goede voedingswaarde (550-650Kcal). Nu ik ook al enige tijd Mountain House gebruik is Bewell een duidelijke nummer 2 geworden en staat MountainHouse op nummer 1 !

Dus twijfel je nog of je Mountainhouse wilt kopen uit de http://www.prepshop.nl , niet doen! Gewoon kopen! Ook na de THT datum zijn deze maaltijden nog goed en veilig te eten. (de mijne waren dus ruim 2 jaar over de THT!) Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de MH maaltijden én verpakking beter dan deze BeWell maaltijden.

 

Aanvulling: Voor lange termijn voeding, zou ik persoonlijk voor blikken gaan ipv dit soort zakken. De zakken zijn kwetsbaarder en kunnen daardoor ongemerkt niet meer luchtdicht zijn, wat de houdbaarheid NIET ten goede komt. Ook heb ik geregeld gehad dat zakken gevriesdroogd voedsel na een tocht, uit m'n rugzak kwamen en ook niet meer luchtdicht waren. Voor korte trips van een paar dagen/weken is dat niet zo heel erg..... Maar ook hier is Mountainhouse net iets beter, aangezien ze iets dikkere folie/Mylar gebruiken dan BeWell.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
goede review.

iemand ervaring met astronautenvoeding? zag op mp een aanbieding. ik heb er geen geld voor. http://www.marktplaats.nl/a/diversen/levensmiddelen/m721580296-nutricia-astronauten-voeding-om-bij-te-voeden-bijna-gratis.html

 

"Astronautenvoeding"???

 

En de gegevens heeft hij van een apotheek.

 

Nutricia Medische Voeding dus. Spul wat je via een sonde kan toedienen.

 

Waarom zou je in godsnaam zoiets willen hebben?

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maaltijden zijn absoluut niet verkeerd...

 

Hoe kun je "foute maaltijden" herkennen? :rolleyes:

 

..en smaken goed en hebben een goede voedingswaarde (550-650Kcal).

 

Per 170 gram zag ik op de verpakking op 1 van je foto's, het etiket op mijn pot pindakaas zegt dat daar 650 Kcal per 100 gram in zit. Is dat een "foute voedingswaarde"?

 

Ik begrijp dat de verpakking minder is dan die van MH, hoe zit het met de prijs? En waarom staat BeWell nu bij jou op #2, wat bedoel je met de kwaliteit van MH is beter?

 

En een bekende fotografie tip: als je een foto van een onderwerp maakt, zet daar altijd 'iets' bij om een indicatie van de grote te geven. Dat 'iets' kan een pen zijn, bos sleutels, telefoon, je hand, hond, lepel etc etc. Ik heb die verpakkingen nog nooit gezien, en op je foto's lijkt het net alsof je 3 condoomverpakkingen gefotografeerd hebt. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Astronautenvoeding"???

 

En de gegevens heeft hij van een apotheek.

 

Nutricia Medische Voeding dus. Spul wat je via een sonde kan toedienen.

 

Waarom zou je in godsnaam zoiets willen hebben?

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

ok, te snel geplaatst. ik zocht op astronauten voeding, toen zag ik de advertentie op mp.

 

Ging er een beetje vanuit dat het voeding is tot sneller herstel na ziekte enz.

 

wat eten die astronauten dan? die lange tijd in de ruimte zijn?

 

 

waar lees je trouwens dat dat sonde voeding is? en wat hebben die smaken voor nut dan? aardbei enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuance verschil.

 

"KAN toedienen"

 

Zijn vele applicaties voor:

 

http://www.nutriciamedischevoeding.nl/patienten-en-verzorgers

 

Astronautenvoedsel is meestal normaal voedsel. Manier van verpakken maakt het bijzonder.

 

uploadfromtaptalk1380479849122.jpg.daf584ea2962501291df2dee0ff03e92.jpg

 

Koolzuurhoudende drankjes is bijvoorbeeld af te raden bij gewichtloosheid. Zwaartekracht scheid de vloeistof van het gas.in de maag. Het gas boer je evt. uit. De vloeistof blijft door zwaartekracht in de maag. In de ruimte dus niet...

 

http://www.rehon.nl/Rehon18.01.htm

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK OK....

Deze review is subjectief omdat IK hem heb gedaan. En niet een panel van deskundigen/experts die elke dag lekker in een warm kantoor zitten en nooit buiten komen. Ik ben maar een "domme" gebruiker van deze soort voeding.....:D

 

Met "niet verkeerd" bedoel ik dus de smaak. Welke zeker goed is. (subjectief, smaken verschillen)

 

De voedingswaarde t.o.v. gelijkwaardige maaltijden is voor MIJ goed. Ik kan er s'avonds na een dag flink doorhalen voldoende energie uithalen om s'nachts niet wakker te worden van de honger/trek. Of om zelfs nog een nachtje door te halen. Ja, dat kan ook zonder voedsel hoor.....maarja een review over "niets" lijkt me niet heel zinvol? :rolleyes: En elke avond een pot pindakaas lees lepelen gaat snel vervelen..... Plus al het water dat je nodig hebt om al dat VET te verteren.....:(

 

De groentes en stukken vlees die in de MH maaltijden zitten zijn veel beter van structuur én smaak (Sh!t weer subjectief). Je herkent de smaken van de groentes in de MH maaltijden itt de groentes/vlees in de BeWell maaltijden.

 

Mbt die fotografie tip: heb je helemaal gelijk in (ook weer subjectief....sorry) Daar zal ik de volgende keer aan denken. Heb je een voorkeur voor een voorwerp? :D

 

In ieder geval bedankt voor je reactie......Misschien dat je zelf eens een keertje een review kan schrijven over de reviewers hier op het forum? Dat zal lekker objectief worden? :D

 

 

Hoe kun je "foute maaltijden" herkennen? :rolleyes:

 

 

 

Per 170 gram zag ik op de verpakking op 1 van je foto's, het etiket op mijn pot pindakaas zegt dat daar 650 Kcal per 100 gram in zit. Is dat een "foute voedingswaarde"?

 

Ik begrijp dat de verpakking minder is dan die van MH, hoe zit het met de prijs? En waarom staat BeWell nu bij jou op #2, wat bedoel je met de kwaliteit van MH is beter?

 

En een bekende fotografie tip: als je een foto van een onderwerp maakt, zet daar altijd 'iets' bij om een indicatie van de grote te geven. Dat 'iets' kan een pen zijn, bos sleutels, telefoon, je hand, hond, lepel etc etc. Ik heb die verpakkingen nog nooit gezien, en op je foto's lijkt het net alsof je 3 condoomverpakkingen gefotografeerd hebt. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...