Ga naar inhoud
GENEGEERD

Locatie voor oefening SHTF


lewieke

Aanbevolen berichten

Dit stadje zou een voorbeeld kunnen zijn van een verlaten stad na SHTF. De meeste huizen zijn ingestort. Faciliteiten zijn er nauwelijks. Misschien een interessante oefenlocatie. Vermoedelijk moet je zoiets wel aanvragen, maar dat kan met mijn kennis van het Frans geen probleem zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/9097/Wereld/photoalbum/detail/1712926/1319995/1/Goussainville-spookstad-aan-de-rand-van-Parijs.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het probleem met zo'n 'verlaten dorpen' is dat er énorm veel (amateur) fotografen rondlopen. Op zich geen probleem, maar als we daar dan met een stuk of 40 man aankomen, gaat dat niet onopgemerkt voorbij gaan vrees ik :p En weg OPSEC, voor zover dat bestaat..

 

Dat soort fotografen zijn meestal hobbyisten, verlaten gebouwen fotograferen is een hobby. Soms niet helemaal legaal dus je ziet weinig gezichten op hun foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort fotografen zijn meestal hobbyisten, verlaten gebouwen fotograferen is een hobby. Soms niet helemaal legaal dus je ziet weinig gezichten op hun foto's.

 

Dat is waar, maar als er opeens zo'n grote groep mensen voor hun neus staat die ''rare'' dingen doen, dan gaan er redelijk veel - denk ik - de kans niet laten liggen om daar wat kiekjes van te schieten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

...A propos, Oradour-sur-glane is een openluchtmemorial centrum. Daar is niets mogelijk.

 

Ik haalde alleen aan dat het ook een spookstadje was. Erg indrukwekkend. Niet om daar een shtf te ensceneren. Want dan krijg je idd problemen.

 

Dat is doel ook naar mijn inziens.

De bevolking die er nog woont is niet gecharmeerd van bezoekers die voormalig privé terreinen betreden.

Mede door het roven van deuren en kunststof kozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg kicke! eigenlijk moet je een vrachtwagen meenemen, en al die mooie oude deuren en hekwerken meenemen.. zijn goud waard volgens mij.

 

Maar zoiets is wel een goede optie voor een meeting ofzo ja

Hum, dat is momenteel nog wel mooi diefstal... en daarnaast, wat denk je dat het kost om met een vrachtwagen op en af te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toestemming vragen om er één of twee nachten te verblijven. Wellicht zijn er ook wel publieke locaties of een speelpleintje of een gemeenteschooltje of zo. Mits een duidelijke uitleg bijvoorbeeld : bestuderen van de omgeving voor het maken van een film, voorbereiden van een vakantiekamp in de omgeving, organiseren van een nachtspel, ... . Zou het volgens mij wel lukken. Dingen meenemen kan niet de bedoeling zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon in Spanje met 100 preppers een verlaten dorp kopen. Dan kun je er wonen, oefenen, eigen voedsel verbouwen, testen, vakantie houden etc etc. Er zijn er inmiddels 2700 in Spanje waarvan 1000 totaal verlaten.

 

http://meerspanje.nl/samenleving/30615/een-nieuw-leven-in-een-spookdorp/

 

Laten we uitgaan dat je zo'n dorp voor 200.000 euro kunt kopen, dus 100 preppers maal 2000€ en je hebt je dorp. Er zijn er goedkoper en duurder, maar je kunt nu natuurlijk vet onderhandelen.:o

 

http://www.spaanse-pyreneeen.nl/dorpen/verlaten-dorpen.html

 

http://www.viw-costablanca.com/verlaten_dorpen.shtml (staat een koopje van 48000€)

 

http://www.pueblosabandonados.com/ (leuke kaart me verlaten dorpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum, dat is momenteel nog wel mooi diefstal... en daarnaast, wat denk je dat het kost om met een vrachtwagen op en af te rijden?

 

Ja hoe ik het schreef komt verkeerd over. ik bedoelde Eigenlijk.. Maar meer in de vorm van moet je zien wat voor mooie deuren en hekwerken daar liggen te verpieteren.. terwijl die dingen goud waard zijn.

Ik zou graag zon mooie oude voordeur willen! Beetje op gezocht, maar die krengen zijn duur! haha

 

Niet in de letterlijke context lezen dat ik van plan ben met een busje daar naar toe te rijden ofzo.

 

groet Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoe ik het schreef komt verkeerd over. ik bedoelde Eigenlijk.. Maar meer in de vorm van moet je zien wat voor mooie deuren en hekwerken daar liggen te verpieteren.. terwijl die dingen goud waard zijn.

Ik zou graag zon mooie oude voordeur willen! Beetje op gezocht, maar die krengen zijn duur! haha

 

Niet in de letterlijke context lezen dat ik van plan ben met een busje daar naar toe te rijden ofzo.

 

groet Ronin

 

Het verbaasd me dat de Roemenen, Albanezen en Bulgaren dit nog niet ontdekt hebben... die plunderen wel de hele boel. :p

Levert goud geld op in hun land.

 

Maar zoiets lijkt me idd een prima locatie om te oefenen... onder valse voorwendselen natuurlijk. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stadje zou een voorbeeld kunnen zijn van een verlaten stad na SHTF. De meeste huizen zijn ingestort. Faciliteiten zijn er nauwelijks. Misschien een interessante oefenlocatie. Vermoedelijk moet je zoiets wel aanvragen, maar dat kan met mijn kennis van het Frans geen probleem zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/9097/Wereld/photoalbum/detail/1712926/1319995/1/Goussainville-spookstad-aan-de-rand-van-Parijs.dhtml

 

in Almere heb een een kasteel dat niet is afgebouwd, dit omdat het bedrijf rock bottum heeft gehaald. ook een leuke locatie... staat er nu alleen te vergaan.

 

Kasteel in almere

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...